کد خبر 1269518
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
آماده باش کامل سازمان امنیت ملی عراق برای مراسم اربعین

رئیس سازمان امنیت ملی عراق اعلام کرد که نیروهای این سازمان در آستانه اربعین امام حسین(ع) برای تامین امنیت زائران در آماده باش کامل به سر می‌برد.

به گزارش مشرق، سازمان امنیت ملی عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که همزمان با نزدیک شدن به مراسم اربعین امام حسین(ع) که میلیون‌ها نفر به زیارت حرم سید الشهداء (ع) مشرف می‌شوند، نیروهای این سازمان در آماده باش کامل هستند.

به گزارش روسیا الیوم، بر اساس بیانیه «عبدالغنی الاسدی» رئیس سازمان امنیت ملی عراق، نیروهای امنیت این کشور در قالب طرح ویژه امنیتی، برای تامین امنیت زیارت اربعین و انتخابات آتی به شکل شبانه روزی تلاش می‌کنند.

رئیس سازمان امنیت ملی عراق بر ضرورت رصد و پیگیری همه تحرکات مشکوک که دشمن ممکن است آن را برای ایجاد بی ثباتی در این کشور به کار گیرد،  تاکید کرد.

الاسدی گفت: جلوگیری از اختلال امنیتی با کنترل شدید بغداد پایتخت عراق مرتبط است، زیرا بغداد مسیر عبور زائران برای رسیدن به حرم امام حسین(ع) در کربلای معلی است.

 در پایان این بیانیه بر ضرورت ادامه پیگرد بقایای گروهک تروریستی و شکست خورده داعش که گهگاه درصدد دستیابی به یک پیروزی رسانه‌ای است، تاکید شده است.

الاسدی همچنین تاکید کرد که در  آستانه انتخابات عراق همه افسران و نیروهای این سازمان با بی طرفی نسبت به همه گروه‌های سیاسی مانع هر گونه دخالت در روند انتخاباتی می‌شوند.

پنجم مهر ماه امسال مصادف با اربعین است، تا قبل از شیوع کرونا همه ساله زائران حسینی از طریق مرزهای زمینی و هوایی با پای پیاده یا با استفاده از اتوبوس، قطار یا هواپیما خودشان را به نجف و پس از آن کربلا می‌رساندند. اما امسال هم مانند سال گذشته، همه گیری کرونا سفر به عراق را برای زائران محدود کرده است.

دولت عراق امسال با ورود فقط ۳۰ هزار زائر ایرانی و۱۰ هزار نفر از زائران کشورهای عربی و سایر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین موافقت کرده است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی امروز چهارشنبه)خود با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق آخرین در خصوص سفر زوار ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی و انتظار جمهوری اسلامی ایران برای افزایش رقم اعطای مجوز حضور زوار کشورمان در این مراسم باشکوه، همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا با طرف عراقی به رایزنی پرداخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس