کد خبر 1282723
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
ارسال بسته‌ها با پهپاد در ترکیه

ترکیه برنامه‌های خود را برای تحویل بسته‌های پستی با پهپاد بین شهرهایی با فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتر اعلام کرده است.

به گزارش مشرق و به نقل از آی‌ای، پهپادها در چند سال گذشته از یک ایده نوپا به یک فناوری امتحان پس داده تبدیل شده‌اند که اکنون می‌توانند تحویل خریدهای آنلاین و داروهای ضروری را به خانه مردم بر عهده بگیرند.

اکنون ترکیه یکی از کشورهایی است که برای تلاش در استفاده از پهپادهای مخصوص حمل بار مورد توجه قرار گرفته است. این کشور تحقیقات اولیه برای توسعه و استقرار پهپادهای باری را به پایان رسانده است و در حال توسعه سیستم‌هایی است که تحویل بسته‌ها را بین شهرهای با فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتر به انجام برسانند.

این یک ادعای بلند پروازانه است، زیرا یک هواپیمای بدون سرنشین یا همان پهپاد به عنوان مثال باید برای تحویل یک بسته از استانبول به آنکارا حدود ۴۴۲ کیلومتر مسافت را طی کند که فاصله بسیار زیادی برای یک پهپاد است.

ترکیه اعلام کرده است که حمل و نقل محموله‌ها با پهپادها با قوانین سختگیرانه‌ای همراه خواهد بود و ایمنی پهپادها، مردم و پرندگان از اصلی‌ترین نگرانی‌ها است.

پهپادهای مورد استفاده در این سیستم قادر خواهند بود تا چهار کیلوگرم محموله را از طریق یک بزرگراه هوایی مشخص در یک ارتفاع مشخص حمل کنند. گام بعدی، تعیین ویژگی‌هایی مانند مسیری که باید طی شود، ارتفاعی که پهپادها در آن پرواز می‌کنند و مکان‌های فرود و برخاست آنها است.

همچنین اداره کل هوانوردی غیرنظامی این کشور تحقیقات جامعی را در مورد پهپادها در ترکیه انجام می‌دهد. این سازمان تاکنون به بیش از ۵۰ هزار پهپاد با بیش از ۶۰۰ هزار خلبان از راه دور مجوز داده است.

هیچ زمان بندی مشخصی برای این هدف تعیین نشده است و مشخص نیست که این کشور چگونه به این هدف بلندپروازانه دست خواهد یافت. با شرایط و فناوری مناسب، ممکن است تحقق این هدف چندان دور نباشد.

سیستم‌های مشابهی مانند سرویس "وینگ"(Wing) که سرویس تحویل بسته‌ها توسط پهپادها است که توسط شرکت "الفبت"(Alphabet) در استرالیا توسعه یافته و اجرایی شده است. این شرکت به لطف محبوبیتی که در لوگان استرالیا که شهری ۳۰۰ هزار نفری در حومه بریزبن است، تاکنون ۱۰۰ هزار تحویل انجام داده است. ساکنان این منطقه از تحویل قهوه، تنقلات و بسته‌های میان وعده توسط پهپادها استقبال کرده‌اند، زیرا این تجارت به ویژه در دوران همه‌گیری بیماری کوید-۱۹ به کار آمده و رونق یافته است.

چنین پیشرفت‌هایی دستاوردهای حیرت انگیزی برای فناوری پهپادها است که شاید هنوز ارزش واقعی خود را در مقیاس وسیع نشان نداده است.

سرویس "وینگ" همچنین قصد دارد در آینده به شهرهای بزرگتری گسترش یابد و زمان نشان خواهد داد که آیا ترکیه می‌تواند این فناوری را توسعه دهد یا خیر.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    5 4
    اره سیستم پپه رو پیاده سازی کردن ... داخل ایران هم تا اومدن پیاده سازی کنن به مسخره گرفتن ملت بازم عقب افتاده شدیم
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      5 1
      چی میگی خدایی
  • رامین IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    6 4
    مونتاژه
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    2 3
    با این کار شغل های مرتبط از بین میروند نباید چنین کارهایی صورت گیرد در هیچ زمینه ای
  • امیر IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    4 5
    جالبه این خبرو تو تلگرام دیده بودم اکثر ملت داشتن از ترکیه تعریف میکردن اما وقتی چند ماه پیش ایران از پهپاد پستچی خودش رونمایی کرد همه مسخره میکردند چرا واقعا؟
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
      4 3
      برای اینکه تو ایران همه چی نمایشه.
  • محسن IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
    3 1
    سلام مشتری : شما پیتزای ارسال پهبادی ما را روی پشت بام خوردید؟ دزد : نه! تو کوچه پائینی ساقط شد. پنج شنبه ها همسایه کوچه بالایی خوراک بوقلمون سفارش میده، واسه اون کشیک میکشم.
  • FR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    در ایران : چه کار کنیم مردم بیشتر تحت کنترل و زجر قرار بدیم ؟ اینترنت ببندیم همه چی تحت کنترل صیانت ما باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس