کد خبر 1315349
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
برف و باران در چندین استان کشور/هشدار وقوع کولاک ‌و احتمال لغو پروازها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، استان‌های فارس، اصفهان و برخی مناطق شمال شرق کشور، بارش داریم.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، شمال فارس و بوشهر، برخی مناطق اصفهان و استان‌های مرکزی و قم بارش خواهیم داشت که در ارتفاعات شمال شرق و شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان، غرب آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها شدت بیشتری دارد.

وی افزود: روز سه‌شنبه ۳۰ آذر علاوه بر مناطقی که ذکر شد در برخی نقاط مازندران، سمنان و گلستان و برخی مناطق شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید داریم، همچنین در برخی نواحی کویر مرکزی کشور در یزد، اصفهان و سمنان بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: شدت بارش‌ها روز سه‌شنبه در شرق خوزستان و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه یکم دی با ورود سامانه جدیدی به شمال غرب کشور بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب دوباره آغاز خواهد شد، همچنین بعدازظهر چهارشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در گیلان و مازندران بارش باران و کاهش نسبی دما شروع می‌شود.

وی اظهار کرد: تا چهارشنبه هفته جاری در مناطقی که ذکر شد، جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، تاخیر یا لغو پرواز، تخریب سازه‌های موقت و سست و احتمال شکستن درختان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌توصیه می‌شود پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی آبروها و دهانه پل‌ها، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و اطمینان از سوخت کافی، جلوگیری از هر گونه فعالیت‌های کوهنوردی، عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی ناشی از بارش برف و وقوع سیلاب، تقویت سازه‌های موقت، در دستور کار باشد.

ضیائیان گفت: پنج‌شنبه دوم آذر در برخی مناطق شمال غرب بارش برف داریم و در غرب کرمانشاه و غرب کردستان برف و باران و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در مناطق کوهستانی امتداد البرز بارش برف خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در پنج روز آینده در نواحی کوهستانی و سردسیر کاهش دید به دلیل رخداد مه و برف پیش‌بینی می‌شود، همچنین در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه آسمان تهران ابری و بارانی است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۲ و ۳ درجه خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاشار IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    به قول طالبان فقط خدا میدونه کی بارون برف میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس