رام الله: دفن زباله‌های هسته‌ای اسرائیل در فلسطین موجب افزایش ابتلا به سرطان شده است

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین المللی خواست درباره دفن زباله‌های هسته‌ای و شیمیایی رژیم صهیونیستی در فلسطین تحقق کند.

به گزارش مشرق، نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان  از جامعه بین المللی خواست درباره دفن زباله‌های هسته‌ای و شیمیایی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی تحقیق کند.

به گزارش روسیا الیوم، «محمد اشتیه»  طی نطقی در نشست «گفت‌وگوی سطح عالی تغییر اقلیم و تقویت اجرای طرح‌های ملی اقلیم» که توسط سازمان کیفیت محیط زیست در رام الله برگزار شد، گفت: علیرغم اقدامات ما در زمینه محیط زیست و حفظ آن، اقدامات اسرائیل برای تخریب محیط زیست ما و همه تلاش‌های ما در حفظ محیط زیست ادامه دارد.

وی از جامعه بین‌المللی خواست تا درباره دفن زباله‌های هسته‌ای، شیمیایی و جامد توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی تحقیق کند، زیرا مناطق جنوب الخلیل بیش‌ترین موارد ابتلا به سرطان را در سرزمین‌های فلسطینی دارد.

عباس تاکید کرد که گزارش‌هایی در خصوص دفن زباله‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی در فلسطین وجود دارد که تهدیدی برای محیط زیست و سلامت شهروندان فلسطینی است.

اشتیه تاکید کرد:  آنچه ما در فلسطین نیاز داریم نه تنها مبارزه با تغییرات اقلیمی، بلکه پایان دادن به اشغالگری است که اقدامات آن به محیط زیست فلسطین ضربه می‌زند. اسرائیل از سال ۱۹۶۷ تاکنون ۲.۵ میلیون درخت از جمله ۸۰۰ هزار درخت زیتون را ریشه کن کرده است و جنگ آن با محیط زیست بخشی از پروژه استعماری آن است که در توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین نمود داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس