محمدرضا خاتمی

فضای سیاست ایران باید تکلیف خود را با تحریم کنندگان انتخابات و القاکنندگان ناامیدی مشخص کند. چه اینکه ادامه این رخدادها می‌تواند به تکرار "آبان ۹۸" بیانجامد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

احتمال "تکرار آبان ۹۸" در سایه ادامه القای ناامیدی

حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم/ "ایران" بی‌عمل است یا شما!؟

محمدرضا خاتمی، ‌ از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً طی اظهاراتی در کلاب‌هاوس که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است:

"مردم از تغییرات سیاسی ناامید هستند و به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستند"! [۱]

* رجال سیاسی یک کشور در تمام ازمنه و در تمام حکومت‌های معاصر و گذشته تاریخ؛ ۲ شأن اصلی دارند.

یکم: امید دادن معقول به مردم

دوم: تأکید بر نقش مردم و ایجاد آشتی میان حکومت و مردمسالاری

چه رجلی که این ۲ شأن را نداشته باشد یا رعایت نکند عملا با دشمنان شمشیر به دست یک ملت هیچ تفاوتی ندارد. زیرا مملکت یا جای امیدواری است یا جای ناامنی! و کشوری که مردم در حکومتش جایی نداشته باشند رو به اضمحلال است.

با عنایت به این بدیهیات عقلانی بایستی اشاره کرد که اصلاح‌طلبان ستادی با تحریم دو انتخابات سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ بصورت رسمی از مردمسالاری خارج شده‌اند.

و در بحث امید دادن به مردم نیز عملا چیزی جز آنچه که خاتمی مبنی بر ناامیدی گفته است؛ چیزی از ستاد اصلاحات شنیده نمی‌شود!

جدای از اینها اگر هم کسانی از مردم به بلیه ناامیدی دچار شده‌اند؛ این قضیه به شخص آقای خاتمی و دوستان ایشان مربوط است که یک گزینه ناکارآمد را طی ۸ سال گذشته در دامن رأی مردم گذاشتند و صراحتا خود را تضمین او نامیدند. تضمینی که البته هرگز به مسئولیت خود وفا نکرد و امروز به جای انجام وظیفه؛ به تکرار آبان ۹۸ می‌اندیشد!

مردم ایران باید دشمنان خود و کسانی که برای آنها رهاوردی جز ناکارآمدی و ناامنی ندارند را بشناسند و از آنها بر حذر باشند.

ندیده گرفتن این هشدار و میدان دادن به کسانی که نه امید می‌دهند و نه مردمسالاری را قبول دارند؛ به آنچه می‌انجامد که زمانی مصطفی تاجزاده گفته بود... "تکرار آبان ۹۸ در سطحی وسیع‌تر و خشن‌تر"!

***

حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم!

حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم/ "ایران" بی‌عمل است یا شما!؟

احمد حکیمی‌پور، عضو سابق شورای شهر تهران و کسی که نامش در دروغ املاک نجومی علیه کارآمدی شهردار سابق تهران زیاد برده می‌شد، در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"اصلاح‌طلبان باتوجه به وعده‌هایی که دولت داده است طبیعتاً یک مدتی را مهلت می‌دهند و شرایط را رصد می‌کنند تا ببینند این وعده‌ها به کجا رسیده است و بعد از چندماه شروع به ارزیابی خواهند کرد چرا که وظیفه نهادها، احزاب، تشکل‌ها و جریانات سیاسی همین است که رقیب‌شان را رصد و کارکرد و عملکردشان را بررسی کنند تا ببینند بین وعده‌ها و آن چیزی که رخ داده چه فاصله‌ای وجود دارد و وعده‌ها به کجا رسیده است؟ لذا این کمترین وظیفه یک مجموعه سیاسی است که دولت مستقر را هم نقد و هم یاری کند و کمک کند مشکلات درست دیده شود تا به نحو احسنت برطرف شوند"[۲]

*اساسا شخصی و جریانی که دست به تحریم انتخابات می‌زند؛ هیچ حقی برای اظهار نظر درباره شرایط کشور و مهلت دادن یا ندادن به گزینه پیروز انتخابات ندارد.

چه اینکه او از دموکراسی خارج شده و کسی که از دموکراسی خارج شده، شرایط و فرایندهای اجرائیات کشور را نمی‌فهمد که بخواهد درباره آنها سخن بگوید. بلکه او فقط به اسلحه و شورش و پایان سیاست می‌اندیشد و در جایی که اسلحه باشد، سیاست نیست.

جالب است که مردم باید بدانند کسانی از دوستان آقای حکیمی‌پور مثل محمدرضا تاجیک و سعید حجاریان صراحتاً از پایان سیاست و پایان اصلاحات صندوق‌محور سخن گفته‌اند.

فلذاست که همه منتظر رؤیت آتش دهانه سلاح این افراد هستند نه منویات سیاسی آنها!

قابل تأمل است که آقای حکیمی‌پور، "رصد رقیب" را از وظایف جریانات سیاسی می‌داند اما درباره جنایت "تحریم انتخابات از سوی جریان خاص" هیچ سخنی نمی‌گوید...

از طرفی مگر اصلاح‌طلبان چه کارنامه مشعشعی در اجرائیات کشور و یا کارآمدی دارند که مدعی رصد عملکردی رقیب هستند؟ زیرا کسی شایسته رصد و نمره‌دهی است که خود دانای کار باشد و در سطحی بالاتر از سوی مردم شناخته شود.

در بحث وعده‌های دولت جدید به مردم نیز همان فرایندهای سابق تکرار خواهد شد.

اگر دولت موفق شود و به وعده‌هایش عمل کند؛ با اقبال عمومی مردم در بحث رضایتمندی و در انتخابات آتی مواجه خواهد شد.

و اگر موفق نشود و وعده‌هایش صرفا مجلس‌آرایی بوده باشد؛ مردم می‌فهمند و در انتخابات‌های بعدی به گفتمان‌های دیگر رأی می‌دهند. زیرا مادام که سیاست و صندوق رأی باشد؛ راه حل مشکلات هم پیدا می‌شود.

در این میانه البته هیچ جایی و هیچ شأنی برای تحریم‌کنندگان انتخابات نیست.

***

ایران بی‌عمل است یا شما!؟

حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم/ "ایران" بی‌عمل است یا شما!؟

احمد مسجدجامعی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک یادداشت در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه اعتماد پیرامون افغانستان نوشته است: دشمنان اندیشه انسان‌دوستی قصد جان و مال و ناموس این و آن کرده‌اند. به دشمنی‌ها دامن زده‌اند و به آوارگی‌ها افزوده‌اند. حقوق مشترک انسان‌ها را فراموش کرده‌اند و پای بر شکاف‌های قومی می‌فشارند. مفهوم «ملت یکپارچه افغانستان» گرفتار چندپارگی مذهبی و قومی شده است. آیا آدمکشی بیشتری در پیش است؟ آیا نسل‌کشی مدرن گسترش خواهد یافت؟ آیا کوچ و مهاجرت‌های ناخواسته و اجباری در راه است؟ آیا حقوق زنان و کودکان به صورت سازمان‌یافته‌تری زیر پا نهاده خواهد شد؟ اگر آن روز در مدارس دخترانه و پسرانه و دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها و محافل علمی و فرهنگی و نمایشگاه‌های کتاب بمب‌گذاری می‌کردند، امروز قرار است به شکل ساختاری با درس و بحث و مدرسه و فرهنگ و هنر و آموزش‌های جدید مقابله شود؟   از نابودی مظاهر تمدن و مردم‌سالاری در افغانستان چه کسانی سود می‌برند؟ تشکیل «امارت» با حذف مردم، مطابق کدام آموزه اسلامی و انسانی است؟

او در ادامه می‌افزاید:

"و بالاخره، چه کسانی از چنین وضع آشفته‌ای سود می‌برند؟ از شرایط پیداست که همسایه غربی افغانستان، ایران، به‌رغم آن همه دلبستگی‌ها و یگانگی‌ها امروز به بی‌عملی افتاده است"!

مسجدجامعی همچنین می‌نویسد: کشوری که سال‌های طولانی میزبان صدها هزار افغانستانی بوده و در دل خود هزاران دانشمند و ادیب و آهنگساز و خوشنویس و هنرمند و نویسنده و گوینده و خواننده و فیلمساز و خبرنگار و پزشک و مهندس و صنعتگر و مدیر و صاحبان مشاغل و حرف آزاد را پرورش داده... تاثیرگذاری چندانی در این وقایع ندارد و همه ایرانیان و ایران‌دوستان و دلبستگان به پیام‌های معنوی ادبیات و زبان فارسی نگران از بین رفتن بیشتر انسان و انسانیت و انسانیات در وقایع امروز افغانستان هستند. آیا غده سرطانی دیگری در منطقه، دیوار به دیوار ما در حال شکل‌گیری است؟  [۳]

*پیشنهاد عقلانی به اصلاح‌طلبانی که مدعی بی‌عملی ایران در قبال رخدادهای افغانستان هستند، پیش از این و از سوی برخی تحلیلگران کشور ارائه شده و آن اعزام این افراد به افغانستان برای نبرد با طالبان است!

اما ظاهرا این پیشنهاد عقلانی به گوش آقای مسجدجامعی نرسیده و ایشان هنوز در جریان قرار ندارد که مرزهای افغانستان باز است و ایشان در صورت واقعی بودن حرف‌های فوق می‌توانند به افغانستان اعزام شوند و به جای لاف در غریبی، برای چیزهایی که مدعی آن هستند جانفشانی کنند.

دقت شود که این حرف‌ها نه یک طعنه سیاسی بلکه دقیقا یک محاجه عقلانی است.

محاجه‌ای که نشان می‌دهد رجال یک جریان سیاسی چند مرده حلاج‌اند!؟

مسئله مهمتر اما بی‌دانشی رجال جریان سیاسی خاص درباره فضای بین‌المللی و علم دیپلماسی است...

آنها نمی‌دانند که در دیپلماسی، دوست و دشمن دائمی وجود ندارد. و قدم اول در روابط بین‌المللی نیز "حفظ منافع کشور" از طرق صلح‌آمیز است.

دانستن همین دو مفهوم ساده، رویکرد عقلانی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران نسبت به قضایای افغانستان و استیلای طالبان بر این کشور را به وضوح هرچه تمامتر برای جویندگان حقیقت توضیح می‌دهد.

***

1_ https://etemadonline.com/content/514492

2_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1131458

3_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/173721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 131
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • رضا IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    84 25
    آقایان اصلاحطلب شما که بیشتر تون گریکارت هستید نگران چی هستید برید آنجایی که ..... شما رفته
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      34 9
      غلط زیادی !!!
    • ناشناس IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      24 29
      نگید اصلاح طلبها گرین کارت و اقامت دارند!!!!!اکثریت مقامات و صاحب منصبان مملکت ما دارند!!!
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      41 13
      فعلا در این مدت کوتاه به اندازه 8 سال دولت قبل کار کرده است.
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      38 9
      آقای حکیمی پور ای کاش شما و همفکرانتان هم بجای آشوب ، تحصن ، کشاندن مردم به کف خیابان و... فقط کار نمی کردید و بی عمل بودید!
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      30 11
      در این مدت کمی که از عمر دولت آقای رئیسی می گذرد به اندازه کل دولت قبل به میان مردم رفتند ، واکسن وارد کردند ، دیپلماسی فعال داشته و...
    • مظلوم IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      29 10
      شماها و امثال شما هشت سال وقت داشتید . چکار کردید . جز غارت مملکت و نوکری برای کدخدا و گروگان گرفتن سلامت و زندگی مردم با ایجاد تورم و گرانی ها ی بی دلیل چکار کردید . اگه قوه قضائیه همتی بکنه . قانونا همه تون باید پشت میله ها باشید
    • مظلوم IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      21 30
      هدف واقعی شما اوباش سیاسی در مدت این هشت ساله فقط ایجاد اشوب های خیابانی و به خیابان کشاندن مردم با ایجاد تورم و گرانی و انواع کمبود ها به بهانه تحریم ها بوده . ای کاش دادگاه و مراجع قضایی برخورد جانانه ای با شما و امثال شما ها داشته باشن
    • ناراضی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      24 5
      امکانش هست که این جماعت رو به خارج از ایران بفرستیم؟
    • دلخور IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      23 3
      دست تون برای مردم رو شده .
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      15 4
      شما سر پیازی یا ته پیاز که به رئیس جمهور مهلت می دید.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      17 4
      خسته نشدین از تخریب. با این کارا میخواین به چی برسین؟ خجالت هم خوب چیزیه واقعا . اگه هر آدم آزاده ای بود با این گندی که حامیان فریدون تو این هشت سال به کشور زدن الان نباید از خجالت سرشون رو بلند می کردن ولی داریم می بینیم نه تنها خجالتی ندارن زبونشون هم درازه. (پررویی نجومی)
    • . DE ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      حماقت تا کی ، همشون گرین کارن دارن باهوش
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    36 3
    بابا تو کوتاه بیا حکیم!!!!
    • NL ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      17 34
      یک ماه از دولتش گذشته دلار 23 تومنی شده 27 تومن پراید 100 تومنی شده 150 تومن همه چی تو همین یک ماه دو برابر شده خدا بهمون رحم کنه 4 سال باید اینو تحمل کنیم
    • رینان IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      8 0
      سلام دوستان وعزیزان آقای محترم خودت داری میگی یک ماه تواین یک ماه هنوز وزراش مشخص نبودن اگه می خوای حرف بزنی اول فکرکن وبعد حرف بزن اگه می خوای قضاوت کنی بایدیک سال ازعمردولت بگذره بعدم بااین گندی که دولت روحانی زده اول باید قیمتا وثابت نگه داره وبعد تورم وبی کاری روبرطرف کنه روحانی ودولتش انگار همه جایک گندی زدن مثل یک مین زیرخاکه کافیه پات بره روش تامنفجربشه
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      افساد طلبان که دروغگو هستند بعضی از طرفدارانشون هم دروغگویند مردم میبینند که پراید ودلار توی یکماه دولت رییسی گران نشد بلکه در دولت منحوس روحانی اینهمه بلا ومصیبت سر ایران اومد
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    62 3
    اصلاح طلبان کاری انجام نداده اند و چقدر پروی نجومی تشریف دارند
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      2 0
      اصلاح طلب ها اگر قرار باشد اشوب خیابانی و جنگ خیابانی راه بیندازند مطمئن باشند که از پیش بازنده هستند و ملت سیلی گیج کننده ای به این جریان منحوس اصلاح طلب خواهد زد هشت سال از دولت تخریب و بی تدبیر روحانی حمایت کردید این همه کشور را معطل سیاه چاله ای بنام برجام نگاه داشت تولید را متوقف کرد سفره مردم را کوچک نمود مردم را بیچاره کرد حالا از این میترسید که اقای رئیسی کشور را از وضعیت اسفناک حسن روحانی بیرون بیاورد کشور را به جنگ خیابانی و هرج مرج تهدید میکنید چون اربابابتان کدخدا هم میداند ایران در زمان هشت ساله ی رئیسی قدمهای محکمی در پیشرفت و اصلاح وضعیت موجود بر خواهد داشت و تحریم ها از همین الان هم خنثی گردیده است اربابتان امریکا و رژیم کودک کش مردم و کشور ایران را به جنگ نظامی تهدید میکنندو شما اصلاح طلبان پادوی ها کدخدا هم مردم و دولت قانونی و مردمی را به جنگ خیابانی تهدید میکنید اما از سرنوشت غرب گرایان در افغانستان عبرت بگیرید که امریکا ئیها برای خارج کردن سگ و گربهایشان هواپیما اعزام کردند اما برای خدمتگزاران و طرفدارانشان در افغانستان حاضر به هیچ کمکی نشدند و حالا شما اصلاح طلبان برای اصلاح طلبان غربگرای افغانستان مرثیه سرایی میکنید اما جرات اعزام یک تیپ اصلاحیون برای کمک به انها را ندارید خاک بر سرتان
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    25 2
    جواب شمااصلاح طلبان راملت بایدبدهد اقای خاتمی
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    22 0
    به بعضی ها که هیچ جا حساب نمی شوند باید گفت که شما چه کاره هستید؟ سر پیازید، ته پیازید که می خواهید مهلت دهید؟
  • totonchyan IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    17 0
    آقای حکیمی پور این فرصت شماو دوستانتان هست که تمام شده و دیگرحق هیچ گونه اظهارنظری ندارید فعلا فقط باید پاسخگویی به وعده هایی که هشت سال این ملت را زمینگیر کرده بود پس ساکت
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    ملت مث تو احمق نیستندکه پشت به ولایت کنند ماملت گرسنه بمانیم وطن فروشی نمیکنیم شما وامثال شماهم دردولت روحانی مملکت راغارت کردی پس رجزنخوان...توچکاره مملکتی که به کسی فرصت دهی
  • سام IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 0
    جناب حکیمی پور برویدپیش همان کدخداهاتون
  • مهدی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    24 0
    رو که نیست،‌سنگ پای قزوینه !!!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    19 0
    جماعت خائن ومنافق!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    15 0
    اقای خاتمی مردم بخاطرمشکلات اقتصادی رنج می برندنه درمشکلات سباسی این شماهستیدکه ازمشکلات سباسی رنج می بریدکه کشوررابه منفعت خودتان بکنیدملت ایران اتچه شمافکر می کنیدتیستندماعقل مان رادست دیگران نمی دهیم مردم رامی اندازندجلو و خودشان توخارج بنشیند
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 0
    اصلاح طلباان حامی مردم نبودند حامی اقشار کمی از جامعه بودند که یا آقازاده بودندیا ثروتمند
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    25 1
    فعلا در آزمون اول که واکسیانسیون باشه ۱۰ بر صفر از شما جلوه
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    18 1
    واقعا خیلی رو دارید . خودتون چه کاری کردید ؟ 8 سال مردمو خون به دل کردید .
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 0
    این مزدوران هزاران مرتبه پستتر ازمنافقین هستند عوض جوابگویی به هشت سال گندی که به مملکت زدند طلبکار هم میباشندخوارشدگان دردنیا وآخرت درپیشگاه ملت وخداوند
  • سجاد IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    16 0
    کلا این افساد طلبها حرف رایگان زیاد میزنن
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    17 0
    میشه ساکت باشید
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    16 0
    اصلاح طلبان دیگر جایی میان مردم ندارند بروند با آقازاده های ثروتمند خود خوش باشند !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    19 0
    عجب این جماعت پرو هستند 8سال غارت 8سال بی برنامه ای 8سال خیانت 8سال ...............تازه 80روز هم از عمر دولت رئیسی نگذشته که دارند مهلت می دهند اصلاشما کی هستید که مهلت می دهید ؟برو آقا برو دنبال کارت که بد جوری میان مردم خراب شده اید !!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    13 0
    بهترین جا برای اصلاح طلبان ودوستان جون جونی آنها همان ..... تاریخ است !
  • مهدی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    15 0
    این آدمها حالا خیلی خوب روشن شد که دشمن ملت اینها هستند نه دیگران.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 0
    8سال دفاع مقدس آسیب ایران خیلی کمتر از 8سال دولت قبلی اصلاح طلب بود پس ساکت باش جناب حکیم باشی
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    16 0
    مردم با رای خود 8سال به دولت روحانی مهلت دادند وبه جز بدبختی ، گرانی ، تورم ، به صفر رسیدن قدرت خرید مردم وتحقیر در جوامع بین المللی چیزی عایدشان نشد! شما چقدر پرو هستید !؟فقط برو واردات واکسن در دوسال آخر روحانی را با دو ماه رئیسی مقایسه کن بلکه بیدار شوی!!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    13 0
    مصداق آیه صمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَرْجِعُونَ هستید شما اصلاح طلب ها!
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 3
    آبان ۹۸ هشت که منجر به کشتن مردم بیگناه شد تکرار نخواهد شد .اگه مردید خودتون بیاد تو خیابون ما هم آماده ایم
  • سید IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 0
    جناب حکیمی پور مثلاً نخواهی مهلت بدهی چه اشتباهی از امثال تو ساخته است!؟ دیگر آن سیاهی لشکر کنسرت خواه هم که رهایتان کرده اند مگر این که بخواهی از اسرائیل عمله و اکره برای نحله تان وارد کنید! که آن هم بدون پیوستن ایران به FATF شدنی نیست چون در پرداختن مزدشان حیران می شوید!
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    17 0
    شما دارید مردم را تحریک میکنید برای اغتشاشات دیگر نمی دانید چه کنید از اربابتان دستور گرفتید اگر مردم قرار باشد تظاهرات نمایند یک چیز را فریاد می زنند آن هم محاکمه شماها ...دولت و رئیس جمهور محترم هنوز دو ماه نیست سر کار آمدند شما که ۳۲ سال مملکت دستان بود چه گلی زدید سر خودتان به غیر از مملکت را نابود کردید خزانه را خالی کردید خون مردم را در شیشه کردید تمام جاسوسها را در دولت سر کار آوردید برادران را که اختلاس و اطلاعات و امنیت کشور و راههای دسترسی فروش نفت و مایحتاج کشور را نشان ندادید مردم را به کشتن ندادید جمعه تا ساعت ۱۲ از خواب بیدار نشدید تازه فهمیدید چه بلای سر مردم آوردید چقدر باید در برادرتان سکوت کرد شما بهترین کاری که می توانید که خشم مردم را در قبال شما در نیاید لطفا سکوت نماید مانند ۸سالی چشم بستید و سکوت کردید ممنون میشویم برای سکونتشان آمریکا اجرتان دهد
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    آنها تحریم نکردند مردم آنها را تحریم کردند
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    لطفا اقای اصلاح طلب حرف های بیهوده نزنید که ارزشی نداره
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    15 0
    عامل بدبختی مردم همین تیپ فسادطلبان هستند هنوز دست بردارنیستند
  • حسين DE ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 0
    آقاى محمد رضا خاتمى برادر شما شيخ "تمدن" روزگارى ميگفت ، زنده باد مخالف من،، حالا شما اگر وجدان و شرف دارى نظرت رو در مورد عضويت ايران در سازمان شانگهاى و تأثير آن در تحول و دگرگونى اقتصاد ايران بطور صريح و روشن بيان كن.
  • محمدایوب IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    12 0
    اصلاح طلبان تشنه وگرسنه.
  • حسین IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    13 0
    آقای حکیمی پور شما کی باشید که به رئیس جمهور مهلت بدین همین که نفس می کشین خدا رو شکر کنید
  • hojjat IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    13 0
    میشود محترمانه ساکت شوید .
    • علیرضا DE ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      کسانی که هشت سال خون مردمو مکیدنو تو شیشه کردن محترمانه نگو
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    12 0
    "اصلاح‌طلبان باتوجه به وعده‌هایی که دولت داده است طبیعتاً یک مدتی را مهلت می‌دهند ......." بزن زنگو. یه ضرب المثل قدیمی میگه: روباه را راه به ده نمی دادند، سراغ خونه کدخدا را می گرفتن!!!!!!
  • حسین استواری IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 0
    سلام به نظر بنده در بین سه قوه و مردم گفتمانی شکل بگیره هرکسی تحت هر عنوانی در هر جایی چه مکتوب چه شفاهی چه صوتی چه تصویری ، جرأت بردن کلمه اصلاح‌طلبان و فکرش و رسمش رو نداشته باشه چون باعث ناامیدی و مشوش اذهان عمومی میشه.باید کم کم از جغرافیای فکری ایران حذف بشه.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    5 0
    اینها همان کسانی هستند مملکت را به امید گوشه چشم غربی ها به این فلاکت کشیدند.مردم بدانید وارد شدن در جنگ افغانستان یعنی جنگ با پاکستان و سایر کشورهای همسایه و باتلاقی که ایران را خواهد بلعید.
  • حسین IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    16 0
    تو کی باشی که به رئیسی مهلت دهی در یکماه بیش از 8 سالتان کار کرده است
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    15 0
    پررویی نجومی گستاخ و همیشه طلبکار و دروغگو و فریبکار صفات شاخص افسادطلبها
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    تو ورئیست بزدلت عددی نیستید
  • عطا الله IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    کلمه افساد طلبان فاسد الحق که برازنده این موجودات است.
  • شهروندایرانی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 1
    اصلاح طلبان کشوررابه گند کشیدن وغارت کردن تاصدسال دیگه حق دخالت درکشورراندارن وتعدادی بایدمحاکمه بشونداین نظرهشتاددرصدمردم حزب الله هست
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 0
    انهایی که همه چیزشان را دادند به شکم و.... و خون محرومان رابین خود تقسیم کردند وسر کشیدند دیگر نمیتوانند نقش دایه دلسوز تر از مادر را بازی کنند .انها مورد لعن ونفرین روزانه و دایمی محرومان ومستضعفین هستند
  • ح IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 0
    اصلاح طلبان خائن حنای شما پیش ملت رنگی ندارد ملت از بلایی هایی را که شما در چند ساله برسرش اوردیدهر گز فراموش نمی کند
  • نادر IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    12 0
    بعد از مثلا 5 ماه چه غلطی میخایین بکنید لال های 8 ساله روحانی چهار تا احمق دور هم نشستن باصطلاح اصلاح طلب شده انگار انقلاب و کشور ارث باباشون هستش
  • علی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    12 0
    واقعا انتظار دارید چرندیات امثال محمدرضا خاتمی و حکیمی‌پور و.. که صرفا از سرسوزش هست رو بخونیم؟ زهی خیال باطل!!
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 0
    حکیمی پور؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    راستی یک سوال چرا 8سال دولت روحانی نتوانستیم عضو ثابت گروه شانگهای شویم؟ جواب: چون آقایان اصلاح طلب دل در گرو غرب داشتند که آنها هم برایشان تره خرد نکردند!
  • ali IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    حکیمی پور شما در حدی نیستی که بتونید به رییسی مهلت بدید یا ندید .در ضمن اگر شما زمان رصد کن بودید تا ببینید وعده ها به کجا می انجامد باید اول در دولت یازدهم و دوازدهم دستگاه رصد کنند تون بکار می افتاد.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    تو و هم دستات چکاره هستید به سید بزرگوار جناب آقای دکتر رئیسی مهلت می دهی ؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    12 0
    آقای حکیمی پور کاش کمی هم خودتون رو رصد میکردین!! شما همه مصیبتای خودتون رو به گردن دولت قبل مینداختین و اکنون همه پیشرفت ها رو به نام خودتون میزنید. این درست نیست!!!!
  • ali IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    15 0
    مسجد جامعی عجیبه وقتی داعش در غرب کشورت بودند و پنجاه کیلومتری مرز کشورت و اعلام هم کرده بو.د ما تا ایران می اییم وقتی مدافعان حرم رفتند سوریه و عراق شما گفتید چرا، ربطی به ما نداره .وداد زدید ایران داره پولهاشا از مردمش میگیره و خرج عراق و سوریه می کنه چطور شده الان همسایی غربی افغانستان را محکوم می کنی.مگر همسایه غربی افغانستان همان همسایه شرقی عراق و سوریه نیست.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 0
    ح... پور ساکت بشه بهتر فتنه گر این همه هشت سال جنایت کردید خجالت بکشید اصلا تا هشت سال ساکت شوید تا هشت سال نابودی مملکت رو مردم فراموش کنند
  • ب IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    14 0
    شما عددی نیستید که ریس جمهور ما مهلت بدین غرب گداها یکی یکی باید محاکمه شوید
  • ali IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    20 0
    خاتمی عزیز فراموش کردید که امثال شما به بهانه اشتغال گارخانه ها ا بستید و تولید داخلی را به صفر نزدیک کردید. امثال شما ها به بهانه ازادی بر پایی کنسرتها خیلی از کنسرتها را تعطیل کردید .امثال شماها به بهانه ازادی بیان خیلی از روزنامه ها و جراید را پامپ کردید .امثال شماها به بهانه تزریق امید به جامعه امید را از مردم گرفتید فقط و فقط به خاطر اینکه به مردم بقبولانید که به اخر خط رسیدیم و تنها راه فقط و فقط زیر سلطه امریکا رفتنه.دست بردارید.نمیدونم تو هم دو تابعیتی هستی یا نه اما اگر هستی بدون از این کشور ارز بدست میاری تا در کانادا خرج کنی.و انشالله که نیستی.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 0
    آقای حکیمی پور اصلأ تو چه کاره هستید به آقای رییسی مهلت میدهید ما ملت ایران به آقای رییسی رای دادیم و بسیار هم خوشحالیم
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    6 0
    آقای رئیسی واقعا مردمی ودل سوز هست ممنون جناب آقای رئیس جمهور
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 0
    ایها المشرقیون: اصلاح طلبان به تاریخ رفتند.بذارید فراموش بشن
  • حقیقت IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    11 0
    مشرق سلام از این نامرد های وطن فروش مقاله منتشر نکنید
  • علی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 0
    یه جوری میگه فعلا به رئیسی مهلت می دیم انگار مالک ایرانه
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 1
      مگه چیکار کرده که این حرف رو میزنی؟
  • مقدس IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    10 0
    خاتمی تکلیف معادن که با رانت و مجانی گرفتی روشن کن حکیمی برو دنبال تمدید گرین کارتت باش .
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    7 0
    اگر فرصت ندهی چه اشتباهی می توانی بکنی؟
  • علی IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    8 0
    بابا دیگه واسه بالای ۹۵ درصد مردم مثل روز روشن شده که دولت قبل اتفاقا بی عرضه و تنبل و ... نبوده، بلکه عالما عامدا بدستور انگلیس و آمریکا معیشت مردم را گروگان گرفته بوده
    • دکتر محلاتی FR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      کاملا با شما موافقم و درست میفرمایید !
  • FR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    اسلاح طلبان فعلا ساکت شوید ... اربابتان هم از منطقه فرار کرد یا مثل آدم رفتار کنید یا به دم ارباب وصل بشید برید بغل دستش !
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    اساسا شخصی و جریانی که دست به تحریم انتخابات می‌زند؛ هیچ حقی برای اظهار نظر درباره شرایط کشور و مهلت دادن یا ندادن به گزینه پیروز انتخابات ندارد.
  • احمدی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    فقط حرف رایگان و دزدی و رانت و اشرافی‌گری چیزی حل نمی‌کند بزارید اقای رئیسی کارش بکندلطفا ساکت شید بهتره
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    اینها همانهایی هستند که همه مشکلات را به دولت قبلی ربط می دادند و می گفتند ما روابط با دنیا رابلدیم، نمی توانیم عضو شانگهای بشیم چون اف ای تی اف تایید نشده وهمه چیز را در مملکت لاینحل می دانستند الان هم هر اتفاق خوبی در این دولت بیافتد،می گویند نهالش را ما کاشتیم در دولت رئیسی میوه داده
  • DE ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم! خخخخخ... عین اون شاه خائن فکر میکنه کشور ارث باباشه آخه تو و دارو دسته ات کی هستید که بخواهید به جناب رییسی مهلت بدهید. جناب ریسی هیچ مسئولیتی هم در ایران نداشته باشه شخصیت و محبوبیتش میلیونها بار بیشتر از شماست تازه ایشون رییس جمهور این کشور است.
    • DE ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
      1 0
      ممنون زحمتش افتاد رو دوش شما خسته نباشید . بخدا آدم نمیدونه به این بیماران روانی چی بگه نه شرم دارن نه ....
  • سید فروزان CH ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    امثال حکیمی پور کارشان رسیده به جوک گویی این نادانان منافق ، آنقدر در تار عنکبوتی غربگدایی گرفتار شدند که علاوه بر مغزشان که چشمانشان هم کور شده عملکرد دکتر رئیسی در عرض یکماه برابر با هشت سال دولت بی تدبیر ناامید... بودن از حضور ایشان در بین مردم ، و نقاط کشور ، از حرکت افتخار آمیز جناب عبدالهیان در کنفرانس بغداد ، از لغو ۲۰۳۰ و مقتدرانه برخورد کردن با برجامیان اروپایی ، از فرستادن سوخت به لبنان ، و پیوستن به پیمان شانگهای جیغ بنفش منافقین غربگدا دقیقا بخاطر موفقیتهای ایت الله رییسی و دولتش و برافراشته بودن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در برابر جهان مد نظر آقایان است (فرانسه ،انکلیس ،المان ) امریکا که قابل ذکر نیست که رده خارج است آقای خاتمی هم با آن ریش و تیپ نا ناز فقط بدرد شبکه منو تو یا سعود ناشیونال میخورد ،
  • مهدی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    مگر قراره شما مهلت بدین؟!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    اقایان اصلاح طلب اگردرفکراین هستندجوانان رابه خیابان بکشاند راست می گویند خوشان بیاینددرصف اول قرارگیرندچرا درپشت صحنه قایم میشوندمردم راجلوبی اندازندو بعد بیایندقدرت رادردست بگیرندگذشت ان زمان ماهیچ وقت با حرف شما واردمیدان نمیشویم درخارج کیفتان را می کنید ماجانمان رادرخطر بی اندازیم
  • سید IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    ملت ایران آگاه باشید و هوشیار اصلاح طلبان دزد طلب بی دین میخواهند شورش کنند زیرا که آنها دستشان از بیت المال قطع شده و جیره خوار عمروعاص زمانه یعنی .... بودند می خواهند آب را گل آلود کنند و ماهی خودشان را بگیرند این سری خیلی کور خواندید
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    میتو رو بدی کفنشو خراب می‌کنه اینا رو باید محاکمه کنیم طلب کار شدند
  • فهیمه IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    تو کی هستی که بخوای مهلت بدی؟ بخدا لال شدن مالیات نداره. دهنتونو ببندید. هشت سال خون دل خوردیم بگذارید نفس بکشیم سوهانهای روح
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    جناب حکیی پور جنابالی و امثال جنابالی اشتباه کردین در ضمن دیگه تاریخ مصرفتان گذشته است و از نظر ملت به تارخ ریخته شده اید
  • مرتضی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    من این اقای حکیمی پور رو نمیشناسم... اما میدونم ما ایرانی ها دیگه اشتباهات گذشته رو تکرار نمیکنیم....اصلاح طلبان یه عده پرو هستن...
  • حسين DE ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 1
    طالبان و طالبانيسم بمراتب از تو و جريانات اصلاح طلبان و ليبرالها با شرفترند،حداقل اونها هيچ ادعاى "جامعه مدنى" "حقوق بشر" ووووووووو نداشتند و يا حداقل با آمريكا جنگيدند ،اما شما اصلاح طلبان و ليبرالهاى خائن و مزدور و وطنفروش عملكردى جز خيانت و وطنفروشى نداشتيد .
  • سبد فروزان CH ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    حکیمی ، خاتمی ، ترفندهای ساده‌ای برای تقویت مغز وجود دارد ، استفاده کنید ، حکیمی پور چنان از تهدیدت ترسید دکتر رییسی که نگو
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم! . مرسی عزیزم. تو خیلی خوبی.
  • ابو اسد IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    مهلت می دهیم؟ مگه شما کی هستید؟ قهرمان سیاست و اقتصاد؟ یا قهرمان دفاع و میدان؟ خجالت نمی کشید و با وقاحت حال به هم زن مانند طلبکاران با ملت حرف می زنید..
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    رییسی دم مسیحایی داره، لال ها رو شفا میده، شماها تو زمانی روحانی کجا بودید وعده هایی که داد رو ارزیابی کنید و مطالبه کنید؟؟؟ فقط حزب بازی بلدن اصلاحطلبا
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    حکیمی پور این دفعه مردم تو دهنی محکمی بهتون می زنند هواستان را جمع کنید این تو بمیری ها اون تو بمیری ها نیست
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    آنها نمی‌دانند که در دیپلماسی، دوست و دشمن دائمی وجود ندارد. و قدم اول در روابط بین‌المللی نیز "حفظ منافع کشور" از طرق صلح‌آمیز است. امریکا و اسراییل شامل این قضیه می شوند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    مثلا اگه مهلت تموم شد می خواهی چه اشتباهی بکنی.
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    کی هستی که میخوای به این دولت وقت بدی ؟ شما برای حرف زدن باید اجازه بگیری حتی ایما واشاره .اینقدرشما ضربه به مملکت واردکردید که کارنامه شما پراست از تنبلی ،زندگی اشرافی ، پرورش وحمایت از مفاسدان اقتصادی ،رانت خواری وکلا مقابله با نظام واسلام ناب محمدی
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    هههههههههههههههههههههههههههههههههه.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    حکیمی پور و امثال او کی باشند بخواهند به کسی مهلت بدهند یا ندهند بزرگتون را ببینید بعدا حرف بزنید
  • سعید IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    سلام.همانامنافقین‌ازفاسدانندولیکن‌نمی‌فهمند‌‌(خود راازصالحان‌می‌پندارند).قران‌عظیم‌ امروزه‌‌سرسخترین‌دشمن‌داخلی‌نظام‌همین‌‌منافقین‌اصلاح‌طلب‌هستند
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    از ایشان و سایر خیانتکاران فساد طلب خیلی خیلی تشکر می کنیم که به آقای رئیسی مهلت میدهند تا شر فجایع و خیانتهای ذلت بار روحانی و همدستانش را از سر ملت ایران کم کنند تا مردم مظلوم توان و حرکتی پیدا کنند تا بتوانند زندگی کنند . این خیانتکاران فساد طلب همانهایی هستند که می گفتند اگر کسی پول و سرمایه ندارد نباید در تهران زندگی کند. و حتماً باید مثل ما خیانتکاران اصلاح طلب سرمایه دارباشد تا زندگی کند. ان شاءالله تعالی همه خیانتکاران به این مردم مظلوم با آل زیاد و آل مروان محشور شوند ان شاءالله
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    مهلت میدیم خخخخخخخخ هههههه شلغمم خودشو کرده قاطی میوه ها!!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    واقعا موندم شما اصلاح طلبان چه جوری روی صحبت کردند دارید؟؟؟!!! ‌‌۸ سال افتضاحی به بار آوردید که اثراتش از جنگ ۸ ساله هم بدتر بود . حتی خودتان هم یکبار به عملکردتان نقد نکردید و هرکس را هم که نقد و اعتراض کرد سرکوب کردید . حالا می خواهید بعد از گذشت چند ماه بشینید و دولت جدید را نقد و بررسی کنید؟!!!! شما مگر صلاحیت و دانشش رو دارید؟؟!! درضمن فکر نکنید با تخریب دولت جدید و اصولگرایان مردم دوباره به سمت شما متمایل می شوند . شما دیگر برای ما مرده اید.
  • حقیقت طلب IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    ۳۰ساله حکیمی پور(فامیل اصلیش آقایاریه عوض کرده فاملیشو) و باندش رو میشناسم مثل اربابهای اون ور آبی شون پررو و وقیحند سیدما لال هارو شفا داده یکیش همینه که ۸سال لال مونی گرفته بودن آقای دکتر رئیسی شفادادشون بجای تشکرزبون درازی هم میکنن
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    آقایان اخلال طلب چنان افتضاحی در کشور به بار آورده اید که رییسی بماند اجدادتان را نیز بیاورید درست نمی شود نگویید فرصت دادیم بگویید پیش مردم عرضه نداریم لعنت به خیانتکاران و ظلم کنندگان بر مردم
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم! یه چیزیم بدهکار شدیم
  • گشتاسب IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    اینها یه عده سیاست باز فرصت طلب ،سودجو ،موج سوار احساسات ملت و حراف هستند ۲۴ سال دولت دست اینها و همفکران اینها بوده است شق القمر حاکمیت ۲۴ ساله شان چیه بگویند..
  • شهین عالی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    مسجد جامعی چرا مدافع حقوق زنان و کودکان سوریه و عراق و فلسطین نبود. جالبه که صداهای این جماعت یکی شد و از حلقوم دشمن بیرون امده است. و خداوند دشمن را احمق افرید.
  • شریف زاده IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    حکیمی‌پور: فعلا به رئیسی مهلت می‌دهیم! شما سر پیازی یا ته پیاز . شما چکاره اید که به رئیس جمهور مهلت می دهید. شما هشت سال تمام فرصت داشتیدگره از مشکلات مردم را باز کنید. باز نکردید بماند چندین گره نیز اضافه کردید. حالا طلبکار نیز هستی
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    مهلت میدهند ؟ واقعا سزاوار عبارت پررویی نجومی هستند بلکه بیشتر رذالت های نجومی . پست های نجومی
  • ب IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    املاک نجومی دروغ بود؟
  • علی IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    تو کی باشی مهلت بدی
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    افساداتی ها بعنوان مسببین وضعیت امروز و تحریم کنندگان انتخابات و امیدهای کدخدا و صهیونیستها، با اردنگی ملت به تاریخ شوت شدند!!
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    بعضیها با حرف رایگان زدن نون در میارن. باورتون میشه؟!
  • حسین IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    شلغم اشتباهی افتاده تو میوه ها
  • ک IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    یارانت به دلیل .... که انجام می دهند و خودت هم لیاقت رصد کردن را نداری در بین آدم ها
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    شما افساد طلبان پس چرا دولت ناکار آمد حسن روحانی را رصد نکردید که 8سال عمر دولت خود را در انتظار کمک غربی ها سپری نمود
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    دیگه وقتشه اصلاح طلبی منحل بشه و به جرم خیانت و آشوب و مزدوری محاکمه بشن
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    لطفا فک تان را ببنیدید
  • محمدی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    وعده های شما به کجا رسید آقایان وطن فروش
  • سینا IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    خدایا اینا دیگه کین والا یک صدم ضربه ای که اینا به ما زدن رو آمریکا نزد.
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    تو کی زنده شدی .
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    اقای حکیمی پور جمله شما را ازبالا نگاه کردم فکر کردم مثل دوستانت دنبال یافتن ارز هستی مطلب را که خواندم دیدم درغرض مرکبی اول برو کارکرد خود ودوستانت را ارزیابی کن شاید هدایت یافتی که بنفع توست .مغرض گمراه را کجا قضاوت دیگران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس