فیض الله عرب سرخی

در هزارمین شماره "وبلاگ مشرق" گزارشی را درباره فرایندها، کارنامه و رویکردهای این بسته تحلیلی روزانه، به شما ارائه کرده‌ایم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ادعای تازه یک متهم سال 88 درباره فرایند دستگیری‌ها

"آنها"‌ نمی‌خواهند آب خوش از گلوی مردم پایین برود!/ ادعای تازه یک متهم سال ۸۸ درباره فرایند دستگیری‌ها

فیض‌ا... عرب‌سرخی، فعال اصلاح‌طلب و از بازجویان خشن دهه60، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه اظهار کرده است: در چنین شرایطی، کمپین‌هایی نظیر محاکمه روحانی با چنین رویکردهایی، حتما با حمایت و پشتیبانی بخش‌هایی از نهاد قدرت شکل می‌گیرد. این مسئله، امری نیست که برای همه مباح یا مجاز باشد.

به گزارش امتداد، او می‌افزاید: دستِ‌کم، تجربه شخصی من از ماجراهای پس از ۸۸ به من می‌گوید که برخوردها، عمدتا سیاسی و بر اساس سوگیری‌های خاص انجام شد. وقتی که حکم دستگیری امثال من قبل از برگزاری انتخابات صادر شده و از سوی دیگر اتهام‌مان هم، برنامه‌ریزی برای اغتشاشات پس از انتخابات بوده، پیداست که رفتارها با سوگیری سیاسی همراه بوده است.[1]

 

*اخلاق و تقوای سیاسی ایجاب می‌کرد آقای عرب‌سرخی که در یکی از خطرناک‌ترین توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی و مردم(فتنه 88) دستگیر شدند و البته با رأفت و سماحت نظام مواجه شدند؛ اکنون قدردان آن رأفت باشند نه اینکه به حمایل کردن دوباره تفنگ‌ها بیاندیشند!

از عقلانی بودن یا نبودن بحث محاکمه رئیس‌جمهور سابق در مقطع کنونی که بگذریم؛ آقای عرب‌سرخی درباره فتنه بزرگ سال 88 حاضر نشده به مردم بگوید که این رخداد از مدت‌ها پیش از برگزاری انتخابات برنامه‌ریزی شده بود و از همین رو بود که اصلاح‌طلبان ستادی از ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات 88 طرح مزوّرانه "ایجاد ستاد صیانت از آرا" را کلید زدند تا بعدا بتوانند راحت‌تر به القای شبهه تقلب بپردازند.

آیا این یک امر مجرمانه نیست؟!

مردم و جوانان باید بدانند که برخی اعضای ستاد میرحسین موسوی از یکسال قبل از انتخابات در مصاحبه‌هایشان از این می‌گفتند که اگر انتخابات سالم برگزار شود؛ موسوی پیروز انتخاب خواهد بود.

آیا این امر مجرمانه نبود؟

آقای عرب‌سرخی با اعترافات امثال ابطحی چه می‌کنند که در دادگاه صراحتا گفته بود که اغتشاش و به خیابان‌آمدن‌ها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و تقلب اسم رمز آشوب بود.

و اکنون ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذریم که برخورد نظام اسلامی با عوامل ضد امنیتی فتنه 88، برخوردهایی سیاسی و بر اساس سوگیری بوده است یا برخوردهایی عقلانی و اسلامی که برای حفظ کشور و امنیت مردم ضروری بود...

پاره کردن ورق‌های کتاب فتنه سال 88 و جعل واقعیت؛ طرحی است که هرگز عملی نخواهد شد.

 

***

 

دشمنان شادمانی مردم ایران؛ نشسته بر سر بازار...

"آنها"‌ نمی‌خواهند آب خوش از گلوی مردم پایین برود!

"آنها"‌ نمی‌خواهند آب خوش از گلوی مردم پایین برود!/ ادعای تازه یک متهم سال ۸۸ درباره فرایند دستگیری‌ها

اخیراً فردی به نام حمزه نوذری، تحت عنوان جامعه‌شناس، یادداشتی را با عنوان "موانع بروکراتیک شاد زیستن" در شماره چهارشنبه گذشته روزنامه شرق منتشر کرده است.

در بخشی از این یادداشت می‌خوانیم: قبل از هر چیز لازم است برای شادزیستن گروه‌های مختلف اجتماعی جامعه مانند کودکان، نوجوانان، زنان و... زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد. بخشی از شادزیستن به توسعه اقتصادی مربوط است، ولی بیشتر آن به آزادی‌های اجتماعی در چارچوب قانون وابسته است. در کشورهای پیشرفته تلاش بر این است که موانع برای شادزیستن برطرف شود، اما در کشور ما اغلب لوازم و امکانات شادزیستن در اختیار گروه‌ها و سازمان‌های خاصی است و نابرابری زیادی در این زمینه وجود دارد.

او همچنین می‌نویسد: یکی از بزرگ‌ترین موانع برای شادزیستن صداوسیماست. این سازمان عریض و طویل بودجه زیادی صرف برنامه‌های فاقد محتوا و بی‌ارزش می‌کند و سلبریتی‌ها را با هزینه گزاف برای ایجاد برنامه‌های سرگرمی تقلیدی و آبکی به خدمت می‌گیرد که کاری عبث و بیهوده است. این سازمان هرگونه برنامه‌های شادی که توسط جامعه مدنی اجرا می‌شود، به نقد و پرسش می‌گیرد و آن‌ را مخالف ارزش‌های جامعه می‌داند. سانسور بزرگ‌ترین ابزار صداوسیما برای جلوگیری از شادی و نشاط است. ساختار مدیریتی صداوسیما به گونه‌ای است که برنامه‌های آن در خدمت گروه کوچکی از جامعه است.[2]

*ما اظهارات این فرد و تحلیلی عجیبی که درباره سازمان صداوسیما ارائه کرده است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

اما در بحث "شادی و نشاط" جامعه ایرانی بیان 2 نکته مهم و راهبردی ضروریست:

یکم_ شادی و شادمانی جزء جدانشدنی و لاینفک زندگی آدم‌ها، خانواده و جامعه است که صد البته خود مردم توانایی بیشتری برای فهم چگونگی شاد زیستنی، شادمانی و تفریح دارند.

به این معنی که همچون اقتصاد، حکومت در این زمینه یک ریل گذار است و صرفا بایستی در چارچوب عقلانیت،‌ قانون و البته شرع مقدس؛ زیرساخت‌ها و زمینه‌های تفریح و شادمانی را البته با "رویکرد عدالت‌محور" فراهم کند.

نقطه تلاقی این دو فکت علمی البته در تاریخ 43 ساله عمر نظام اسلامی به روشنی دیده می‌شود و حکومت ما نشان داده که در احترام به انتخاب‌های عاقلانه مردم برای شادمانگی؛ در حد توان خود ریل‌گذاری‌های بزرگ و مهمی را انجام داده است.

 

دوم_ عده‌ای در جامعه ما هستند که با یادکرد از مشکلاتی مثل "گرانی" عنوان می‌کنند که این مسئله مانع شاد زیستن و عامل ناراحتی مردم و قطع تفریحات آنهاست!

صد البته این مشکل و برخی دیگر از مشکلات وجود دارد و مسئولان دولتی نیز بایستی نسبت به رفع گرانی موجود که هیچ قاعده دلاری، تورمی، تحریمی و بازاری ندارد و راه حل آن هم مشخص است؛ اهتمام کنند.

اما اولا باید بدانیم که شادی و شادمانی یک نیاز است مثل سایر نیازها که وجود هیچ مشکلی نباید مانع آن معرفی شود.

یعنی وجود یک مشکل مثلا اقتصادی یا امنیتی اگرچه می‌تواند میزان پرداختن به شادمانی را کمتر کند اما هرگز نباید و نمی‌تواند که آنرا به صفر برساند. مقوله‌ای که مثال آن اجرای برنامه‌های طنز توسط برخی اهالی برنامه رادیویی "صبح جمعه با شما" در پناهگاه‌های زمان جنگ حین بمباران‌ها بود.

در واقع، شادمانی وابسته به هیچ چیز نیست و مثل یک نیاز، می‌توان در هر شرایطی بصورت عاقلانه آنرا رفع کرد.

ثانیا مردم باید بدانند افرادی که در تریبون‌های خاص دائما از مشکلات اقتصادی بعنوان مانع شادمانی یاد می‌کنند؛ کسانی هستند که در زمان دلار 10 هزار تومانی هم ابراز گرسنگی می‌کردند و در دوران حضور ایران در جایگاه هجدهم اقتصاد جهان نیز دائما به ریشخند این حقیقت می‌پرداختند!

مردم همچنین باید بدانند که این افراد گاهی که مشکلات اقتصادی هم نباشد؛‌ ممکن است حتی از اعتقادات مذهبی مردم بعنوان مانع شادمانی یاد کرده و مثلا بگویند: ما شاد نیستیم چون فقط امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم![3]

به این معنی که افکار عمومی باید مراقب شیطنت‌های این افراد خاص و طراحی کلی آنها برای هدف گرفتن رمق مردم برای شادکامی معقول باشند...

مسئله مهمتر که باید آنرا از شبهات ذهنی در بحث شادی و احساس شادمانی دانست و خللی جدی هم در جامعه ما ایجاد کرده است "سیاه‌نمایی" و "پمپاژ ناامیدی" از سوی یک جریان سیاسی خاص است.

آنها طی 10 سال گذشته تقریبا هر مثبتی را در ذهن مردم تخریب کرده‌اند و زمین و زمان را جهنم جلوه داده‌اند.

جالب است که حتی عبارت "موانع شاد زیستن در جامعه ایرانی" نیز که در بالا اثبات کردیم یک گزاره عقلانی و بی‌معنیست هم توسط همین افراد و وابستگان ذهنی آنهاست که دائما در فضای عمومی جامعه ما القا می‌شود!

دقت شود که ما حتی اگر در بهشت هم زندگی کنیم اما وجود یک فرد سیاه‌نما می‌تواند ما را به تلقی زیست جهنمی بکشاند.

آنچه که رمق کسانی از مردم را طی سال‌های اخیر برای لذت بردن بیشتر از زندگی و فهم شرایط زیست شادانه در جامعه ایران اسلامی ستانده است؛ نه مشکلات اقتصادی و نه تحولات پیرامون بلکه فقط و فقط "سیاه‌نمایی جریان سیاسی خاص و وابستگان فکری آن" بوده است.

افرادی که به زعم برخی محافل تحلیلی قصد کرده‌اند تا نگذارند آب خوش از گلوی مردم پایین برود و در ادامه، جامعه در تصور ذهنی زیست جهنمی و ناشکری نسبت به مثبتات کشور؛ وارد مقطع "فتنه اقتصادی" شود.

اطلاع بیشتر در قبال این حلقه‌های نامیمون بهم‌پیوسته نیازمند اقتراح بیشتر نخبگان و اشراف مدقّانه مقامات کشور است.

 

***

 

این هزارمین شماره "وبلاگ مشرق" است

"آنها"‌ نمی‌خواهند آب خوش از گلوی مردم پایین برود!/ ادعای تازه یک متهم سال ۸۸ درباره فرایند دستگیری‌ها

این هزارمین شماره وبلاگ مشرق است که در مقابل دید مخاطبان محترم قرار می‌گیرد.

وبلاگ مشرق یک بسته تحلیلی روزانه است که در طول هزار شماره‌ای که در اختیار مخاطبان محترم مشرق قرار گرفت؛ تلاش کرد تا با رصد دقیق جریانات کشور در ساحات سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی؛ ترسیمی ریاضی و اصولی را از حقیقتِ پیرامون برای مردم عزیز ایران ارائه کند.

راهبردی که البته به فضل الهی با توجه مخاطبان محترم مواجه شد و هم‌اکنون نیز یک کارنامه مشخص دارد.

در این مدت به فضل خدا توانستیم در رخدادهای مهمی مثل اغتشاشات دیماه 96 و آبان 98، برجام، دفاع از مثبتات کشور در مقابل پروژه سیاه‌نمایی، تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان، مقابله با ناکارآمدی جریان چپ در مجلس دهم،‌ شورای پنجم و دولت اعتدال، ارائه راهکار اصولی در بحث گرانی و نقشه‌های هسته سخت اصلاحات برای معیشت مردم؛ تحلیل‌هایی را قبل، حین و پس از بروز رخدادهای اشاره شده در اختیار مخاطبان محترم بگذاریم.

 در وبلاگ مشرق تلاش کردیم تا در مباحث تحلیلی از مسیری که رهبر انقلاب در تأکید بر "تحلیل صحیح" و "تفرّس"(به معنی با فراست دیدن آینده) ترسیم کرده‌اند عبور کنیم و در این راه از مطالعه، از رصد دقیق، از نگاه ریاضی نیز بهره‌ها بردیم.

بسته تحلیلی وبلاگ مشرق از سوی برخی مخاطبان محترم در این مظان قرار گرفت که بیشتر به مسائل اصلاح‌طلبان می‌پردازد!

این ظن به دلیل حواشی بیشتر و هشدارهای بیشتری بود که در پیرامون اصلاح‌طلبان قرار داشت و دارد...

چه اینکه به زعم ما کلید پیش‌بینی و فهم رخدادهای مهمی مثل آبان 98، تحریم انتخابات، توطئه سیاه‌نمایی، "تهدید 20 ساله" و یا برخی تهدیدات در آینده باید در ستاد جریان چپ جستجو می‌شد.

و یا بعضا نقدهای بزرگ و مهمی را به شخصیت‌های اصولگرا از قبیل احمد توکلی، عزت‌ا... ضرغامی، علی لاریجانی و... منتشر کردیم و گاهی در محضر مردم با این رجال محاکات هم داشتیم.

ضمن اینکه که گاهی به نقد قوه قضائیه و سایر نهادهای انتصابی هم پرداختیم و از سماحت نظام اسلامی در ایجاد فضای باز "انتقاد منطقی" بهره بردیم.

آنچه اشاره شد از باب "ضرورت ارائه کارنامه" به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

چه اینکه میزان عیار و صحت حرکت‌ها را "کارنامه" رجال و جریان‌ها و رسانه‌ها است که مشخص می‌کند.

در موعد هزارمین شماره وبلاگ مشرق از بابت هر کمی و کاستی از مخاطبان محترم عذرخواه هستیم و پذیرای نقد و نظرات بینندگان و معقّبین این بسته تحلیلی نیز خواهیم بود.

***

 

1_ http://emtedad.news/print/?id=3871

2_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/297755

3_ http://fna.ir/72AMP

برچسب‌ها

نظر شما درباره بسته خبری-تحلیلی "وبلاگ مشرق" چیست و چه پیشنهادی برای بهتر شدن آن دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    17 8
    از اصلی ترین و اساسی ترین موانع شاد زیستن اقشار گوناگون ملت ایران وجود یا نحله به نام اصلاح طلبان بوده و هست که ان شاء اللّه با همت ملت ما در چند انتخابات اخیر امید است که برای همیشه به تاریخ فرستاده شده باشند و از این پس مردم ما بتوانند طعم شادی را حس کنند!
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    14 3
    اتفاقأ شما اصلاحاتچیا با همکاری شبکه های معاند نمیخواین آب خوش از گلوی مردم پایین بره، از صبح تاشب دروغ و شایعه میسازین تا زندگی رو به کام مردم تلخ کنین، خجالت بکشین!!!
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    10 3
    واقعا شما هزار دفعه این چرندیات رو منتشر کردید؟
    • احمد IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      2 0
      تو برو اینترنشنال بخون. الحق که لیاقتت همونه.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    18 10
    یعنی کسی از گرانی کمرشکن نگه مردم نمیفهمند وشاد زندگی میکنند
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 9
      خجالت هم نمیکشند.... مردم خودشون با توجه به شرایط میدونن چی درسته چی غلط، نیازی به تحلیل شما نیست
    • سعید IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 2
      خطاب به 8:02، واقعاً نمی فهمی یا خودتو به اون راه زدی؟!!! عاملین وضع موجود، نمی توانند از مشکلات اقتصادی به عنوان مانع شاد بودن بودن مردم حرف بزنند، بلکه این افراد باید پاسخگوی عملکرد خود یا افرادی باشند که مرتب از آنها طرفداری می کردند. در ضمن ، در بدترین شرایط هم می توان شاد بود، افراد بسیار ثروتمند هم بوده اند که دچار افسردگی حاد بوده اند و در مقابل افرادی که زندگی بسیار عادی داشته اند، ولی شاد بوده اند. کسی که خودش جزو دولت قبله یا طرفدار اون تفکر مخربه، به نظرت ، به عنوان یک فرد که جزو عاملین وضع موجود است ، با حرف زدن از گرانی کمرشکن فرار به جلو نمی کنه؟!!!! در منطق شما نمی توان در بدترین شرایط هم سعی کرد که شاد بود؟!!!میشه به من بگی ، اگر ملاکت برای شاد نبودن گرانی کمرشکنه،چرا در کشورهای به ظاهر مرفه و صنعتی، اینقدر آمار خودکشی بالاست وعلتش هم افسردگی حاده؟!!!! ایران در این زمینه در رتبه یکصد وسی قرار داره.
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      9 0
      روحانی هیچکدام از وعده های خود را عملی نکرد اگر بانیان وضع موجود محاکمه و مجازات بشوند دیگه کسی جرئت نمیکنه وعده پوچ به مردم بدهد.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      7 10
      اصلاح طلبان کاری کردند که در 8 سال گذشته آب خوش از گلوی مردم پایین نرفت.
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 2
      الحمدالله
    • بی طرف IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 1
      ۹:۵۷ دعوای زرگری راه نیداز احمدی نژاد رو هم دیدیم
  • ترابیان IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    ۸ سال دولت نیرنگ و فریب مملکت را به گند کشیدند و تمام ساختارهای دینی ،مذهبی ،اعتقادی،سیاسی و صنعتی و علوم ریاضی و مهندسی ،هسته ای وکارخانجات را از بین بردند به جای پاسخگویی از عملکرد نکبتشان به اراجیف گویی و حیله گری روی آورده اند .....
  • قاسم IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 1
    مشرق
  • علی قاسملو IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    مطرح کردن نام امام حسين عليه السلام برای شاد نبودن حرف بی ربطی هست اگه به فرمایشات ایشان یه نگاه کوچک بندازید می بینید که هم زندگی شاد و بی غم و غصه دنیا و هم خوشبختی آخرت رو نشان ميدهد.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    5 9
    مگه ملت آب خوش هم دارن
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      6 4
      هنر افساد طلبان این بود که مردم ایران را درگیر گرسنگی و فقر کردند.
    • ناشناس IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      5 3
      انقدر اطلاح طلب و اصول گرا گفتید خسته نشدید!!!هیچ تفاوتی ندارند!!!!
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 2
      اون موقع که با یه دلاری تو خیابون قر میدادین چطور فرق داشتن؟؟!!
    • سپیده دم اندیشه IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 1
      اصلاح طلب چیز بدی نیست همچنین اصولگرا اصلاح طلب یعنی اصلاح میخواد خیلی خوبه امیر کبیر هم اصلاح طلب بود اصولگرا هم یعنی به اصول پایبند هم اینم خیلی خوبه منتها اونایی که به خودشون میگن اصلاح طلب و اصولگرا اصلا خوب نیستن!اصلاح طلب نه تنها اصلاح نمی کنه بلکه خراب هم می کنه اصولگرا هم به هیچ قانون و اصولی پایبند نیست نمونه ماجرا عنابستانی همگی یک مشت خودکامگان خودرای بی خاصیت هستند....
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 0
      اگه بذارین اصلاحاتچیا ، مردم آب خوش دارن ولی درد اینجاس که استخوان در گلو هم دارن که شما ها هستین
    • احمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      2 1
      البته از اول هم اصلاح طلب اصولگرا غلط بود. بحث انقلابی و غیر انقلابی است. عنابستانی هم حکایت عطاریست که خود را به جریان اصولگرا گره زد. وگرنه این تکبر و نخوت را هرچه جستجو کنیم به افسادطلبان متکبر می رسیم‌. مهم عملکرد است نه طیف سیاسی. در عمل باید انقلابی بود...
    • سپیده دم اندیشه IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 2
      ۱۵:۰۳ آن کاخ های میلیاردی و آن حقوق های نجومی و آن تزویر و ریا و آقازاده ها و قیمت گوشت و دلار و .....استخوان در گلو مردم است اصلاح طلب اصول گرا هم نداره بقایی کو زندان اوین فریدون کو زندان اوین!یکی اصلاح طلب یکی اصولگرا !!
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      1 1
      سپیده دم اندیشه گاهی گرگ لباس بره بر تن میکنه فرقی نداره که لباس اصولگرا باشه یا اصلاح طلب یا هر عنوان دیگه اون فقط فکر حمله و دریدنه به اسم و عنوان نیست به ذات و نیات هست
  • ناشناس IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 1
    مردم چطور می شه شاد باشن این شرایط جوانها که بااین گرانی نمی توانندازدواج کنند این شرایط مسکن این بیکاری این گرانی لحظه به لحظه
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 0
    خروجی 88 با اون همه مشکلاتو درگیری
  • شهین عالی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    6 0
    باتشکر . خیلی خوبه نقد حرفهای این اقایان را می گذارد. شاد بودند لحظه ای است که به هم وطنت کمک کنی اینها یک مشت اومانیست هستند فقط به فکر خودشان هستند.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 0
    لیبرال ها فرار رو به جلو می کنند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 0
    نسخه شاد زیستن این افراد که نگفته منظورش مشخص است شده خانواده های از هم گسیخته،فساد اخلاقی،روابط نامشروع و ... در کشورهای غربی . اصلاح طلبان اصرار عجیبی دارند امنیت و اخلاقیات و اقتصاد کشور را نابود کنند
  • جواد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 1
    خیلی همه چیز را سیاسی نگاه نکنید ، به صدا و سیما واقعا این انتقاد وارد است که به استثنای ایام محرم و صفر که ایام عزاداری است چرا در دیگر ایام برنامه شاد ندارد و اکثر سریالهایی که ساخته میشود غمگین و سرد هستند و فضایی زندگی را سیاه و منفی نشان میدهند، آیا این نمیتواند ناشی از نفوذ عوامل فرهنگی دشمن باشد که سعی میکنند هم مردم را دلسرد کنند و تبلیغات سیاه خود علیه جامعه ایرانی را در خارج کشور به اثبات برسانند
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    6 0
    خیانتکارانی پست که همیشه طلب کارند ، یکبار و برای همیشه ریشه این موجودات حقیر از سر ملت باید کم شود
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 0
    علل شاد زیستن 1 تلاش* 2توکل* 3قناعت* 4شناخت نیاز واقعی از نیاز تجملی و تحمیلی 5 عدم تکیه به یک روش خاص برای درامد زایی و شغل حلال 6 نپرداختن به گناه در تمام امور زندگی× 7عدم مقایسه باطن زندگی خود با ظاهر زندگی دیگران* اگر به آنچه میدانیم عمل کنیم خداوند آنچه را نمی دانیم به ما نشان خواهد داد اگر برای رسیدن به شادی از راه غیر شرعی و نادرست برویم طبق فرمایش مولا و آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام هدفمان دورتر می شود به امید شادی واقعی تمام انسانها
  • م.ع.م IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    4 1
    هر سال بعد از محرم یک عده خاص بهانه شاد زیستن میگیرن! همین...
  • علی خان IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 3
    من نظرمو نمیگم تا شما در کف بمونید ، ی دست و هورا برا خودم
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      3 0
      عزیزم قرصاتو خوردی؟
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 2
    برداشت من بعنوان یک شهروند اینه که تنها چیزی که برای تشنگان خدمت مهم نیست حقوق مردم آسایش مردم و رفاه مردمه
  • سید فروزان CH ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    آن شخصی که دنبال شاد زیستن است ، حتما منظورش آوردن گوگوش و ساس مانکن به صدا و سیما است ،تا در کنار آنها خواهر و مادرش هم برقصند و خودش هم تبلیغ کند
  • حامد IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    اصلی ترین و مهمترین عامل عدم شاد بودن مردم ایران غده سرطانی اصلاحات و افساد طلبان هستند
  • محمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    آقای مشرق لطفا به سوال من جواب بده، عرب سرخی از فعالین اصلاح طلب و از بازجویان خشن دهه ۶۰ این حرف شماست درسته ،
  • حسن IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    بهترین حمله به هوچی گری غربگراها تلاش مستمروموثر برای رفع مشکلات مردم بر اساس شاخص های روشن و شفاف
  • SE ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    2 0
    ترحم بر خوارج زمانه چون عربسرخی خطا است
  • فهیم IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    1 0
    چرا عملکرد این افراد وطن فروش را در ابتدای انقلاب رسانه نمی شود ?
  • علی IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    3 0
    فعلا حالا حداقل 4 سال رفتن به تاریخ تا بعـــد..!
  • محمد DE ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
    0 0
    آقای مشرق پیام منو کامل نزاشتی
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    2 0
    کجای اسلام گفته باشورشی ووطنفروش ومفسدین اقتصادیو امنیتی بارافت برخورد کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس