ویژه ها

شواهد و قرائن حاکی از آن است که جریان اصلاح‌طلب درخصوص سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت احساس خطر کرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید توافق کنیم، اسرائیل از «گزینه های روی میز» می گوید!

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «متأسفانه دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی؛ اسرائیل، تعاملات خود برای تخریب فرصت برجام را به حداکثر رسانده و کار به بررسی «نقشه دوم» و «گزینه‌های روی میز» در صورت ناکامی توافق رسیده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آقای رئیسی به توافق نیاز دارد، چراکه وضعیت اقتصادی و سیاسی و منطقه‌ای ما به سمت بهبودی در شرایط فعلی و تحریم پیش نمی‌رود...همه می‌دانند که (در دولت روحانی) گفت‌وگوهای دوره ششم مذاکرات در وین تا آخرین گام پیش رفته بود... تا جایی که بسیاری گمانه‌زنی می‌کردند که دولت رئیسی بعد از ورود و با برگزاری چند جلسه می‌تواند به‌سادگی گام آخر را بردارد، چالش هسته‌ای و تحریمی را بعد از چندین و چند سال خاتمه دهد و هم بار فشارهای اقتصادی و معیشتی ناشی از آن را از روی دوش مردم بردارد و سایه بزرگ این چالش را سرانجام از سر ایران کم کند و فرصت‌های متعددی را که پشت دیوار آن مانده‌اند، برای خود و ایران دسترسی‌پذیر کند».

باید توافق کنیم، اسرائیل از «گزینه‌های روی میز» می‌گوید! / رئیسی مثل روحانی همه امور را از داخل اتاقش مدیریت کند

پالس های طیف تندرو اصلاح طلب و رژیم اسرائیل به یکدیگر، قابل توجه و البته قابل تأمل است. در سال 88 و در مقطعی که افراطیون اصلاح طلب علیه جمهوریت شورش کرده و زیر میز انتخابات و مردم سالاری زدند، سران رژیم اسرائیل به وجد آمده و این جماعت را سرمایه های اسرائیل در ایران و نمایندگان این رژیم در مقابله با جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران نامیدند.

حالا نیز در شرایطی که رژیم اسرائیل در داخل سرزمین های اشغالی و همچنین در منطقه با بحران های مختلف دست به گریبان است و همچون خر در گل مانده است، افراطیون اصلاح طلب ضمن ارسال پالس ضعف، یک کفتار درمانده را شیر غران نمایش می دهند.

رژیم اسرائیل اکنون حتی در مقابل بادبادک های آتش زای جوانان فلسطینی نیز درمانده است، چه برسد به واکنش به موشک های قدرتمند و نقطه زن.

اسرائیل اکنون هماهنگ با آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان در حال تقلا برای ضمیمه کردن توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران به توافق هسته ای است. خیالی خام که هیچگاه رنگ واقعیت به خود نخواهد گرفت.

سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که چرا افراطیون اصلاح طلب همصدا با اسرائیل در پی برجامیزه کردن توان موشکی و قدرت دفاعی و منطقه ای ایران هستند!؟

هیچکس مخالف مذاکره و توافق نیست، اما مذاکره و توافقی که منطبق بر عزت، حکمت و مصلحت باشد. مذاکره و توافقی که بر پایه دیپلماسی مقتدرانه و عزتمندانه پیش برود. هیچ کشور مستقل، قدرتمند و عزتمندی درباره توان دفاعی و قدرت منطقه ای خود مذاکره و معامله نمی کند.

** رئیسی مثل روحانی همه امور را از داخل اتاقش مدیریت کند

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «اما و اگرهای سفرهای استانی» به قلم «شهربانو امانی» فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر پنجم تهران(مشهور به شورای اسم و فامیل) نوشت: «در عصر اینترنت، دنیای مجازی و انفجار دانش و اطلاعات الان دنیا را هم از یک اتاق می‌توان مشاهده کرد. جدای از هزینه‌های سفرهای استانی، شرایط کرونا ایجاب می‌کند که هزینه‌های تصمیم گیری در کف جامعه و در سفر مردم تاثیرش دیده شود. متاسفانه سفرهای استانی مخصوصا چندین سال است که از حیزانتفاع ساقط شده و تاثیرگذاری بسیار کمتری دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «الان تیم اجرایی در دولت تعدادشان بالاست، علاوه بر آن سیستم حاکمیتی هم مستقر است. اگر هر شخص و نهادی وظیفه خودش را درست انجام بدهد، نیازی به حضور فیزیکی و سفرهای مستقیم نیست... در طول چهار سال گذشته دیدیم که با دستورهیچ گره‌ای گشوده نمی‌شود و هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نمی‌شود».

باید توافق کنیم، اسرائیل از «گزینه‌های روی میز» می‌گوید! / رئیسی مثل روحانی همه امور را از داخل اتاقش مدیریت کند

شواهد و قرائن حاکی از آن است که جریان اصلاح طلب درخصوص سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت احساس خطر کرده است. چرا!؟ به این دلیل که افکارعمومی عملکردها و اقدامات را مقایسه می کند و به تفاوت ها پی می برد و اینجاست که متوجه می شود که کدام جریان یدطولایی در پوپولیسم(مردم فریبی) داشت و دیگران را به این اقدام متهم می کرد.

درست مشابه مقایسه عملکرد قالیباف در شهرداری با عملکرد نجفی و افشانی و حناچی در شهرداری تهران. در انتخابات شورای شهر 1400، مردم تهران عملکرد اصلاح طلبان را با عملکرد قالیباف در شهرداری مقایسه کردند و به همین دلیل و علیرغم فراخوان خاتمی، لیست جمهور- تابلوی جدید لیست امید- 21 بر هیچ در تهران باخت.

خانم امانی در یادداشت مذکور به رئیس جمهور توصیه کرده که بجای سفرهای استانی، از داخل اتاقش همه امور را مدیریت کند. این دقیقا فرمول جریان اشرافی در مواجهه با مردم است. این طیف معتقد است که مردم رعیت هستند و مقام های کشور حکم ارباب را دارند، پس با این حساب کسر شأن است که مقام مسئول به میان مردم رفته و وقت خود را تلف کند!

طیق این فرمول، مقام ارشد باید از داخل خودرو به صورت چشمی نظرسنجی کند. مقام مسئول باید با خودروی لوکس شاسی بلند به میان کارگران رفته و از کارخانه بازدید کند. طبق این فرمول مقام ارشد دولتی باید با کفش وارد چادر زلزله زدگان شود.

براساس این فرمول، وزیر باید میکروفون خانم خبرنگار را پرت کند، وزیر بهداشت به مراجعه کننده بگوید «خوت بمال» و وزیر کشاورزی به کشاورز و دامدار بگوید «سبوس بخور» و...

بخش اعظمی از جریان اصلاح طلب، طیفی بریده از مردم و قائل به سبک زندگی اشرافی است. این طیف در انتخابات ریاست جمهوری 1400 پاسخ قابل تأملی از مردم دریافت کرد.

در این انتخابات علیرغم فراخوان های گسترده خاتمی و تاجزاده و کروبی و بهزاد نبوی و علیرغم میتینگ های انتخاباتی تحت عنوان ناسا و با وجود فراخوان تحت عنوان «زدن زیر میز»، نامزد اصلی این جریان در سراسر کشور فقط حدود 2 میلیون و چهارصد هزار رای کسب کرد.

** دیدگاه اصلاح طلبان درباره محکومان دانه درشت؛ از کارآفرین برتر تا مدیر بدشانس

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «رئیس کل بدشانس» نوشت: «آقای سیف و معاونان او در بحران ارزی شکل گرفته پس از خروج یکجانبه امریکا از برجام، اقدام به تزریق ارز به بازار کردند تا تب و تاب افزایشی قیمت‌ها فروکش کند. آنگونه که در کیفرخواست این مدیران بانکی آمده، آنها متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه‌سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و همچنین اهمال و سوءمدیریت در دوران مسوولیت خود شده‌اند و به همین دلیل حکم ده ساله حبس تعزیری توسط دادگاه صادر شده است ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در جریان محاکمه ولی‌الله سیف و معاونانش توسط نماینده دادستان به این موضوع متهم شدند که «چوب حراج به دارایی کشور زدند و بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی را وارد بازار کردند». این در حالی است که طی 20 سال گذشته، راهکار دیگری جز همین مکانیسم تزریق ارز به بازار برای کنترل شوک‌های احتمالی وجود نداشته و پیگیری هم نشده است».

روزنامه اعتماد همچنین در شماره امروز در یادداشتی با عنوان «ضرورت اعاده دادرسی» به قلم «عباس عبدی»  فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد نوشت: «سیاست فروش ارز به بازار نه در دولت روحانی و مدیریت ولی‌الله سیف شروع شد و نه در آن خاتمه خواهد یافت...مساله دفاع از این شخص و آن شخص نیست. هیچ فوریتی برای رسیدگی و مجازات وجود ندارد. اگر بالاترین مقامات سیاستگذار اقتصادی کشور از این حد از حقوق، یعنی حق تجدید نظرخواهی و اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و رسیدگی علنی و دومرحله‌ای برخوردار نباشند، دیگران چگونه می‌توانند نسبت به حقوق خود و استیفای آن امیدوار باشند؟».

باید توافق کنیم، اسرائیل از «گزینه‌های روی میز» می‌گوید! / رئیسی مثل روحانی همه امور را از داخل اتاقش مدیریت کند

اصلاح طلبان و رسانه های منتسب به این طیف به دفاع از محکومان دانه درشت اقتصادی شهره هستند. هر وقت که دستگاه قضا، دانه درشت ها را محاکمه می کند، این طیف فریاد وامصیبتا سر داده و نسبت به این اقدام اعتراض می کنند.

روزنامه اعتماد در شماره امروز به محکومیت مقام ارشد دولت روحانی اعتراض کرده و وی را بدشانس نامیده است. البته از روزنامه ای که مدیر آن با متهم دانه درشت اقتصادی کله پاچه می خورد، بیش از این انتظار نیست.

اردبیهشت ۹۶، تصویری از «الیاس حضرتی» مدیرمسئول روزنامه اعتماد و نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در کنار شهرام جزایری، محکوم مالی که در دوران اصلاحات بازداشت و به چندین سال زندان محکوم شد آن‌هم در طباخی در حال خوردن یک صبحانه کاری مفصل منتشر شد.

شهرام جزایری با ایجاد رابطه بین مراکز قدرت و برخی مدیران مسئله‌دار در دوران اصلاحات توانست وارد فعالیت‌های اقتصادی شود. او موفق شد قلمرو نفوذ فعالیت‌های فساد آلود اقتصادی‌اش را حتی تا دفتر رئیس مجلس وقت و رئیس جمهور وقت (اصلاحات) گسترش دهد.

مالک سابق کارخانه هفت تپه که حقوق کارگران را تضییع کرد؛ متهمان پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان که حقوق معلمان و فرهنگیان را لگدمال کردند؛ در کنار شهرام جزایری، حسین فریدون، مهدی جهانگیری، شبنم نعمت زاده، بابک زنجانی، مه آفرید امیرخسروی، هادی رضوی، مهدی آخوندی، محمد امامی، بهروز ریخته گران و...از جمله محکومان دانه درشت اقتصادی هستند که پیش از این مورد حمایت تام و تمام جریان اصلاح طلب قرار گرفته اند.

رسانه های اصلاح طلب همچنین در مقطعی که ماجرای حقوق های نجومی مطرح شد، به حمایت تمام قد از مدیران ویژه خوار و اشرافی پرداختند و آنها را ذخایر نظام و امانتدار بزرگ نامیدند.

به این نمونه توجه کنید: روزنامه شرق- ۱۲ تیر ۹۸در گزارشی با عنوان «من متهم اشتباهی ام» به تطهیر  «بهروز ریخته‌گران» بدهکار چندهزار میلیارد تومانی و متهم دانه درشت پرونده بانک سرمایه پرداخت.

این روزنامه اصلاح طلب در مصاحبه مذکور، ریخته گران را صرفا یک تولیدکننده جا زد و اینگونه القاء کرد که قطع دسترسی این فرد به اموالش، به تولیدملی لطمه زده و موجب بحران کارگری می‌شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    4 13
    با این وضعیت اقتصادی وضعیت تورم گرونی ما مردم واقعا در فشار هستیم اگر توافق نشه مذاکره به نتیجه نرسد چه خواهد شد؟
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      7 3
      تورم افسارگسیخته فعلی نتیجه 8 سال مذاکره و فرصت سوزی با برجام است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      7 4
      آدم عاقل از یک سوراخ 10 بار گزیده نمیشه نتیجه برجام تحریم بیشتر و تورم و بدبختی بیشتر بود.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      4 4
      روحانی اگر مدیریت بلد بود که نرخ دلار و سکه و خودرو و موبایل و مسکن 10 برابر نمی شد.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      8 3
      وضعیت فعلی نتیجه گره زدن چرخ اقتصاد به مذاکره و برجام است رئیسی اقتصاد کشور را معطل مذاکره و برجام نخواهد کرد.
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 2
      امثال شما وقتی ماجرا را از تهش تعریف می کنید معلوم است یا سالهای بعد از توافق برجام خواب بودید یا هنوز هم به فریب دادن مردم برای تحمیل یک ننگ نامه دیگر مثل برجام خسارت بار امیدوارید
    • DE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      2 0
      ......اگر توافق نشه مذاکره به نتیجه نرسد چه خواهد شد.....// وای وای اونوقت مجبور میشیم بجای دلالی و شیتیل و رانتخواری و دزدی از بیت المال و حقوقهای نجومی و مدیریت در اماکنی که مانند قصر پادشاهان است.....کار و تلاش و تولید کنیم و اقتصاد مقاومتی را پیش ببریم.وای خدای من اصلا حتی فکر کار و تلاش آدم را میکُشه و نابود میکنه مگه میشه کار کرد .آخه چطوری
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      6 4
      هیچ چی نمیشه ناراحت نباش، بخصوص تو تیرانا!!!!
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      3 2
      اصلاح طلبان خوب می دانند که میراث برجام شان برای دولت آقای رئیسی حکم چشم اسفندیار را دارد گه اگر دولت ایشان این قرارداد ننگین را با شرایط موجود بپذیرد، شکست برنامه هایش قطعی خواهد بود و سبب اصرار و پافشاری شان به آقای رئیسی و وزیر امور خارجه اش برای عدم مخالفت با آن هم دقیقاً همین موضوع است تا با شکست دولت جناب رئیسی آبروی برباد رفته حسن روحانی و دولت اصلاحات را بازگردانند!
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 2
    اول مذاکره نمیکنیم . مذاکره کنیم از اول. معلوم نیست چه گندایی پشت پرده زدن دوما سال 99 قیمت نفت سی دلار بود الان نزدیک نود دلار است
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 2
      برجام سبب کاهش قیمت نفت و صفر شدن صادرات نفت ایران شد.
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    3 3
    سؤال این‌جاست که‌ چرا اين خائنین به‌ ملت وکشور محاکمه‌ ومحازات نمی شوند
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 1
    سوال اینجاست که‌ چرا این خائنین محاکمه‌ ومجازات نمی شوند
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    9 3
    اسراییل به زودی نابود خواهد شد
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      6 3
      اسرائیل که هیچ خود امریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 2
      همه گزینه ها رو که گذاشتن روی میز و زیر میز خالی شد، اسرائیل و عواملش رو می‌بریم زیر میز خخخ
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 1
      وعده خداست
  • DE ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 2
    ما غربگدایان و اصلاح طمعکاران باید زود توافق کنیم، اسرائیل گزینه هاش رو گذاشته رو میز /
  • SE ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    4 3
    اصلاحات 8 سال ویرانی ببار آورده کافیه و حالا اگر خفهخون بگیرند و سوهان روح مردم نشوند کسی نمیگه این بی عرضه ها لال هستند
  • عطاءالله IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 3
    یعنی منافق تر از افسادطلبان فاسد و حامیان آنها در تمام طول تاریخ به وجود نیامده و نخواهد آمد.
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 1
      دقیقا...
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    «اتّقوا اللّه و آمنوا... يؤتكم كفلين من رحمته»
  • سید فروزان CH ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 1
    هزینه سفرهای دکتر رئیسی در عرض یک سال ، برابر با یک سفر حسن فریدون و جهانگیری نمیشود ، منتظر تیتر روزنامه های زنجیرهای در رابطه با سیلی زدن آن شخص بودیم واینکه در نهایت مقصر را دولت دکتر رئیسی بدانند .
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 1
    اسراییل لقمه کوچکی است ایرانی هرچه باشد بخاطر شهدا هم شده وطن فروش نمیشوند بقول آقای قالیباف مشکل مدیریت و من اضافه کنم قانون باید مشهود اعمال شود که من عوض ان نفوذ وپول و پارتی میبینم زنده باد ایران وایرانی سلیمانها هستند
  • سوخته IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 1
    خائنین داخلی از آمریکا و اسقاتئل و کلا دشمنان خارجی بدتر هستند و زمین ساز فشارهای خارجی بر ایران هستند .
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 2
    اینایی که فکر می کنند از اسراییل باید ترسید بیچاره ها خدا رو ندارن. اسراییل به پایان خودش نزدیک شده. هر غلطی کنه گور خودشو زودتر کنده
  • هشدار ایرانی US ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 1
    هشدار میدهیم، نفوذهای تروریسم اقتصادی استکبار دنیایی - از تحریم خارجی تا اخلاگران داخلی اقتصاد- جبهه محیطزیستی فعالد علیرغم ضرباتی که به جاسوسانزده اند، خائنان ضد ایرانی نفوذی ر نهادعای مخیط زیستیاقدام به پلمپ کردند تا سوخت مازوت در نیروگاهها استفاده نشود تا توطئه کمبود برق و گاز در ۱۴۰۰ تکمیل شود/ همانهایی خیانت پیمان زیست محیطی پاریس امضا و کشور عقب مانده کردند در نولید گاز و برق حرارتی!، دارند توطئه کمبود انرژی با بهانه آلودگی هوا، هماهایی مافیای خودرو و جلوگیری ارتقای کمی و کیفی تولید خودرو! اجازه ندهید موفق شوند
  • ناشناس IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 1
    یک حاج قاسم سلیمانی برای اقتصاد ایران لازم وواجب هست
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 1
    از اصلاح طلب واصول گرا خیری ندیدیم، ولی بی وجدانی و وطن فروشی اصلاح طلبا دیگه حالمونو بهم زده، دیپلماسی التماس
  • فاراب IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 2
    اینا دیگه چقدر رو دارن. یکی از بدیهای روحانی همین نبودن بین مردم بود. عارش میشد
  • عبدالله IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 1
    اسرائیل غاصب غلط می کند با شما ترسوها!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.
  • امیر GB ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 1
    دست مشرق دارد نکنه , تنها سایت خبری هست که واقعن ملی گرا و ایران دوسته , تمام کامنت ها رو چاپ میکنه و با دلو جون از ایران و نظام حمایت میکنه , من به نوبه خودم ممنونم و روزی نیست که حد اقل دو ساعت تو سایت مشرق نباشم . باز هم ممنون .
  • DE ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    باید توافق کنیم، اسرائیل از «گزینه‌های روی میز» می‌گوید! خخخ باز رژیم جعلی گزینه رو گذاشت رو میز لرزه به اندام اصلاحطمعکاران افتاد . حالا سوراخ موش گرون میشه احتکار میکنند سلطان سوراخ موش
  • DE ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    ما غربگدایان و اصلاح طمعکاران باید زود توافق کنیم، اسرائیل گزینه رو گذاشته رو میز
  • امید نجاتی IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    من متوجه نمیشم ما تو ایران چه نیازی به جریان اصلاح طلب داریم...... چرا با یک حرکت فیلیپینی نسخه این روغن فکرایه غربگدا نمیپیچیم بخدا با این کار خدمت بزرگی به نسل های آینده میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس