روحانی نمایه

"حسن روحانی" کدامین آینده را در پیش دارد؟ مثل هاشمی و احمدی‌نژاد، پر حاشیه شدن یا رئیس‌جمهور سابقی که می‌تواند با حضور در مجامع سیاسی و رسانه‌ای به تعمیق دولت‌داری در ایران بپردازد؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

یک انتظار بخردانه از رئیس‌جمهور سابق

ظریفیان: روحانی با انزوای خودخواسته روبه‌روست

تقلا برای انتقام از سپاه در تهران/ صحبت‌های عضو فقهای شورای نگهبان درباره موسوی خوئینی‌ها

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون مقایسه شدن روحانی با مرحوم هاشمی گفته است:  آقای هاشمی سرمایه اجتماعی‌اش را از گستردگی ارتباطاتش به دست آورده بود، اما آقای روحانی با آن گستردگی ارتباطات رو به رو نیست حتی نقدی که به ایشان می‌شود این است که با نوعی انزوا و با یک محدودیت در ارتباطات که بیشتر هم خودخواسته است رو به رو است.

او می‌افزاید: با وجود این‌که اعتبار اجتماعی آقای روحانی به دلایل‌ عدیده‌ای بخصوص در دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش به شدت آسیب دید، اما متصورم ایشان می‌تواند همچنان نقشی ایفا کند، چرا که آقای روحانی، یک روحانی است و قدرت‌ها و ضعف‌های خودش را دارد.[۱]

*در مسئله آقای روحانی علیرغم کارنامه به شدت ضعیف او در دولت اعتدال اما بایستی به این نکته توجه داشت که روحانی نخستین رئیس‌جمهور ایران (به غیر از مقام معظم رهبری) است که تا آخر بر مسیر قانون راه سپرد و دوره مسئولیتش را بدون حاشیه‌های انحرافی و امنیتی به پایان برد. (البته این قضاوتی است که ما در ظاهر امر داریم)

از این حیث می‌توان انتظار داشت که آقای روحانی با طی همچنان همین مسیر به یک تابلوی استقرار بروکراسی در ایران تبدیل شده و با حضور در مجامع سیاسی و رسانه‌ای به تعمیق دولت‌داری در ایران بپردازد.

در غیر اینصورت، فرجام مرحوم هاشمی در نزدیکی به جریانات فتنه و یا رجالی مثل خاتمی و احمدی‌نژاد در فراروی آقای روحانی هم قرار خواهد گرفت.

این گزاره تحلیلی همچنین متضمن این نکته واضح نیز هست که روحانی به دلیل کارنامه به شدت ضعیفش در اجرائیات کشورداری؛ بهتر است سودای دوباره حضور در قدرت دولتی را نیز برای همیشه از سر به در کند.

***

 

صحبت‌های عضو فقهای شورای نگهبان درباره موسوی خوئینی‌ها

تقلا برای انتقام از سپاه در تهران/ صحبت‌های عضو فقهای شورای نگهبان درباره موسوی خوئینی‌ها

آیت‌ا... سیداحمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا پیرامون اشغال سفارت آمریکا در ۱۳ آبان، با بیان اینکه امام خمینی(ره) بارها فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند و رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تأکید داشتند؛ بیان کرد: ملت های دنیا و منطقه باید بدانند که دیگر آمریکا قدرت سابق و گذشته خود را از دست داده، از این رو ادعاهای پوشالی آن بی اساس و بی بنیان بوده و به راحتی می‌توان نقشه‌ها و توطئه‌های آن را خنثی کرد.

وی همچنین عملکرد موسوی خوئینی‌ها –بعنوان یک ضلع اصلی در اشغال سفارت آمریکا- را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه برخی از افرادی که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند، از آرمانهای خود عدول کردند، گفت: افراد و شخصیت هایی که از صف و کشتی نجات انقلاب اسلامی پیاده شدند، دچار خسران بزرگ و جبران ناپذیری شدند.[۲]

*در بحث موسوی خوئینی‌ها باید دانست که اگرچه وی یکی از فرماندهان اصلی اشغال سفارت آمریکا بود اما بعدها با گام‌گذاردن در مسیر فتنه و تحریم انتخابات؛ عملا به سمتی حرکت کرد که جز خواسته آمریکا نبود. و اشاره ظریف آیت‌ا... حسینی‌خراسانی نیز همین معنا را در برمی‌گیرد.

حرکات مشکوک موسوی خوئینی‌ها از قبیل "مقصرنشان دادن رهبری نظام در مشکلات دولت ساخته سال‌های اخیر"[۳] و "صدور بیانیه تحریم انتخابات"[۴] بایستی محل تأملات سیاسی و امنیتی باشد.

***

صلح در سایه بی‌شرفی و بی‌آبرویی را می‌خواهیم چه کنیم!؟

تقلا برای انتقام از سپاه در تهران

تقلا برای انتقام از سپاه در تهران/ صحبت‌های عضو فقهای شورای نگهبان درباره موسوی خوئینی‌ها

مصطفی تاجزاده، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً و پس از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران در جلوگیری از دزدی دریایی آمریکا؛ در یک توییت نوشت:

"فرمانده سپاه: «امریکایی‌ها آمده بودند نفت ما را به سرقت ببرند. ما براساس سناریویی دقیق تشخیص دادیم اگر این کشتی را تصرف کنیم، آمریکایی‌ها مداخله خواهند کرد. بچه‌های ما همه احتمالات را سنجیده بودند.» یعنی اگر امریکا مداخله می‌کرد، ایران کار را به درگیری نظامی و جنگ می‌کشاند؟ "

*این ادبیات و این ژست مخالفت با جنگ در برابر یک دشمن متجاوز؛ در سمت و سوی بیگانگی با عزت و شرف و استقلال و آزادی قرار دارد.

همان‌ها که جامعه ایرانی در سال ۵۷ به سبب نداشتنشان انقلاب کرد و امروز به معنی تامّ کلمه آنها را در اختیار دارد.

اما برخی رجال سیاسی الینه شده و آنها که در انقلاب ۵۷ نیز بودند اما بعدها تغییر مسیر دادند؛ امروز با آن آرمان‌های به‌دست آمده بیگانه شده و بدتر آنکه قصد دارند مردم و جامعه را نیز به سمت چاه ویلی که در پس این ژست‌های معارض با عقلانیت و خرد قرار دارد، سوق بدهند.

 جنگ بد است و هیچ عقل سلیمی متمایل به آن نیست. اما گاهی باید بخاطر صلح جنگید.

همانطور که باید برای اسیر نبودن، برای در بند نبودن و برای مستقل بودن هم در "آخرین چاره" جنگید.

جالب است که تاجزاده به این تناقض هویدا در نظر خود پیرامون اقدام سپاه پاسخ نمی‌دهد که اگر سپاه پاسداران در هراس از جنگی که تاجزاده می‌گوید؛ اجازه داده بود آمریکا نفت کشورمان را با زور سرنیزه ببرد؛ آنگاه آیا آبرویی برای ایران و ایرانی می‌ماند!؟

ما صلح در سایه بی‌آبرویی و بی‌شرفی را می‌خواستیم چه کار!؟

صد البته پاسخ این سؤال از سوی الینه شده‌ها و بازگشتگان از آرمان‌های اسلام و انقلاب، پاسخ روشنی است!

اما مردمی که در فضای ایران اسلامی نفس می‌کشند، پای خوب و بد ایران ایستاده‌اند و پس از ۲۵۰۰ سال پادشاهی ارباب و رعیتی در فضای دموکراتیزه جمهوری اسلامی زیست می‌کنند؛ پاسخ دیگری به این سؤال دارند...

دقت شود که ابتنای تاجزاده و امثال تاجزاده در این تقلاهای روانی و ژست‌های ضد جنگ بر چند گزاره سیاه‌نما پیرامون اوضاع کشور و القای این معنی است که تسلیم نشدن مقابل آمریکا عواقب خطرناک اقتصادی دارد!

این در حالی است که اولا سیاه‌نمایی‌های اینان عموما غلط و بعضا درشت‌نمایی شده و ثانیا ایران اسلامی در یک استراتژی راهبردی توانسته اقتصاد خود را مصون‌سازی و قدرت دفاعی خود را مقوّم اقتصادش قرار دهد.

به این معنی که امروز اثر تحریم‌های آمریکا به اذعان تمام کارشناسان برجسته کشور به کمتر از میانگین ۳۰ درصد رسیده، حرکات نظامی ایران مثل حضور در سوریه و یا هدف گرفتن پایگاه آمریکایی عین‌الأسد؛ "بازدارنده و تأدیب‌کننده" بوده نه شعله‌ور کننده و اینکه ایران اسلامی در دهه پنجم عمر خود توانسته مثبتات اقتصادی زیادی از قبیل مالیات و سوخت ارزان، آب و برق ارزان، کاهش فقر مطلق و ضریب جینی مطلوب نیز داشته باشد. اگرچه به لطف دوستان آقای تاجزاده در دولت اعتدال؛ مثبتات بزرگی نیز از دست رفت!

پس ملاحظه می‌شود که بنیاد و صورت اظهارات تاجزاده پیرامون اقدام سپاه پاسداران کاملا غلط و با تناقضات آشکاری مواجه است.

البته بیان این نکته ضروریست که مردم و خواص کشور بایستی در قبال این القائات انتقامجویانه هوشیار باشند و در "دهلیز فریب" قرار نگیرند.

چه اینکه دشمنی که نمی‌تواند در خشکی و دریا به ایران بزرگ ضربه بزند؛ حتما تقلا می‌کند تا بوسیله ابزارهای رسانه‌ای و دنباله‌های داخلی؛ ‌ فاز انتقامجویی را در "جنگ روانی" پی بگیرد.

که اگر موفق شود؛ حتما بلایی سخت‌تر از جنگ مسلحانه در مرزهای آبی و خاکی دامنگیر همگان خواهد شد.

دشمن به دنبال ایجاد "فتنه اقتصادی" در ایران است.

همان که تاجزاده‌ی مدعی مخالفت با جنگ حتی در صورت بی‌شرفی و بی‌آبرویی! نوید بروزش را در سطحی وسیع‌تر و خشن‌تر در ایران داده است. [۵] و البته بدون هیچ هشداری مبنی بر اینکه این کار غلط است و مردم نباید به خیابان بیایند...

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1149680

2_ rasanews.ir/002udv

3_ mshrgh.ir/1088498

4_ mshrgh.ir/1121882

5_ mshrgh.ir/1018114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • سید IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    حتی چرچیل دائم الخمر هم اهمیت اقتدار را فهمیده بود که گفته است اگر خواهان صلح هستید باید آماده جنگ باشید! اما امان از احمق های داخلی که اعتقاد دارند اگر خواهان صلح هستید باید از دشمن بترسید! راست است که گفته اند هرچه نادان تر اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر ت....ع آورتر!!
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      43 26
      سرمایه های اسراییلن دیگه.... چه توقعی داری؟
    • سعید MD ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      42 15
      چرا هنوز برخی از مدیران روحانی در دولت رئیسی مشغول کار هستند
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      32 5
      تاجزاده نوکر ترامپ و بایدن شده
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      46 16
      اگر سپاه گذاشته بود ، نفت رو ببرن الان تاجزاده یه جور دیگه سپاه رو تخریب میکرد.احتمالا می گفت سپاه که عرضه نداره نفت ما رو برگردونه پس باید منحل شه.
    • ایرانی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      24 5
      یه جای کار می لنگه
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      15 3
      در مورد رفسنجانی اشتباه نوشتید شاید سن نویسنده قد نمیده ! دوم خرداد 76 روز رای گیری برای بعد از او رهبر انقلاب پای صندوق فرمود هیچکس برای ایشان اقای هاشمی نمیشه و البته او همچنان امام جمعه تهران و ریس مجمع ماند گذشت تا رسید به فتنه 88 و لجن مال کردن رای مردم برای حب جاه از انجا او سقوط کرد تا جاییکه روز تشیعش همان رهبری در نماز بجای جمله چیزی جز خوبی ندیدیم 9 بار براش طلب عفو کردند
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      11 2
      اگر فرض محال همین امروز جمهوری اسلامی تمام شد و یانکیها امدند و یحتمل کپتولاسیون را رسمی یا اسمی برقرار کردند و همین امشب تاجزاده با نزدیکانش مشغول قدم زدن در خیابان که چند افسر مست انگلوساکسون به ایشان رسیدند و او را کنار زدند و با اقوام او مشغول رقص و پایکوبی در وسط خیابان دقیقا میخوام بدانم اینجا واکنش او چیست ؟؟؟ در تویتی برای مردم ایران شفاف توضیح دهد
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      18 2
      تاجزاده و حجاریان هم از توبره می خورند هم از آخور و بازهم از تروریست های امریکایی حمایت می کنند !
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      10 8
      دیگه زمان روحانی نیست کشتی انگلیسی رو بگیریم بودجه سپاه رو قطع کنه.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      3 12
      دقیقا
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      4 4
      به مخاطب گرامی 13:10 اشتباهی منفی دادم
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      3 0
      "روحانی تا آخر بر مسیر قانون راه سپرد و دوره مسئولیتش را بدون حاشیه‌های انحرافی و امنیتی به پایان برد"!!!!! مشرق عقل تو سرت نیست؟ چرندیات چیه؟ برای روحانی قانون ، خودش بود دیگه کاری به تصویب و ... نداشت مثل fatf ، 2030، پالرمو ، بانک جهانی ، برجام و ..
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    60 19
    تاجزاده نوکرآمریکااست ازایران بیرونش کنند
    • مجید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      18 8
      تاج زاده پاچه خوار امریکا است
    • ابوطالب IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 2
      اوانقلابی نماست که خسته شده و قصد پیاده شدن ازقطارانقلاب دارد
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      1 0
      قصد پیاده شدن؟؟؟؟ از اخبار بی خبری این مردک کاملا در دو سه سال اخیر نقش اپوزیسیون داشته.فکر می کرد الان نظام سقوط میکنه و این گندیده رو می کنن مقام کشوری. . همین چندماه پیش به دستور اربابهاش تهییج می کرد که چرا به افغانستان حمله نمی کنه ایران.
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    47 18
    روحانی بره به ....هم برا خودش بهتره هم برا کشور
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      21 5
      بره به جهنم
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      14 4
      روحانی مملکت را به قهقرا برد و فقر و محرومیت را در کشور توسعه داد و باید محاکمه و مجازات بشود.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    35 8
    سوال از امثال تاج زاده اگر آمریکا قدرت نظامی نداشت باز هم اینگونه مثل ... از او میترسید؟ آیا باز هم دنبال مذاکره با او بودید؟ ویا اصلا اگر آمریکا قدرت نظامی نداشت می‌توانست کشوری را تحریم کند؟ آیا اصلاً کسی او را به حساب می آورد؟ سپاه در راستای غلبه بر قدرت نظامی آمریکا حرکت میکند و موفقیت در این امر دنیا را امن تر میکند و آرامش را حاکم. استقامت نهایتا به آرامش ختم میشود اما ذلت هرگز.
  • شهاب IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    31 13
    اینو میدونم امثال تاجزاده تو کشوری مثل عربستان بودن تا حالا چندین بار مث خاشخچی تیکه تیکه میشدن ولی اینجا با رافت باهاشون برخورد میشه برای دموکراسی و مردمسالاری این وجهه خوبی داره ولی رفتار اینها دیگه در جهت انتقاد و اصلاح امور نیست هدف چیزه دیگه است ....
    • حاج جواد IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      2 1
      مردم هنوز فراموش نکردن
  • MD ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    14 18
    اون افراد اصلاح طلبی که ادعای شرکت در تسخیر سفارت آمریکا دارند, بعید نیست که عمدا مثل خیلی از نفوذی‌های دیگر وارد جریان انقلاب شده باشند تا بتوانند به انقلاب ضربه بزنند. در خصوص تسخیر لانه جاسوسی هم نفوذی‌ها میخواستند با این کار تندروی انقلابیون را به نمایش بگذارند و باعث ضربه به حیثیت و آبروی انقلاب بشوند که خداوند ورق را برگرداند و باعث عزت و اقتدار نظام شد.
  • جواد IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    15 16
    اقا چی میگین تفحص بکنند که شهادت سردار سلیمانی وشهدای هسته ای دست کی وبا جاسوسی چه کسانی انجام شد
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    25 8
    درود بر سپاهیان اسلام.
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    25 14
    ننگ به موسوی ننگ به کروبی ننگ به خویینی سرمایه های اسراییل
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    27 15
    اولین رییس جمهور بود که از ادبیات منقلی استفاده کرد ! اولین رییس جمهور بود که معتقد بود امام زمان هم باید نقد شود و علنا هم بیان کرد ، اولین رییس جمهور بود که باعث کشته شدن صدها نفر شد و بعد به جای عذرخواهی مردم تمسخر کرد
  • م ر IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    23 22
    ننگ بر هرچی مزدور تاجزاده بیحیا.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    16 10
    تاجزاده زاده تاج است. از دوره سیاه وادادگان تاج به سر تا الان ، نباید از تاجها و تاجزاده انتظاری جز این داشت.
  • ایرانی IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    13 12
    کم محلی راه حل ساکت کردنش هست .
    • سعید IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      8 5
      نخیر. از قدیم گفتن تا نباشد چوب تر......
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    15 14
    تاج زاده و خوئینی خواه فقط می خواهند دیده شوند اینها مثل طلحه و زبیر بصره و کوفه می خواهند که التبه همانطور ی که بصره و کوفه را طلحه و زبیر به گور بردندن تاج زاده و خوئینی خواه هم ارزوهایشان را به گور خواهند برد این انقلاب را خون شهدا و دعای خیر امام خمینی روح الله و رهبر عزیز حفظ خواهد کرد .
  • کیان MD ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    14 15
    در جواب آقای تاجزاده که گفته: یعنی اگر امریکا مداخله می‌کرد، ایران کار را به درگیری نظامی و جنگ می‌کشاند؟ باید اینطور گفت: اگر آمریکاییها کار را به درگیری نظامی و جنگ می‌کشاندند ما حتما دفاع می‌کردیم. او همیشه می‌خواهد ایران را جنگ طلب نشان دهد.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 14
    محاکمه پر!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محسن IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    13 21
    تاجزاده وجدان كه ندارى حداقل كمى شعور پيدا كن ارزش تو و جماعت همفكرت نزد اربابان آمريكائيت كمتر از يك ... هست ( دوستانت در أفغانستان را كه ديدى؟؟!! ) تا دير نشده توبه كن بدبخت روسياه ،
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    7 18
    ....... خائن است.بفهم مشرق!
  • امین IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    8 14
    اینهارو بگذاری سر هرچیزی هم مذاکره میکنند جنگ که چیزی نیست
  • NL ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    11 7
    تاجزاده صلح طلب میشود . آخرش چی شد که میخواستن به طالبان حمله کنند ؟ لشکر ملنگ های پر مدعا بالاخره از عوارضی شهرشون گذشتن ؟
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    13 8
    تاجزاده کیه اصن؟
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    10 12
    تاج‌زاده و خیلی از اصلاح طلبان ،شرم ندارن
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    11 27
    ظریفیان می گوید انزوای منوچهر فریدون خود خواسته است نه بابا مرد میخواد الان بیاد درمیان مردم روحانی که هیچ یک اصلاح طلب تابلو دار. اگه مردید بیایید تو مردم. تا ببینید. دوم میگی منوچ یک روحانی است. این دیگه یک تهمته. اگر روحانی است برای یک بار بیایید بگویید اساتید او چه کسانی بودند. دکترایش گندش درآمد انگلیسی از اب درآمد البته دوکلمه بلد نیست حرف بزنه. رساله دکترای هم دزدی.
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    16 12
    برادران جان برکف سپاه. دشمن ازبیرون هیچ غلطی نمی تواند بکند. فکری برای نوکران آمریکایی بکنید
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    16 7
    فرجام روحانی محاکمه است و بس...
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      8 3
      محاکمه روحانی ونوچه هاش
  • کیامرث IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    18 4
    درود من بعنوان یک ایرانی کار سپاه را بسیار تاید میکنم وظیفه هر ایرانی هم خالی نکردن پشت فرزندان این مرز و بوم در مواقع این چنینی درود بر اونها و خدا پشت وپناهشون
  • فاطمه AE ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    8 1
    در مدام مملكت اين افراد كه از توبره دشمن ارتزاق مي كنند مي تونند حرف بزنند چرا ايران پليس براي حفظ و صيانت از نهادهاي امنيتي در فضاي مجازي و روزنامه هاي اصلاح طلب آمريكايي داخلي نداره چرا اينا بخاطر تخريب مجازات نميشن
  • علی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    6 1
    تاج زاده نوکر امریکاست از ایران بیرونش کنید
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    7 2
    بابا سران اصلاحات و امثال تاج زاده چه میفهمند ابرو یعنی چه؟ نهایت آمال امثال ایشان رسیدن به امثال .... و در چنین مواردی است که جنگ و کشتن طرف مقابل حتی اگر زن خودشان باشد برایشان توجیه عملی پیدا می کند و به راحتی کشتن یک حشره موذی به جنگ زن بی سلاح می روند و به پشتوانه همین امریکا و سورس چندین برابر پول دیه اش را جور می کنند و لذا باید هم از امریکا تعریف بکنن
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    5 3
    کاش می شد از امثال ظریف به عنوان طعمه انسانی در جلوی قایق های ایرانی استفاده می کردن لااقل اگر امریکایی ها گلوله ای شلیک می گردن گلوله حروم نشه
  • FR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    7 2
    اصلاح طلبها نمیخواهند وضع اقتصادی در ایران درست شود چون نمیخواهند انقلاب و جمهوری اسلامی موفق باشد کلا با تمام ژست های متفاوت از سیاسی ترین تا عادی ترینشان نهایتا برانداز هستند برای همین وطن دوستی وشرافت و عزت و همه این فضیلت ها در مقابل مزدوری امریکا و غرب برایشان معنا ندارد
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    11 2
    اگرشمادرمنزل خودنشسته باشی کسی ازمثلاچین وارد خانه شما بشودوقصددزدی اموال شماراداشته باشه وشما مقاومت کنید،به شما جنگ طلب گفتن،اوج بی وجدانی وحماقت ومزدوری است
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    10 0
    خدا همه بدخواهان و خودخواهان را که سد راه خادمین پاکدست و صالح این ملت هستند را باهم، یکجا به زمین گرم بزند. آمین یا رب العالمین.
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 0
    آقای هاشمی سرمایه اجتماعی‌اش را از گستردگی ارتباطاتش به دست آورده بود، اما آقای روحانی با آن گستردگی ارتباطات رو به رو نیست حتی نقدی که به ایشان می‌شود این است که با نوعی انزوا و با یک محدودیت در ارتباطات که بیشتر هم خودخواسته است رو به رو است. اصلن اینطور نیست دنیا پیشرفت کرده و دزجیتال شده حضور دیگه لازم نیست . مگه امریکا کا اینقدر کشته مرده و عاشق در ایران از حزب اشرافی و اصلاح طمعکاران داره ، خودش در ازران حضور دارههههه نه والا .خب داش فری ما الان از طریق روزنامه صبح جمعه و از پنجره ویلا والا با همه ارتباط داره .خصوصا ارباب منظور از باب ارباب رسانه عرض کردم.
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      5 5
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها بودند و مردمو زیر بار فشار فشار اقتصادی له کردند.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    9 2
    دیگه دوران امثال تاجزاده و موسوی خوئینی ها به سر اومده و انشاالله باید منتظر دیدن محاکمه اونها باشیم
  • هموطن IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 3
    ننگ و نفرین بر نوکرهای هاشمی
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    5 3
    آقای تاجزاده شما از آمریکا چرا می ترسید؟ چون قدرت نظامی دارد نه قدرت اقتصادی چرا که اگر صرفا قدرت اقتصادی داشت و از نظر نظامی ظعیف بود الان حتی ثروت هایش به غارت می رفت چه برسد به اینکه بتواند به کشورهای دیگر لشکر کشی کند،چین پا به پای اقتصادی قدرت نظامی خودش را افزایش داد در جهان امروز اگر قدت نظامی نداشته باشید هر کشور دست چندم هم می تواند به جان و ناموس و مال شما طمع کند جهان امروز جای ترسوها نیست این را خودت هم می دانی مگر اینکه...
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    2 1
    اتفاقا عمل سپاه. ... عین جسارته. ...یعنی من به هیچ وجه نمیگذارم. و اجازه نمیدم تو بما. ضرر برسانی . . همانطور که از نامم پیداست. .. پاسدار هر آنچه مربوط به انقلاب اسلامی ایران است. . ایران .
  • ح IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    5 1
    اصلاح طلبان همیشه برای منافع خود براز شیطان بزرگ ضربات مهلکی به ملت میزنند
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 1
    فرزند تاج مخالف اقتدار و پیشرفت ایران زمین است
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 5
    اسلاحتلب بودن ترجمه ای از بی غیرت بودن است.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    2 1
    هرکسی برطینت خود می تند.!!! به تاج زاده ایراد نگیرد ظاهرا" ایشان آن موقع هم اشتباهی از جبهه رژیم تاج به جبهه انقلاب مردم است
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 3
    اصلاح طلب یعنی منافق از یک طرف رنگ مذهبی داره از یک طرف با دشمنه ایات ابتدایی سوره بقره درباره منافقین خوب به اصلاح طلبای ما میخوره
  • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    5 0
    تیربار به سمت ناو امریکا و آماده شلیک . بهترین عکس است و نشان از استقلال ایران است و مایه سربلندی مردم ایران .
  • تارا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    10 1
    عاشق سپاه هستم
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    8 3
    این همونی نیست که می‌گفت باید سپاه بره و و با طالبان بجنگه و نسخه می‌پیچید و وقتی گفتن بفرما این سلاح و این شما و طالبان برگشتن تو سوراخ هاشون و الان جنگ بد شد؟ حالا شما پیدا کن وطن فروش را
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 2
    تاجزاده از اینکه تهدید آمریکایی ها برای جنگ خنثی شده از درد به خود می پیچد و سپاه را که با شهامت و شجاعت از جنگ جلوگیری کرده به جنگ طلبی متهم می کند. اصلاحاتچی = وقاحت بدون مرز!
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    6 3
    فقط به تاجزاده باید بگیم : خفه! تمام، حیف اینکه جواب این طرف رو بدیم ، این بدبخت میخواد بگه منم هستم .بیکارین هر دقیقه اظهارات صدتا یه غاز این مرتیکه رو انتشار میدین.
  • علی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    7 1
    اینها چیه نوشتی مشرق...این بابا تو 8 سال گند زد به مملکت رفت...هنوز فیلم دعوتش از مردم به بورس رو دارم که ما رو به خاک سیاه نشوند و هنوز شرمنده زن و بچم هستم ........
  • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 1
    آقا اینرو باید بازخواست کنید ....هنوز دعوتش از مردم به بورس رو یادم نرفته ....ما رو که شرمنده زن وبچمون کرد .....8 سال مملکت رو به فنا برد
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 2
    تقلاها زیاده ولی به لطف خدا موفق نخواهد شد دشمن
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    6 1
    تاج... جان چقدر مزدوری بیگانگان را میکنی
  • وحید IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 2
    هر سه این کسانی که نام بردید(خوینیها،فریدون،تاجزاده)،،در فرایند تلخیص پسماندها جمع آوری و از چرخه زدوده میشوند،در تمدن نوین و عصر آخرالزمان جایی برای نفاق نیست،لذا تمام ارکان وجودی ابناء بشر به لرزه درآمده(فتنه ها، ابتلائات،آزمایشها) تا نفاقها آشکار گردد
  • وحید IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    6 0
    روحانی در بین جریان انقلابی و حتی جریان دشمن پایان یافته است . ضرباتش را به ریشه نظام زده و در داخل جکومت جایی نخواهد داشت و بازنشستگی اش هم به پاس خدمات زرین به استکبار جهانی از سوی دشمن پذیرفته شده و تقریبا کارش را کرده. الآن بیاید چکار کند؟
  • علی آقا IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 2
    عده‌ای بیگانه پرست میخوان ازاربابان شیطانی خودحمایت کنندکه انشاءالله همانندفرزندانشان به معبودشان غرب میروند
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 2
    آقا ، انزوای خود ساخته حسن روحانی به خاطر ترس از دیدن واکنش مردم است . روزی که در اوج قدرت و محبوبیت بین اصلاح طلب ها بود معدن چی های گلستان با او چکار کردند ؟ الان همه ایران با او صد برابر بد ترش را برخورد خواهند کرد . او اصلا جرئت رویارویی با ملت ایران را ندارد . خودش می داند که چی کاشته ......
  • اکبر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    2 2
    "حسن روحانی" کدامین آینده را در پیش دارد؟ سلام . اگرخداوند کمک کند انشاءالله حسن روحانی باید در یک دادگاه صالح و انقلابی محکمه و به اتهامت وارده پاسخ دهد و چنانچه به این ملت و این کشور و انقلاب که حاصل خون شهدا است ظلم کرده . که کرده و همه محبین انقلاب و کشور واضح است . لـذا باید راه زندان را انتخاب نماید و باقیمانده عمر را با مطالعه در زندان سپری نماید
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 4
    سلام.انچه باعث امنیت و بازدارندگی در مقابل دشمنان می‌شود اراده پاسخگویی در هر سطحی است آمریکا و مزدورانش می‌دانند اگر غلطی کنند پاسخ دردناک خواهند دید در دوره ترامپ امتحان کردند و نتیجه آن را دیدند بایدن هم درد آن را چشید حال اگر مزدوران آمریکا ناراحتند کمی آب سرد میل کنند تا آرام گیرند
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 1
    خدانگذره از پایه گذار مفسد کردن مسئولین و اشرافیگری و اسلام امریکایی رو پایه گذاری کرد
  • امید IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 3
    ما از اصلاح طلبان جز خیانت و هزینه برای کشور چیزی ندیدیم. آقایان به ظاهر مسلمان (دارای اسلام آمریکایی) لطفا غیرت داشته باشید.اگر دین ندارید آزاد مرد باشید.
  • امیدوار IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    4 1
    سلام و درود به سپاه و ارتش که مهمترین سرمایه ایران که سربلندی و اقتدار و استقلال این کشور هست رو محافظت می کنند
  • نیما IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 2
    مگر غربی ها با دموکراسی چه گلی بر سر مردمشون زدند
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    2 2
    اینا چرا وقتی اونها میگن همه گزینه ها روی میزه، چنین تحلیل های مشعشعی ندارند؟
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 1
    برای ما تاج زاده یا گدازاده و کلاه زاده هیچ فرقی نمیکنند ما با همان چوبی که منافقین و فرقان و سلطنت زده ها و ... را از صحنه بدر می‌کنیم این ها رو هم به فضل الهی از صحنه بدر می‌کنیم
  • SE ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    3 1
    تفکرات دکترای گلاسکو نسبت دروس حوزوی بیشتر در عملکرد ایشان مشهود است
  • مهدی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    1 2
    هرکه تنهابه قاضی رو خوشحال برمی‌گردانند!سخنان عوام فریبانه ایشان درموضوع خوئینی ها تاجزاده جای پاسخ داردکه جایش اینجانیست!!
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    این بنیادغلط راکه میراث خوارانش خاتمی وروحانی بودند هاشمی گذاشت فساد تبا هی دروغ واشرافیگری دست بردن تو کیسه ملت بدون هراس ازخدا وملت بنیاد غلطی بودکه مملکت را به اینجا کشاند
  • محمد IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    آمریکایی ها روایت دیگری از ماجرای دیگری در خلیج فارس بیان می کنند لطفا. به ادعا ی آنها توضیح دهید
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    خاک بر سر کسانی که از امریکا پشتیبانی می کنند وطن فروش وترسو هستند
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    تا وقتی قوه قضائیه ، ....مثل تاجزاده رو نگیرند و نقره داغ نکنند امثال این ... به لجن پراکنی و تخریب ادامه میدهند
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    در مورد اقدامات امنیتی اقای روحانی: چون پرده برافتد نه تو مانی و نه اون!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    روحانی سیاه کار میتواند معبری برای خود باز کند بیشتر خلافهای او بواسطه رانندگی اتوبوس اصلاح طلبان سهمزیاد در خیانتهای او بوده اگر صف خود را جدا کرده از مشارکت در ویرانیها تبری جوید خیر دنیا واخرتش را یاری کرده الان چوب دو سرخلافی است که همه از او براعت میجویند توبه تنهاراه نجات است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس