کد خبر 1292989
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
ادامه عملیات ارتش عراق علیه داعش

نیروهای نظامی و امنیتی عراق در پی حملات خونین اخیر داعش به «المقدادیه» در استان دیاله به عملیات نظامی خود برای نابودی تروریست ها ادامه دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای نظامی عراق در عملیات مناطق جداگانه استان های «نینوا» و «الانبار» واقع در شمال و غرب این کشور سه تروریست «داعش» را دستگیر کردند.

فرماندهی پلیس استان نینوا در شمال عراق در بیانه ای اعلام کرد که «نیروهای امنیتی دو تروریست را که بر اساس ماده ۴ تروریسم تحت تعقیب دستگاه قضایی بودند، دستگیر کردند.

این بیانیه آورده است که در جریان این عملیات، مقداری تجهیزات به جا مانده از گروه تروریستی داعش در محله «سعد تلعفر» کشف شد.

از سوی دیگر، گروه رسانه ای امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نیرویی از ارتش با انجام کمین در جاده «رمادی – الرطبه» در استان الانبار در غرب کشور، موفق به دستگیری یک تروریست شد.  بیانیه افزوده که فرد دستگیر شده عضو سازمان تروریستی داعش است و طبق ماده ۴ تروریسم تحت تعقیب دستگاه قضایی بود.

در همین پیوند نیز، فرماندهی عملیات مشترک امروز از کشته شدن یک تروریست و زخمی شدن دو تن دیگر در کمین نیروهای نظامی عراق در روستای «الهدیه» استان کرکوک خبر داد.

این فرماندهی در بیانیه ای نوشت که نیروهای تیپ دوم مکانیزه و پلیس فدرال با مشارکت سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور در عملیاتی یکی از تروریست ها را از پای درآوردند و دو نفر از آنها را زخمی کردند.

بر پایه گزارش ها، این عملیات بر اساس اطلاعات دقیق اطلاعاتی مبنی بر تلاش تروریست‌ها برای حمله به روستاها و پایگاه های نظامی منطقه عملیاتی کرکوک انجام شد.

سه شنبه شب گذشته در کمین تروریست‌های داعشی برای مردم روستای «الهواشه» بخش «الرشاد» شهرستان مقدادیه عراق ۱۳ شهروند کشته و چند تن دیگر مجروح شدند.

قربانیان این حمله از عشایر شیعه «بنی تمیم» بودند و چهار تن از آنان سربریده شدند.

این تنها حمله داعش نبود؛ ساعاتی بعد در حمله به «صلاح الدین» و کرکوک ۳ سرباز عراقی کشته شدند و دامنه عملیات های این گروه تروریستی به مناطق شمالی بغداد نیز کشیده شده است.

در پی حملات داعش، ارتش عراق پس از دیدار سران امنیتی این کشور از محل جنایت سه شنبه شب تروریست ها در بیانیه‌ای اعلام کرد که «زمین را زیر پای مرتکبان جنایت المقدادیه به لرزه در خواهیم آورد و به این ساز ناکوک، نه سنگ، بلکه گلوله می خورانیم».

ریاست ستاد مشترک ارتش عراق و فرماندهی عملیات مشترک پس از بازدید روز چهارشنبه از محل جنایت خونبار داعش در «المقدادیه» استان دیاله، وعده دادند که مرتکبان این جنایت را به زودی قصاص خواهند کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که هیات بلند پایه امنیتی عراق متشکل از  «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، «عبدالامیر یارالله» رئیس ستاد ارتش، «عبدالامیر الشمری» فرمانده عملیات مشترک و «هادی العامری» رئیس «ائتلاف الفتح» روز چهارشنبه از محل جنایت گروه تروریستی داعش بازدید کرد.

هدف از سفر این هیات بلند پایه عراقی به دیاله، بررسی راهکارهای مبارزه با تروریسم در استان و نیز روش‌های پرکردن خلاء های امنیتی در این مناطق بود.

نیروهای عراقی به ویژه الحشد الشعبی همچنان به تعقیب بقایای تروریست های داعش در مناطق مختلف این کشور ادامه می دهند و در ماه های اخیر شمار زیادی از آنها را به هلاکت رسانده و یا دستگیر کرده اند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس