کد خبر 1273603
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
آغاز خروج تدریجی نیروهای آمریکایی از عراق

نیروهای آمریکایی به تدریج در حال خروج از پایگاههای خود در عراق از جمله عین الاسد و اربیل هستند.

به گزارش مشرق، شبکه العربیه در گزارشی مدعی شد که نیروهای آمریکایی از امروز به تدریج خروج خود را از پایگاههای نظامی خود از جمله عین الاسد در استان الانبار و اربیل آغاز کرده‌اند.

خروج نظامیان آمریکایی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق و همتای آمریکایی او «جان برنان» فرمانده عملیات «عزم سخت» در نشستی در خصوص کاهش تعداد یگان‌های رزمی و ظرفیت‌های آمریکا در پایگاه‌های نظامی عین الاسد و اربیل تا پایان ماه سپتامبر جاری به توافق رسیدند.

بغداد و واشنگتن در دور سوم گفت‌وگوهای راهبردی بر سر خروج نیروهای رزمی آمریکا از خاک عراق تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به توافق رسیدند.

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در جریان سفیر اخیر خود به آمریکا و در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو کرد و در عین حال، بر لزوم خروج نیروهای رزمی آمریکا از عراق تا پایان سال جاری میلادی تأکید نمود.

با این حال منابع عراقی می‌گویند که آمریکایی‌ها در قالب نیروهای مستشاری به حضور خود در عراق ادامه خواهند داد، موضوعی که بارها با واکنش گروههای عراقی همراه شده و حزب‌الله عراق، جنبش نجباء و دیگر گروههای مقاومت بارها تأکید کرده‌اند که مخالف هرگونه حضور آمریکایی‌ها تحت هر عنوانی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    باید بروند ِلعنتی های خون ریز.با رفتن از عراق مسائل سوریه هم حل خواهد شد .
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    ای برن که بر نگردن. بعد از خروج تروریستهای امریکایی هدف بعدی محو داعش از رو صفحه روزگار باشه انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس