«بدترین دولت به‌روایت آمار»/ثبت رکورد ۴۰ساله گرانی مسکن به نام حسن روحانی/دولتی که روی همه سیاه‌رویان را سفید کرد

برخی فعالان اصلاح‌طلب همچنان بر درست بودن فرمول‌های اقتصادی حسن روحانی اصرار دارند! این در حالی است که آقای روحانی دیگر رئیس‌جمهور نیست و کشتی‌بان را سیاستی دگر آمده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

جنجال برای هیچ...

عامل خبرسازی علیه مجلس و ناجا که بود؟

عامل خبرسازی علیه مجلس و ناجا که بود؟ / "رجل سیاسی" شُدید که تحریم‌گر انتخابات نباشید!

طی هفته گذشته؛ انتشار ۲ خبر، جنجال‌های زیادی را برانگیخت و منجر به شکل‌گیری موج‌های انتقادی فراوانی شد.

نخست، خبری که مدعی بود مجلس یازدهم قانون محرمانگی دارایی‌های اموال مسئولان را تصویب کرده است.

و دوم، یک فیلم ویدئویی بود که نشان می‌داد ۲ مأمور پلیس مرد و زن ناجا، یک زن را به زور داخل خودروی سازمانی سوار می‌کنند.

فیلمی که منتقدین مدعی شدند مربوط به ماجرای "گشت‌های ارشاد" بوده است!

جنجال‌ها ادامه داشت تا اینکه در روز یکشنبه گذشته و در پیامد این دو خبر، مقامات مسئول دو نهاد اشاره شده یعنی رئیس مجلس و رئیس پلیس در صحبت‌هایی جداگانه هر دو موضوع را قویا رد کردند.

قالیباف از این گفت که نمایندگان فعلی اساسا به این موضوع ورود نکرده‌اند و "مجلس یازدهم برای محرمانه بودن اموال مسئولان هیچ مصوبه‌ای نداشته است. "[۱] (صحبت‌های تکمیلی در این‌باره را اینجا بخوانید) و سردار اشتری هم که در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود در خلال صحبت‌هایش بیان کرد که موضوع بازداشت آن خانم در حال بررسی است اما تاکنون مشخص شده که بازداشت او مربوط به قضیه حجاب نبوده و بازداشت وی قانونی بوده است. [۲]

*اکنون و با مشخص شدن رویدادها و فروخوابیدن غبارها؛ چه کسی باید برای مشوش شدن ذهن مردم پاسخگو باشد!؟

مسئولانی که در این زمینه دچار تأخیر هستند و به موقع در منصه پاسخگویی و تنویر افکار عمومی حاضر نمی‌شود یا کسانی که در رسانه و شبکه‌های اجتماعی بدون هیچ عقلانیت و مطالعه و تحقیقی درباره هر ادعایی بازیچه می‌شوند و بنیادهای بر آب می‌سازند.

ماجرای جنجال‌های هیچ مربوط به نقش مجلس یازدهم در بحث اموال مسئولان و خشونت پلیس ایران در گشت ارشاد! باید یک چراغ راه و درس عبرت باشد تا بعد از این دچار چنین رخدادهایی در محیط رسانه و افکار عمومی نباشیم.

این مسئله بیش از هر چیز، تدقیق و تدبیر اصحاب رسانه و کنشگران شبکه‌های اجتماعی را طلب می‌کند.

***

"رجل سیاسی" شُدید که تحریم‌گر انتخابات نباشید!

عامل خبرسازی علیه مجلس و ناجا که بود؟ / "رجل سیاسی" شُدید که تحریم‌گر انتخابات نباشید!

محمدجواد حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر سابق در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد پیرامون وضعیت اصلاح‌طلبان گفته است:

"با خط مشی شورای نگهبان، شاهد رویگردانی مردم از صندوق رای بوده ایم و تا وقتی مردم از صندوق رای روی گردان باشند، حضور اصلاح طلبان در نهادهای انتخابی محقق نمی شود. جریان اصلاحات در چنین فضایی باید برای خود کارکرد و نقش آفرینی جدیدی خارج از فضای قدرت تعریف کند و دنبال تاثیرگذاری بر افکار عمومی، گفت و گو با مردم و حضور در مراکز پژوهشی و دانشگاهی مخصوصا در زمینه علوم انسانی و اجتماعی باشد. اصلاح طلبان رویکرد آسیب شناسی نسبت به گذشته خود و گذشته انقلاب داشته باشند و سخنی نو بگویند و آن را در اختیار مردم قرار دهند و ارتباطی نقادانه با رویکردی اصلاح طلبانه با قدرت داشته باشند که این ارتباط مبتنی بر منافع ملی و با هدف بهبود شرایط مردم باشد."[۳]

*اظهارات حق‌شناس در حالی است که این اصلاح‌طلبان بودند که در دو انتخابات ۹۸ و انتخابات ۱۴۰۰ دست به تحریم انتخابات زدند و موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات شدند.

و این ظالمانه‌ترین رفتاری است که یک جریان، طیف یا حزب سیاسی می‌تواند مرتکب شود.

مسئله دیگر ادعای عجیب حق‌شناس است مبنی بر اینکه مردم از صندوق‌های انتخابات روی گردان شدند و ما هم!

این ادعا در حالی است که اولا توضیح دادیم که این چپ‌ها بودند که دست به تحریم انتخابات زدند. ثانیا فرض بر صحت نیز به قول آقای مرعشی باید از حق‌شناس پرسید که اگر مردم در قضیه‌ای اشتباه فکر یا عمل کردند؛ پس نقش رجال و خواص سیاسی چیست!؟

امثال آقای حق‌شناس این‌همه سال از امنیت و بیت‌المال مسلمین ارتزاق کرده‌اند و فربه شده‌اند جز برای همین که اگر اشتباهی از مردم دیدند؛ ‌ آنرا گوشزد کنند!؟

و اما نقش‌آفرینی جدید اصلاح‌طلبان، تعامل با حاکمیت و غیره...

پر واضح است که وقتی جریانی سیاسی مرتکب شریرانه‌ترین رفتار ممکن یعنی "تحریم انتخابات" می‌شود علی‌القاعده دیگر لیاقت هیچ نقش و تعاملی را ندارد. چه رسد به هسته سخت اصلاحات که هنرهای دیگری مثل فتنه‌گری هم دارد!

من‌حیث‌المجموع مادام که چپ‌های ستادی از تحریم انتخابات و فتنه‌گری "توبه رسمی و علنی" نکنند؛ پذیرش هر نقش جدیدی از جانب آنان بسترساز خطرات جدید بود. همانطور که به‌کار گرفتن فتنه‌گران در دولت حسن روحانی موجبات ناکارآمدی دولت و قضایایی مثل آبان ۹۸ را رقم زد. (توصیه‌ای که مقام معظم رهبری به روحانی کردند و او با ندیده گرفتن آن تبدیل به یکی از ناکارآمدترین رؤسای جمهور تاریخ ایران شد)

این نکات نیازمند ورود خواص و روشنگری‌های آنان است.

***

روحانی دیگر رئیس‌جمهور نیست خانم!

عامل خبرسازی علیه مجلس و ناجا که بود؟ / "رجل سیاسی" شُدید که تحریم‌گر انتخابات نباشید!

خانم فرزانه ترکان، از فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور رئیسی نوشته است: آقای رئیسی مردم را دوست دارد و می‌خواهد دیدار هم داشته باشد اما تجربه این دیدارهای گاها پوپولیستی را در زمان آقای احمدی‌نژاد داشتیم که در این سفرها تصمیماتی گرفته می‌شد که جنبه کارشناسی نداشت و بدون اینکه در شورای تامین استان و کارشناسان وزارتخانه‌ها بررسی شود که این طرح ها به نفع مردم است یا خیر در سخنرانی‌ها و هیاهوی استقبال وعدههایی به مردم داده می‌شد.

او می‌افزاید:

"به نظر می‌رسد باید به جای این بحث‌ها مباحث کلان کشور حل شود که همه اقتصاددان‌ها متفق‌القولند که تا وقتی بحث برجام و تحریم‌ها را به سرانجام نرسانیم وضع معیشت و اقتصاد مردم به همین منوال خواهد بود. آقای رئیسی هم باید  کلان کشور مثلا اقتصاد و سیاست خارجی را به در اتاق‌های فکر حل و فصل کند."[۴]

*دقت شود که منظور خانم ترکان از عبارت "همه اقتصاددان‌هایی که متفق‌القولند تا وقتی بحث برجام و تحریم‌ها را به سرانجام نرسانیم وضع اقتصاد به همین منوال خواهد بود"! پیرمردهای اصلاح‌طلبی هستند که جز برجام هیچ آرمان و هویتی ندارند و دولت آقای روحانی را با همین شعار در دامن رأی مردم گذاشتند و دست آخر نیز جز "تقریبا هیچ" هیچ دستاوردی نداشتند.

فلذاست که ادامه تبلیغ آنها و تفکر آزموده شده‌شان از سوی خانم ترکان به شدت محل تأمل و تعجب است.

آقای رئیسی که خود را در انتخابات مستقل نامید نیز با شعار و فرمول خودش از اکثریت شرکت کنندگان در انتخابات رأی ستانده و هم‌اکنون این حق را دارد که با فرمول خودش و نه با فرمول طرفداران روحانی؛ به سمت تقابل با مشکلات اقتصادی برود.

صد البته اینکه آقای رئیسی در این کارزار موفق باشد یا خیر و اینکه برنامه‌اش صحیح باشد یا نباشد! مسئله دیگریست و آینده آنرا مشخص خواهد کرد.

از این رهگذر همچنین بیان این نکته هم ضروریست که برخی اصلاح‌طلبان تلاش دارند در یک دوگانه سازی اینطور القا کنند که اگر آقای رئیسی در برنامه‌های دولت خود موفق نشود؛ باز هم نوبت اصلاح‌طلبان است که به ساختمان پاستور بازگردند!

این حرف غلط است زیرا مردم هرآنچه را که باید از اصلاح‌طلبان و برنامه‌های آنان ببینند در ۲ دولت اصلاحات و اعتدال دیده‌اند و اگر هم آقای رئیسی موفق نشود (که ان‌شاء‌ا... اینگونه نباشد) مردم به گفتمانی دیگر و به جریان سومی که فکر می‌کنند قادر به حل مشکلات است رأی خواهند داد.

توجه به این دوگانه‌سازی شوم در کنار تأمل در اصرار ستادی‌های اصلاح‌طلب مبنی بر درست بودن فرمول‌های دولت آقای روحانی؛ ۲ مقوله‌ای هستند که می‌تواند برای آینده سپهر سیاسی در ایران و انتخابات‌های بعدی ریل‌گذاری کند.

***

1_ https://etemadonline.com/content/518119

2_ mshrgh.ir/1286678

3_ https://etemadonline.com/content/518118

4_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/324324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حجت MD ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    31 7
    مردم اصلاحطلبان را کنار گذاشتند چرا فریب و دروغ
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      12 1
      حکایت ناز و ادای اصلاح طلبان، ادمو یاد معتادی میندازه که اومده بود برای خواستگاری دختر پادشاه گفتن تو چرا اومدی؟ گفت اومدم بگم رو من یکی حشاب باز نکنین من نیشتم
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      3 0
      همین صدا و سیما اینارو بزرگ کرد . این خانم ترکان هرروز تو صدا وسیما تو برنامه های پزشکی بود . زن حجاریان مدام تو تلویزیون بود . حالا علمشون بالاست یانه درحد کارشناسی صداو سیما دیگه خدا میدونه .
  • سعید MD ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    22 2
    چرا وقتی کم می اورند از دروغ و فریب استفاده می کنند
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      4 0
      چون اصلاح طلبن
  • سید IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    23 2
    اصلاح طلبان تهوع آور چنان از به حاشیه رفتن و مورد بی اعتنایی قرارگرفتن در جامعه ناراحت هستند که بیش از این نمی توانند آرزوی ناکامی دولت و جناب آقای رئیسی را در دل نگاه دارند و علناً آن را در رسانه های شان ابراز می دارند! هیچ بعید نیست که این ناراحتی سبب دق مرگی شان بشود!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    20 10
    کجای دنیا مجرم فرضی رو با ابزار کنترل سگ دستگیر می کنند؟!
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      16 6
      توکشور کدخدا باور نداری برو از نزديک ببین
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      13 7
      بلد نیستن، شما ببخشید. قراره برن آمریکا دورهٔ دستگیری مجرم به روش زانو رو گردن و یه خشاب گلوله از پشت سر رو آموزش ببینن!!!!!!
    • ایرانی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      4 8
      بهتره از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنیم تا بهتر متوجه شویم : اگر شخصی به هر دلیلی حکم بازداشتش صادر شده باشد یا اصلا بدون حکم بازداشت از دستور پلیس سرپیچی کند و همکاری نکند، به نظر شما چگونه باید برخورد شود؟متاسفانه در کشور ما به دلیل مسائل مذهبی و جنسیتی ، بعضی از مجرمان یا متهمان خانم از این قضیه سوءاستفاده کرده و مظلوم نمایی می کنند. حالا اگر خود شما شاکی این خانم بودید که در کلیپ نشان داده شده آیا از پلیس انتظار نداشتید که علیرغم عدم همکاری این خانم در همراهی پلیس نسبت به بازداشتش واکنش نشان دهد؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      12 3
      تخلف تخلفه چه آمریکا چه اینجا ‌. این قیاس مضخرفیه که میگید تو آمریکام فلانی رو این شکلی بازداشت کردن پس اینجام ما حق داریم اینکارو بکنیم . ؟؟؟
    • TR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      تو بحث مبارزه با ارازل و اوباش آمریکا جنایتکاره اینو همه میدونن
  • BE ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    7 3
    آخه دو تا خواهر بزرگوار نبود که با یک حرکت کونگ فو ، اون خانم عزیز رو بندازن تو ماشین ، که این آقای بنده خدا اینقدر اذیت نشه ؟
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 3
      نه نبود
    • TR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      تو بحث مبارزه با ارازل و اوباش آمریکا جنایتکاره اینو همه میدونن
  • BE ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    7 13
    البته اگر مقاومت نکنی و با پلیس همکاری کنی هیچ مسئله ای پیش نمیاد ، اگر هم مثل این خانم عزیز زور بزنی مثل گونی میچپوننت توی ماشین ، این اصلاح طلبهای بی خاصیت فقط بلدن نق بزنن ، ده ضربه شلاق به امثال زیبا کلام بزنید آدم میشن
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      18 4
      این ویدیو که مشخصه مربوط به حجاب بوده ‌ . چون اگه جرم دیگه ای کرده بود تو خیابون و جلو چشم مردم جلب نمیکردن . میرفتن در خونه ش اینجوری آبروریزی کمتر و سر و صدای کمتری هم داشت تا وسط خیابون .
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 8
      کاملأ مشخص است که هیچ ربطی به حجاب نداره و مجرم با نقش بازی کردن به دنبال ایجاد جو منفی بر علیه پلیس است.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 3
      جواب به کامنت: مثلا اگر به علت حجاب دستگیر شده باشد، تخلفی شده؟! چه حرف پوچی. فعلا که نبوده، شماها میخواهید نظام را در برخورد با کشف حجاب عقب نشینی بدهید؟ زکی ! اتفاقا بگذارید بگیم که دنبال این هستید که فردا عنصر مونث، حتی ترور هم انجام داد، روسری اش را بندازد دو تا جیغ هم بزند و مامور از ترس دستگیرش نکند !
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 1
    چه گرد وغباری خوابید؟ واسه خودت میبری و میدوزی
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    11 3
    گشت ارشاد به چه جرم دیگری این خانم را دستگیر کرده است؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 2
    خب نباید کاری کنند که بهانه دست دشمن بدن. میدونین که الان وضعیت عادی نیست.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    دشمن دشمنه دیگه. فقط دنبال تخریب و مانع تراشی هست. حالا در پوشش اصلاح طلب
  • DE ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    8 5
    ساکت مشرق
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    12 4
    برخورد گشت ارشاد بسیار زننده و زشت بود... مهم نیست کی فیلم گرفته مهم افشای این رفتار زشت هست این اقدامات ناجا باید فورا متوقف بشه
  • محمدرضا کاظمی نعمتی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    8 4
    باسلام. هرچند سرنوشت این نظر هم به سان نظرات دیگرم فقط در حد ( نظر شما دریافت شد) میبینم ولی باز تیری در تاریکی . می گویم. در ارتباط با قانونی بودن یا نبودن بازداشت حرفی نیست در نوع بازداست اون خانم بحث هست که بیسار وقیحانه و بی شرمانه و موجب وهن نظام بود بحث میباشد که باید جدا اصلاح گردد
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      4 6
      نه با اسلحه زدند نه ضرب و شتم داشتند. انهم برای متهمی که مشغول مقاومت است. نمیفهمید یا مغرضید؟
    • TR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 0
      تو بحث مبارزه با ارازل و اوباش آمریکا جنایتکاره اینو همه میدونن
  • ناسناس IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    11 3
    برادر شب دراز است و قلندر بیدار. دستپخت شما را هم خواهیم دید. البته در دوران احمدی نزاد دیدیم
  • محمدایوب IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    3 5
    مگر نیروی انتظامی پلیس فتا ندارد مگر در اسرع وقت مجرمان اینترنتی را دستگیر نمی کنند. پس چرا اشاعه دهندگان دروغ برعلیه مجلس ونیروی انتظامی را شناسایی. وبرخورد نمی کنند. اصلاح طلبان وطن فروش. با رسانه های خود دروغی را نسبت میدهند. وپخش میکنند. وتاثیر خود را بر افراد ناآگاه میگذارد. آنگاه بیایید بگویید دروغ است تاثیر خود را گذاشته. چه فایده ای دارد باید چنان هزینه ای برایشان داشته باشد که جرأت نکنند حرف مفت بزنند
  • ف IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    4 3
    هرچقدر هم بازداشت قانونی باشد روش آن فاجعه بار است
  • ali IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    8 4
    اگر اون خانوم مسلمان باشد ولو مسلمان قاتل هیچ مردی حق دست زدن به اون خانوم رو نداره هیچ شخصی حق بردن آبروی اون زن رو نداره اون زن خودش حجاب داشته و نباید حجاب اون خانوم رو بر می داشتن و مو های سرش میگرفتن و به داخل ماشین می بردند و از همه بدتر اینکه عکس سربدون روسری این زن داره توی همه سایت های دست به دست میچرخه لطفا اگر کسی اطلاعات دینی کافی داره ، حکم مجاز دونستن این کار ها رو بزاره بقیه آگاه بشوند
    • محمدایوب IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 6
      11/39 که دنبال حکم حجاب اون خانم هستی برو تو خیابون. چشمت رو بازکن. اکثرا. روسری هاشون افتاده. وبی حجاب هستن. شلوارهای پاره
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 2
      دین، نظر شخصی شما و من نیست. این گزاره را از کجای دین درآوردی؟ "اگر اون خانوم مسلمان باشد ولو مسلمان قاتل هیچ مردی حق دست زدن به اون خانوم رو نداره " . شمایی که برای حرفت سند نیاوردی، انتظار داری برای مخالفت با حرف روی هوای تو سند بیاورند؟ باشه . بیا: اگر قاتل در حال فرار و مقاومت کردن در مقابل پلیس باشد، پلیس زن هم نباشد یا توان کافی نداشته باشد، حکم چیست جناب عالیجناب؟ ضمنا اول می گفتید دستگیری برای کشف حجاب بوده حالا می گویید پلیس حجابش را برداشته. چقدر داغانید شماها.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 3
    1- اقتصاد دانان ما فقط اقتصاد غربی را میشناسند و البته آن هم از نوع منسوخش را 2- اقتصاد کشور از روزی به فنا رفت که عرضه و تقاضا را حاکم کردند 3- بازگشت ما به اقتصاد نوع سوم که ترکیبی از اقتصاد ایرانی و اسلامی است ناجی کشور خواهد بود و یقین داشته باشید که اقتصاد توصیه ای بانک جهانی برای نابودی کشورهای جهان سومی مثل ما طراحی شده است . 4-- مادام که روح همنوایی و همنوع خواهی را بر معرکه طمع ورزی کنونی و خودنگری حاکم نکنیم مطمئن باشید بجایی نمی رسیم . 5- مادام که آموزش و پرورش و معلم را رکن تربیتی نکنیم و مثل روحانی با شعار احمقانه تقویت بورس برای تامین معیشت معلم وارد عرصه شویم ، خبری از تربیت علمی و اخلاقی و به تبع آنها تربیت اقتصادی نخواهد بود 6- من آماده ام طرحهای خودم را ارائه بدهم اما همه ما میدانیم که مسئول پاسخگویی نخواهیم یافت .
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 0
    زیاد بود نخوندم خلاصه بنویس
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 6
      مطلب اصولی مثل خواب طولانیه. ضرر کردی نخوندی!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    4 2
    اگه مهدی هاشمی تو زندان بود اگه فریدون تو ملع عام حد میخورد و.................. خیلی از این بی حجابیا درست می شد
  • NL ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    8 0
    جز ماست مالی توجییه کار دیگه بلدین...خجالت بکشین
  • بابک IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 3
    صد رحمت به احمدی نژاد که هم اقتصاد و سیاست میدانست و هم کنار زدن اختاپوسهایی که کشور را قبضه کرده بودند. قدرش را ندانستیم و حق ماست که بکشیم.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 3
    خدایا از شر اصلاحطلبای زن کُش به تو پناه میبرم...
  • کارشناس IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    این موضوعات پایان ندارد
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    آیا این خانم ترکان دختر اکبر ترکان است؟
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 5
    کاملأ مشخص است که هیچ ربطی به حجاب نداره و مجرم با نقش بازی کردن به دنبال ایجاد جو منفی بر علیه پلیس است.
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    این اصلاح طلبان فاسد و اشرافی طلب نمی دانم دیگر دنبال چه هستند شما که مردم را سر تا پا گول زدید و فریب سیاسی دادیدو هر وقت با بذر شوم یاس . نومیدی تمام را در دل مردم می پاشید و آنان را دعوت به عدم مشارکت در عرصه های سیاسی می کنید . والله قسم اصلا شما هیچ صلاحیت مسئولیت را در سطوح مختلف کشور ندارید شما دشمن ملت و انقلاب هستید خنجر زهر آلودتان بار ها متوجه مردم و نظام فرود آمده است . اما این بار شورای محترم نگهبان و سایر دست اندرکاران نبایستی به شما اجازه ورود به میدان را بدهند مردم خون داده اند هر روز دوستان و عزیز تر از جانمان برای شکوفائی و عزت و اقتدار و افتخار انقلاب اسلامی پر پر می شوند و جان شان را فدا می کنند تا اسلام و انقلاب و ولایت باقی بماند حقیقتا دیگر تحمل ورود شما نامروتان و قدر ناسپاسان در کلید داری مسئولیت در کشور برایمان ناگوار و دردی سهمگین است شمائی که جز منافع فردی و گروهی تان هستید و اصلا به بقای انقلاب نمی اندیشید بلکه فقط در اندیشه ویرانگر حکمرانی هستید . خدایا تو شاهد باش ما از این طریق حرف دردمندانه مان را به مسئولین بیان داشتیم . دیگر تصمیم با رده های بالا هست . امید وارم خردمندانه و عاقلانه عمل کنند و این افساد گران نگون بخت و روسیاه که فقط به غرب و کد خدا یعنی آمریکای تروریست دل بسته اند هرگز در اداره حکومت جای ندهند .
  • جریان سوم IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 3
    رفتار هر فرد بازتابی از حقیقت باطنی اوست،شخصی بهایی بنام حبیب الله ثابت معروف به ثابت پاسال یکشبه از دوچرخه سازی به مالکیت تنها خودروسازی ایران و مالکیت رادیو تلویزیون ایران میرسد،آیا مهره مار دارند یا ورد و جادویی خاص بلدند!؟ خیر آنها همان جهودهای نهانروشند که شیطان بصورت کامل در آنها مجسم میشود،آنها از هیچ خیانت و جنایتی برای کسب مادیات و تسلط بر مردم رویگردان نیستند،بدون آنکه کوچکترین رشد عقلی و معرفتی در آنها رخ داده باشد،چنانکه در تاریخ بهائیان دقت کنید این «الگو مشابه را خواهید دید». بابی ای که چون مورد اقبال منحرفین قرار میگیرد خود را قرةالعین،ام السلمه، زکیه و ...مینامد، ایضاً بهایی مفلوک و فاسد دیگری......... حالا خاصه خواری و تقسیم اموال عمومی و واریز کردن ارزش پول ملی(ترفند یهود برای دزدیدن اموال شخصی حال و آینده ملت) به جیب یهود و بهاییان نهانروش را بهتر درک میکنید؟ مناطق آزاد که با شرکتهای کاغذی و صوری و اتاق بازرگانی متشکل از یهودیان ارز حاصل از تضعیف ارزش پول ملی را سرازیر جیب خود میکنند،جا دارد از ... فتنه بهایی نام ببریم که خود را «خیر الموجودین» میدانست و محمد رفسنجانی که عبداناصر همتی را «خیر الموجودین نامید».
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 1
    سرمایه های صهیونیستی در ایران ، بیشترین آسیب و خسارت را برای مردم و کشور داشته اند
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    به شما اصلاح طلبان می گویم بگذارید ما مردم راحت باشیم و خودمان تصمیم بگیریم. از طرف مردم صحبت نکنید. مردم رنج‌دیده شما را قبول ندارد.
  • DE ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    5 3
    بازداشت به هردلیل بوده ، این رفتار خشونت آمیز با مردم به خصوص با یک زن هیچ توجیه قانونی و اخلاقی ندارد
    • وطن پرست DE ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      2 5
      چرا نداره؟ امریکایی ها که جدیتر از اینو انجام میدن. حتما توجیح داره دیگه. ضمنا برخورد شما رو با مخالفانتون تو سال ۸۸ هم دیدیم. دیگه شما ادعای مهرورزی نکنید.
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 4
      ببینم با کدام استدلال حقوقی میگی بکارگیری "قانونی" قدرت علیه متهم، کلا "ممنوع" است؟ کجای ادبیات حقوقی ایران یا حتی جهان حرف شما را تایید می کند؟
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 2
    اصلاح طلبها باید منتظر محاکمه باشند. فتنه گرهای بی تعهد.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 4
    آقا مقصر و مجرم کسی است که فیلم برداری کرده،
  • رضا IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 1
    مجلس را نمی دانم ولی سند دیداری (فیلم) در مورد نیروی انتظامی هست اینو که نمیشه انکار کرد
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 1
    اولا دستگیری برای حجاب هم "قانونی" هست.هرچند طرف با دستور قضایی به جرم دیگری جلب شده بوده، اما من فیلم منتشره را بارها دیدم. جز برخورد کاملا تصادفی و نه چندان جدی سر متهم به لبه ی بالایی خودروی انتقال، مگر چه چیز دیگری در این فیلم هست؟ چرا هی اول پلیس را داغان می کنیم، بعد متوجه می شویم بابا گناهی نکرده و یادمان می افتد تقدیر کنیم؟ چرا از ، فرماندهی پلیس اول "موج زده" خبر از تخلف و برخورد با مامور خود می دهد، بعد با پیگیری نخبگان و مردم، یادشان می آید ای بابا مامور ما که خلاف نکرده . حالا اگر مردم جلوی پلیس امنیت اخلاقی تهران تجمع نمی کردند، پلیس باید مامور خود را بی دلیل موجهی بدبخت می کرد؟ بسیج را که از مبارزه با منکرات کنار گذاشتند. مانده ناجا را هم کنار بگذارند. گفتم که البته این دستگیری مشخص شد اصولا ربطی به حجاب نداشته و تازه مامور زن هم زورش به این سوژه نمی رسیده !
  • TR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 0
    آمریکا جنایتکاره
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    1 1
    لمس بدن نامحرم حرامه. از چه زمانی پلیس حق چنین کارهایی رو پیدا کرد؟
  • DE ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    2 0
    "رجل سیاسی" شُدید که تحریم‌گر انتخابات نباشید! رجل سیاسی به یکنفر میگویند و چون تعداد اینها زیاد است باید لغت جمع استفاده کرد. اصلاح طمعکاران اراجل سیاسی هستند . اراجل جمع مکسر رجل از نوع خاصش
  • DE ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    روحانی دیگر رئیس‌جمهور نیست خانم! فرزانه ترکان. احمدی نژاد رشته تحصیلیش نه حقوق بود نه قضاوت الان هم که داره حرف میزنه نه حقوقی حرف میزنه نه منطقی. قیاس مع الفاروق !! کردی ترکان . تو نمیتونی یک قاضی مجرب امتحان پس داده که یک عمر با قانون و شکایات سرو کله زده را با یک نفر مقایسه کنی که بیش از 16 ساله میگم میگم میگم میگفت و هنوز هم نگفته و هنوز هم پوپولیستی داره شلوغش میکنه // / "رجل سیاسی" شُدید که تحریم‌گر انتخابات نباشید! اینها اراجل سیاسی هستند جمع مکسر رجل
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 1
    آقای رییسی هم موفق نشود دیگر به هیچ کسی رای نخواهیم داد . مگر طیف سومی هم در این کشور هست ؟ مطمئنا اگر موفق نشد چند نفر از اقایان از هر جناح برای حفظ قدرت خارج شده و حزب و طیف جدیدی را تشکیل میدهند مردم اینقدر دانا هستند که دیگر گول شما را نخورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس