اشرف بروجردی

برخی مقامات اصلاح‌طلب دولت آقای روحانی همچنان در منابر کشور از "نمی‌شود، نمی‌توانیم" حرف می‌زنند و گویا از ماجرای "واکسن کرونا" درس نگرفته‌اند...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اقتصاد ایران به روایت یک عضو سازمان شانگهای

اقتصاد ایران به روایت یک عضو سازمان شانگهای/ شیعیانی که یار تکفیری‌ها هستند!

سفیر قزاقستان در تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایرنا پیرامون عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای گفته است:

"عضویت ایران در شانگهای برای همه منطقه سودمند خواهد بود. ایران از نظر اقتصادی کشوری قوی است و حضور ایران حتما در مبادلات تجاری اقتصادی و همکاری برنامه‌های اقتصادی در منطقه حوزه شانگهای بسیار موثر و با توجه به جمعیت بالای اعضا، برای همه کشورها و خود ایران مفید خواهد بود."

اسخت اورازبای همچنین تصریح می‌کند: ایران قبلا عضو ناظر بود و امسال برای نخستین بار می‌خواهد به عنوان عضو ثابت در نشست حضور یابد. ۴۰ روز دیگر (آذرماه) این نشست در قزاقستان برگزار می‌شود که برای معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی ایران هم دعوتنامه فرستادیم.[1]

*نکته‌ای که آقای اورازبای بعنوان یک چهره خارجی پیرامون اقتصاد کشورمان گفته، مفهومی صحیح و منطبق با شاخص‌ها و عقلانیت است که البته متأسفانه آنطور که باید و شاید از جانب تریبون‌ها و رجال کشورمان به آن پرداخته نمی‌شود.

دقت شود که فهم تفکیکی از ساحت مشکلات اقتصادی موجود و گرانی‌ها در کنار رؤیت شمایل کلی اقتصاد ایران که یک شمایل قابل قبول و با شاخص‌های مثبت بسیار است، از ضرورت‌های زمانه ما برای هرکسی محسوب می‌شود.

چه اینکه هنگامی که واقعیت اقتصادی خودمان از قبیل ضریب جینی مطلوب، "فقر مطلق" بسیار پایین، بیکاری تک رقمی و مالیات ارزان را نبینیم؛ آنگاه نه تنها از فهم دقیق راه حل‌های مشکلات اقتصادی عاجز خواهیم بود بلکه زمانه‌ای فرا خواهد رسید که باید در کنار تحمل مشکلات فعلی، نظاره‌گر از دست رفتن مثبتات هم باشیم!

مثل بارز این اتفاق جایگاه ایران بین 18 اقتصاد برتر جهان و چشم‌انداز رسیدنش به جایگاه 15 جهان بود که البته در پرتو عدم تشریح این حقیقت و شرح آن توسط خواص، سیاه‌نمایی اصلاح‌طلبان و ناکارآمدی دولت آقای روحانی؛ این جایگاه از دست ایران رفت و ما چند پله تنزّل یافتیم...

مشرق در همان روزها گزارشی را با عنوان "چرا هجدهمین اقتصاد جهان هستیم اما احساس نمی‌کنیم؟!" منتشر کرد و پیرامون پروژه سیاه‌نمایی از ایران و تقلا برای تخریب این جایگاه هشدار داد.

***

 

"نمی‌شود، نمی‌توانیم‌ها" از ماجرای واکسن کرونا درس نگرفته‌اند...

اقتصاد ایران به روایت یک عضو سازمان شانگهای/ شیعیانی که یار تکفیری‌ها هستند!

کانال تلگرامی امتداد گزارش داد: خانم اشرف بروجردی، معاون رئیس‌جمهور سابق، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و از حامیان تحریم انتخابات طی اظهاراتی در تشکل زنان نواندیش استان فارس گفته است:

"‌مگر می‌شود با عدم تصویب FATF و نرفتن پای میز مذاکره و حل نشدن موضوع برجام وضعیت اقتصادی کشور رشد کند؟!"

*البته هیچ انسان عاقلی مخالف مذاکره نیست اما خانم بروجردی و همفکران ایشان باید بدانند که همانطور که واردات واکسن کرونا به کشور بر عکس ادعای آقایان به تحریم و FATF ربطی نداشت[2] و در دولت آقای رئیسی شاهد واردات گسترده واکسن با مدیریت جهادی شدیم؛ حل بخش اعظم مشکلات اقتصادی هم هیچ وابستگی به مذاکره و FATF و... ندارد.

چه اینکه اقتصاد ایران یک اقتصاد درونزا است و از داخل به خارج میل می‌کند نه بر عکس!

فلذا حل مشکلات چنین اقتصاد مستقلی هم منبعث از توافقات خارجی نیست بلکه بهبود مدیریت داخلی در آن تأثیرگذارِ اصلی خواهد بود.

و این حقیقتی است که ارکان دولت آقای روحانی هرگز متوجه آن نشدند و با معطل گذاشتن ظرفیت‌های داخلی کشور برای حل مشکلات؛ مرتکب یک کارنامه مشحون از ناکارآمدی و عملکردهای غیر منطقی شدند.

***

شیعیانی که یار تکفیری‌ها هستند!

اقتصاد ایران به روایت یک عضو سازمان شانگهای/ شیعیانی که یار تکفیری‌ها هستند!

آیت‌ا... محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی در ابتدای درس خارج فقه خود، در رابطه با جنایت دواعش در مسجد فاطمیه قندهار گفته است: عوامل جنایت و کشتار شیعیان در مسجد فاطمه الزهراء(س) قندوز افغانستان، سه ضلع دارند؛ ضلع اول استکبار جهانی است.

او همچنین با تأکید بر اینکه تکفیری‌ها غلام حلقه به گوش آمریکایی‌ها و ضلع دوم این جنایات هستند، افزوده است: تکفیری‌ها دور از معرفت اسلامی، بصیرت و انسانیت‌اند و آنچه درد انسان را از این‌گونه جنایات مضاعف می‌کند، این است که عوامل انتحاری انگیزه اعتقادی دارند و آن شخص متحجر به‌غلط فکر می‌کند با شیعه کشی به بهشت می‌رود و اینکه بدون معرفت و علم برای اهداف استکبار، مسلمانی را می‌کشد آن‌هم "قربتاً الی الله" دل هر مسلمانی را بیش از پیش می‌رنجاند.

به گزارش رسا، آیت‌ا... حیدری در ادامه تصریح می‌کند: ضلع سوم -این جنایت- افرادی هستند که با توهین به مقدسات اهل سنت بهانه به دست تکفیری‌های می‌دهند و شتاب‌دهنده شیعه کشی توسط وهابی‌های سفاک هستند. این‌ها جواب خدا را چه می‌دهند؟

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود گفته است: آن‌هایی که به نام شیعه اما به کام استکبار در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای به اسم "برائت"، بزرگان اهل سنت را سَب می‌کنند؛ وحدت مسلمین را هدف گرفته و موجب تحریک تکفیری‌های بی‌بصیرت شده و در خون‌های به‌ناحق ریخته شیعیان شریک‌اند و کسی هم نمی‌داند که واقعاً این‌ها کجا هستند، معتقدند یا مزدور؟ برای کدام هدف این کار را می‌کنند؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، می‌افزاید: درست است که تولی و تبری دو بال ایمان‌اند، اما "وحدت اسلامی" بال دیگری است که مورد تأکید قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام است.[3]

*بیانات آیت‌ا... حیدری به مثابه یک چراغ راه است. اگر "آنها که باید"! با عقلانیت و بصیرت به این سخنان نگاه کنند و دل‌هایشان برای درک حقیقت سخت نباشد.

شیعه باید در ستاندن بهانه‌های اعتقادی از دست عناصر تندرو پیشتاز باشد.

مفهومی که مقام معظم رهبری بعنوان ولی امر مسلمین جهان و بعنوان یک مرجع تقلید بزرگ شیعه با "فتوای حرمت توهین به شخصیت‌های اهل سنت" بر آن صحّه گذاشته‌اند و همه ما باید این راهبرد را نصب‌العین خود قرار دهیم.

***

1_ www.irna.ir/news/84507807/

2_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/06/22/2570921

3_ rasanews.ir/002uBI

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    26 4
    جالب است که کدخدا خود اذعان دارد که ناتوان شده است، اما اصلاح طلبان ت.....ع آور در ایران می گویند کدخدا چه می داند! ما خبر داریم که همه چیز به خواست و میل کدخدا اصلاح می شود!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      8 24
      شما بودن و نبودتان به اصلاح طلب ها وابسته است و الا اینقدر ازشان حرف نمی زدید.
    • سید IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      9 2
      جناب 10:24 ــــ فرعون و شداد هم همین گونه می اندیشیدند و می گفتند بودن و نبودن مردم در دست ما است!!!!!
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      8 3
      و اصول گرایان هم مانند اصلاح طلبان .
  • .... IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 1
    درود
  • ع IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    5 12
    با حرف کار پیش نمی رود شانگهای یا 20ساله با چین هیچ گونه تاثیر مثبتی بر بازار نداشه و کماکان در بر همان پاشنه می چرخد. کمی واقع بین باشید! حالا اگر تحریم های امریکا برداشته شود انوقت تفاوت ش را خواهید دید!!!
    • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      8 4
      چطوری اصلاح طلب خخخخخ بدجور سوختی ها خخخ
    • سروش IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      5 2
      سرعت یک شاتل فضایی هم وقتی می خواد پرواز کنه و از صفر به صد تا هزار به بالا برسه سوخت بیش از حد انتظاری رو مصرف میکنه تا بتونه جاذبه زمین رو بشکنه و به سرعت مناسب برسه این دولت چهار ماه نشده سرکار او مده و هنوز به عمق ویرانه های دولت روحانی دست نیافته و شاید هم عمق این حجم از ویرانی شوکش کرده باشه!!!!!
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      3 2
      ع خوب، بنظرت کی برداشته میشه؟ مطمئنا نه وقتی که ما تسلیم بشیم وقتیه که تحریمشون دیگه اثری نداشته باشه! اشکال شما اینه که اونو دشمن نمیدونید و این باعث اشتباه در تحلیل و عمل میشه هشت سال برای فهمیدنش کمه؟!!!
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    6 3
    یکبار سال ۹۷ بازدیدی از کتابخانه ی ملی به همراه جمعی از نخبگان با هماهنگی نهاد رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور داشتم. اشرف بروجردی وعده ی عضویت یک ساله ی کتابخانه ملی را به عنوان هدیه دادند ولی خبری نشد! ایشون که دروغ گو هستند بهتر است دلش واسه تحریم نسوزه و دروغ بیشتر تحویل ملت ندهد!
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 0
    حاج آقا اونها شیعه نیستند، بهایی هستند و فقط برای تفرقه بین شیعه و سنی، مزدوری می کنند.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    5 0
    شیعه تا بوده کشته داده ...اون موقع هم ماهواره این چیزا نبوده ...بهانه همیشه بوده ...کشتن شیعیان از اول سینماتیک بوده ..
  • محمد IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    درست نیست ضلع سوم عدم حمایت از شیعیان مظلوم است
  • حدیثه IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    همچنین می گن اصلاح طلبان فلان و بهمان انگار مثلاً اصول گرایان خیلی آدمای درستی بودند هر دو جناح به این کشور بدی کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس