کد خبر 1284910
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
پکن: تایوان دست از تبانی بردارد

سخنگوی دفتر امور تایوان در وزارت خارجه چین ضمن هشدار به اقدامات و تبانی های تجزیه طلبانه حزب پیشرو دموکراتیک تایوان با غربی ها، رزمایش های چین در این منطقه را عادلانه خواند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ما شیائوگوانگ» (Ma Xiaoguang) سخنگوی دفتر امور تایوان در وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه اعلام کرد که رزمایش های نظامی چین در نزدیکی تایوان، برضد نیروهای ترویج کننده استقلال رسمی این جزیره و اقدامی عادلانه برای حفظ صلح و ثبات است.

ما شیائوگوانگ در یک نشست خبری در پکن در این باره گفت که علت تنش های کنونی تبانی و ساخت و پاخت حزب پیشرو دموکراتیک (DPP) تایوان با نیروهای خارجی و تحریکات بر سر استقلال تایوان است.

بیشتر بخوانید:

هشدار چین به آمریکا؛ مراقب رفتار خود با تایوان باشید

وی افزود که رزمایش های پکن با هدف مقابله با این تبانی و فعالیت های جدایی طلبانه و همچنین در راستای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین و صلح و ثبات در تنگه تایوان انجام شده است.

ما شیائوگوانگ گفت: اینها اقداماتی کاملا عادلانه هستند. وی ادامه داد: جار و جنجال مقامات حزب پیشرو دموکراتیک تایوان از به اصطلاح تهدید نظامی سرزمین اصلی در راستای وارونه کردن کامل حق و باطل و یک اتهام کاذب و جعلی است.

سخنگوی دفتر امور تایوان در چین هشدار داد: چنانچه مقامات حزب مذکور با سرسختی اصرار به ادامه راه اشتباه خود در این مسائل داشته باشند و راه عقب نشینی را ندانند، تایوان به وضعیت خطرناک تری کشیده خواهد شد.

وی پیشتر نیز به آمریکا در خصوص هر گونه ارتباط نظامی با جزیره تایوان هشدار داده بود.

ما شیائوگوانگ در این باره گفته بود پکن به شدت با هرگونه تماس نظامی بین ایالات متحده و این جزیره مخالف است.

ما شیائوگوانگ در ادامه اضافه کرده بود که واشنگتن باید از اصل «چین واحد» و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا پیروی کرده و در مورد تایوان مراقب باشد.

دولت های غربی و در راس آنها آمریکا در راستای سیاست «ایندوپاسیفیک» واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت چین، در حال آتش افروزی در این منطقه هستند و به ویژه نوک پیکان تفرقه افکنی خود را به سوی تایوان و هنگ کنگ که خط قرمز های چین محسوب می شوند، نشانه رفته اند.

«شی جینپینگ» رئیس جمهور چین اخیرا طی یک سخنرانی اعلام کرد که اتحاد کامل کشور چین محقق خواهد شد و تجزیه طلبان روسیاه خواهند شد.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 1
    این چینی های آشغال خیال میکنن دنیا مثل مردم خودش ساده لوحه
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    چین هم در جهانخواری کمتر از آمریکا نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس