صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۹ اردیبهشت

اصلاح‌طلبان بارها تاکید کرده‌اند که مسأله اصلی آنان، جاده صاف کنی برای «جدایی دین از سیاست» است. این طیف در همین راستا، هر اتفاقی را بهانه‌ای می‌کند تا درباره دین و مناسک دینی به سیاه نمایی بپردازند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عبدی: قتل طلبه همدانی بخاطر بازتولید اوباش در مناسک دینی است!

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «ریشه اوباشگری» نوشت: «ترور یک روحانی در همدان از سوی اوباش اتفاقی مهم بود که باید مورد توجه کافی قرار گیرد. ریشه‌یابی این ترور ناجوانمردانه اهمیت دارد. هرچند قصد ندارم که هر اتفاقی را به سرعت به پای بخشی از جناح اصول‌گرا بنویسم، ولی در این مورد خاص و به علل گوناگون مجبوریم که چنین اتهامی را متوجه آنان کنیم. به ویژه آنکه انحراف رفتاری این جماعت در حمایت ضمنی از فرهنگ الوات و به کارگیری آنان در حذف دیگران و نیز همراهی آنان با مناسک دینی موجب شکل‌گیری یک فساد عجیب و غریب رفتاری شد که اکنون اثرات خود را نشان می‌دهد».

عبدی در ادامه نوشت: «جماعت اوباش ابتدا خود را در قالب تجمعات به ظاهر دینی و مناسکی بازتولید کردند. سپس ادبیات آنان وارد ادبیات رسمی نیز شد. ادبیاتی رسمی که در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ رایج بود، بازتابی از این فرهنگ بود. بعد کم‌کم از حاشیه به متن وارد شدند».

عباس عبدی که پیش از مدعی شده بود که باید همانند دوره شاه با مسئله مشروب خواری برخورد کنیم! و باید همانند برخی کشورهای اروپایی، استعمال مواد مخدر را کاملاً آزاد کنیم! حالا مدعی شده است که قتل طلبه همدانی، ریشه در بازتولید اراذل و اوباش در مناسک دینی دارد!

عبدی و برخی دیگر از فعالین اصلاح طلب بارها تاکید کرده‌اند که مسأله اصلی آنان، جاده صاف کنی برای «جدایی دین از سیاست» است. این طیف در همین راستا، هر اتفاقی را بهانه‌ای می‌کند تا درباره دین و مناسک دینی به سیاه نمایی بپردازد.

مقصر اصلی اتفاق تلخ حمله و قتل طلبه همدانی همان جماعتی است که برای آزادی مشروب خواری و آزادی استعمال موادمخدر و بی در و پیکر بودن فضای مجازی یقه می‌درد.

** ابتکار: برای شکوفایی اقتصادی، باید کینه از آمریکا را رها کنیم!

روزنامه ابتکار در یادداشتی با عنوان «توسعه بدون جنگ» نوشت: «روابط ایران و آمریکا این روزها در اوج اختلاف قرار گرفته و ترامپ از هیچ اهرمی برای فشار روی دولت و مردم ایران کوتاهی نمی‌کند. در این بین اگر چه آمریکا مانند گذشته نمی‌تواند اجماع جهانی علیه کشورمان برای سلطه‌گری بی‌حدوحصر خود ایجاد کند اما با این حال اثرات اقتصادی این دشمنی بر مردم عینی‌تر از گذشته شده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «استفاده از تجربیات سایر کشورهایی که امروز به لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته‌اند می‌تواند به عنوان الگوی توسعه بررسی شود. کشور مالزی قبل از دوران اخیر تحت استعمار انگلیس اداره می‌شد؛ اما زمانی که ملت مالزی تصمیم گرفت از یوغ استعمار رها شود، بر احساسات و کینه‌های خود غلبه کرده و با نوعی عقلانیت و تعادل راهی متفاوت از سایر ملل در پیش گرفت…"ماهاتیر محمد" نخست‌وزیر مالزی که او را باید معمار اقتصاد شکوفای این کشور نامید؛ در این باره چنین می‌گوید: "…ما استقلال خود را از طریق مذاکره به دست آوردیم؛ بنابراین به کارمندان عالی‌رتبه بریتانیا اجازه دادیم تا زمانی که مردم ما تحت آموزش هستند در پست‌های خود باقی بمانند».

ابتکار در ادامه تاکید کرد: «به این ترتیب آنها از همان استعمارگران حرفه‌ها و فنون مختلف را آموختند و خود را برای اداره کشور آماده کردند تا زمانی که استقلال کامل به دست آوردند به دردِ چه کنم دچار نشوند. این شیوه رفتاری که نشانی از عقلانیت و البته دوری از هیجان‌های مخرب دارد توانست کشور مالزی را در مسیر توسعه تکامل‌یافته قرار دهد».

طیف اصلاح طلب که تجربه مذاکره و توافق با آمریکا تحت عنوان برجام در دولت باراک اوبامای مؤدب! و باهوش! و عهدشکنی آمریکا- هم در دولت اوباما و هم در دولت ترامپ- را دارد، این تجربه عبرت آموز را سانسور کرده و به مخاطب آدرس غلط می‌دهد. این طیف مدعی است که باید با الگوگیری از مالزی، از آمریکا کینه به دل نگیریم و اگر چنین رفتار کنیم، پیشرفت اقتصادی و توسعه پیش روی ماست!

رهبر معظم انقلاب -۱۸ آبان ۸۵ - فرمودند: «ماهاتیر محمد نخست‌وزیر سابق مالزی- که بسیار هم آدم پرکار و دقیق و جدی و پایبندی بود- به تهران آمد، به دیدن من هم آمد؛ همان اوقات بود که تحولات گوناگونی در آسیای شرقی اتفاق افتاده بود؛ در مالزی، اندونزی و تایلند و زلزله اقتصادی به وجود آمده بود. همین سرمایه‌دار صهیونیستی و بعد سرمایه‌دارهای دیگر، با بازیهای بانکی وپولی توانستند چند تا کشور را به ورشکستگی بکشانند. در آن وقت ماهاتیر محمد به من گفت: من فقط همین قدر به شما بگویم که ما یک شبه گدا شدیم! البته وقتی کشوری وابستگی اقتصادی پیدا کرد و خواست نسخه‌های اقتصادی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول را عمل بکند، همین طور هم خواهد شد».

یک سؤال، معمر قذافی که تمام اقتصاد خود را به حراج آمریکا و انگلیس گذاشت تا آنجا که تونی بلر-نخست وزیر وقت انگلیس- او را با اسم کوچک صدا می‌زد، آیا لیبی را از گزند آمریکا حفظ کرد یا به طمع بیشتر انداخت؟!

** آرمان: روحانی بدشانس نیست، بی تدبیر است!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «آیا حسن روحانی بدشانس است؟» نوشت: «می‌گویند رئیس‌جمهور روحانی بدشانس است. ترامپ، سیل، زلزله و ملخ همه از نشانه‌های بدشانسی حسن روحانی است! اما آیا واقعاً می‌شود سرنوشت یک کشور را به شانس گره زد؟ نه؛ اداره کشور هیچ ارتباطی با شانس ندارد. امور تنها با تدبیر و عقلانیت اداره می‌شود و به‌سمت پیشرفت حرکت می‌کند…شانس هیچ جایی در ایفای وظیفه دولتمردان ندارد. نه‌تنها روحانی بلکه هر رئیس‌جمهور دیگری هم دچار این حوادث می‌شد، نمی‌شد او را بدشانس نامید. لطفاً بی‌تدبیری را بدشانسی ننامیم».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بهتر است به‌جای اینکه با صفت‌هایی مانند بدشانس، به‌دنبال پاک‌کردن صورت مساله باشیم، از امروز به‌دنبال راهکارهایی باشیم که دیگر شاهد حوادث این چنین نباشیم».

گفتنی است در روزهای گذشته روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «بدشانس‌ترین رئیس‌جمهور» نوشته بود: «با توجه به سلسله رخدادهایی چون زلزله، ناآرامی‌های دی ماه، بازگشت تحریم‌ها، استیضاح چند تن از وزرای روحانی به عنوان یاران نزدیک رئیس‌جمهور و وقوع سیل و بحران ملخ، باید گفت که دولت روحانی بدشانس‌ترین دولت در تاریخ ۴۰ سال اخیر جمهوری اسلامی بوده است».

روزنامه اصلاح طلب آرمان، ضمن انتقاد به رفتار غلط همقطاران خود در سرپوش گذاشتن بر قصور و تقصیرهای دولت روحانی، تاکید کرده است که ریشه مشکلات کشور، بی تدبیری و سوءمدیریت است و نه شانس و اقبال.

متاسفانه طیف اصلاح طلب و بخشی از بدنه دولت با انداختن تقصیرها به گردن «دولت قبل»، «دولت پنهان»، «تحریم» و حالا «شانس و اقبال»، از پذیرش مسئولیت وضع موجود شانه خالی کرده و از ارائه گزارش عملکرد و اجرایی کردن وعده‌ها طفره می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • عشق ابدی امریکا US ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    6 24
    من که دارم تمرین تیراندازی میکنم و ورزش های صبحگاهیمم افزایش دادم تا برای پیوستن به ارتش امریکا در بدو ورود به ایران کاملا آماده باشم ، شبا هم با ماشین میرم بیرون گشت میزنم تا ژئوپولیتیک مناطق شهر دستم بیاد برای عملیات های شناسایی .
    • FR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      16 0
      اره من هم همينطور بايد تمام نفوذي ها را تا شماره اخر بكشيم و عكسشان را براي ملكه (تابعيت دوم) بفرستيم علي بركت الله
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      12 0
      چخه
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      2 2
      الهی جییییگرتو
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      12 0
      شتر مفهوم است! البته گاو شیر ده مقدم است.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      13 0
      قرص ها را سر وقت بخور! دیگه برو بخواب.
    • DE ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
      11 1
      عقش ابدی امریکا ۱۶:۰۷من که دارم تمرین تیرانداژی میکنم ...//موقع تیرانداژی ژور میژنی مواژب باش تمبونت اژ پاد نیافته پایین باوفا معلومه ژدی توپ توپی ها.به اعشابت مشلت باش حیفه عیش این مواد خوبُ منقژ کنی.
    • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
      7 1
      امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
      12 1
      چخه حیوان وحشی تو رو هم مثل دواعش کثیف پلید جانی نفله میکنیم میندازیم پیش کفتارهای بیابون. بعد ناوهای اربابابت رو که زدیم کوسه های خلیج فارس گوشت نجسشونو میخورن.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
      2 1
      مزدور وطن فروش
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    30 0
    ابتکار توکه انقدر سینه چاک آمریکایی برو یه دفعه خودت رو توآمریکا رها کن .این کشور جای تو وامثال تو نیست.
    • سید NL ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
      22 0
      آسمان به ریسمان می بافند این اصلاح طلبان تهوع آور که بتوانند ثابت کنند که جماعت معصوم و مظلومی هستند که هیچ تقصیری و نقشی نه در ناهنجاری های موجود جامعه و نه در ایجاد وضع سیاسی و اقتصادی نامناسب امروزی کشور نداشته اند!
  • سید حسین IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    20 8
    نوشتار جناب عباس عبدی ناشی از ترس او و همفکرانش از مجازات سنگین دستگاه قضائی علیه مسببین اصلی این حادثه که همان مروجین دشمنی با روحانیت میباشند دانست. چه آنکه به لطف افزایش بصیرت عمومی جامعه و آگاهی آن، طی همین یک روز #محاکمه_مهناز_افشار جدی شده است و عباس عبدی و نیروهای عملیات روانی اصلاحطلبان افراطی به خوبی میدانند که این روند میتواند دامنگیر همه آنان باشد لذا در یک تقسیم کار پشت پرده و به سرعت ایشان را مسئول فرار به جلو و پروژه جابجایی #جلاد_و_شهید نموده اند؛ کاری که اگر با قدرت و بصورت محکم در فضای رسانه با آن برخورد نشود ممکن است باز هم بتواند موثر واقع شود... نباید گذاشت عقبه فکری نفاق و دشمنی با روحانیت که همین افساد طلبان افراطی هستند از این منجلاب متعفن و خونین به سلامت بیرون بیایند وایشان باید پاسخگوی حمایت معنوی خود از قاتلان بوده و تاوان #قتلهای_کینه_توزانه همفکرانشان را بدهند...
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    17 5
    دزدهاباید کم شود آمریکا مثل شیطان دشمن قسم خورده شیعیان جهان است روزنامه نگاران خوارج را از کشور مثل موش اخراج بشوند بروند کانادا کنار دزدان
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    10 0
    یه زمانی حاضر بودین گلوله تو سر آمریکایی بزنین مارو انداختین تو هچل خودتون شدین مدیر و وزیر ... واقعا شما زندگیرو بردید و ما باختیم... امیدوارم اون دنیایی باشه...
  • بابک IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    10 4
    ابتکار: برای شکوفایی اقتصادی، باید کینه از آمریکا را رها کنیم! " اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ" معیاری برای شناخت رفتار مومنان است. این ایام هم میگذرد.... اندکی صبر سحر نزدیک است...
  • ناشناس RO ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    8 0
    زمانی که موسی ع از کوه تور برگشت دید قومش بت پرست شدند فرمود خداوندا چرا چنین شد پروردگار فرمود ما فتنه کردیم تا قومت را بیازماییم فکر کردید شما را امتحان نمکنیم ااین جماعت انقلابی چهل سال پیش در مظان امتحان قرار میگیرند این رسم پروردگا است
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    2 0
    بااین حرفها سرگرم بشید تا همه چیز تون رو ببرن.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    2 0
    به نیلوفر بگید ما تابعیت آمریکا نداریم...
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
    5 5
    یعنی عباس عبدی را به خاطر اراجیف گوی اش باید دستگیر و محاکمه کرد و حرفهایی را که زده باید ثابت کند مماشات با این اراجیف گویان کافی است
  • احمد IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    2 0
    یعنی علنا داره میگه هیئت و هیئتی ها مخصوصا بزرگان هیئتی که به قول معروف با داش مشتی ها در ارتباط هستند همه اوباش هستند.شما هم که انگار نه انگار چنین اهانتی کرد به قول معروف نخ تنبون رو بستید به بال هواپیما
  • Davar NL ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    7 0
    بكي به ابن سركار خانم بگه چرا از ديوارسفارت رفتي بالاو اساس نظريه ان روزتون رو بعد از قريب سي و هشتسال اين چننين تغيير دادي؟ اخه شما ها چطو. به خودتون اجازه ميديد بگيد سياستمدار ؟ واقعا مردم بايد در انتخابات بعدي با درايت بيشتر شركت كنند
  • ً IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    0 1
    ابتكار درست ميگه،بجاى جو سازى واداى انقلابى گرى چشم واقع بين پيدا كنبد،البته اون عده اى كه سر سفره انقلاب دارند خودشون وخانوادهاشون را ميسازند مخالفند
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    0 0
    من نمیدونستم خانم اب... اینقدر نادان ، و ساده لوح هستند.برای خودم متاسفم که به دولتی رای دادم که این خانم معاون رئیس است..
  • فرشاد IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    2 0
    ای یک زمانی به سگها می گفتند چخخه اما الان باید به بعضی از مثلا سیاست مداران تخم انگلیس و همچنین سلبریتیها گفت چخخه بی صاحب گمشو
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    3 1
    مرگ بر منافق داخلی و خارجی
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    2 0
    خانم ابتکار انگار زیاد کانالهای عربستان رو نگاه می کنید و همذات پنداری کرده اید با گاو شیره ده عربستان .
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    1 0
    در ظاهر متمدن هستید اما در باطن وحشی تر از تمام اراذل و اوباشید منشور حقوق شهروندی می نویسد اما به اینهمه شهروند عاشق اهل بیت توهین می کنید به قول شاعر هرکسی نقش خود بیند در اب . دهنتون چاک نداره و با یقه سفید کلمات کشنده تر از ادبیات اراذل اوباشی استفاده می کنید. مرگتان باد منافقینی که هم ازاخور می خورید هم از توبره
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    1 0
    عشق ابدی امریکا . اونام با تو همان کاری رو می کنن که با صدام عاشق تر از تو کردن. پیشاپیش نوش جونت
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
    1 0
    صحبتهای کریه این عبدی اصلاح طلب و عدم تسریع در برخورد قضایی با نامبرده اورا هر روز دریده تر از روز قبل نموده است دلیل این همه تسامح و مماشات قوه قضاییه در چیست ؟؟؟؟؟ چرا جهت این همه دهن کجی به مردم ایران به دادگاه معرفی نمی گردد ؟؟/؟
  • DE ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    اقای عبدی اگه این حرفها رو تویک تریبون غربی میزدی والدین ازدستت بعلت به هم زدن نظم اجتماعی و منحرف کردن جوان هاشون ازتون شکایت میکردند وروانه زندان می شدید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس