علی لاریجانی نمایه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد به تازگی در بیان علت تعطیلی همچنان دانشگاه‌ها؛ ادعای عجیبی را مطرح کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

یک اسم برای ۴۴ کوچه! عجز شورای شهر سابق از نامگذاری ساده

پیشنهادی که مصلحت لاریجانی در آن نیست!/ یک اسم برای 44 کوچه! عجز شورای شهر سابق از نامگذاری ساده

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر ششم تهران در مصاحبه با ایلنا درباره برگزاری اولین جلسه کمیته نامگذاری-معابر- شورای شهر گفته است: از یک مورد اسم ۴۴ بار تکرار شده بود در حالی که مفاخر و شهدایی را داریم که اسمی در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر ندارند. درباره همه این موارد در جلسه کمیسیون نامگذاری صحبت و مقرر شد سیاست گذاری نامگذاری که هم اکنون یک آیین نامه هم دارد، مجددا بازنگری شود و بررسی کنیم و اگر نیاز است چیزی کم یا اضافه شود در این بازنگری لحاظ شود.

او همچنین تصریح کرد: برای مثال کوچه‌ای به نام "گاز" داشتیم که آن را تبدیل به اسم بامسمی‌تری کردیم.

نادعلی درباره نامگذاری کوچه‌های شهر تهران به نام شهدا و اختصاص تنها یک کوچه به نام شهدای زن گفت: وقتی در سیاست گذاری‌ها به سمتی گرایش داشته باشیم کم کم این سیاست به تعادل می‌رسد. الان در بهشت زهرای تهران چند صد شهیده زن داریم که حتما می‌توانند در معابر تهران نامگذاری شوند.[۱]

*قرار داشتن یک نام بر روی ۴۴ کوچه و یا نام کمرنگ شهدای زن! در حالی است که یکی از حواشی بزرگ شورای شهر سابق و اکثریت اصلاح‌طلب آن بحث نامگذاری‌ها و رویکردهای سیاسی آنان در این زمینه بود.

البته ناکارآمدی از آن‌رو به ارمغان شورای شهر پنجم برای رأی مردم تبدیل شد که اکثریت این شورا اساسا گویا تنها هدفی که از حضور در شورا داشتند؛ "پرونده‌سازی و تخریب بی‌فرجام علیه قالیباف" بود تا مبادا کارنامه مدیریت جهادی او در ریاست‌جمهوری هم تکرار شود.

و ثمره هم این شد که گزینه خدمت‌رسانی به مردم به شدت مخدوش شد.

پر واضح است که شورای جدید و اکثریت اصولگرای آن اگر نصب‌العینی غیر از خدمتگزاری به مردم و دوری از حواشی داشته باشند نیز در مظان انتقاد قرار خواهند گرفت و کارنامه ناکارآمدی شورای سابق برای آنان نیز تکرار می‌شود.

***

ادعای عجیب معاون دانشگاه آزاد درباره علت تعطیلی دانشگاه‌ها

پیشنهادی که مصلحت لاریجانی در آن نیست!/ یک اسم برای 44 کوچه! عجز شورای شهر سابق از نامگذاری ساده

فرزاد جهان‌بین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم معارفه و تکریم رؤسای دانشگاه‌ آزاد اسلامی اردبیل، طی سخنانی به مشکلات مالی دانشگاه آزاد اشاره کرده و گفته است: هر چند هیئت امنای دانشگاه آزاد برای فروش زمین به ارزش یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مجوز داده اما با فروش زمین نمی‌توانیم مشکلات مالی دانشگاه آزاد را برطرف کنیم.

او تصریح می‌کند: ما نمی‌توانیم با شهریه دانشگاه‌ها را مدیریت کنیم بلکه بهتر است با عبور از اقتصاد شهریه‌محور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم.

جهان‌بین همچنین با بیان اینکه در کنکور امسال ۵۰ درصد داوطلبان انتخاب رشته نکردند، ادامه داد: بسیاری از جوانان به دلیل طولانی شدن زمان تحصیل و عدم موفقیت در کسب اشتغال از ادامه تحصیل منصرف شده و رغبتی به این کار ندارند.

به گزارش ایسنا، او افزوده است:

"از طرفی دولت به دلیل هزینه سرسام‌آور دانشگاه‌ها حاضر به بازگشایی دانشگاه‌ها نیست چرا که برای هر ترم یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است... و به همین دلیل انگیزه‌ای برای بازگشایی دانشگاه‌ها در این شرایط کرونایی نیست و کرونا نیز بهترین بهانه برای تعطیلی دانشگاه‌هاست."[۲]

*ما قضاوت درباره اظهارات این مقام پیرامون تعطیلی دانشگاه‌های کشور را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

***

علی لاریجانی، انتخابات آینده و اصلاح‌طلبان

پیشنهادی که مصلحت لاریجانی در آن نیست!

پیشنهادی که مصلحت لاریجانی در آن نیست!/ یک اسم برای 44 کوچه! عجز شورای شهر سابق از نامگذاری ساده

محمود صادقی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس دهم، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا با بیان اینکه فعالیت های سیاسی پس از انتخابات دچار رکود شده و این وضعیت فقط مخصوص اصلاح‌طلبان نیست، گفت: در جریان اصلاحات نشست‌ها و جلسات به صورت منظم برگزار می شود و این بحث ها بیشتر معطوف به ارزیابی از اتفاقات گذشته و آسیب شناسی عملکرد این جریان است و رویکردهای مختلفی هم در جریان اصلاحات وجود دارد. برخی کماکان قائل به مشارکت از طریق صندوق رای هستند و بعضی به دلیل اعمال محدودیت در انتخابات، به راه حل های دیگری فکر می کنند.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نکنند، گفت: یک جریان قدرتمندی در اصلاحات چنین دیدگاهی دارند اما برای پیش بینی از انتخابات ۱۴۰۱ خیلی زود است. دیدگاه شخصی من این است که شاید فضای سیاسی موجود کشور، انگیزه‌ای برای ایجاد ائتلاف فراگیر میان نیروهای سیاسی رانده شده از راست میانه تا اصلاح‌طلبان و نیروهای ملی مذهبی کند. جریان هایی که قائل به حرکت مسالمت آمیز و حضور در انتخابات هستند ولی عرصه برای حضور آنها تنگ شده است. در واقع دغدغه و درد مشترک می تواند این جریان‌ها را کنار هم قرار دهد.[۳]

*تأکیدات انتخاباتی محمود صادقی در حالی است که او در جریان انتخابات ۱۴۰۰ نیز اقدام تحریمی اصلاح‌طلبان ستادی را برنتابید و صراحتا اعلام کرد که به عبدالناصر همتی رأی خواهد داد.[۴]

لذاست که باید سابقه صادقی در مخالفت با تحریم انتخابات و ایضا تأکید او و سایر اصلاح‌طلبان مخالف تحریم، بر حضور در انتخابات آتی را به فال نیک گرفت و از آن حمایت کرد.

ایضا لازم به بیان است که منظور او از ائتلاف اصلاح‌طلبان دموکرات و مخالف تحریم انتخابات با راست‌های میانه؛ به طور خاص شخص آقای علی لاریجانی و نیز رئیس جمهور سابق را مورد اشاره قرار می‌دهد.

تکلیف آقای روحانی که با اصلاح‌طلبان همچون یک روح در ۲ بدن هستند مشخص است. اما نظر آقای لاریجانی در این‌باره مشخص نیست...

خاصه اینکه دکتر لاریجانی بعنوان یک فعال اصولگرا، تجربه همسویی نسبی با اصلاح‌طلبان و دولت آنها در قضیه برجام را نیز دارد؛ همانطور که تجربه نقد صریح آنها در قضایایی مثل کنفرانس برلین را دارد!

از طرفی تخاطب سیاسی دکتر لاریجانی و شورای نگهبان در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری نیز برخی اصلاح‌طلبان را در این تصور فرو برده که می‌توانند کارنامه‌ها را ندید گرفته و با آقای لاریجانی نزدیکی گفتمانی ایجاد کنند.

با وصف اشاره شده، اینکه آقای لاریجانی قائل به همسویی با چپ‌ها باشد یا خیر؟! و اساسا به آن فکر می‌کند یا نه؟! مسئله‌ای است که در آینده مشخص خواهد شد.

در عین حال، برخی معتقدند دکتر لاریجانی یکی از استوانه‌های سیاست در ایران است که قابلیت ایجاد مغناطیس گفتمانی را دارد. از طرفی تجربه نشان می‌دهد که همسویی و هم‌داستانی او با اصلاح‌طلبان به صلاح نیست و لاریجانی اصولگرا بیشتر از لاریجانی مؤتلف با چپ‌ها کارایی خواهد داشت.

چه اینکه اصلاح‌طلبان با برجای گذاشتن کارنامه آقای روحانی و نیز خروج از انتخابات به سمت بیراهه‌های بزرگی تغییر مسیر داده‌اند که این مسئله بر خطر هم‌راستایی با آنها خواهد افزود.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1149296

2_ https://www.isna.ir/news/1400080704760/

3_ https://www.isna.ir/news/1400080503770/

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1513532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    19 3
    در هر صورت می‌خواهند بر هر شکلی شده در عرصه حکومتی و قدرت حضور داشته باشند باقی بمانند چپ یا راست اصلاح طلب یا اصولگرا تفاوتی ندارد مهم حضور در عرصه قدرت ... لابد اگر در این عرصه هم موفقیتی حاصل نکنند در نقش اپوزیسون نظام جمهوری اسلامی ظاهر خواهند شد ... !!!
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      27 3
      علی لاریجانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      15 1
      شورای شهر قبلی تمام پروژه های عمرانی تهران را تعطیل کرده بود و فقط بنام گذاری خیابان ها و معابر مشغول بود !
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      10 1
      نظر آقای لاریجانی در این‌باره مشخص نیست؟!! بابا شما دیگه خیلی شوتی!! میزان حال افراد است کنفرانس برلین تمام شد از تصویب 20 دقیقه ای و خسارات هنگفت مالی عرضی سیاسی تحمیلی برای ایران بگویید
    • DE ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      14 0
      نح نما شده حالا که غربگدایان و اصلاح طمعکاران و ما نمیتوانیم ها را مردم انداختند بعد از بیش از ۳۲ سال مفتخواری بیرون ، اصلاح طمعکاران نه تنها طلبکار شده اند تازه سعی میکنند با اصلاحات مالی کردن اصولگرایان آنها را شریک جرم خود کنند .زهی خیال باطل .این دستور سازمانی اصلاحات بخاطر مخدوش کردن آرای اصولگرایان بود که لو رفت.از خواب بیدار شو
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      5 0
      - پذيرفتن ولايت و سرپرستى كسانى كه مورد غضب خداوند قرار گرفته اند، امرى قابل توبيخ است. «الم تر الى الّذين...» - كسى كه دست خود را از دست پيامبر رحمت جدا كند، در دست غضب شدگان تاريخ مى گذارد. «تولّوا... غضب اللّه عليهم» - جدا كردن خودى از غير خودى و شناخت دشمن و منافق، لازم است. «ما هم منكم و لامنهم» - عادت و روش منافقان، توسّل به سوگند دروغ است. «يحلفون على الكذب» - منافقان، پيوسته از مقدّسات سوء استفاده مى كنند. «يحلفون» - منافقان، آگاهانه دست به خلاف مى زنند. «و هم يعلمون» - عذاب و كيفر الهى، به خاطر عملكرد بد انسان ها است. «ساء ما كانوا يعملون»
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    22 3
    لاریجانی در نظرسنجی دانشگاه مریلند ،از روحانی هم عقب تره وفقط4درصدمحبوبیت دارد!
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      21 0
      مقدّمات بدبختى، بدست خود انسان است. اگر گروهى مورد لعنت وقهر الهى قرار مى گيرند، به خاطر كفر ولجاجت خودشان است. «لعنهم اللّه بكفرهم»
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      3 0
      ظاهراً اين جواب استهزاآميز، شعار همه ى مشركان و سركشان، در برابر پيامبران بوده است. چنانكه در جواب حضرت شعيب مى گفتند: «يا شعيب ما نفقه» [376]ما حرف تو را نمى فهميم. و يا در برابر آيات قرآن مى گفتند: «قلوبنا فى اكنّة» [377]دلهاى ما در پرده و پوشش است.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      41 3
      لاریجانی یکی از بانیان وضع موجود است و باید در مورد تورم 1000 درصدی و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم پاسخگو باشد.
  • سید IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    15 1
    یکی از الطاف الهی در نظام ما این است که کسانی که روزگاری خود را انقلابی دوآتشه جا زده بودند و مردم هم با همین شناسه ایشان را شناخته بودند اما بعدها بر سر منافع شخصی و حزبی چهره حقیقی خود را آشکار کردند، از سوی ملت به راحتی مطرود و پس زده شدند و ملت مسیر پاک رهبری را ادامه دادند و در دام این افراد نیفتادند مگر کسانی که خود از ابتدا زمینه نفاق را در دل نگاه داشتند! این جریان از بنی صدر و قطب زاده و ابراهیم یزدی و دکتر سامی شروع شد و تا به امروز که امثال حسن روحانی و علی لاریجانی و ناطق نوری و محمد خاتمی را شامل است!
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 10
      وقتی بصیرت ندارید مجبورید حرف بزنید؟ لاریجانی اشتباهاتی دارد همانطور که نیروی امین رهبری در توافق با چین هم بود.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    10 0
    مقدّمات بدبختى، بدست خود انسان است. اگر گروهى مورد لعنت وقهر الهى قرار مى گيرند، به خاطر كفر ولجاجت خودشان است. «لعنهم اللّه بكفرهم»
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    8 0
    درست میگه معاون دانشگاه آزاد این تعداد دانشگاه در ایران برای متولدین دهه 60 و اون حجم جمعیتشون وبا انگیزه های قوی برای ادامه تحصیلات عالی بوده ولی حالا 15 تا 20 سال پس از عبور پیک جمعیتی دهه 60 و همچنین بیهوده بودن تحصیلات دانشگاهی در ایران و بی انگیزه شدن اکثر جوانان بیشتر صندلی های دانشگاهها خالی مونده و هیچ متقاضی برای اونها نیست.
    • DE ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      2 0
      آن روزگار یا مرگ یا دانشگاه گذشت آن دوره خرخونی تموم شد فهمد بره بالا. آن روزگار مهنس! و دکتر تموم‌ شد آن‌دوره مدرک گرایی و با مدارک تقلبی و دکتری کیلویی و توسر‌ دیگران‌ زدن و فخر فروختن تمام شد شما بلدید با دنیا صحبت کنید تموم شد الان دوره‌مهارت و تخصص عملیست و آزمایش در داخل لوله آزمایش نه از پشت شیشه و پنجره اطاق و از داخل خودرو. ما به اندازه کافی برای دونسل آینده هم فارغ التحصیل داریم هم دانشگاه فقط مهارت و عمل ندارن بسیاری از مدرک گراها .بهتر نیست در کنار دانشگاههای معروف خودمان تکنیسین و کارکن نه پشت میز نشین تربیت کنیم.؟؟ همه چیز که کنترل از راه دو نمیشه . در خیلی از کارها بایستی آستین ها را بالا زد و گیوه ها را ور کشید.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    4 1
    برادران ... شیفته قدرت و عاشق ثروت تحت هر شرایطی می‌خواهند از قدرت باقی بمانند ... چپ باشد یا راست .. مهم قدرت ! یکی از اتفاقات نیک در چند ماه اخیر همین دور کردن این خانواده از قدرت بوده که به صلاح مملکت و حاکمیت و ملت بزرگ ایران بوده واقعا ..
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    4 1
    اصلاح‌طلبان براي هميشه بايد ازحاکمیت کنار گذاشته بشوند چقدر باید ایران با اين دلباختگان به غرب هزینه بده همین هشت سال دولت روحانی ۵۰ سال پيشرفت وتوسعه کشور عقب افتاد
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    8 0
    از نظر مردم دوران این آدرم ها دیگر تمام شده است . مردم به هیچ عنوان این غارتگران سالوس را قبول ندارند .
  • US ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    5 1
    اسم قشنگ تر از شجریان نداریم. زرشک
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 0
    طیف اصلاح طلب معمولا هر وقت احساس کنند رای نمی اورند عرصه بر آنها تنگ میشود و اگر شرکت کنند رای نیاورند نانجیبی می کنند غر می زنند جر زنی می کنند و بر هیچ اصولی پای بند نیستند هیچ اصول گرایی تا حالا سطل اشغال آتش نزده شیعه نشکسته و ...اما ا ین نانجیب ها اگر رای نیاورند مردم را می کشند شیشه های مردم را می شکنند و هزار جنایت دیگر را مرتکب می شوند اگر قدرت را هم بدست بگیرند سردر اخور بیگانه می کنند .و
  • علی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    اره لاریجانی مغناطیس داره!! خخ تو گفتی ما باور کردیم نظر رسمی علی لاریجاتی در جلسه کلاب هاوس قبل از انتخابات اینه که جوانان این مرز و بوم جز تهاتر با''پوست بره'' کاری از دستشون ساخته نیست. همین که شهامت رفتن به جبهه و شهید شدن دارن از تو با عرضه ترن. ضمنا پیشرفت های ایران در زمینه راداری، سایبری، اتمی، زیردریایی، کشتی سازی، نانو، ریاضی، سدسازی و ...را هیچ فرد منصفی نادیده نمی گیره.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    14 0
    دوباره این باز امد.
  • شازند IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    امان و صد امان
  • محمدایوب IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    قبلاً میگفتند رئیس مجمع وقت استوانه نظام است که... حالا دوباره گویا میخواهند یک استوانه دیگر بسازند. این استوانه از پایه خراب است به خودتان زحمت ندهید
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 0
    نباید اعتماد کرد
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    6 0
    - پذيرفتن ولايت و سرپرستى كسانى كه مورد غضب خداوند قرار گرفته اند، امرى قابل توبيخ است. «الم تر الى الّذين...» - كسى كه دست خود را از دست پيامبر رحمت جدا كند، در دست غضب شدگان تاريخ مى گذارد. «تولّوا... غضب اللّه عليهم» - جدا كردن خودى از غير خودى و شناخت دشمن و منافق، لازم است. «ما هم منكم و لامنهم» - عادت و روش منافقان، توسّل به سوگند دروغ است. «يحلفون على الكذب» - منافقان، پيوسته از مقدّسات سوء استفاده مى كنند. «يحلفون» - منافقان، آگاهانه دست به خلاف مى زنند. «و هم يعلمون» - عذاب و كيفر الهى، به خاطر عملكرد بد انسان ها است. «ساء ما كانوا يعملون»
  • رضا IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    والله برخیها... استوانه نظام که نه حتی نقطه ای از اضلاع نظام هم نمی توانند باشند
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    3 0
    علی آقا، برای یک بار هم در عمرت اگر شده آقایی کن و بس کن
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      0 0
      یعنی چی
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    1 0
    همین لاریجانی و روحانی هستند که مردم را بدبخت کردند و می بایست در محاکم قضایی پاسخگوی زندگی سخت مردم باشند
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 0
    مشرق چرا اینقدر در باره لاریجانیها مطلب میزنی و عکس شان را می گذاری ؟ اینها از نظر مردم دیگر محبوب نیستند .
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 0
    ناطق نوری و رفسنجانی - روحانی و لاریجانی - با بیشترین خسارت به ملت ایران شناخته می شوند
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      1 0
      مربعی کریه که مملکت را تاراج کردند . خدا لعنت شان بکند .
  • DE ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    یک اسم برای ۴۴ کوچه! عجز شورای شهر سابق از نامگذاری ساده // هفت مرغ چاق را عطار خورد ما هنوز اندر خم یک جوجه ایم منظور اندر خم یک کوچه ایم.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    باز امد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    1 0
    حالمان بهم خورد .
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 0
    چرا مردم باید : اراجیف و یا این ها را مرتبا روی سایت شما ببینند ؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 0
    ای وای لاریجانی امد .
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    باز ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    لاری... به تاریخ افتادند .
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    الفرار --- امد *****
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس