کد خبر 1274335
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کره شمالی: تصمیم آمریکا خطرناک است

دولت پیونگ یانگ ضمن تاکید بر اقدام متقابل در صورت وجود هر گونه تهدیدی برای امنیت این کشور، تصمیم آمریکا در ساخت زیردریایی های هسته ای تحت توافق تسلیحاتی «آکوس» را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از یونهاپ، کره شمالی امروز دوشنبه تصمیم آمریکا جهت کمک به ساخت زیردریایی های هسته ای برای استرالیا را به عنوان اقدامی «بسیار نامطلوب و خطرناک» که می تواند باعث آغاز مسابقه تسلیحات هسته ای شود، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

پامپئو: فعلا کره شمالی در حال سنجش دولت آمریکاست

رئیس بخش اخبار خارجی وزارت امور خارجه کره شمالی به خبرگزاری رسمی مرکزی کره (KCNA) گفت که در صورتی که این اقدام حتی اندکی بر امنیت این کشور تاثیر منفی بگذارد، کره شمالی متقابلاً اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: اینها اقدامات بسیار نامطلوب و خطرناکی هستند که توازن راهبردی در منطقه آسیا و اقیانوسیه را بر هم می زند و باعث آغاز زنجیره ای از رقابت تسلیحات هسته ای می شود.

وی افزود: پیونگ یانگ از نزدیک به پس زمینه (ورای) تصمیم آمریکا نگاه می کند.

مقام مذکور همچنین با اشاره به دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، گفت: نگرش دوجانبه آمریکا هنجار و نظم بین المللی پذیرفته شده جهانی را از بین می برد و صلح و ثبات جهانی را به طور جدی تهدید می کند.

لازم به توضیح است که استرالیا در ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست‌های ایندو-پاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به «آکوس» AUKUS شد.

مطابق این توافق نامه تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت فروند زیردریایی اتمی برای استرالیا تولید کنند.

اقدام کانبرا دولت فرانسه را بسیار خشمگین کرد به طوری که پاریس از این حرکت به عنوان خنجر خوردن از پشت یاد کرد و در همین راستا سفرایش را از استرالیا و آمریکا فراخواند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    2 0
    همین کارها باعث شد تا بین هند و پاکستان هم رقابت هسته ای به وجود بیاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس