نیروی نظامی آمریکا

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، فرمانده عملیات مشترک عراق از پایان حضور نیروهای جنگی ائتلاف آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۱ خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، سرلشکر «تحسین الخفاجی»، فرماندهی عملیات مشترک عراق از پایان حضور نیروهای جنگی ائتلاف آمریکایی تا پایان سال ۲۰۲۱ خبر داد و گفت: تنها تعداد کمی از آنها در عراق باقی مانده‌اند.

این فرمانده عراقی در عین حال افزوده است که در چهار زمینه با ائتلاف نظامی آمریکا پس از پایان حضور نیروهای رزمی همکاری ادامه خواهد داشت.

به گفته الخفاجی، همکاری عراق با ائتلاف بین المللی در زمینه مشاوره، اطلاعاتی، آموزشی و تسلیحاتی ادامه خواهد داشت و نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را برای پیگیری و تعقیب باندهای جنایتکار سازمان یافته به کار می‌گیرند و در حال حاضر نیز کار بزرگی از سوی وزارت کشور، اطلاعات، آژانس امنیت ملی و اطلاعات نظامی و امنیتی برای پیگیری و محاکمه عناصر تروریستی داعش در حال دنبال شدن است.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر سلامی: آمریکا بیش از ۴۰ جنگ در دنیا به راه انداخت

دو روز پیش از این نیز، فرماندهی عملیات مشترک عراق از خروج بیش از ۲۱۰۰ کامیون تجهیزات نظامی آمریکا و تحویل بیش از ۱۸۰۰ خودرو زرهی مسلح، بالابر و تانکر آب ائتلاف آمریکایی به نیروهای عراقی خبر داد.

عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود: قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در بغداد میزبان نشستی بین کمیته‌های فنی - نظامی عراق و ائتلاف بین المللی به ریاست «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق و «جان برینان» فرمانده عملیات عزم راسخ در عراق بود. در این نشست «ریچارد بیل» معاون آمریکایی برینان و نیز معاون رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس سازمان اطلاعات نظامی عراق و نماینده وزارت پیشمرگه منطقه کردستان حضور داشتند و خلاصه‌ای از عملیات‌ها و برنامه‌های خود را برای همکاری با نیروهای ائتلاف پس از انتقال به مرحله مستشاری، کمکی و توانمندسازی ارائه کردند.

این بیانیه افزود: در چارچوب مذاکرات فنی - امنیتی توافق شد رایزنی درباره برنامه‌هایی که دستیابی به مرحله خروج کامل نیروهای رزمی آمریکا از عراق را محقق سازد، ادامه یابد. طبق این بیانیه طرف‌های حاضر در این نشست، به عملیات خارج کردن بیش از ۲۱۰۰ کامیون تجهیزات نظامی از عراق اشاره کردند که در چارچوب تداوم انتقال روابط امنیتی عراق با نیروهای ائتلاف به مرحله مستشاری و غیر رزمی قرار دارد. در این نشست همچنین بر پایبندی طرف‌ها بر شراکت مستمر بین نیروهای امنیتی عراق و ائتلاف بین المللی تأکید شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    خروج نظامیان تروریست سنتکام از عراق ، خیر مطلق برای ملت عراق است . هر کس با آن مخالفت کند ، عراقی نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس