کد خبر 1295040
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
اوکراین به خرید پهپادهای تهاجمی ترکیه ادامه می‌دهد

رئیس ستاد نیروهای مسلح اوکراین با اشاره به تصمیم کی‌یف برای تداوم خرید پهپادهای تهاجمی از ترکیه، تلویحا از استفاده آنها در منطقه دونباس خبر داد.

به گزارش مشرق، علی‌رغم مخالفت‌های روسیه با فروش پهپادهای نظامی ترکیه به اوکراین و استفاده‌شدن آنها در منطقه دونباس، کی‌یف اما همچنان مشتری پروپاقرص این هواپیماهای بدون سرنشین است.

«سرهی شاپتالا» رئیس ستاد نیروهای مسلح اوکراین امروز (جمعه) گفت که کشورش قصد دارد تعداد پهپادهای تهاجمی «بیرق‌دار» ساخت ترکیه را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید

تحولات تازه در دولت اوکراین؛ وزیر دفاع استعفا داد

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، شاپتالا طی مصاحبه‌ای در این‌باره توضیح داد: «بیایید به موضوع بیرق‌دار برگردیم. دولت برای ما پهپاد بیرق‌دار تهیه می‌کند. ما آنها را در خدمت داریم و به این تعداد هم بسنده نمی‌کنیم، بیشتر از آنها می‌خواهیم».

وی درباره استفاده‌شدن این پهپادها در جریان درگیری‌ها در منطقه دنباس نیز اظهار داشت: «و وضعیتی که اکنون روی آن بحث می‌کنیم این است که ما از آنها به درستی استفاده می‌کنیم و اگر هم اشتباهی رخ داده، آن تصمیم فرمانده کل قوا بوده است. ما روی رادار دیدیم که سربازان ما در حال گلوله‌باران شدن هستند. آنها (ارتش دشمن) توافقات مینسک را نقض کردند».

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین پیشتر گزارش داده بود که ارتش این کشور برای اولین بار از پهپاد تهاجمی بیرق‌دار در دنباس استفاده کرد و توپخانه هویتزر دشمن را با بمب منهدم کرد.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین نیز مدعی است استفاده از پهپاد توسط کی‌یف در منطقه دونباس، نقض توافقات مینسک نیست و همه رویه‌ها رعایت شده است.

این در حالی است که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل، استفاده اوکراین از پهپاد «بیرق‌دار» در دنباس را بازی بسیار خطرناکی خواند که کی‌یف حتی تصور عواقب آن را نیز ندارد.

به نوشته ریانووستی، طبق توافقات مینسک، استفاده از پهپادها در منطقه دونباس ممنوع است.

هفته گذشته نیز وزیر خارجه روسیه از بررسی اطلاعات در زمینه استفاده ارتش اوکراین از پهپادهای ساخت ترکیه در دنباس شرقی خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    25 5
    قطعا این پهبادها معادله شرق اوکراین رو بنفع اوکراین تغییر میده و روسیه وحشت کرده و حتی جالبه خارج از عرف دیپلماتیک به ترکیه اعتراض کرده که چرا به اوکراین پهباد میفروشه و ترکیه هم گفته ما به هر کسی دلمان بخواد پهباد خواهیم فروخت و اینکه در کجا استفاده میشه بما ربطی نداره و وقتی فروختیم پهباد ترکیه ای نیست پهباد اوکراینیه
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    20 4
    تنها راه ضربه زدن به اشغالگران روس همینه . اونا خاک اوکراین اشغال کردن و اوکراین حق داره از خودش و مردمش دفاع کنه . حق دفاع ، کمترین حقی است که یک کشور برای خود دارد . اینکه بایستن تا اشغالگرای مورد حمایت روسیه ، به اشغالگری ادامه بدن کار احمقانه‌ای هست . البته صحبت من جنگ با روسیه نیست .
    • ش. AE ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      3 10
      اوکراین با خودی ها داره میجنگد دو استان شرقی اوکراین با مقاومت خودشون جلوی ارتش اوکراین ایستاده اونها از نیروهای نیابتی استفاده میکنند برای روسیه گرفتن کل اوکراین شاید چند روز هم طول نکشه روس ها و اوکراینی ها با هم فامیل هستند غرب و آمریکا از سال ۲۰۰۴ با به راه انداختند انقلاب نارنجی به سر کردگی یوشنکو که همسرش یک آمریکایی است و سال ۲۰۱۴ با انقلاب بنام میدان با سرکردگی پراشنکو این کشور را بصورت جنگ زده درآورده روسیه بارها در عرصه های بین المللی اعلام کرده ما به روی خودی اسلحه نمی کشیم اما با حمله هر جناح و کشوری حق دفاع را محفوظ می‌دانیم اوکراین با پول غرب و آمریکا به خرید سلاح می‌کنه و این یک خطر جدی برای تقسیم این کشور به دو و یا چند تکه است همان کاری که اروپا با یوگسلاوی کرد
  • ناشناس IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    21 3
    الان جاسوس مخفی های روسیه میریزن اینجا و به طرفداری از روسها رگ گردنشان ورم میکند !!
    • ایرانی GB ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
      0 18
      آره تو راست میگی اما به نظر میرسه جاسوسهای مخفی اردوغان عثمان قلی خان بیشتر اینجا ریختن و رگ گردن شون حسابی متورم شده تا از ارباب و خدای مقدس زندگی شون , اردوغان جان شون حمایت گسترده بکنند مبادا مویی از سر خدای مقدس زندگی شون , اردوغان جان شون کسر نشه ... ای خاک بر سر هر چی پان ترک بدبخت اردوغان پرست , درود بر آذریهای ایرانی که کمر خودشون رو به اردوغان نیم چه سلطان و الهام خانوم خم نکردند
  • مشیری IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    5 7
    کم کم اسرائیل به فراموشی سپرده خواهد شد دغدغه ایران در شمال کشور قدرت گرفتن آذربایجان و تبدیل شدن به پایگاه اسرائیل و از طرفی تبدیل شدن ترکیه به ابرقدرت منطقه و در جنوب کشور تبدیل شدن کشور‌های عربی و حاشیه خلیج فارس به پایگاه اسراییل و تجهیز نظامی آنها به بهترین سلاحهای آمریکایی و اسرائیلی خواهد بود بماند که پاکستان هم در دفاع از آذربایجان خودی به ما نشان داد
    • رامین IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      7 1
      تنها دغدغه و مشکل بزرگ ایران، پان فارسیزم و نژادپرستی قومیتی این عقب مانده های پهولی هستش ... وای به این قوم متحجر فارس که ایران رو دارد به سمت جنگ داخلی و تجزیه میبرد ... جالبم هستش که در عین قوم گرایی مطلق بقیه رو متهم به قوم گرایی و نژادپرستی و تجزیه طلبی میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس