میدل ایست نیوز: عراق ۳۰هزار ویزای دیگر برای زائران ایرانی در اربعین صادر می‌کند

منابع رسانه‌ای عراق از موافقت دولت الکاظمی با افزایش ۳۰هزارنفری تعداد زائران ایرانی به مراسم اربعین امام حسین(ع) خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از  میدل ایست نیوز ، "مصطفی الکاظمی" نخست‌وزیر عراق دو روز پیش از سفر به تهران با افزایش ۳۰هزارنفری تعداد زائران ایرانی مراسم اربعین حضرت امام اباعبدالله الحسین(ع) موافقت کرد.

میدل ایست نیوز  نوشت: علاوه بر ۳۰ هزار مجوزی که پیش از این در نشست کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق برای ایران در نظر گرفته شده بود، نخست وزیر این کشور ۳۰ هزار ویزای دیگر نیز به ایران هدیه کرد.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: ظرفیت زائران ایرانی اربعین باید افزایش یابد

با افزایش این تعداد، مجموع تعداد ویزاهای دولت عراق برای زائران ایرانی در اربعین به شمار ۶۰ هزار می‌رسد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که  مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق قرار است روز یکشنبه به تهران سفر کند.

سایت الفرات و نیز صابرین نیوز این خبر را مخابره کرده‌اند. هنوز دولت عراق رسماً به خبر افزایش تعداد زائران ایرانی اربعین واکنش نشان نداده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز گذشته با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق تلفنی گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو در خصوص  سفر زوار ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی و انتظار جمهوری اسلامی ایران برای افزایش رقم اعطای مجوز حضور زوار کشورمان در این مراسم باشکوه، همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا با طرف عراقی به رایزنی پرداخته بود.

وزیر امور خارجه عراق هم با اعلام اینکه دولت عراق در حال تلاش برای انجام راه‌هایی به‌منظور افزایش زوار با رعایت پروتکلهای بهداشتی می‌باشد، اعلام کرده بود موضوع را بررسی می‌کند و متعاقباً پاسخ خواهد داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن .ف IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 6
    خبر بد برای کادر پزشکی .
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
      2 0
      ترکیه خبر بدی برای پزشکان نبود!؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    خبر خوش برای خانواده شهدا وجانبازان
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    دست كم ٢ميليون نفر مشتاق زيارتند!شما ٦٠هزار نفر را خبر خوش ميدانيد!!!؟؟باز كنيد راه كربلارا ملت را از ترس و دلهره و نا اميدي خلاص كنيد!!سياست محدوديت هاي نصف و نيمه و مغرضانه جواب نداده!چرا قبول نميكنيد كه راهتان غلط است!!!؟؟
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 2
    به عنوان کسی که به خاطر خدا در این دو سال کرونا اصلا جایی نرفتم و کاملا رعایت کردم از تمام عزیزانی که قصد زیارت امام حسین علیه السلام رو در اربعین دارن درخواست میکنم اگه به عراق تشریف بردین لطفا موقع برگشت تا تست کرونا ندادین و تستتون منفی نبود به ایران برنگردین .کادر درمان و مردم دیگه تحمل کشته شدن عزیزان خودشون رو ندارن.اجرکم عندالله و زیارتکم مقبول

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس