جزئیات سفر نخست‌وزیر عراق به تهران/ الکاظمی: با هدف تقویت روابط به ایران می‌روم

یک منبع عراقی به جزییات سفر نخست‌وزیر این کشور به تهران و موضوعاتی که مورد بحث قرار خواهد گرفت پرداخت.

به گزارش مشرق، یک منبع عراقی در گفتگو با  رووداو به جزئیاتی درباره سفر مصطفی الکاظمی به ایران پرداخت و گفت: الکاظمی در سفری یک‌روزه امروز یکشنبه به تهران سفر می‌کند و درباره موضوعات مختلفی با مقامات ایرانی به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

ببینید:

عکس/ استقبال رسمی رئیسی از نخست وزیر عراق

این منبع بیان کرد: الکاظمی در جریان سفر به ایران به ابراهیم رئیسی به‌مناسبت رئیس‌جمهورشدنش تبریک خواهد گفت و علاوه بر آن برخی پرونده‌های اقتصادی و امنیتی را هم مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد.

منبع عراقی گفت: در این سفر هفت وزیر، الکاظمی را همراهی خواهند کرد. «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق هم در این سفر، نخست وزیر عراق را همراهی خواهد کرد.

از سوی دیگر الفرات نیوز گزارش داد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه عراق را به‌مقصد جمهوری اسلامی ایران در رأس هیئت عالی‌رتبه ترک کرد.

الکاظمی قبل از سفر در اظهارنظری گفت: این سفر با هدف تقویت روابط دوجانبه و گشودن افق‌های چشم‌انداز همکاری در همه زمینه‌ها و تمرکز بر عمق روابط دو کشور دوست است.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: عراق موفق به ایفای نقش محوری در منطقه از طریق تقویت شراکت راهبردی مطابق با اصول حمایت از ثبات، همکاری و دوستی به‌منظور تحکیم پایه‌های صلح و شکوفایی شده است.

الفرات نیوز گزارش داد: نخست وزیر عراق در جریان این سفر با برخی مقامات ایرانی دیدار خواهد کرد و در این دیدار پرونده‌های مورد اهتمام مشترک و تقویت تلاشهای توسعه پایدار به‌نفع دو ملت عراق و ایران، مورد رایزنی قرار خواهد گرفت. همچنین در این سفر هماهنگی دوجانبه در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و حمایت از امنیت و ثبات منطقه مورد تبادل نظر و رایزنی واقع خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس