کد خبر 1268139
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
منابع خبری: «احمد مسعود» در جایی امن در پنجشیر است - کراپ‌شده

پایگاه خبری الشرق به نقل از دفتر «امر الله صالح» خبر داد که فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر در جایی امن در داخل پنجشیر قرار دارد.

به گزارش مشرق، دفتر «امر الله صالح» معاون رئیس جمهور سابق افغانستان به پایگاه خبری الشرق خبر داد که «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر  در جایی امن در داخل پنجشیر قرار دارد.

بر اساس ادعای این پایگاه خبری، طالبان سیطره بر مرکز ولایت پنجشیر را کامل کرده و امرالله صالح نیز به تاجیکستان گریخته است.

از سوی دیگر منابع خبری از جان باختن «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مدافعان پنجشیر در حملات طالبان خبر داده‌اند.

ساعتی پیش نیز «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیشنهاد احمد مسعود برای گفت‌وگو را رد کرد.

وی که با شبکه الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «پس از آنکه احمد مسعود پیشنهاد ما برای صلح را رد کرد، دیگر چیزی برای مذاکره باقی نمانده است».

احمد مسعود امروز گفته بود که اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر و اندراب خارج کنند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و با این گروه گفت‌وگو خواهد کرد.

مسعود تاکید کرد که در صورتی که طالبان حملاتشان را در پنجشیر، کاپیسا، پروان و اندراب متوقف کنند، جبهه مقاومت نیز حاضر است دست از جنگ برداشته از راه مذاکره برای داشتن یک حکومت همه شمول حرکت کنند.

در روزهای گذشته طالبان اعلام کرده بود مذاکرات با جبهه پنجشیر به شکست انجامیده و نتیجه‌ای در پی نداشته است.

درگیری ها در پنجشیر از حدود دو هفته پیش بین طالبان که حاکمیت کل افغانستان را بر عهده گرفته و جبهه مدافعان پنجشیر به رهبری احمد مسعود در آن ولایت آغاز و تاکنون ادامه دارد.

گزارشات ضد و نقیض از بامداد امروز تا کنون از پیشروی طالبان تا مقام ولایت پنجشیر منتشر شده که از سوی رهبری جبهه ی مقاومت رد و آنان از تلفات وارد شده به طالبان خبر داده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    17 79
    ولقد سبقت کلمتنا لعبادنا المرسلین. انهم لهم المنصورون. وان جندنا لهم الغالبون. سوره صافات آیات 171 تا 173. پیروزی نهایی مجاهدان طالب بر عمال استعمار آمریکا و محصولات فرهنگی انگستان و برقراری حاکمیت شریعت اسلامی در عصرز سیاه جاهلیت مدرنیته در گوشه ای از این کره خاکی را به همه مسلمانان غیرتمند تبریک و تهنیت عرض می کنم. صد البته حال و روز غربگریان و همینطور مسلمان نماهای استحاله شده ای که چشم دیدن این پیروزی را ندارند قابل درک است.
    • US ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      45 10
      متاسفم به افکار مسموم و متحجرانه تو، بدبخت فلک زده از قرآن کریم برای قبولاندن نظر احمقانه خودت استفاده نکن، اینها همانهایی هستند که سر دیپلمات های ایران را بریدند .کجای قرآن گفته شده سر بی گناه را ببرید؟! برو ملعون
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      19 27
      هرچی باشن طالبان از داعش و امریکا بهتره.. مرگ بر امریکا و اسرائیل
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      18 15
      انشاالله که همین شریعت در ترکیه هم اجرا بشه که دیگه خبری از آنتالیا و آنالیا و .... نباشه که آبروی جهان اسلام رو بردن.
    • به کامنت اول IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 9
      خدا شفات بده . موندم دیوونه هایی مثل تو ازکجا کامنت میذارند . فکر کن بری تو خیابون این دیوونه ازکنارت رد بشه . اصلا تو مخیلم نمیگنجه همچین دیوونه هایی مثل تو تو ایران داشته باشیم
    • علیرضا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 5
      برو گم شو کثافت ،ایرانیان بزرگ هرگز این آرزو را برای کشور دوست و همسایه خود نمیکند،شما با افکار فاسد و جنایتکارانه خود با کمک همین آمریکا و اسرائیل به اینجا رسیده اید.
    • DE ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 4
      خب من هم پیروی طالبان با نقشه و اسلحه امریکایی را به شما متحجر کم دان تبگیر مینمایم . آیا طالبان خسارت های میلیاردی به ملت مسلمان افغانستان و خسارت میلیاردی کشتن افراد بیگناه و زن و بچه ایکه برای خرید نان به بازار رفته بودند را داه و توبه کرده است و رضایت صاحب دم و یتیمان و آواره شدنگان بیگناه را فراهم کرده که آیه قرآن برایش میخوانی .امریکا کدام یک از دستگاههای خود را خراب کرد و از افغانستان عقب نشینی کرد کم دان تمامش پشت پرده معامله شده .حتی طالبان اگر در افغانستان رای هم بیاورد باید میلیاردها دلار برای کشتن مردم کوچه و بازار به مردم بدهد ولی از جیب خودش نه از بیت المال . یعنی هر طالبانی بایستی دهها سال کار کند و حقوق خود را به فقرا و متضررین بدهد. چنین طالبانی سراغ داری که آیات قران را ماکیاولیستی برای هدف خود استفاده میکنی؟؟
  • حمید IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    11 19
    اینم هیچی نیست، ادای برخی داخلی‌های ما رو در میاره که نون اسم باباشونو میخورن!!
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 13
      احینت، دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    18 6
    مثل سابق که تروریست های آموزش دیده سازمان سی آی ای آمریکا با دوربین فیلمبرداری بمب گذاری شده احمد شاه مسعود رابه شهادت رسوندنددوباره نیان برای مصاحبه باپسرش!مکرروباه ادامه داره به انواع شکل های متفاوت
    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      9 23
      این احمد مسعود خودش اصل سی آی ای هست که داره شکست میخوره!!! خخخخخ
  • ابراهیم IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    14 14
    واقعا احمد مسعود ، پیشنهاد توقف جنگ و مذاکره داده؟! پس اگر‌چنینی‌ چیز‌ ممکن بود و قبیح نبود ، چرا قبل از درگیری این کار را نکرد؟ حالا که دید در حال شکست هست یادش افتاد مذاکره کند؟ ای کاش مردانه کشته می شد ولی پیشنهاد مذاکره نمی داد. 《وقتی شیپور جنگ نواخته می شود مرد از نامرد شناخته می شد》 ؛ این تحصیل کرده فرنگ کجا و احمد شاه مسعود کجا...
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 1
      سلام.شما نگاه ساده بینانه داشتید،که فکر کردید این مرد زیر نظر غربی ها می تونن کاری کنن.. از اول پروژه سرگرم سازی مردمان منطقه بوده..! . البته جایی نگرانی نیست،امریکا از این نسخه ها زیاد داره،به زودی رونمایی میکنه! بازم عده زیادی از خالی بندها میرن و پرچمش رو علم میکن و تا مردم منطقه رو سرگرم کنن! و خودش زیر پوستی روی کرونا کار کنه! و ویروس ها دیگه و فساد ها دیگه کار میکنه! تا جهان رو بیشتر نابود کنه و نسل کشی کنه و کسی هواسش به اون نباشه.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 1
      هی ما گفتیم این مرد کوچک خام است کسی باور نکرد .
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      مشهد فرنگه؟
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 13
    البته این جای امن فکر نکنم تا چند روز دیگه امن بمونه!! خخخخخخ
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 1
    حداقل از هواپیما آویزان نشد برای فرار و جانانه جنگید
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 1
    امروز به قیافه های دو جناح نگاه کنید و دنبال کمی انسانیت رحم و شفقت ایمان به خدا و حلالزادگی بگردید در هر که پیدا کردید اون حق است و دیگری باطل
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 1
    خخخخخخ دنبال لونه موش میگرده
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      جنگ داخلی بین نژادتاجیک وپشتو.... هردوازیه تبار....شماچرامیزنین توسرهم؟به جهنم....گورپدرهردوطرفشون...کفتاررفت روباه سرجاش نشست..حسرت ببررو بخوریدودرموردببرصفتها حرف بزنین..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس