کد خبر 1267947
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
مقاومت دره پنجشیر احمد شاه مسعود احمد مسعود

سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با یک وبگاه عربی، دلیل مخالفت «احمد مسعود» با مشارکت در دولت آتی افغانستان را توضیح داد.

به گزارش مشرق، «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان در خصوص مخالفت «احمد مسعود» رهبر جبهه پنجشیر، با حضور و مشارکت در دولت آتی افغانستان، توضیح داد.

بیشتر بخوانید:

احمد مسعود: سقوط پنجشیر دروغ است

وی در گفت‌وگو با «عربی ۲۱»، ادعا کرد: «دلیل مخالفت مسعود با پیشنهاد طالبان، این است که وی جایگاه و موقعیت ویژه‌ای دریافت نکرده است، زیرا طالبان آن‌چه به مقامات سایر ایالت‌ها ارائه داده بود، به او پیشنهاد کرده است».

پیشتر، احمد مسعود گفته بود که طالبان پیشنهاد «اختصاص دو کرسی برای "جبهه مقاومت ملی "در دولت آتی» را ارائه کرده است. «پیشنهادی که ما حتی به آن فکر نکردیم».

درباره سرنوشت پنجشیر، احمدی افزود: طالبان با این منطقه و مبارزان آن مانند سایر رفتار خواهد کرد و این امر مشروط به توقف درگیری‌ است.

درگیری میان نیروهای طالبان و نیروهای پنجشیر که مخالف بازگشت طالبان به قدرت هستند، همچنان ادامه دارد. هرچند که برخی منابع مدعی کنترل طالبان بر این منطقه شده‌اند اما دیروز «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مقاومت ملی از کشته شدن نزدیک به ۶۰۰ نیروی طالبان در پنجشیر خبر داد.

طالبان نیز تاکنون، به طور رسمی هیچ بیانیه‌ای در خصوص کنترل این ولایت منتشر نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    4 15
    دلیل ساده ای داردـ مامور است و معذور . دستور دارد مانع وحدت افغانستان شود و همه پیشنهادهای صلح طالبان را رد کند و دنبال ایجاد اقلیم پنجشیر به سبک بارزانی باشد.
    • ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      5 3
      سازمان اطلاعات پاکستان( آی اس آی ) نمیتواند کشور افغانستان را بواسطه طالبان اشغال کند . بالاخره دو ور بزنی بین سیا و سازمان اطلاعات چین یک کار بزرگ دست پاکستان خواهد داد .
    • DE ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      4 2
      تو همونی نیستی که میای اینجا و دائم کپی پیست میکنی که احمد شاه مسعود جلاد محله افشار بود؟ خسته نشدی اخوی از اینهمه خلاف گویی؟
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      0 1
      ای اس ای بسیار قدرتمند است . چین و پاکستان هر دو با هند مشکل دارند . هند بازنده بزرگ افغانستان است . برندگان چین و پاکستان . همچنین ایران از شر امریکا در شرق رها شد .
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 3
    نگران کشورتی دوست برنارد لوی؟ خب بیایین و با هم افغانستان رو بسازین.. نه مشکلت چیز دیگه ای و جای دیگه ست..
  • نیما HK ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    4 2
    خداوند افعانستان را ازشر احمد مسعود نجات دهد
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 2
      و ایضا از شر تفرقه گری مثل تو.
  • M.HH.M IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
    0 0
    دوستان عزیز بجایی این حرفها بهتر نیست برای کشور وخاک عزیزم دعا کنید که خداوند دیگر قوم پرستی و نژاد پرستی را گم کند وبرادرکشی تمام شود تشکر .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس