چین: رزمایش اولین پاسخ به توطئه تایوان و آمریکا است

مقامات چین مسئول در حوزه تایوان به این جزیره هشدار دادند که ادامه تلاش برای جدایی می‌تواند باعث قرار گرفتن تایوان در وضعیت خطرناکتری شود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دفتر امور تایوان چین امروز (چهارشنبه) گفت رزمایش های ارتش چین در نزدیکی تایوان صرفا یک حرکت در راستای حفاظت از صلح و ثبات است.

بیشتر بخوانید:

هشدار چین به آمریکا؛ مراقب رفتار خود با تایوان باشید

این دفتر همچنین تاکید کرد که هدف از چنین رزمایش هایی اقدام علیه مداخله نیروهای خارجی است.

ما ژیائوگوانگ، سخنگوی دفتر امور تایوان چین گفت که دلیل تنش های اخیر توطئه حزب حاکم تایوان با نیروهای خارجی و دست زدن به اقدامات تحریک آمیز با هدف جدایی تایوان بوده است.

وی در ادامه گفت که رزمایش های چین با هدف برخورد با چنین توطئه هایی – که همان حمایت آمریکا از تایوان است _  و فعالیت‌های جدایی طلبانه، محافظت از اقتدار و تمامیت ارضی کشور و همچنین صلح و ثبات در تنگه تایوان  انجام می شوند.

این مقام چینی در ادامه هشدار داد: اگر مقامات حزب دموکراتیک حاکم تایوان بر ادامه حرکت در مسیر نادرست اصرار داشته باشند و در عین حال نتوانند خود را از لبه خطر دور نگه دارند، این موضوع تنها باعث قرار دادن  تایوان در وضعیت خطرناکتری خواهد شد.

رهبران چین و تایوان این هفته در اظهاراتی به تهدید یکدیگر پرداختند و همین موضوع باعث افزایش دوباره تنش میان هر دو طرف شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس