هشدار چین به آمریکا؛ مراقب رفتار خود با تایوان باشید

یک مقام ارشد وزارت خارجه چین با هشدار به آمریکا در خصوص کمک نظامی به تایوان گفت، پکن به شدت با هرگونه رابطه نظامی بین ایالات متحده و تایوان مخالف است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد وزارت خارجه چین روز دوشنبه باردیگر نسبت به تقویت نظامی تایوان از سوی ارتش ایالات متحده هشدار داد.

به نوشته وبگاه «سی‌جی‌تی‌ان» «ما شیائوگوانگ» سخنگوی دفتر امور تایوان در وزارت خارجه چین روز دوشنبه در پاسخ به سئوالی در مورد گزارش رسانه‌ها مبنی بر استقرار تفنگداران دریایی آمریکا در تایوان گفت که پکن به شدت با هرگونه تماس نظامی بین ایالات متحده و تایوان مخالف است.

گوانگ گفت واشنگتن باید ازاصل «چین واحد» و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا پیروی کند و در مورد تایوان مراقب رفتار خود باشد.

وی همچنین به حزب دموکراتیک مترقی تایوان (DPP) هشدار داد که تلاش برای تبانی با نیروهای خارجی برای استقلال تایوان یا مقاومت برابر اتحاد مجدد با استفاده از زور محکوم به شکست است.

رئیس‌جمهور چین نیز چندی قبل درخصوص هرگونه مداخله خارجی در «مسئله تایوان» هشدار داد و آن را «تماماً بخشی از امور داخلی چین» توصیف کرد.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»   نیروهای ویژه نظامی آمریکایی «حداقل یک سال» است که در حال آموزش محرمانه تایوان برای مقابله با تهدیدات احتمالی چین هستند. گزارش وال استریت ژورنال در شرایطی منتشر شد که اخیرا «چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان در اظهاراتی ادعا کرد که احتمال دارد چین تا سال ۲۰۲۵ به «یک جنگ تمام عیار» علیه تایوان دست بزند.

در تحلیلی که اخیرا در این زمینه  در یک رسانه روسی منتشر شده، آمده است، اگر چین تصمیم بگیرد به تایوان حمله کند، فرض کار این است که این کشور ارزیابی گسترده‌ای از شانس پیروزی خود را مبتنی بر اطلاعات انجام داده است. چین می‌تواند پادگان‌ها و محل استقرار هر یگان اصلی رزمی زمینی تایوان را با دقت مشخص کند. این کار را با هر هواپیمای دارای قابلیت جنگی در موجودی تایوان انجام می‌داد. چین قادر است پایگاه‌های لجستیکی مورد استفاده تایوان را در خط مقدم شناسایی کند. همه اینها در معرض بمباران گسترده نیروهای هوایی و موشکی بالستیک چین قرار خواهند گرفت. سپس هر یگان بازمانده از تایوان با وظیفه دلهره آور دفع یک حمله گسترده روبرو خواهد شد که احتمالاً شامل ترکیبی از نیروهای دوزیست و حمله هوایی است.

  در این تحلیل آمده است، واقعیت این است که تایوان در کمتر از یک هفته سقوط می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    اگر خدای نکرده جنگی در منطقه رخ دهد ،جنگ آمریکا و چین است ولا غیر .
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    عه؟! تایوان یه هفته ای سقوط میکنه برادر چاینوفیل؟! پس چرا بیکاره؟! سالهای ساله داره زرت و پرت میکنه؟! خب یه هفته بجنگه خودش رو خلاص کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس