پکن: سناتور فرانسوی درکی از روابط بین الملل ندارد

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات سناتور فرانسوی مبنی بر کشور خطاب کردن جزیره تایوان را نقض آشکار اجماع بین المللی خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، پکن نسبت به سفر جمعی از سناتورهای فرانسوی به تایوان واکنش نشان داد.

سناتور فرانسوی آلن ریچارد در دیدارش با «سای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان گفت که دفتر نمایندگی تایوان در پاریس «در نمایندگی از کشور شما بسیار خوب عمل می کند».

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در همین رابهط گفت که به کار بردن عنوان کشور برای جزیره تایوان «نقض آشکار اجماع جهانی جامعه بین المللی از جمله فرانسه» است.

ژائو در این باره گفت: افرادی مانند ریچارد یا فاقد ابتدایی ترین احترام و درک هنجارهای روابط بین الملل هستند، یا بر اساس خودخواهی شخصی روابط دولت به دولت را می ربایند.

وی ادامه داد: چین این امر را شدیدا محکوم می کند و با آن مخالف است.

پیشتر وزارت خارجه تایوان از قصد جمعی از سناتورهای فرانسوی برای سفر به این جزیره در اوج تنش با چین خبر داده بود.

این سفر در حالی انجام گرفته است که دولت پکن پیشتر در واکنش به اقدامات مشابه از سوی آمریکا، هشدار داده بود که چنین رفتارهایی به منزله ارسال سیگنال‌های اشتباه به جدایی طلبان تایوانی است.

همچنین سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان نیز امروز جمعه مدعی شد که این جزیره خواهان تقابل نظامی با چین نیست، اما هر کاری لازم باشد برای دفاع از آزادی اش انجام خواهد داد.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    0 0
    هر عملی را عکس العملی هست به همان اندازه و خلاف جهت. وقتی پکن کمونیست تایوان رو تهدید به الحاق ولو به زور کشتار و قتل عام میکنه قطعا حامیان تایوان هم به سمت حمایت بیشتر و علنی تر میرن. با همین فرمونی که ارباب چینیتون داره بعید نیست مثل آبخازیا که روسیه از گرجستان جداش کرد دول دموکراتیک یه روز به این نتیجه برسن استقلال تایوان رو به رسمیت بشناسن
  • US ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    0 0
    تعلل در جنگ با تایوان به ظرر چین تمام میشود چین نباید اجازه دهد رفتار کشورهای غربی و به رسمیت شناختن تایوان ادامه پیدا کند و به یک عادت و در نهایت به یک قانون تبدیل شود.بهترین کار گزینه نطامی علیه تایوان و الحاقآن به خاک مادریش است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس