تابوت آمریکا

هواداران طالبان در شرق افغانستان مراسم تشییع جنازه نمادین نیروهای آمریکا و ناتو را برگزار کردند.

به گزارش مشرق، هواداران طالبان روز سه شنبه در ولایت «خوست» در شرق این کشور به عنوان بخشی از جشن‌های سراسری پس از خروج آخرین نیروهای آمریکایی از افغانستان، تابوت‌هایی با پرچم آمریکا و نیروهای ناتو را حمل کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» در این مراسم تشییع جنازه نمادین، تابوتهایی با پرچم‌های فرانسه و انگلیس در میان خیل عظیم جمعیت در خیابان‌های خوست به نشانه پایان جنگ ۲۰ ساله و خروج شتابزده و تحقیرآمیز واشنگتن و متحدانش در ناتو حمل ‌شد.

بر اساس این گزارش، برخی از مردم در این مراسم اسلحه در دست داشتند، در حالی که برخی دیگر پرچم طالبان را تکان می‌دادند. «قاری سعید خوستی»، ازمقام‌های طالبان در جریان پوشش خبری این رویداد به یک تلویزیون محلی گفت: «۳۱ اوت روز رسمی آزادی ماست. در این روز نیروهای اشغالگر آمریکا و نیروهای ناتو از کشور فرار کردند.»

ویدئوهای مربوط به این مراسم در ولایت خوست  در روز سه شنبه و فیلم‌های دیگری از تیراندازی در کابل و مردی که از بالگرد  در حال پرواز «بلک هاوک» ساخت ایالات متحده و بر فراز ولایت «قندهار» افغانستان آویزان شده بود، به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

آخرین سربازآمریکایی یک دقیقه قبل از نیمه شب سه شنبه سوار آخرین پرواز از افغانستان شد و به خروج آشفته و بی نظم ۱۲۳۰۰۰ غیرنظامی از افغانستان پایان داد.

طالبان در بازگشت به قدرت  دولت مورد حمایت و تجهیز شده از سوی ایالات متحده را برکنار کردند و سلاح‌ها و سخت افزارهای ساخت ایالات متحده را که از نیروهای فراری افغان باقی مانده بود، به تصرف خود درآوردند.

تصاویر دیگری که روز سه شنبه به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد، نشان می‌داد که اعضای طالبان در حال تردد در فرودگاه کابل یا در حال آزمایش عینک‌های مدرن دید در شب و تصرف بالگردهای آمریکایی بودند.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون دراین زمینه گفت، ارتش آمریکا نگران این تصاویر نیست زیرا بالگردها قابل پرواز نیستند. نیروهای آمریکایی در حال خروج بیش از ۷۰ هواپیما و ده‌ها خودروی زرهی را منهدم وهمچنین پدافند هوایی که حمله موشکی در آستانه عزیمت آنها  را خنثی کرده بود، غیرفعال کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    حداقل افغانستان، اب سد کمال خان را که روی هیرمند زده است را باز کند. این مهاجرین افغان که به ایران می ایند از تشنگی هلاک نشوند. گناهش را بیندازد گردن ایران
  • علی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 4
    شما هم مثل ما به جای کار و رونق اقتصادی شروع کردید شعار دادن عزیزان... امریکا از کشورتون رفت ..... آستین ها را بالا بزنید و شروع کنید وطنتون رو بسازید مرگ بر امریکا واقعی ساخت وطنتونه
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      1 1
      بی بی سی نگو
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 1
    یکی به ما بگه کرونا کجاست؟ #فریب قررررررن
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
      0 2
      عجب کند ذهنی هستی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس