نعیمی پور

یک فعال اصلاح‌طلب که از حامیان جدی روحانی نیز بوده است به تازگی با بیان اینکه تحریم‌ها دولت‌ها را از پا نمی‌اندازد بلکه ملت‌ها را از پا درمی‌آورد، گفته است: مردم تاکنون شورش نکرده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

نعیمی‌پور: مردم تاکنون شورش نکرده‌اند!

چرا آخوندی ساخته‌های قالیباف را تخریب نکرد!؟ / میراث شوم روحانی برای ابطحی

محمد نعیمی‌پور، از فعالان اصلاح‌طلب و فردی که گفته بود روحانی حتی اگر نخواهد هم اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنند! در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران اظهار کرده است:

"تحریم‌ها دولت‌ها را از پا نمی‌اندازد بلکه ملت‌ها را از پا درمی‌آورد. آمریکا انتظار دارد همین که ملت از پا افتاد دست به شورش بزند و حکومت را ساقط کند. ملت تاکنون چنین نکرده است نه به خاطر این انقلاب که از قبل آن هم چنین نکرده است. در این کشور یک فرهنگ ضد بیگانه به طور جدی وجود دارد."[۱]

*اظهارات نعیمی‌پور در بحث دولت_ملت و نظامات مردمسالار صحیح نیست و حالت بدبینانه اینست که در پشت چنین اظهار نظری یک سوء نیت قرار دارد تا ذهن مردم را نسبت به حکومت و میزان کم اثر تحریم‌ها تخریب کند.

در یک حکومت مردمسالار؛ حضور و تکیه‌گاه دولتمردان طفیلی مردم است و تصور انفکاک آنها از یکدیگر در هجمه‌های دشمن یک تصور ناصحیح و در حالت خوشبینانه ناشی از محاسبه غلط است.

ضمن اینکه اساسا تصور زون‌های جدا بین مسئولان و مردم در حکومت‌های دموکراتیک غیر ممکن است و نمی‌توان تأثیری را معرفی کرد که شامل یک مسئول باشد اما شامل مردم نه و بر عکس!

بخش دیگر حرف‌های نعیمی‌پور مبنی بر دسیسه آمریکا در پشت تحریم‌ها اما در فاز اول صحیح است و قبل از این نیز مقامات و تحلیلگران دیگری تصریح کرده‌اند که هدف آمریکا در ایران، ایجاد "فتنه اقتصادی" به بهانه تحریم و مشکلات اقتصادی است.

اما باید دقت داشت که امید آمریکا در این مسیر؛ القای محاسبات غلط به ذهن کسانی در جامعه و عملگری دنباله داخلی‌اش است.

چه اینکه تجربیات تلخی مثل آبان ۹۸ و اغتشاشات دیماه ۹۶ نیز در همین مسیر فتنه اقتصادی رخ داد که بایستی مراقب آنها بود.

سعید حجاریان اخیراً در اظهاراتی گفته: ممکن است مردم دوباره به خیابان بیایند! [۲]

فاز دوم اظهارات نعیمی‌پور که البته ناگفته هم هست اینکه او هم مثل سایر اصلاح‌طلبان ستادی در حالی از خیابان و شورش و اعتراض حرف می‌زند که حاضر نیست به مردم بگوید این رفتارها راه حل مشکلات اقتصادی نیست و بلکه بر عمق آنها می‌افزاید.

این فاز دوم ناگفته! البته حتما برای اهل نظر قابل تأمل و تدبر و پرسش است...

***

میراث شوم روحانی برای ابطحی

چرا آخوندی ساخته‌های قالیباف را تخریب نکرد!؟ / میراث شوم روحانی برای ابطحی

محمدعلی ابطحی، فعال اصلاح‌طلب و معاون رئیس‌جمهور دولت اصلاحات اخیراً در یک توییت نوشته است:

"خیلی تلاش کردند نقطه ضعفی از دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی و دولت اصلاحات پیدا کنند، نشد. سایبری‌ها اخیرا اسم دولت روحانی را دولت اصلاحات گذاشته‌اند که نسل جدید فکر کند اصلاحات یعنی دولت روحانی."

*این توییت ابطحی اما با واکنش گسترده کاربران توییتری مواجه شده و آنها تصویری از شماره "چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۶ روزنامه آرمان ملی" را در پاسخ به ابطحی منتشر کرده‌اند که طی آن ابطحی در دومین تیتر اصلی این روزنامه گفته است: اصلاحات، "روحانی" است.

وبلاگ مشرق نیز یکی از رسانه‌هایی بود که از سال‌ها قبل این تیتر و این عکس را در پاسخ به اصلاح‌طلبان مدعی برائت از دولت آقای روحانی! منتشر کرده و به آن استناد جسته است.

چرا آخوندی ساخته‌های قالیباف را تخریب نکرد!؟ / میراث شوم روحانی برای ابطحی

چه اینکه در این زمینه می‌توان به مصاحبه تاریخی محمدرضا خاتمی با اعتماد هم اشاره کرد که گفته بود: ما تضمین روحانی هستیم.

مکرر در مکرر این گزاره به اصلاح‌طلبان یادآوری شده است که آنها و آقای روحانی مثل یک روح در ۲ بدن هستند که کارنامه و سرنوشت آنها از یکدیگر غیر قابل انفکاک است و چپ‌های غیر توّاب باید تا همیشه تاوان کارنامه روحانی را بدهند.

***

 

چالش اثبات ناکارآمدی حتی در خراب کردن...

چرا آخوندی ساختمان‌های قالیباف را تخریب نکرد!؟

چرا آخوندی ساخته‌های قالیباف را تخریب نکرد!؟ / میراث شوم روحانی برای ابطحی

عباس آخوندی، وزیر اسبق راه در دولت آقای روحانی و از فعالان ستادی اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه اقتصادی با اشاره به سازه‌های تهران گفته است:‌

"اصل برای شبکه قدرت حفظ بقای خود است. حال برای آن ممکن است انواع و اقسام توجیه‌های ایدئولوژیک را بیاورد. بنابراین حتی کسی که نگران محیط زیست است هم باید یک‌بار داستان اقلیم را از منظر اقتصاد سیاسی نگاه کند. برای مثال نگاه کند چطور در منطقه ۲۲ تهران که دالان و تنفس‌گاه شهر است و قرار بود تمام ساختمان‌های آن حداکثر ۴ طبقه باشند الان همه نوع ساختمانی هست الا ساختمان‌های کوتاه‌مرتبه. آن‌جا تماما ساختمان‌های بلندمرتبه ساخته شده است و کانال هوای تهران در سطح زیر ۷۵ متر دچار اختلال کلی شده است. نمی‌دانستند یا منافع شبکه قدرتی در گروی این ساخت‌وسازها بوده است؟ "[۳]

*این اظهارات آخوندی که به نظر می‌رسد بخشی از کنایه‌های همیشگی او به دوران شهرداری قالیباف باشد؛ در حالی است که نه شخص آخوندی در دوران وزارت راهش و نه دوستان او در دوران حضور اصلاح‌طلبان در شورای شهر پنجم و شهرداری تهران؛ حتی عرضه خراب کردن هم نداشتند!

به این معنی که فرض بر صحت انتقاد آنها از سازه‌های دوران قالیباف؛ انتظار این بود که آقایان دست به کار شده و هر سازه‌ای که ادعا می‌کنند دالان تنفس تهران را بسته و یا موجب اضرار شهروندان است را خراب کنند.

اما همگی شاهدیم که آقایان فقط در محیط طعنه و کنایه به سر برده‌اند و در عرصه اجرا عملا از "استراتژی لب و دهان" استفاده کرده‌اند.

مقوله‌ای که این ظن را تقویت می‌کند که آنها از سر حسادت به کارنامه جهادی قالیباف بود که هنوز هم که هنوز است؛ مشغول طعنه‌زدن به قالیباف هستند و حرف‌هایشان ارزش عقلانی و سندی ندارد.

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1530168

2_mshrgh.ir/1293924

3_http://sobhema.news/?p=18812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    4 2
    كسى كه به قيامت ايمان دارد؛ «ليوم لاريب فيه» نگران بد عاقبت شدن خود مى شود و از خداوند استمداد مى كند. منشأ خُلف وعده، غفلت، عجز، ترس، جهل و يا پشيمانى است كه هيچ كدام از اينها در ذات مقدّس الهى راه ندارد. «لايخلف الميعاد»
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      6 2
      ابطحی خود بهتر میداند که مفاسد عظیم کرسنت و توتال و استات اویل و شهرام جزایری و پذیرش سهم 9 درصدی ایران از دریای خزر در دولت اصلاحات اتفاق افتاد.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      9 2
      همه میدانند که دولت بی تدبیر روحانی میراث شوم هاشمی و خاتمی بود.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 1
      وصيت نامه شهيد سيد جمال دربان فلك ... بر همه شما وظيفه شرعي است كه در هركجا كه باشيد از اسلام و جمهوري اسلامي دفاع كنيد..... از ولايت فقيه و روحانيت مبارز اطاعت و پشتيباني كنيد كه هردو ضامن پيروزي و پشتوانه اسلام هستند".
    • هادی IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      1 1
      بد بخت تر از اصلاح طلبان در روز قیامت، طرفداران احمق این جماعت خائن به وطن و دین هستند. و باید در قیامت پاسخگوی طرفداریشان و نیز کارهایی که این جماعت کردند باشند
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    چی بگمممم
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      4 1
      هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    ....
  • سید IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    10 0
    میراث اصلاح طلبان تهـ..ع آور در چهاردهه حکومت داری برای ایران و ملتش افزایش فاصله طبقاتی، فساد سازمان یافته و روزافزون، قرارداد ننگین برجام، افشای نام دانشمندان کشور برای جوخه های ترور صهیونی، مهاجرت دانشمندان به خارج از ایران، واردات توسط ویژه خوارها و ورشکستگی صنایع کشور، تورم و گرانی افسارگسیخته، کاهش قدرت خرید و معیشت ملت، و... ! چون نوع تفکر و نگاه شان به اقتصاد و سیاست پیروی از غرب و ولنگاری سیاسی و اقتصادی و اجتماعی است و نسبت به هم وطنان شان نگاه از بالا به پایین!!!
    • FR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      0 0
      بله؟؟؟
  • پویا رهگذر IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 1
    از اخوندی و نتانیاهو یه اندازه بدم میاد.اما در مورد دالان تنفس تهران و ساخت و ساز بی رویه منطقه 22 حق با ایشونه
  • احدی IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    7 1
    چون میخواد قالیباف ر وتخریب کنه. الان تنها سلاح اسلاحطلبا همین تخریب و ایجاد یاس و بازی رسانه ای شده
  • محمود IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 5
    عجب استدلال غلطی . شما خودتون قبول دارید که ساخت ساختمان های بلند مانع جریان باد در تهران شده است . به جای انتقاد به قالیباف ایراد بگیرید که چرا مجوز ساخت این برج ها را صادر کرده ، به آخوندی ایراد میگیرید که چرا این برج ها را تخریب نکرده ؟ توجیه اشتباه قالیباف با اشتباه آخوندی .
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 0
      عبارت اُخرای این مسئله اینه که انتقادات شما و آخوندی بیجاس و قالیباف اشتباه نکرده.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 1
      خب اگه آخوندی اطمینان داشت که اشتباهه تخریبش میکرد و درستش میکرد. تیکه انداختن چرا؟؟ یعنی مردم برای اخوندی مهم نیستن. تخریب رقیب مهمه
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    8 0
    آقای ابطحی دروغ گو همیشه کم حافظه است. تیتر روزنامه هم فکرتان را ملاحظه بفرمایید .شتر سواری دولا دولا هم نمیشه. از صدر تا ذیل دولت امیدتان برادران اصلاحات همه جا را تسخیر کردند بعد می خواهید 8 سال مدیریت هم فکران تان را از ذهن مردم پاک کنید تا بعداً دوباره سواری بگیرید
  • محمود IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    4 0
    این جماعت لب و دهن نیستن ، هیچ ... تهی
  • كريم IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 0
    اي ابطحي بي سواد و آمريكايي بدان كه آن ليدر يعني رئيس تو قبل از انقلاب مردم ايران در سال 57 آجودان ارتش شاهنشاهي يعني حافظ منافع شاه و آمريكا در ارتش بود. آنوقت تو شده اي نوكر چنين آدمي. بدبخت برو و فكر آخرت خودت باش كه بايد پاسخ خيلي از سئوالات را به آفريننده خودت بدهي. كمي قرآن بخوان و به معني آن توجه كن شايد دوباره به اسلام بر گردي و دست از كفر و نفاق برداري.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 0
    مردم دنیا از(ابرقدرتها واستکبار شرق وغرب،اسرائیل واعراب ترویست داعش ووهابیها...)خسته شده اند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    13 0
    علت خراب نکردن سازه های مزاح تنفس تهران توسط آخوندی اینستکه بسیاری با تقریبأ تمام این سازه ها متعلق به دوستان و هم طیفی های خود آقای آخوندی است و به احتمال قریب به یقین خود آخوندی و بستگانش با شراکت پنهان وی چندین و چند ساختمان بلند مرتبه در این مسیر احداث کرده و مالک آن هستند.
  • کارمند ساده IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    4 0
    آخوندی ؟!. 1- کسی است که 300 صنعت وابسته به صنعت داخلی و پیشران اقتصاد کشور را فلج کرد2- کسی است که فرزندش حکم اسفتاده از رانت ؛ از قوه قضاییه دارد 3- کسی است که به وسایل ارتباط جمعی و مخصوصا خبرنگاران زن در کشور جمهوری اسلامی ایران توهین و بی ادلی کرد 3- کسی است که قانون مجلس را در رابطه با گرفتن مالیات از خانه های خالی را رها کرد5- کسی است که مسکن مهر را مزخرف می دانست و میلیون ها نفر از کارگر ساده و مهندس و دکتر وابسته به مسکن را بیکار کرد 6- وزارت علوم چرا به این کسی که تکنوکرات غربی است و هرگز نتوانسته تئوری های خود را در زمان وزارتش که حقوق و مزایای آن را نیز بدون حق برداشت کرده و نتوانسته عملی کند و درست مثل زنبور بی عسل است ؛ پست می هدو چرا قوه قضاییه از مدعی العموم نمی خواهد ایشان را به این جرم ها که یعنی چه زمانی که پست داشت و چه زمانی که پست نداشته یعنی الان و ترک مسئولیت کرده به زندان نمی افکند و خسارات آنها را با فروش تمامی مایملک و فقط در حدل یک کارگر به و نمی بخشد ؛ بگیرد.... و تو خود بخوان حدیث ....
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 1
    برادر من فرض کنیم آخوندی اشتباه می گوید اینکه شما میگویی چرا خرابشان نکرد فرار رو به جلو است آیا میشود این همه خانه که به مردم دادند را خراب کنند. احتمالا اون ساختمانهای اشتباه بوده بجای اینکه شما مستندات اشتباه بودنش را ارائه بدهید میگی اگر آخوندی راست میگه چرا خرابش نکرده...
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      3 0
      منطق روشن است. اگر ساختمانی اشتباهی ایجاد شده و باعث ضرر به چند میلیون تهرانی است؛ باید خراب شود. اینکه آخوندی و حناچی این کار را نکرده اند فقط 2 دلیل دارد. یا دروغ می گویند و ساخت آن ساختمانها اشتباه نیست. یا عرضه خراب کردن ندارند که در این صورت هم کلا نباید وارد وادی نق زدن بشوند.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    4 0
    اخوندی باید محاکمه شود .
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    به خدااین اصلاح طلبها خیلی نادان هستند.انهامیخواهنددرکشورشورش شود.ولی نمیداننداگردرکشورامنیت نباشدوشورش شود یک نفرازانهاوخانواده شان زنده نمیماند.مردم وانقلابیها بخاطررهبروامنیت کاری نمیکنند پس اگاه باشند تازمانیکه درکشورامنیت هست انهانفس خواهندکشید.پس قدرامنیت رابدانند.
  • طاهری IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    آقای نعیمی کاملا درست می فرمایند در صورتیکه دولت امریکایی باشد.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    ننگ بر عباس اخوندی ... . چرا او را محاکمه نمی کنند ؟؟؟
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    این آقای آخوندی چیزهای ساده را هم تشخیص نمی دهد ولی راجع به خیلی چیزها اظهار نظر می کند. مثلاً او نمی داند که ساختمان های بلند مرتبه در غرب تهران جلوی حرکت هوا را می گیرند یا وجودشان تأثیری در حرکت هوایی که از سمت غرب به سوی تهران می آید ندارد امّا خوب ایشان است و اظهار نظر!
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 0
    این آقای آخوندی تقریباً خیلی چیزها را نمی داند و اتفاقاً در مورد همین چیزهایی هم که نمی داند معمولاً اظهار نظر می کند. مثلاً نمی داند ک ساختمان های بلندمرتبه در غرب تهران مانع حرکت هوا و ورود آن به تهران هستند یا نه؟ ولی خوب ایشان است و اظهار نظر کردن
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    اصلاح طلبان چرا اینطوری شده اند؟ اینها قبلا آ دم بودند، ایرانی بودند، مسلمان بودند، بعضا انقلابی بودند، الان توطئه گر شده اند آنهم به نفع دشمنی که خودشان می‌دانند پشیزی برای کل اصلاح طلبان ا رزش قائل نیست فقط بعنوان جاده صاف کن!!! ای وای!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس