رژه نظامی نیروهای طالبان با تجهیزات رزمی آمریکا در خیابان‌های کابل

نیروهای طالبان یک رژه نظامی را در پایتخت این کشور با کمک انواع تجهیزات برجای مانده آمریکایی برگزار کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش طالبان روز یکشنبه با استفاده از انبار بزرگ سلاح و تجهیزات آمریکایی به جا مانده از سقوط دولت سابق تحت حمایت غرب، یک رژه نظامی  در خیابان‌های شهر کابل برگزار کردند

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «عنایت الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع  طالبان گفت که این رژه با فارغ التحصیلی ۲۵۰ نیروی تازه  آموزش دیده مرتبط است. این تمرین شامل ده‌ها خودروی امنیتی زرهی «ام-۱۱۷»  ساخت ایالات متحده بود که به آرامی در جاده اصلی کابل همراه با پرواز بالگردهای «ام ای- ۱۷»  در حال گشت زنی بودند. بسیاری از نظامیان طالبان در این رژه تفنگ‌های «تهاجمی ان-۴» ساخت آمریکا را حمل می‌کردند.

رژه نظامی نیروهای طالبان با تجهیزات رزمی آمریکا در خیابان‌های کابل

بیشتر تسلیحات و تجهیزاتی که اکنون نیروهای طالبان از استفاده می‌کنند، آنهایی است که واشنگتن در اختیار دولت تحت حمایت آمریکا در کابل قرار داد تا یک نیروی ملی برای مبارزه با طالبان ایجاد کند.

این نیروها با فرار «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان از این کشور ازهم پاشیدند. مقامات طالبان گفته‌اند که خلبانان، مکانیک‌ها و دیگر متخصصان ارتش ملی سابق افغانستان در یک نیروی جدید ادغام خواهند شد و به جای لباس‌های سنتی، لباس‌های نظامی متعارف می‌پوشند.

بر اساس گزارش اواخر سال گذشته بازرس ویژه برای بازسازی افغانستان دولت ایالات متحده بیش از ۲۸ میلیارد دلار اقلام و خدمات دفاعی از جمله سلاح، مهمات، وسایط نقلیه، وسایل دید در شب را به دولت افغانستان انتقال داده است. برخی از این هواپیماها با فرار نیروهای افغان به کشورهای همسایه آسیای مرکزی منتقل شدند، اما طالبان هواپیماهای دیگری را در اختیار گرفته‌اند.

نیروهای آمریکایی هنگام خروج بیش از ۷۰ فروند بالگرد، ده‌ها خودروی زرهی و پدافند هوایی از کار افتاده را قبل از پرواز از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی  در کابل منهدم کردند.

یک روزنامه انگلیسی نیز اخیرا در گزارشی با اشاره به ادوات نظامی غنیمت گرفته شده از سوی نیروهای طالبان از نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان، نوشت که اینک  قدرت آتش نیروی هوایی طالبان بیش از یک سوم اعضای ناتو شده است.

روزنامه «دیلی میل» نوشت، طالبان یک نیروی هوایی به ارزش ده‌ها میلیون پوند از جمله بالگردهای آمریکای و هواپیماهای تهاجمی را به تصرف خود درآورده‌اند که به آنها از یک سوم اعضای ناتو قدرت آتش هوایی بیشتری می دهد.

بر اساس این گزارش، طی چند ماه گذشته، نیروهای طالبان ۱۰ پایگاه هوایی مهم از «بگرام» تا «مزارشریف» را تسخیر کردند و به تازگی با یک فروند بالگرد ۶ میلیون دلاری «بلک هاوک» در نبرد با نیروهای مستقر در «دره پنجشیر» رفتند.

روسای طالبان به نیروهای خود دستور داده‌اند تا خلبانان نیروی هوایی منحل شده افغانستان را که آموزش‌های گرانقیمت را از ایالات متحده و متحدانش برای پرواز با هواپیماهای جنگی و بالگردهای پیشرفته دیده‌اند، یافته و به خدمت بگیرند. دفتر بازرسی دولت آمریکا در ۳۰ ژوئن نیز اعلام کرد نیروی هوایی افغانستان ۱۶۷ هواپیما شامل ۱۰۸ بالگرد و ۵۹ هواپیمای نظامی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    2 0
    آمریکا پس از ۲۰ سال از طالبان شکست خورد بی اعتبار شد مرگ بر آمریکا آمریکا شیطان بزرگ است دورد برمحورمقاومت دوربر چین دوربر روسیه دوربر کره شمالی دوربر حزب لله دوربر حماس دوربر حشدشعبی دور برانصارلله دوردبر ایران دورد بربشاراسد دوردبر ارتش دوربر سپاه دوربر ارتش سوریه مرگ برآمریکا مرگ بر اسراعیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس