کد خبر 1298930
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
فرمانده تک تیراندازان داعش در کرکوک به هلاکت رسید

وزارت دفاع عراق اعلام کرد در کمین روز جمعه ارتش عراق مسئول تک تیراندازان داعش در کرکوک به هلاکت رسید و دو عضو داعش زخمی شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دقیق امنیتی، گردان سوم از تیپ ۴۵ لشگر هشتم پیاده توانست فرمانده تک تیراندازان تروریست داعش (ی.أ) ملقب به «ابو قتادة» را به هلاکت برساند.

این بیانیه می افزاید: همچنین دو تن از تروریست های داعش در یک کمین ارتش عراق در منطقه «البو محمد» در دره «الشای» استان کرکوک زخمی شدند.

عملیات الحشد الشعبی نیز امروز شنبه با همکاری سایر نیروهای امنیتی عراق در ارتفاعات الحمرین دیالی آغاز شده است و قرار است در ۸ محور تا پاکسازی کامل منطقه از تروریست های داعش ادامه یابد.

در بیانیه بسیج مردمی آمده است که رهبری بخش عملیات دیالی در ارتش و الحشد الشعبی، عملیات امنیتی را از هشت محور در منطقه محدود به جاده بغداد-کرکوک جاده ای در رشته کوه حمرین در دیاله و راه  «قره تبه» برای تعقیب بقایای داعش انجام دادند.

در این بیانیه آمده است: این محورها به شمالی و شرقی تقسیم شدند که چهار محور آن به نیروهای ارتش محول شد و چهار محور جنوبی و غربی به عهده فرماندهی بخش عملیات دیاله در حشد الشعبی و تیپ های ۱۱۰، ۴ و ۲۳، تیپ فراخوان دیالی و همچنین ادارات پشتیبانی کنترل و مهندسی مواد منفجره، ارتش، نیروهای حشد الشعبی و بقیه ادارات بود.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    3 1
    خداروشکر الحمدلله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس