کد خبر 1269032
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
رام الله

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی را مسئول جان شش اسیر فلسطینی دانست که طی عملیاتی از زندانی در سرزمین‌های اشغالی فرار کردند.

به گزارش مشرق، نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین مقامات رژیم صهیونیستی را مسئول جان شش اسیر فلسطینی دانست که بامداد دوشنبه موفق به فرار از زندان این رژیم شدند.

«محمد اشتیه» عصر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل دفترش در رام الله ضمن تمجید عملیات قهرمانانه شش اسیر فلسطینی در آزادی از زندان جلبوع گفت: این حق هر اسیری است که از زندان به هر طریقی خارج شود و ما اسرائیل را مسئول جان این شش فرزندمان می‌دانیم.

به گزارش فلسطین الیوم، سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز لحظاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در برابر حملات آشکار و سرکوبگری‌های دشمن علیه اسرای قهرمان ما و به خصوص اسرای جهاد اسلامی در زندان‌ها که به دنبال شوک بزرگ این رژیم از عملیات جلبوع شش اسیر فلسطینی صورت گرفته است، ما رزمندگان سرایا القدس بر دو چیز تاکید می‌کنیم.

در ادامه بیانیه سرایا القدس آمده است: اولا ما به وضوح و بدون هیچ گونه ابهام، مطلقاً اجازه نمی‌دهیم تجاوز علیه زندانیان ادامه یابد و زندانیان خود را تنها نمی‌گذاریم و آنها را ناامید نمی‌کنیم. دوم به دشمن می‌گوییم که هیچ چیز مانع ما برای انجام وظیفه خود در قبال برادران اسیرمان نمی‌شود و همه گزینه‌های ما روی میز است.

بر اساس گزارش‌ها،   اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اعمال مجازات‌های جمعی علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های مختلف این رژیم را به تقلای عملیات جلبوع آغاز کرده است.

این مجازات‌ها شامل انتقال اسرای حاضر در بند ۲ زندان جلبوع به زندان‌های دیگر است و در همین ارتباط ۱۶ اسیر از مجموع ۹۰ اسیری که در این بند زندانی بودند به زندان النقب منتقل شدند.

اداره زندان‌های جلبوع همچنین پخش برنامه‌های تلویزیونی در تمامی بندهای زندان را قطع کرده و پنج نفر از رهبران اسیر جنبش جهاد اسلامی را به مرکز بازجویی انتقال داده و علاوه بر آن بازرسی گسترده سلول‌های زندان را آغاز کرده است.

نادی الاسیر الفلسطینی همچنین گزارش کرد که تنش در تمامی سلول‌های زندان به وجود آمده و اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که اداره زندان‌های رژیم اشغالگر در صدد اعمال بیشتر مجازات‌های جمعی علیه اسراست.

فرار شش اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی، لرزه‌ای در میان محافل امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده که با گذشت بیش از ۲۴ ساعت از این اقدام عجیب، صهیونیست‌ها هنوز در شوک هستند.

موضوع کانونی در این میان، جدای از آزادی شش اسیر سرافراز مقاومت فلسطین، ضربه امنیتی بزرگی است که به رژیم اسرائیل وارد آمده است. آن هم نه در زندان عادی، بلکه به اذعان صهیونیست‌ها، جلبوع از امکانات و استحکامات امنیتی کم نظیری برخوردار است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در بیان جزئیات این فرار نوشت که زندانیان از بخش دوم زندان که نزدیک دیوارهای خروجی بود اقدام به حفر تونل از داخل توالت کرده و در بیرون زندان خارج شده‌اند و به نظر می‌رسد که روند حفر این تونل سال‌ها طول کشیده باشد. بیرون زندان هم شش خودرو منتظر فرار آن‌ها بود تا به خارج از کرانه باختری منتقلشان کنند.

تونل از زیر روشویی توالت کنده شده و چند متر بیرونِ دیوار خروجی زندان به پایان رسیده است و بر اساس تحقیقات اولیه اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی، عملیات فرار ما بین ساعت ۳:۳۰ تا ۴ بامداد دیروز (دوشنبه/۱۵ شهریور) انجام شده است.

پس از فرار، کشاورزان منطقه در نیمه شب آن شش نفر را دیده و گمان می‌کنند که دزد هستند، سپس با پلیس رژیم صهیونیستی تماس می‌گیرند.

مقامات امنیتی صهیونیستی می‌گویند که اسرای فراری طوری برنامه‌ریزی کرده بودند که شب فرار با برگزاری جشن سال یهودی همزمان باشد و سربازان مشغول جشن باشند. از سوی دیگر زندانیان نیز دعوای ساختگی ترتیب می‌دهند تا آن شش زندانی فراری بتوانند خود را به توالت رسانده و داخل تونل شوند.

یک منبع امنیتی صهیونیستی به شبکه ۱۲ این رژیم گفت که این حادثه یک سرافکندگی برای اداره زندان‌ها است و اسرای فراری برای انجام نقشه خود سال‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کرده‌اند بدون اینکه نهادهای اطلاعاتی پی ببرند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس