افزایش نگرانی آلمان از تشدید تنش نظامی بین چین و تایوان

همزمان با ادعاهای اخیر تایوان در خصوص نقض حریم هوایی خود از سوی چین، دولت آلمان نسبت به تشدید تنش در منطقه به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، پس از ادعای تایوان مبنی بر نقض حریم هوایی خود از سوی ده‌ها هواپیمای نظامی چین در چهار روز گذشته، دولت آلمان روز دوشنبه نسبت به افزایش تنش بین چین و شبه جزیره تایوان ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «کریستوفر برگر از سخنگویان وزارت امور خارجه آلمان در نشست خبری در برلین گفت: «دولت فدرال آلمان تنش‌های فزاینده در تنگه تایوان را با به شدت نگران کننده می‌داند.»

وی هشدار داد که فعالیت‌های نظامی در تنگه تایوان می‌تواند بر ثبات در منطقه تاثیر منفی بگذارد. دیپلمات آلمانی از همه طرف‌ها خواست اقدامی نکنند که منجر به بی‌ثباتی شود.

در همین حال، برگر گفت که هرگونه تغییر در وضع موجود فقط از طریق مسالمت آمیز قابل انجام است.

در حالیکه روابط چین و آلمان تحت الشعاع تنش‌های برلین با پکن در زمینه حقوق بشر و فعالیتهای نظامی منطقه‌ای قرار گرفته است، آلمان از روابط اقتصادی عمیقی با چین برخوردار است.

وزارت دفاع تایوان دوشنبه مدعی شد که در سه روز گذشته ده‌ها جت نظامی ارتش چین را رهگیری کرده است.   وزارت دفاع تایوان مدعی شده که در سه روز گذشته ۱۰۰ جت نظامی چین را در اطراف حریم هوایی خود شناسایی کرده است.

 وزارت دفاع تایوان مدعی شده که جنگنده‌های تایوانی موفق به رهگیری ۵۲  فروندجت نظامی چین از جمله چند فروند بمب افکن «اچ-۶» و ۳۱ فروند جنگنده‌ «جی-۱۶» شدند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

 وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه درخصوص قدرت‌نمایی هوایی چین در برابر تایوان ابراز نگرانی کرد.   یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد افزایش فعالیت نظامی چین پیرامون تایوان، صلح و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 1
    تایوان و چین یک نژاد هستند و با هم نسبت دارند اگر آمریکا و غرب تحریکشون نکنند اینها با هم متحد میشن اما اما اما تا غرب معرکه برادر کشی بین چین و تایوان به راه نندازه ول کن نیست.همینطور که این اتیش،رو اد خاورمیانه شعله ور کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس