حاشیه از مجلس: بگو مگوی "پزشکیان" و "ادیانی" بر سر خاموش کردن میکروفون

برخی فعالان چپ در حالی نسبت به دولت سیزدهم ابراز ناامیدی می‌کنند و برنامه‌های اعلامی آنرا غلط می‌دانند که گویا در جریان نیستند نتیجه سیاست‌های مورد علاقه آنها در دولت آقای روحانی مورد رضایت مردم نبود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

برای آنها که فکر می‌کنند روحانی هنوز هم رئیس‌جمهور ایران است

اگر رئیسی و قالیباف دچار اختلاف شوند!/ به مردم بگویید چرا شما ظریف را قهرمان می‌دانید؟!

مسعود پزشکیان، فعال اصلاح‌طلب و نایب رئیس مجلس سابق اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد درباره دولت سیزدهم گفته است:

"خلاصه حرف‌هایی که اینها زدند و شعارهایی که دادند به این سادگی نیست؛ اصلا بنظر من امکان ندارد که با دنیا دعوا کنیم و بعد بتوانیم در اقتصاد رونق ایجاد کنیم، حتی اگر تصمیمات درستی بگیریم. وقتی نمی‌توانی معاملات پولی با دنیا داشته باشی که رونق اقتصادی ایجاد نمی‌شود؛ با کالا دادن و کالا گرفتن که رونق ایجاد نمی‌شود. با دور زدن تحریم‌ها هزینه‌ی اقتصاد را بالا می‌برید و هیچ تاجری نمی‌تواند در این معاملات رقابت کند و بعد از مدتی ورشکسته می‌شود. برای یک مدتی می‌شود دور زد و زندگی کرد ولی ما داریم مدام هزینه می‌دهیم برای اینکه تحریم را دور بزنیم، ارزان می‌فروشیم و گران می‌خریم، و بعد هم افتخار می‌کنیم که تحریم را دور زدیم! تا کی می‌خواهید ارزان بفروشید و گران بخرید؟!"[1]

*ما پیش از این در وبلاگ مشرق به قضیه‌ای به نام "تفاوت بین‌الاحمدِین" و انتخاب رجال سیاسی در دو سر این تفاوت اشاره کرده و توضیح دادیم که یک انتقاد می‌تواند از سر خیرخواهی برای دولت و مردم باشد یا از سر بدخواهی و پمپاژ ناامیدی!

که صد البته دومی سمّ قاتل است و حتی می‌تواند توفیقات را نیز در ذهن مردم شکست جلوه دهد.

در اشاره به اظهارات آقای پزشکیان که از چهره‌های نجیب اصلاحات هستند، بیان این نکته ضروریست که طی 8 سال گذشته دولتی بر سر کار بوده است که از صدر تا ذیل به آنچه آقای پزشکیان راجع به اقتصاد و تحریم و ارزانی و گرانی گفته‌اند؛ معتقد بود و در نتیجه کار هم یک خاطره بد و یک کارنامه مشحون از ناکارآمدی بر جای گذاشت.

فلذاست که در موقعیت کنونی، منطق سیاسی و اخلاقیات دولت‌داری ایجاب می‌کند که آقای پزشکیان برای دولت جدیدی که مایل به گفتمان آقای روحانی (یا همان دولت متبوع پزشکیان!) نیست؛ آرزوی موفقیت کند و مانند مردم منتظر رؤیت نتیجه کار دولت آقای رئیسی در بوته آزمایش باشد.

نه اینکه از هم‌اکنون بذر نومیدی بکارد و در پس کارنامه‌ای که بی‌نتیجگی حرف‌های اقتصادی ایشان را به اثبات رساند؛ همچنان بر درست بودن همان مسیر غلط قبلی اصرار داشته باشد.

این نکته هم بدیهیست که در حالت فرضی اگر آقای رئیسی در برنامه‌های دولت خود موفق نباشد؛ باز هم جهان به آخر نمی‌رسد و مردم ایران در انتخاباتی دیگر و با رأیی دیگر؛ به کسانی رأی خواهند داد که بتوانند وعده‌های خود را عملی کنند. زیرا این قاعده دموکراسی است که همه مثل هم نیستند.

یادآوری این نکته از آنروست که برخی اصلاح‌طلبان در روزهای اخیر اصرار دارند که شکست دولت سیزدهم به معنی شکست نظام و پایانِ کار است!

***

به مردم بگویید چرا شما ظریف را قهرمان می‌دانید؟!

اگر رئیسی و قالیباف دچار اختلاف شوند!/ به مردم بگویید چرا شما ظریف را قهرمان می‌دانید؟!

علی‌اکبر صالحی، از مقامات دولت رئیس جمهور روحانی و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، اخیراً طی اظهاراتی در کلاب‌هاوس که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، درباره "محمدجواد ظریف" گفته است:

"یکی از این قهرمان‌ها و بزرگان کشور دکتر ظریف است. ما انسان‌های آرمانی نیستیم که خطا نداشته باشیم و دکتر ظریف هم ایرادهایی داشته اما قدردان باشیم. در مقابل ده تا خوبی اگر دوتا هم نقص داشته باشیم می‌ارزد که جنبه های ایجابی را بپردازیم تا جنبه های سلبی."[2]

* خوب بود آقای صالحی یک مورد از قهرمانی‌های آقای ظریف در دوران وزارت خارجه ایشان و یا یک مورد از 10 خوبی مجسم ایشان که به رؤیت و لمس مردم ایران رسیده باشد را بیان می‌کردند.

چه اینکه نه تنها نمی‌توان تاریخ را با اظهاراتی بدون سند در کلاب‌هاوس ساخت و نه باید اجازه این کار را به کسی داد!

زیرا نسل‌های امروز و فردای کشوری که طلایه‌دار تمدن اسلامی است نباید دچار قهرمان‌های پوشالی و تواریخ برساخته شوند.

گفتنیست، علی‌اکبر صالحی زمانی در دفاع از برجام گفته بود: دنیای پسابرجام، دنیای دیگریست...

***

اگر رئیسی و قالیباف دچار اختلاف شوند!

اگر رئیسی و قالیباف دچار اختلاف شوند!/ به مردم بگویید چرا شما ظریف را قهرمان می‌دانید؟!

علی صوفی، فعال اصلاح‌طلب و از تحریم‌کنندگان انتخابات 1400 در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در پاسخ به این سؤال که "نقش رئیس مجلس در انتخاب اعضای کابینه چه بوده است؟ آیا افرادی که منتسب به قالیباف هستند قرار است با رئیسی کار کنند؟" گفته است:

"به صورت طبیعی وزرا هم به رئیسی نیاز دارند و هم به قالیباف. این احتمال وجود دارد که این وزرا در برخی مقاطع قالیباف را ترجیح بدهند. این در حالی است که رئیس مجلس از اهرم فشار سنگینی بهره می‌برد. ممکن است اگر برخی از وزرا از رویکرد قالیباف پیروی نکنند با مشکلاتی مواجه شوند و استیضاح‌ها آغاز شود."

او سپس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه "آیا قالیباف در انتخاب اعضای کابینه نقش مستقیم داشته و یا به صورت غیر مستقیم و در مجلس در انتخاب اعضای کابینه تأثیرگذار بوده است؟" اظهار می‌کند: ایشان در کابینه نیروهایی دارد و افرادی هستند که منتسب به ایشان هستند. نمونه بارز این افراد رستم قاسمی‌وزیر مسکن و شهرسازی است. قالیباف کسی نیست که بدون قید و شرط از کابینه رئیسی حمایت کرده باشد. در این زمینه یک رابطه دو طرفه نیز وجود دارد. هم نیروهای وی در کابینه انتظار دارند و هم قالیباف به واسطه خدمتی که به رئیسی و این وزرا کرده انتظارهایی دارد. نقش قالیباف در شکل گیری کابینه نیز در دو حالت صورت گرفته است. از یک طرف وی در رأی اعتماد نمایندگان مجلس به اعضای کابینه نقش داشته و از سوی دیگر بخشی از اعضای کابینه وابسته به ایشان هستند. به همین دلیل باید نقش او را در شکل گیری کابینه سیزدهم پررنگ قلمداد کرد.[3]

*این اظهارات که رگه‌هایی از توهّم نیز در آن دیده می‌شود در حالی است که قدرت رئیس‌جمهور برای استیلای بر وزرا بسیار تا بسیار از قدرت دموکراتیزه رئیس مجلس برای نفوذ بر وزرا بیشتر است.

چه اینکه رئیس‌جمهور فی‌المجلس می‌تواند یک وزیر را عزل کند و یا ترتیبات کاری وی را تغییر دهد اما رئیس مجلس عملا از این اختیار و این قدرت بهره‌مند نیست.

فلذاست که از گزاره ادعایی "اگر برخی از وزرا از رویکرد قالیباف پیروی نکنند با مشکلاتی مواجه می‌شوند"؛ نمی‌توان جز عزم اختلاف‌انگیزی، نتیجه دیگری را استخراج کرد.

بحث نیرو داشتن قالیباف در کابینه نیز بحثی است با نتیجه "اختلاف‌انگیزی"! زیرا بدیهیست که مردم به گفتمان آقای رئیسی رأی داده‌اند نه به گفتمان قالیباف و رئیس‌جمهور رئیسی هم طبعا از نیروهای مد نظر خویش در کابینه استفاده کرده و خواهد کرد.

در مباحث فوق‌الذکر البته بایستی متوجه این مغلطه هم بود که نظام سیاسی و اجرایی در جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که "کارنامه" بیشتر از زد و بندهای سیاسی برخی افراد، دارای اثر است و  مجلس حتی در صورت بدخواهی فرضی در قبال وزیری که از کارنامه مطلوب برخوردار است و مدیریت جهادی اثبات شده دارد؛ با فشار شدید افکار عمومی مواجه خواهد بود.

این گزاره نیز نشان می‌دهد که میزان توهم اشاره شده در اظهارات آقای صوفی بالاست!

پیش از این، علی‌محمد حاضری از دیگر معمّرین اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی که بوی اختلاف‌انگیزی میان دولت و مجلس از آنها استشمام می‌شد، گفته بود: دولت سیزدهم باید مراقبت کند تا سنگ‌اندازی‌ها لااقل برای دولت از طریق مجلس ایجاد نشود![4]

***

1_ https://etemadonline.com/content/512311

2_ https://etemadonline.com/content/512247

3_https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/321513

4_ mshrgh.ir/1256296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    24 6
    تازه پزشکیان از چهره های نجیب اصلاح طلبان تهــ... آور است! وای بر نانجیبان شان!
    • دیده بان IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      10 1
      فقط هرکس میتونه صدای ما را به گوش آقای رییسی برسونه از طرف ما بهشون بگه که آقای رییسی خواهشا و التماسا از شما می خواهیم نه در پی تکذیب و نه در پی پاسخگویی به کل جریان ا.هال طلب و غرب گدا نباشید و کارتان را بکنید. اینها هدفمند دارند می زنند شما در بازی شان نیفتید. رسانه های اصولگرا خودشان بلدند چجوری از پس اینها بربیایند. شما فقط سرتان به پیشبرد اهداف دولت اسلامی باشد و حل مشکلات مردم. ان الله معنا
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      7 0
      نجیب؟
    • GB ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      11 14
      تمام حرفهای پزشکیان و صالحی درست هست و خودتون می دانید که جوابهاتون به آنها قانع کنند نیست. هیچ کشوری با اقتصاد بسته بجایی نرسیده و ظریف هم همانطور که د ، تصمیم گیرنده نبوده اند
    • امین IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      5 3
      آقااااای پزشکیان! 1- با دنیا دعوا کنیم یعنی چی؟ کی تا الان گفته با دنیا دعوا کنیم؟ این چه جملات سخیفی هست که به منتقدین خودتون نسبت می دهید؟ 2- مطمئنا هدف اصلی دور زدن تحریم نیست و بی اثر کردن اون هست. تحریم ها با بی اثر کردن، خودشان برداشته می شوند. لذا زمان دور زدن، محدود هست. ما باید بپرستیم تا کی و تا کجا میخواهید امتیاز بدهید و چیزی نصیبتان نشود. تا کجا انفعال؟ تا کی عقب نشینی؟
  • بهنام IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 1
    سلام مشرق عزیز کشورمان الان فقط یک دولت دارد و آنهم دولت جناب آقای رئیسی هست موفقیت و خدای نکرده شکست برنامه های این دولت در زندگی امروز تک تک ما تاثیر دارد و حتی در آینده فرزندانمان موثر است طبیعی است که آرزوی موفقیت این دولت را داشته باشیم و وظیفه داریم در هر جایی و با هر موقعیتی کمک کنیم تا کشورمان موفق شود ولی اینکه مثلا دولت قبلی سیاستی را اجرا کرده و شکست خورده و ما سیاست مخالف آن را اجرا کنیم دلیل موفقیت حتمی نیست ضمنا سیاستهای اقتصادی هر دولتی با اصول اولیه و بدیهی اقتصادی مطابق نباشد احتمال موفقیت را کاهش می دهد و صد البته مدت سپری شده کم است و قضاوت نمیتواند درست باشد و باید به انتظار زمان نشست
    • احمد IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      1 0
      ۱. صالحی جزو مدیران صالح و سالمی بود که بعد از پایان دولت دهم .... .......... خدا عاقبت همه مان را به خیر کند
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 8
    از اصلاح طلبان بیزارم و از پزشکیان هم خوشم نمیاد . اما انصاف شرط اوله . تموم حرفهایی که زده بشدت صحیحه و علت اصلی بدبختی امروز ماست . با لج و لجبازی هیچوقت هیچ کاری از پیش نرفته . مملکت به اوج بحران رسیده و مردم در اوج فشار و سختی . همین دور زدن تحریمها شاید بطور موقت کار رو راه انداخته اما با چه هزینه ای ؟ حسابش کنی تو این سالها بالای 1000 میلیارد دلار هزینه رو دستمون گذاشته . آخه این چه روند افتضاحیه
  • سید IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    12 1
    چه طور محسنات و قهرمانی های جناب ظریف الممالک را انکار می کنید؟! برای نمونه اولین وزیرامورخارجه ایران بود که با کری قدم زد! یا باز هم اولین وزیرامورخارجه ایران بود که امضای یک آمریکایی را تضمین دانست و در ازایش دستاوردهای علمی کشور را واگذار کرد! یا اولین وزیرامورخارجه ایران بود که در کنار یکی از شیوخ مسخره خلیج فارس زانو بر زمین گذاشت! یا اولین وزیر امور خارجه ایران بود که در یک بنگاه امنیتی آمریکا هشدار داد اگر با دولت ما همکاری نکنید تندروها در ایران روی کار می آیند و کار شما برای توافق با ایشان سخت خواهد شد و قس علی هذا
  • ا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    13 2
    چرا سعید محمد در کابینه نبود ؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      5 4
      اول باید از شر جریان حقیر و وطن فروش اصلاح طلب خلاص بشیم، بعد از شر انقلابی نماها بعد کشور رو می سپریم دست دلسوزان واقعی. ما میدونیم داستان چیه، به وقتش.
    • DE ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      6 2
      حیف شخصیت فنی و کاری برادر سعید محمد که در سیاست خرج بشه .بُعد ساخت و ساز ایشان بمراتب بالاتر و تاثیر گذار تر است تا بُعد سیاسی ایشان . صددرصد از جناب سعید محمد و دوستان انقلابی ایشان در کارهای ساختاری کلان استفاده خواهد شد .کمی تحمل.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 0
      جواب ساده س ...
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 1
      کیه؟
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      2 0
      اگر سعید محمد می اومد
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    12 4
    همین یه پارگراف از حرف های پزشکیان بالاترین دلیل برای رد صلاحیتش هست! ظرف اصلا پرته از ماجرا! دم شورای نگهبان گرم
  • IE ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 5
    مردم به گفتمان مشترک قالیباف و رئیسی رای دادند. اشتباه نکنید.
  • US ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 6
    - جامعه‏ 2-5-1- تمدن ملت هوشمند، نجيب و شجاع ايران در تمدن امروز جهان نقش اساسى دارد. بالاي صفحه جهانگرد مى‏بينيد كه ما براى كار كردن، هنوز خيلى جا داريم. براى ابتكار، براى جمع كردن نيروهاى خوب و كارآمد و به كار گرفتن استعدادهاى درست، خيلى جا داريم. ... عين همين را حتى وزارت ارشاد و بخشهاى به حسب ظاهر غير صنعتى و غير توليدى دارند. فرض كنيد وزارت ارشاد، مسئله‏ى مسافر و جهانگرد و آمدن و رفتن و امثال اينها را دارد. كشورهايى در دنيا هستند كه اصلاً از اين طريق زندگى مى‏كنند؛ يعنى همين كارى را كه ما با نفتمان مى‏كنيم، آنها با نمايش دادن مى‏كنند. ما چينى‏هاى ته صندوقمان را در مى‏آوريم؛ دانه دانه مى‏فروشيم و پولش را مى‏خوريم! آنها اين چينى‏ها را پشت ويترين مى‏گذارند؛ مردم مى‏آيند و تماشا مى‏كنند؛ همان پول را از اين طريق به دست مى‏آورند. وقتى ما به ميراث فرهنگى رسيديم، سرمايه‏يى مى‏شود كه از آن در بخش گردشگرى سود و بهره‏اش را مى‏بريم. خدمت‏رسانى‏ اگر در مسايل رفاه زندگى عمومى و ايجاد تسهيلات و رفع مشكلات غرق شويم، به طورى كه جهتگيريهاى انقلابى را به دست غفلت بسپريم، به ابهت و هيبت‏انقلاب ضربه زده‏ايم و جاذبه‏ى آن را در دنيا مخدوش كرده‏ايم و اين، مطمئناً به كارايى ما ضربه خواهد زد. بنابراين، اين دو در كنار هم مطرحند. امروز در كشور، رقابت مشروع و مقبول از نظر مردم و ما، فقط رقابت براى خدمت كردن به مردم است. انقلاب، زندگى و نشاط و ايمان مردم را به آنها برگرداند. بايد ترتيبى داده بشود و مكانيسمى به وجود بيايد كه كارگزاران حكومتى، خودشان را به معناى حقيقى كلمه، خدام و خدمتگزاران مردم بدانند. بزرگترين مبارزه‏ى با امريكا، خدمت به اين مردم است. جمهورى اسلامى آن هندسه‏ى معيوب را ندارد؛ بعكس، يك نوع حالت مركزگريزى و دور از مركزگرايى در طبيعت جمهورى اسلامى هست. ممكن است به‏طور قهرى در مواردى از اين طبيعت تخلف بشود؛ اما طبيعت دستگاه و برنامه‏ريزى دستگاه، همان است.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    9 6
    آقای پزشکیان مثل اینکه نمیدونن دارن تو خاورمیانه زندگی میکنن و در خاورمیانه حق انتخاب ها زیاد نیست. اینجا حفظ امنیت مرزی و تمامیت ارزی هزینه داره دکتر جان!
  • NL ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    درسته ما سوختیم وسط این بازی های سیاسی شما دولت نامردان ولی ایندگان همه چیز را خواهند فهمید
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    7 1
    چپ ها کلا خاور میانه رو با اروپا اشتباه گرفتن! اینجا اسکاندیناوی نیست! اینجا خاور میانه است در مجاورت داعش و اسرائیل! هزینه امنیت اینجا بالاست. رونق و رابطه مورد انتظار شما توهمی بیش نیست. بدون یک اقتصاد درون زای قوی امکان پیشرفت، ارتباط و رفع تحریم تقریبا صفره! از این توهم بیرون بیاید واقعیت ها رو ببینید!
  • مسعود IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    26 3
    اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و بهتره سکوت کنند.
  • سعید IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 3
    ظریف قهرمان بتن ریزی و تخریب صنعت هسته ای بود و دیگر هیچ !
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 1
    پزشکیان باید بداند که برجام نشان داد که مسیر لغو تحریم ها بن بست است لذا باید تحریم ها را خنثی و بی اثر کنیم.
  • ايراني IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 1
    گفته است: "به صورت طبیعی وزرا هم به رئیسی نیاز دارند و هم به قالیباف. این احتمال وجود دارد که این وزرا در برخی مقاطع قالیباف را ترجیح بدهند. این در حالی است که رئیس مجلس از اهرم فشار سنگینی بهره می‌برد. ممکن است اگر برخی از وزرا از رویکرد قالیباف پیروی نکنند با مشکلاتی مواجه شوند و استیضاح‌ها آغاز شود." يعني پس در اين 32 سال كه بر مسند قدرت بوديد با همين روشها قدرت داري كرديد كه فكر ميكنيد همه همينطورن چون انسان خودش هرطور باشد همه رو همينجوري ميبيند
  • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 2
    بعد از 42 سال مشکلات مملکت افتاد گردن روحانی و کابینه اش امیدوارم 4 سال دیگه دنبال کسی نگردین که مشکلات مملکت رو بندازین گردنش. خدا کنه همه چیز خوب پیش بره و مردم از این وضعیت نجات پیدا کنن. هرکی میخواد راس کار باشه فقط مردم و مملکت نجات پیدا کنن. امیدوارم بهشتی ها برن بهشت اونایی هم که دنیا رو دوست دارن به آرزوی دنیاییشون برسن فقط مردم رو به حال خودشون بزارن.
  • علیرضا IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    ماجرای شفافیت چه شد
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 2
    بسیاری از اصلاح طلبان نانجیب هست ودغل باز ماخوب می شناسیم
    • علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 4
      وبرعکس
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 2
    ای منافقان افسادگر شیطان صفت خیلی دلتان می خواهد بین این دو عزیز اختلاف بیاندازید ولی کور خواندید ان شاء الله زیر عنایت حضرت امام زمان عج و راهبریهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای، انقلاب و اهداف آن را به ریل اصلی برمیگردانند. و خدا و مردم نجیب ایران اسلامی را راضی می کنند
  • DE ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    7 2
    اقای پزشکیان شماها در دوره حکمرانی تون که اینهمه با غربی ها سازش و تسلیم و ذلت بخرج دادید اخه غربی ها چه تره ایی براتون خورد کردند که هشتاد میلیون ایرانی ازش ا بی خبراند؟ جمع کنید این بساط مسخره رو! خودفریبی بسه ! گاهی فقط با قاطعیت عقلانی میشه در دنیای جتگلی به خواسته معقول دست یافت! درثانی تولید هر نوع محصول غذایی و تولید مسکن بی نیاز از تجارت خارجی است!
  • DE ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 2
    اقای پزشکیان شماها در دوره حکمرانی تون که اینهمه با غربی ها سازش و تسلیم و ذلت بخرج دادید اخه غربی ها چه تره ایی براتون خورد کردند که هشتاد میلیون ایرانی ازش ا بی خبراند؟ جمع کنید این بساط مسخره رو! خودفریبی بسه ! گاهی فقط با قاطعیت عقلانی میشه در دنیای جتگلی به خواسته معقول دست یافت! درثانی تولید هر نوع محصول غذایی و تولید مسکن بی نیاز از تجارت خارجی است! اینو تو مخ اقای پزشکیان فرو کنید!
  • DE ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    8 2
    این ارزوی اختلاف افکنی بین قوه مقننه و قوه مجریه رو اصلاحاتچی ها به گور خواهند برد! هرسه قوه به امید خدا برای قدرت سازی کشور پای خدمت اند! بترکه چشم انهایی که نمی توانن عزت و قوت ایران رو ببینن!
  • DE ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    8 0
    آقای صالحی یک مورد از قهرمانی‌های آقای ظریف در دوران وزارت خارجه ایشان و یا یک مورد از 10 خوبی مجسم ایشان که به رؤیت و لمس مردم ایران رسیده باشد را بیان می‌کردند...// چی ؟ یک مورد خوبی ! ظریف هزاران مورد خوبی دارد چرا خلاصه اش میکنید روی یک مورد.؟؟ مگه چه دشمنی با ظریف دارید .ظریف فقط یک اشکال کوچک داشت و اشکالش این بود که همه موردهای خوب خود و حتی مملکت را خرج برجامچای و1+5 و کلا غربیها کرد. ایول میخواد خودکار پرتاب کردن موشک که نیست تکمه شو بزنی خودش پرت بشه؟ ببینم تو خسته نشدی از این همه چرت و پرت نوشتن؟ نه بخدا آخه ظریف خوبه ولی خوبتر این بود که بالاخره دوره اش تموم شد.خدا را شکر.عجب!!
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    حرفایی که پزشکیان میزنه و همه پزشکیان ها آدم رو به فکر وامیداره که این جماعت با نظام چندچند هستند.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    7 0
    امام خمینی بدرستی به مصیبت تربیت شدگان غرب و شرق اشاره نمود،علی محمد حاضری مزخرف گوی غرب پرست،میخواهد چه چیزی را به دانشجویان انتقال دهد،آیا در این سالها کسی به این غرب پرستان مفلوک نگفته که نابود کردن یک تمدن به قیمت تکه نانی نمی ارزد؟
  • US ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    7 2
    فریدون - روحانی دست پرورده رفسنجان د ودر تاریخ ایران بعنوان مایه عبرت باقی خواهند ماند ، آیا روزی خواهد رسید که ملت ایران شاهد محاکمه آنان باشند ؟؟
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 2
    وقتی به اصطلاح درس خوانده و دکتر مملکت این جناب پزشکیان باشد با این استدلال های ابکی دیگر از ان سلبریتی های کم سواد و بی سواد چه انتظاری باید داشت.
  • محمد IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 2
    آقای پزشکیان شما مثل آدما یی که در تاریکی شب میخواهند فیل را ترسیم کنند فکر میکنید فقط اقتصاد همون چیزیه که شما میگید و دنیا هم فقط اروپا وآمریکاست بابا آونا خودشونم دیگه به اقتصاد لیبرالی خودشون اعتقاد ندارن عزیز دل حسن آقا اقتصاد فقط اقتصاد لیبرالی نیست همون طور که تمام کشورهای دنیا فقط به آمریکا و اروپا ختم نمیشن چشماتو رو باز کنید بخدا غیر از اینا بیشتر از۱۵۰ کشور کوچک و بزرگ دیگه هم هست
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 2
    اصلاحطلبها بیمارتد. چون تفکرشون بیماره
  • DE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 1
    اگر رئیسی و قالیباف دچار اختلاف نشوند ما اصلاح طلبان بین آنها اختلاف خواهیم افکند.
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    یکی از قهرمان ها و بزرگان کشور دکتر ظریف است (!!!!!!!!) بابا تو عوض کن .
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    تنها هدف قالیباف و رئیسی باید وحدت باشه .. متاسفانه تمام مسئولینی که ضربتی شروع به اصلاحات زیر ساختی کشور کرده اند توسط رسانه ها و عوامل تفوذی دچار تفرقه و دو دستگی شدن و در چهار سال دوم هر چه پارو کردن بر باد دادن ... این مهمترین استراتژی امریکا و اسرائیل در ضعیف نگه داشتن کشورهاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس