کد خبر 1265708
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
طالبان کنترل کامل فرودگاه کابل را بدست گرفت

گروه طالبان اعلام کرد که فرودگاه کابل امشب پس از «خروج آخرین نیروهای آمریکایی» تحت کنترل کامل این گروه قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از طلوع نیوز، طالبان اعلام کرده است که فرودگاه کابل امشب پس از «خروج آخرین نیروهای آمریکایی» تحت کنترل کامل این گروه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

فیگارو: آمریکا، تحقیر شده از افغانستان بیرون آمد

این موضع گیری طالبان کمتر از یک ساعت پس از ترک کامل آخرین هواپیمای آمریکا از فرودگاه کابل اعلام شده است.

در اوایل بامداد سه شنبه، آخرین هواپیمایی آمریکایی از افغانستان خارج شد.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آن‌ها در افغانستان ادامه داشته است.

با تصرف سریع‌تر از حد انتظار کابل از سوی گروه طالبان، آمریکا و متحدانش روند خروج از افغانستان را به شکلی سراسیمه و بی‌نظم تسریع کرده‌اند و فرودگاه کابل که در تحت کنترل آن‌ها قرار داشت، با هرج و مرج گسترده مواجه شد.

در جریان بیش از ۲۰ سال اشغال نظامی افغانستان از سوی نیروهای آمریکایی، نه تنها وضعیت شهروندان افغانستان و این کشور بهتر نشد، بلکه افغانستان همچنان با مشکلات زیرساختی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 3
    البته اینکه بگیم در این ۲۰ سال وضع افغانستان بهتر نشد اشتباهه. افعانستان پیشرفتهای خوبی داشته ولی خیانت سرانش باعث سقوط شد
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 0
      دروغ که حناق نیست!!!
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      0 0
      آره. در بی حجابی و استیج خواننده های زن و...پیشرفت کرد!
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    بقول یک بنده ی خدا هر کسی را که ببیند بیما ر است میگوید ، خدا رحمتت کند تو هم رفتی ما را حلال کن . ولی ما به بایدن می گوئیم خدا لعنتت کند تو هم رفتی گورت را نیز گم کن . دوران تو مفسدبسر آمد دگر اکنون __اما نتوانی بکنی درک که مجنون ___ چون فاقد عقل است ، محروم ز درک است __بیرون شود از ارک که مجبور به ترک است .
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    فرار مفتضحانه آمریکا با عکس و فیلم در تاریخ ماند و فرار با هلیکوپتر از پشت بام سفارت آمریکا در سایگون (1975) را در اذهان زنده کرد. آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم تو هیچ جنگی پیروز نشده. اگه تمام آمریکا پرست های تهرون هم ماله بدست یکجا جمع بشن بازم نمی تونن این خیطی و افتضاح آمریکارو ماله بکشن.بخصوص اونایی که هی F-22 و F-35 و بمب افکن های B-1 و B-2 اربابشون رو به رخ ما مردم ایران می کشیدن بدجوری تو پوزشون خورد و حسابی کنف شدن. حالا یه مدتی لال میشن ولی دوباره شروع میکنن.اینا پرروتر از این حرفان( ارباب حجاریان و تاج زاده فلنگو بست و از کابل فرار کرد! قیافه این 2تا بدبخت وطنفروش این روزا تماشاییه)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس