کد خبر 1268439
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
احمد مسعود احمدشاه مسعود

پس از ادعای طالبان مبنی بر سقوط پنجشیر، احمد مسعود رهبر جبهه پنجشیر در یک پیام صوتی از مردم افغانستان خواست علیه طالبان قیام کنند.

به گزارش مشرق، «احمد مسعود» رهبر جبهه پنجشیر در یک پیام صوتی از مردم خواست که در گوشه گوشه افغانستان علیه طالبان قیام کنند. 

وی در این پیام گفت:ما با استقبال از اعلامیه علمای دین، از طالبان خواسته بودیم جنگ را متوقف کنند و اختلافات از راه گفت‌وگو حل شود.

بیشتر بخوانید:

احمد مسعود: در امنیت هستم نگران نباشید

احمد مسعود خاطر نشان کرد: اما طالبان بر خلاف تصمیم عالمان دین پس از اعلامیه جبهه پنجشیر با تمام قوا حمله کردند و چهره واقعی خود را نشان دادند که هیچی اعتقادی به دین و تصمیم علما و همچنین اتحاد ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه طالبان تغییر نکرده، تاکید کرد: جامعه جهانی و کشورهای همسایه در قبال جنایتی که در افغانستان راه افتاده، سکوت نکنند و چشم مردم افغانستان به رفتار آنان دوخته شده است.

ببینید:

فیلم/ حضور طالبان بر مزار احمد شاه مسعود در پنجشیر

رهبر جبهه پنجشیر در ادامه گفت که نیروهای وی در نقاط مختلف این ولایت حضور داشته و به جنگ علیه طالبان ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد که به زودی سخنگوی جدید برای جبهه پنجشیر اعلام خواهد شد. 

احمد مسعود خواستار قیام مردم افغانستان علیه طالبان شد


این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که صبح امروز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان از سقوط کامل پنجشیر خبر داد.

طالبان در بیانیه‌ای در سایت رسمی خود نوشت: با آخرین تلاش‌ها برای امنیت کامل در کشور نیز نتیجه داده و ولایت پنجشیر تحت کنترل کامل طالبان قرار گرفته است.

به گفته طالبان، برخی از رهبران جبهه پنجشیر شکست خورده و مابقی از منطقه متواری شدند.

طالبان در پایان به مردم ولایت پنجشیر اطمینان داده که علیه آنها تبعیضی صورت نخواهد گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    18 1
    آخه طالبان اول از در مصالحه و مذاکره وارد شد ولی تو شاخه شونه کشیدی و قبول نکردی حالا که شکست خوردی میگی بیایید صحبت کنیم
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 10
      دوستانه بهتون میگم طالبان اصلا قبول نمیکنه که دولتی فراگیر با حضور همه تشکیل بده و چنانچه صاحب افغانستان شد وای به مردم افغانستان، خواندن تاریخ و عبرت از اونو واسه این مواقع گذاشتن! روح احمد شاه مسعود شاد و امیدوارم امثال احمد مسعود بیشتر بشن ..‌.
  • هموطن IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    14 3
    شما تو سوراخ قایم شدی مردم بجنگند....آشغال
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    7 1
    یک پیشنهاد! برو فرانسه از عمو مکرون و عمه مرکل و باقی غربی ها! کمک بخوا و همونجا زندگی .. ! سنگ پا قزوین هم با خودت ببر،روز چند وعده بشور،بلکه روت کم بشه..!
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 1
    خام است دیگر طفلک نمی دانست سیاست یعنی پدر سوخته بازی .
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 1
    یکی از اهداف پلید ؛ القای این تفکر در مردم پنجشیر است که دیدید ایران شیعه هیچ کمکی به شما نکرد . ؟ باید گفت مگر شما درخواست کمک داشتید ؟ کعبه آمال شما غرب بود . خدای شما امثال برنارد لوی است .
    • مجید نوری IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 0
      چرا ایران باید به کسی کمک کنه که فقط یک شهر کم جمعیت از اون کشور طرفدار اش بودن ؟؟ حمایت از پسر احمد شاه حداقل درشرایط فعلی ، مثل شرط بندی روی یک اسب مریض در مسابقه ی اسب سواری هست . حمایت از بشار اسد توی سوریه و مشابه اون توی عراق و یمن ، با وجود انتقادات زیاد ، حداقل درصد قابل توجهی از اون کشور موافق بودن و البته خود دولت رسمی اون ها درخواست داشتن . الان دولت رسمی افغانستان شده طالبان.
    • نو IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 0
      ادامه ... اگر ایران یک کشور باثبات از نظر اقتصاد و دارای مقبولیت بالای داخلی و البته خارجی بود ، هم می توانست الگویی برای افغانستان باشه و هم با مداخله ی مستقیم و یا حتی غیر مستقیم ، برای افغانستان دولت و وزیر و ... تعیین کنه. مثلا کافی بود بگه من از طالبان و یا پسر احمد شاه و فقط لفظی حمایت می کرد. ولی متاسفانه نرخ بالای تورم ، عدم مقبولیت داخلی ( به گواهی میزان پایین مشارکت در انتخابات های اخیر ) ، عدم مقبولیت در بین الملل ( به خاطر تصمیمات اشتباه مسوولان وقت کشور که گاه دم از مقاومت و گاه رابطه با غرب میزدند ) تحریم اروپا و امریکا و ... و غیره و غیره . الان فقط نظاره گر اتفاقات و تحولات کشور های همسایه شده است.
    • نوری IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 0
      ... ادامه 2 ... اگر مسوولان کنونی کشور واقعا به فکر مردم ایران هستن و می خوان که اوضاع کشور رو درست کنن ، الان اون چیزی که به نفع ایران و تقویت جایگاه بین المللی اون میشه ، اتحاد و کمک به همین تروریست های طالبان هست. کاری که پاکستان و ترکیه زرنگ تر بودن و دارن انجام اش میدهند. بعد که ایران به طالبان کمک میکرد ، می تونست توی تعیین وزیران و مسوولان ارشد افغانستان جدید تاثیر گذار بشه و کلی امتیازات مختلف مثل حق آب و غیره و غیره رو ازشون بگیره.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    اشغالگران پشتون را از خراسان بیرون کنید
    • طالبان مهربان BE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      1 0
      او یک بچه شیر بود ، توبه کن و بسوی اسلام باز بگرد ، استغفرالله ، نژادپرستی صد ضربه شلاق دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس