کد خبر 1297122
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
پهپاد ایرانی که زمین را سم پاشی می‌کند

آهنگری گفت: پلتفرم ملی پهپاد کشاورزی تنها با ۱۰ درصد آب، ۲۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را سم پاشی می‌کند.

به گزارش مشرق، محمد امین آهنگری کارشناس ارشد هوافضا و مدیر پروژه تولید یک استارت آپ  با اشاره به پلتفرم ملی پهپادی کشاورزی اظهار کرد: پلتفرم پهپادی کشاورزی ملی به جای سم پاشی مزارع که به صورت سنتی بوده، به روش کاملا خودکار سم پاشی را انجام می‌دهد کشاورزی قبل از شروع کار، نقشه مزرعه را به صورت برنامه در اختیار پهپادی می‌گذارد و آن به صورت کاملا اتوماتیک، منطقه مورد نظر را سم پاشی می‌کند.

او افزود: پلتفرم پهپادی کشاورزی بدون دخالت کشاورز مزرعه را به صورت یکنواخت گند زدایی می‌کند و این دستگاه در ارتفاع ۵/۱ تا ۳ متر پرواز می‌کند و با عرض پاشش ۳ متر تا ۷ متر می‌تواند مزرعه را سم پاشی کند.

بیشتر بخوانید

ارسال بسته‌ها با پهپاد در ترکیه

آهنگری با اشاره به مزایای پلتفرم پهپادی کشاورزی گفت: اولین عامل استفاده از پلتفرم پهپادی کشاورزی این است که باعث افزایش محصول شده و افزایش میزان برداشت درهکتار را محاسبه می‌کند. در درجه اول استفاده از این دستگاه به محصول هیچ آسیبی نمی‌زند چرا که در روش‌های سنتی کشاورز برای سم پاشی یا خود کشاورز و یا ماشین سم پاس وارد زمین شده و باعث از بین رفتن و له‌شدن محصول میشد که در این روش از این عمل جلوگیری شده و در صرفه جویی و افزایش برداشت محصول کمک می‌کند.

مدیر پروژه تولید این استارت آپ با اشاره به آب مصرفی در سم پاشی سنتی و جدید اظهار کرد: در روش سم پاشی سنتی از ۴۰۰ لیتر آب برای ۱ لیتر سم استفاده می‌شود، اما در استفاده از این پلتفرم تنها ۱۰ درصد آب مصرف می‌شود که این عمل علاوه بر اینکه هم درغلیظ بودن سم و هم در سلامت کشاورز و مصرف کننده آن محصول نقش دارد و  هزینه‌های تولید را نیز کم می‌کند.

او بیان کرد: پلتفرم پهپادی کشاورزی می‌تواند در مدت زمان ۱۰ تا ۱۲ دقیقه، یک هکتار زمین را سم پاشی و محلول پاشی کند که این مدت زمان در یک روز به ۲۰ الی ۳۰ هکتار زمین می‌رسد این دستگاه در بستر ۸ الی ۹ پرنده مختلف تولید شده که دارای مخزن‌های ۵، ۱۰، ۱۶، ۲۰ و ۳۰ لیتری بوده و هر کدام از آن‌ها در مدل‌های ۴ و ۶ موتور طراحی شده است.

آهنگری گفت: پلتفرم پهپادی کشاورزی دارای مخزن قابل تعویض است و در زمانی که مخزن سم پهپادی خالی می‌شود بلا فاصله تعویض می‌شود. استفاده از باتری هوشمند از ویژگی‌های دیگر این دستگاه است که ایمنی آن را بالا برده و عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. قطعات داخلی این پهپادی در کشور به بومی سازی کامل رسیده که موجب می‌شود تامین قطعات این پلتفرم به سادگی قابل انجام باشد.

مدیر پروژه تولید این استارت آپ در پایان با اشاره به ملی بودن این پلتفرم پهپادی گفت: پلتفرم پهپادی کشاورزی زیر نظر سازمان فضایی، پژوهشگاه فضایی و برخی از دانشگاه‌های کشور طراحی و ساخته شده و به این منظور این محصول یک پروژه ملی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    پلتفرم دیگه چه کلمه کوفتیه افتاده تو دهن ملت. اصلا معنیشو هم نمی دونن همینجوری برای همه چی استفاده می کنن‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس