ویژه ها

جریان تندرو اصلاح طلب همصدا با جریان معاند با دو مسئله به طور اساسی مشکل دارد؛ یکی اقتدار ایران است و دیگری روابط حسنه و دوستانه ایران با کشورهای منطقه.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** صوفی: سفر رئیسی به خوزستان پوپولیستی بود

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «واقعیت این است که در بین اصولگرایان بر سر سهم خواهی از دولت رئیسی دعوا بوده و این دعوا به خوبی خود را در ترکیب کابینه نشان داده است...رئیسی در زمان رقابت‌های انتخاباتی به مردم وعده تشکیل دولت فراجناحی داد. این کابینه حتی فرا سلیقه‌ای هم نبود و ایشان در بین سلایق اصولگرایی گیر کرد. مهم‌ترین پیامد عدم شایسته سالاری ناکارآمدی است که در آینده با آن مواجه خواهد بود. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که رئیسی در گذشته سابقه اجرایی نداشته و تنها در قوه قضائیه فعالیت کرده است. افرادی که وی در کابینه به کار گرفته نیز دارای هماهنگی نیستند و یک صدا از دولت بیرون نخواهد آمد».

صوفی در ادامه گفت: «دولت رئیسی فاقد یک مکانسیم علمی ‌برای حل مشکلات است... واقعیت این است که نباید رفتاری از خود نشان دهند که بیشتر پوپولیستی باشد. اینکه به یکباره تصمیم می‌گیرند به خوزستان سفر کنند، صرف سفر نمی‌تواند در بلند مدت پاسخگوی نیازهای کشور باشد. رئیس جمهور بهتر است در ابتدا به فکر اصلاح و تشکیل ساختارهای جدید و کارآمد باشد. ممکن است براساس برنامه ایشان در جایی حضور داشته باشند اما چنین اقداماتی دردی از مردم دوا نخواهد کرد».

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: «وجه مشترک دولت احمدی‌نژاد و رئیسی این است که دولت احمدی‌نژاد دارای رویکرد علمی‌نبود و این وضعیت نیز در مورد دولت جدید وجود دارد...اگر دولت قصد داشته باشد زمان را به روزمرگی بگذارند و تابع شعار باشد و یا به رویکردهای پوپولیستی برای ارضای مقطعی جامعه دست بزند و با دنبال حل مشکلات از راه‌های کمیته امدادی باشد نمی‌تواند مشکلات کشور و مردم را حل کند».

صوفی: سفر رئیسی به خوزستان پوپولیستی بود/ روزنامه اصلاح‌طلب اقدام امیرعبداللهیان در عراق را «خودسرانه» نامید

رسانه های اصلاح طلب که در 8 سال گذشته در هر شرایطی از اقدامات دولت روحانی دفاع کرده و از آن تمجید می کردند، این روزها و در شرایطی که دولت جدید تنها چند روز است که آغاز به کار کرده است، اقدامات دولت سیزدهم را آماج تخریب و تخطئه و سانسور قرار داده اند.

جریانی که در سالهای گذشته، تصویر جهانگیری را در لباس سوپرمن در صفحه اول روزنامه کار کرد و دلار 4200 تومانی را فتح الفتوح اقتصادی دولت نامید و امثال «آخوندی» و «زنگنه» و «نعمت زاده» را ژنرال می نامید و از اقدامات آنها تمجید کرد، این روزها با هجمه به دولت جدید، سفرهای استانی رئیس جمهور را صرفا اقدامی پوپولیستی می نامد.

در روزهای گذشته «مسیح مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی نوشته بود: «اقدامات تشریفاتی و نمایشی از قبیل حضور یافتن در حرم امام خمینی،  عکس گرفتن با کارکنان غسالخانه بهشت ‌زهرا، نیمه‌شب به وزارتخانه رفتن وزرا و روز پنجشنبه جلسه دولت را تشکیل دادن، فقط در صورتی جواب می‌دهند که در سفره مردم اثر بگذارند، قیمت‌ها را کاهش بدهند و مرگ و میرهای کرونائی را به طرف صفر شدن ببرند. در غیر اینصورت دولت سیزدهم هم می‌شود مثل دولت‌های دیگر مخصوصاً دولت‌های نهم و دهم که محور اصلی آن‌ها نمایش بود».

واقعیت این است که بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب آلوده به اشرافیگری و بریده از مردم است. به همین خاطر هرگونه اقدامی که در راستای مردم داری و شنیدن صدای مردم و کم کردن فاصله دولتمردان و جامعه است، از نظر این طیف اقدامی مذموم و غلط است.

«حسن روحانی» رئیس جمهور سابق چندی پیش گفته بود: «من هر روز از داخل ماشینم قیافه مردم را می‌بینم و نظرسنجی می‌کنم! از روی اینکه چند نفر می‌خندند، چند نفر عصبانی هستند، چند نفر قیافه‌شان گرفته است». علاوه بر این، بازدید رئیس جمهور سابق از یک کارخانه با خودروی لوکس شاسی بلند هم از یادگارهای دولت سابق است.

بخش اعظمی از جریان اصلاح طلب، مردم را شهروند درجه 2 و خود و قبیله و حزب خود را شهروند درجه یک قلمداد می کند، بر همین اساس دیدارهای مردمی و سفرهای استانی رئیس جمهور و مقامات ارشد دولتی اصلا پذیرفته نیست و مورد هجمه و تخطئه قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که سفر آقای رئیسی به خوزستان و حضور در میان مردم و شنیدن صدای مردم غیور و خونگرم خوزستان توسط روزنامه های اصلاح طلب سانسور شد.

** روزنامه اصلاح طلب اقدام امیرعبداللهیان در عراق را «خودسرانه» نامید

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «اهمیت استفاده از آداب دیپلماتیک» نوشت: «پیشانی و ویترین ادب، نزاکت، فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی ما وزارت امورخارجه و در راس آن مقام وزارت است. هر گونه رفتار و اعمال وزیر امورخارجه در جامعه جهانی، بیانگر احساسات و عمق تفکرات و پیام‌رسان سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی در جوامع جهانی است، جهانی که به دلیل مسائل هسته‌ای، به‌شدت هرگونه رفتار و کردار جمهوری اسلامی را تحت نظر دارد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «متاسفانه در مورد کنفرانس بغداد ضعف مدیرکل اداره تشریفات وزارت امورخارجه کاملا مشهود و غیر قابل اغماض است، جناب وزیر امور خارجه ما آیا نمی‌دانستند که هرگونه جانمای ایستایی یا جلوس مهمانان در تمامی مراسمات یا ضیافت‌های رسمی، بر عهده کشور میزبان است؟ اگر نمی‌دانستند پس جناب مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در آن زمان چه نقشی داشتند؟ اگر نیت جناب عبداللهیان از قبل عدم ایستایی یا جلوس در کنار کشورهای ناهمسو بود، چرا این مطلب به تیم پیشروی هماهنگی اجلاس اعلام نشده بود؟ اگر این حرکت جناب وزیر توهین به ملت‌های منطقه محسوب نمی‌شود، پس اسمش چیست؟ آیا ایشان نباید در مورد این اقدام خودسرانه توضیح دهند؟ ».

روزنامه اعتماد در این مطلب تاکید کرد: «آقای عبداللهیان در یک سفر تبلیغاتی یا یک دیدار انقلابی با گروه‌های جهادی نبودند که ناگهان در یک حرکت علاوه بر زیر پا نهادن عرف و آداب دیپلماتیک، جای خود را بدون هماهنگی تعویض کنند یا در سخنرانی خود به زبان عربی سخن بگویند که با این کار این رف جنجالی و تاسف‌بار خود را تکمیل کردند...جا دارد دلسوزان انقلاب و نظام به جناب وزیر در مورد تکرار اینگونه اقدامات، تذکری جدی داده و به ایشان فهمانده شود، حضور ایشان در مجامع بین‌المللی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران است و نه شخص خود امیرعبداللهیان».

صوفی: سفر رئیسی به خوزستان پوپولیستی بود/ روزنامه اصلاح‌طلب اقدام امیرعبداللهیان در عراق را «خودسرانه» نامید

جماعتی که زانوزدن ظریف مقابل امیر کویت را اقدامی دیپلماتیک جا زده و امتناع آلمان از سوخت رسانی به هواپیمای وزیر خارجه ایران را سانسور کردند، حالا فریاد وامصیبتا سر داده و مدعی شده اند که آداب دیپلماتیک در سفر وزیر خارجه دولت سیزدهم به عراق رعایت نشده است.

جالب اینجاست که در روزهای گذشته طیف تندرو اصلاح طلب در داخل با جریان سلطنت طلب در خارج همصدا شده و اقدام وزیر خارجه کشورمان در عراق را مورد هجمه قرار دادند.

یکی از فعالین رسانه ای در واکنش به این هجمه نوشت: « بسیاری بر رفتار وزیر جدید امور خارجه در کنفرانس بغداد خرده گرفته اند که مثلا آداب دیپلماتیک را رعایت نکرده است. در پاسخ اولا باید گفت افزایش پرستیژ ملی و تحقق منافع کشور وظیفه دستگاه دیپلماسی است که بر هر پروتکلی رجحان دارد. ثانیا حضرات مدعی پاسخ دهند در دوره ای که دیپلمات ارشد ایران و قهرمان دیپلماسی شان اینگونه در انظار جهانیان در برابر امرای عرب زانو میزد منافع  کشور تا چه میزان محقق شد و دستاورد آن سیاست خارجی چه بود؟ ».

یکی دیگر از فعالین رسانه ای در مطلبی نوشت: «سخنرانی حسین امیر عبداللهیان در نشست بغداد موج بسیار مثبتی در میان افکار عمومی و رسانه‌های عراق و محور مقاومت ایجاد کرد. همین امر موجب حاشیه‌سازی برخی جریان‌های مغرض شده تا حضور معنادار و «متن» سخنان وزیر خارجه ایران تحت‌الشعاع «حاشیه» قرار بگیرد».

دیگر فعال رسانه ای نیز در مطلبی نوشت: «نکته مهم اینجاست که دانسته شود بسیاری از کشور های تازه تاسیس حاشیه خلیج فارس اشل و اندازه خود را طی سالهای اخیر و در پی دیپلماسی ضعیف دولتمردان ایرانی فراموش کرده بودند و شیخ دبی و سایر دولتمردان عربی باید ملتفت می شدند وزن سیاسی و جایگاه وزیر امورخارجه ایران اگر بیشتر از آنها نباشد قطعا کمتر نیست. خصوصا که شیخ دبی نفر دوم امارات بوده و نه حتی شخص اول؛ و توییت او پس از اتمام اجلاس در زمینه تلاش جهت افزایش و بهبود روابط با ایران نشان میدهد پیام قاطع حرکت امیرعبداللهیان را به خوبی دریافت کرده است».

یکی دیگر از فعالین رسانه ای نیز با اشاره به اقدام جنایتکارانه و تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی در مطلبی نوشت: «حضرات جوری در خصوص پروتکل‌های دیپلماتیک و تعامل منطقه‌ای اظهار نگرانی و تمسخر می‌کنند که گویی دفعه قبلی که نماینده ایران برای انتقال پیام به سعودی‌ها در دعوت رسمی نخست‌وزیر عراق به بغداد رفته بود و آن "انحراف دیپلماتیک" رخ داد، در منطقه چقدر گریبانها دریده باشند».

جریان تندرو اصلاح طلب همصدا با جریان معاند با دو مسئله به طور اساسی مشکل دارد؛ یکی اقتدار ایران است و دیگری روابط حسنه و دوستانه ایران با کشورهای منطقه. پس از هر روشی بهره می برد تا به این دو مولفه مهم ضربه بزند.

** تمرکز بر تیم اقتصادی دولت با چاشنی تفرقه افکنی

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «همراهان یا رقبای اقتصادی؟» نوشت: «با استقرار دولت ابراهیم رئیسی و معلوم‌شدن نفرات کابینه او، اولین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، روز گذشته با ترکیب اعضای جدید برگزار شد تا مردم کم‌کم تصمیم‌ها و نتایج دولت سیزدهم را شاهد باشند. همان‌طورکه پیش‌بینی می‌شد در این جلسه راهکارهای فوری و مؤثر برای اجراشدن رهنمودهای مقام معظم رهبری و فائق‌آمدن بر مشکلات و ایجاد ثبات پایدار اقتصادی در کشور مورد بررسی قرار گرفت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «در ترکیب جدید اعضای ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، محمد مخبر به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور، احسان خاندوزی به‌عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی و محسن رضایی به‌عنوان معاون اقتصادی و دبیر ستاد اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی، حضور دارند که هرکدام نظرات و برنامه‌های خود را برای پیشبرد امور اقتصادی کشور دارند و مرور زمان مشخص خواهد کرد آنها در کنار هم خواهند ماند یا رقابت را برای پیشبرد برنامه‌های خود انتخاب خواهند کرد».

صوفی: سفر رئیسی به خوزستان پوپولیستی بود/ روزنامه اصلاح‌طلب اقدام امیرعبداللهیان در عراق را «خودسرانه» نامید

طیفی که تصمیم غلط و غیرکارشناسی دلار 4200 تومانی و همچنین تصمیم غلط در حذف کارت سوخت و بی عملی در ساخت مسکن و رهاکردن بازار خودرو و...را در کارنامه خود ثبت کرده است، این روزها بر تیم اقتصادی دولت سیزدهم تمرکز کرده و هدف اصلی خود را نیز تفرقه افکنی و سنگ اندازی در مسیر رسیدگی به مطالبات مردم تعیین کرده است.

تجربه ثابت کرده است که جریان اصلاح طلب با جوانگرایی، شایسته سالاری، مردم داری، پرهیز از روحیه اشرافیگری، بی اعتمادی به غرب، اعتماد به جوانان و توجه ویژه به نخبگان اصلا میانه خوبی ندارد.

برای همین برای ناکامی دولت سیزدهم لحظه شماری کرده و در پی آن است تا با تفرقه افکنی میان اعضای دولت جدید، رسیدگی به مطالبات مردم و حل مشکلات کشور را به حاشیه ببرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    20 0
    اگر مشکلی حل نشه پوپولیستی بشه شماها باید ساکت بشید
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      17 0
      گریه جهانگیری هم روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری کاملا مردم فریبی و پوپولیستی بود . اصلا خود کلید و تدبیر و امید شعارهای خوب برای مردم فریبی بودن
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      5 0
      عنوان روزی نامه اعتماد: ....اصلاحیون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    28 3
    آقای صوفی شما و رئیس جمهورتان که 8 سال در خانه لانه کرده بودید برای ... چه گلی به سر این ملت زدید؟؟
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    28 4
    رویکرد علمی فقط رویکرد علمی دولت روحانی
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      1 0
      حقد و حسد و کینه در سراسر مثلاً تحلیل روزی نامه اعتماد ضد جناب امیرعبداللّهیان تلألو دارد!
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    23 0
    کاش همین روحانی هم چهار بار از این سفرای پوپولیستی انجام میداد اگه مشکلی هم حل نمیشد لااقل مردم رو در رو چهار تا بد و بیراه نثارش میکردن دلشون خنک میشد
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    17 0
    اول واخر اصلاح طلب
  • س IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    24 2
    آقای صوفی رویکرد شماها رو دیدیم بس کنید لطفا!!!!
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    16 1
    صوفی غذا زیاد میخوره
    • مرتضی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
      11 0
      زیادی می خوره
  • محمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    12 0
    شما که لالایی بلد بودید چرا برای خودتون نخوندید؟؟ 8 سال فقط به صورت عمدی گند زدید به مملکت و به ریش مردم خندیدید. انشالله خدا ریشتون رو ببره.البته شما ریشه هم ندارید.یه تعداد ادم بی ریشه هستید که باید با زور ترکه هدایت بشید.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    11 0
    دو سال تو خونه نشستن بالاترین مقام اجرایی کشور تو خونه چی چی لیستی بود؟
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    11 0
    اصلاح طلبان از حضور بین مردم بیزار هستند و اون رو پوپولیستی می‌دونن و نگاه از بالا به مردم دارن .جالبه کیانی که ۸سال در بدترین شرایط از دولت روحانی کوچکترین انتقادی نکردن الان در روزهای اول دولت جدید حمله رو شروع کردن
  • عباس خسروی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    9 0
    سلام، از این موجودات حقیر بدبخت چه چیزی توقع میشود داشت غیر از لجن پراکنی.واقعاً اینها اینقدر خار و ذلیل هستند که خودشون هم نمی فهمند. نفرین خدا بر این جماعت موذی و پست که فقط بلدند لجن پراکنی کنند. امیدوارم اگر اصلاح نمی شوند رسوای عالم شوند انشاءالله.//
  • ابراهیم IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    4 1
    به نام حق تعالی اگر در پس این سفرها مشکلات عینی و واقعی حل نشود متوجه نمایشی یا کاربردی بودن سفرها خواهیم شد. دولت نهم با خزانه پرپول و انبارهای پر و تورم زیر این حرفها آغاز بکار کرد. دولت سیزدهم در چه اوضاعی (دانسته و با علم به اوضاع) آغاز بکار کرد!
  • فرشاد IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    9 0
    خوب آنهایی که از شما بودند مثل خاتمی و روحانی و ان مرحوم کنگر میخوردند و لنگر می انداختد از دفترشان بیرون نمی رفتند چه؟
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    8 0
    واقعا نمی دانم آقای علی صوفی ، صوفی به لفظ است یا به مرام ، ولی از کلامش پیداست می سوزه وگر نه بقیه حرف هاش بهونه گیریه.
  • ک IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    7 0
    نرفتن بین مردم و مثل خرس خوابیدن در لانه پوپولیستی است همین رفتن پیش مردم دنیایی پر از ارزش است که شماها قدر ش را نمی دانید
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    9 0
    با سلام اونائی که سفر آقای رئیسی به خوزستان را پوپولیستی ارزیابی می کنند بنظر می رسد تفکرات اشرافی بر روح و روان آنها سایه انداخته است.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    7 0
    از دولت روحانی به جز عدم صداقت دو رویی ریا کاری فریب و تزویر چیزی به یاد ندارم
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    6 0
    وقتی به نفع اینا نشه ولی مردم خوششون بیاد از این برچسب پوپولیسم استفاده می کنن.
  • ناشناس IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    8 0
    ما پوپولیستی دوست داریم
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 0
    لیبرال ها به هر حرکتی که در جهت مردم داری و عدالتخواهی باشه انگ پوپولیست میزنن. اینقدر بی سواد هستند و از روی شکم حرف میزنن که تعریف دقیق پوپولیسم رو هم نمیدونن. لیبرال ها بلای جان بشریت هستند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    6 0
    مردم داری و با مردم بودن پوپولیسم هست
  • DE ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    9 0
    سفر رئیسی به خوزستان پوپولیستی بود اگر با کفش میرفت رو فرش زلزله زدگان و برای کولبران بغضش میترکید.رفتار سید بزرگوار جناب دکتر آیه الله رییسی دقیقا یاد ما میاره که واقعا انقلاب شده و شاه و طاغوت رفته اند.روزنامه اصلاح‌طلب اقدام امیرعبداللهیان در عراق را «خودسرانه» نامید .لابد بایستی هرهر کر کر میکرد و از کدخدا اجازه میگرفت و سینه خیز میرفت؟ ویژه ها جریان تندرو اصلاح طلب همصدا با جریان معاند با دو مسئله به طور اساسی مشکل دارد؛ یکی اقتدار ایران است و دیگری روابط حسنه و دوستانه ایران با کشورهای منطقه
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    7 0
    مشکل جمهوری اسلامی اینه که به براندازان تریبون رسمی داده! این مشکل امنیتی برای تمامیت ارضی ایران هم هست.چرا این به اصطلاح اصلاح طلبها بلندگوی براندازان و رسانه های انگلیسی و صهیونیستی هستند؟ چرا اینها با جنایات آمریکا و صهیونیستها مشکلی ندارند و اون رو دیپلوماتیک میدونند ولی ایستادنهای ایران و اعتراض ایران به استکبار و نوکران استکبار رو غیر دیپلوماتیک میدونند؟ مشکلات فرهنگی ما هم از همینه که اینها خودشون عوامل دشمنان ایران هستند و بسط ید دارند و در خدمت فرهنگ غربی هستند.مخالف حجاب شهدا آرمان فلسطین و همه اهداف انقلاب اسلامی هستند و انگار دیگه کسی باهاشون کاری نداره و علنی اعلام میکنند!
  • عمار DE ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 0
    درزمان وزارت این آقا7000سکه به اقوام وآشنایان وهم پالکی ایشون داده شد
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 6
    شایدم درست گفته
  • پرویز IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 0
    صوفیان جمله نظرباز و حریف اند ولی زین میان حافظ دلسوخته بدنام افتاد
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 0
    وزرای دولت جدید خیلی خوبه . همانقدر که دزد نیستند خوبه . شما اصلاح طلبان دزدان بیت المال مسلمین بودید . اگه دزد نبودید و دزدی نکردید این پولهای عجیب و غریب را از کجا اوردید . حقوق نجومی که می گرفتید دزدی نبود . دزدی که از دیوار بالا رفتن نیست . ۸ سال یا بهتر بگویم ۳۲ سال حقوق گرفتید و کار نکردید این دزدی نیست .
  • SE ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 0
    ای اف بر اصلاحات که زانو زدن ذلیلانه ظ.... در برابر حاکم کویت را از آداب دیپلماسی میدانند و در صف اول ایستادن عبداللهیان و دیکته کردن قدرت ایران به شیوخ خلیج فارس و مکرون را ذلت به دور از آداب دیپلماسی میدانند. نادانان 8 سال کشور و ملت را بازیچه دیپلماسی ذلت کردند و ادب هم نشدند
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    6 0
    لاریجانی بیست دقیقه ای بدهکار ملت است دست پخت علی لاریجانی وصالحی بتن ریز هرکدام بدهکارملتند. همراهی روزنامه های اصلاح طلب در حال فرار به جلو حرف رایگان زنهای همیشگی وبیت المال به چاپ های پر رو
  • ایلیا IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    3 0
    یکی نمیره نق می زنید یکی میره نق می زنید 8 سال نرفتید. بزارید ایشان برود شاید اتفاقی افتاد
  • محمدایوب IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    7 0
    یکی نیست جواب این نامرد رابده. خاتمی کار اجرایی کرده بود. روحانی کار اجرایی کرده بود میر حسین کار اجرایی کرده بود. خاتمی وزیر ارشاد بود مدتی که گند زد انداختنش بیرون. روحانی هم فرمانده پدافند هوایی ونماینده مجلس ودبیر شورای امنیت ملی کامشون اجرایی تر از قوه قضاییه هست اگه سفر رییسی پوپولیستی است. روحانی دوسال از کاخ بیرون نیومد از روی صندلی بلند نشد. پس اون چه حرکتیه. حداقل خجالت بکشید. . انشاالله قوه قضاییه با محاکمه شماها حرکت پوپولیستی را نشونتون میده. همه میدانند درقاموس اصلاح طلبان. وجدان وشرف وحیا وخجالت معنی ندارد وپررویی نجومی جای همه آنها را گرفته.
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    4 0
    صوفی اول جواب بده تو این 8 سال گذشته که دولت دست شماها بوده مملکت چه سرانجامی پیدا کرده که الان طلبکارید ؟؟؟؟ بخدا کفتار به اندازه شما رو نداره
  • حسام IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    11 0
    گریه های جهانگیری روز انتخابات ، وعده های تو خالی روحانی ، فسادهای مالی مسئولین و حقوق های نجومی دولت شما تو این هشت سال پوپولیستی نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    5 0
    همه مدیران باید در میان مردم باشد مثل صدر اسلام و با درد و رنج انها اشنا شوند .و مشکلات را پی گیری کنند و از خطرات ان هم نترسند .این مرحله نخست کار است . نیت افراد را هم خدا می داند و بس .اقای رئیسی یک شخصیت برجسته دارد .خدا کمکش کند .
  • شاهد IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    2 0
    این اصلاح طلبها چرا خفه نمیشن . حسن کلید ساز شما به بهانه کرونا ودر بین مردم یک سال و نیم از خونه ش بیرون نیومد .همین پوپولیستی و جرات داشتید و مردش بودید شما انجام میدادید. لطفا اینقدر ....نزنید . . . . . . .
  • حسین IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    حال آدم از این روزنامه های امهال طلب به هم می خوره
  • كريم IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    قسم مي خورم كه شما افسادطلبان فقط نوكر بيگانگاني مانند آمريكا () و رژيم صهيونيستي و ديگر اربابانتان هستيد و تمام مسائل را از دريچه چشم آنان مي بينيد. نشسته ايد و بودجه اين مملكت را به صورت كاغذ پاره ها به خورد سمپاتهايتان مي دهيد و فكر مي كنيد مردم ايران با شما هم آهنگند اي اختلاسگران و دزدان بيت المال. مرگ بر تمامي سردمداران داخلي و خارجي تان.
  • ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    آقایان ، اگر نمی توانید به مردم کمک کنید، سکوت کنید و اجازه بدهید دولت و ملت، مشکلات کشور را حل کنند.
  • مقتدر IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    حرکت انقلابی و مقتدرانه آقای امیر عبدالهیان بسیار ستودنی است هرچند دشمنان خارجی و داخلی از این حرکت ناراحت شوند!
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    ی گاندو هم باید برای رسانه های اصلاح طلبان ساخت _فکر کنم زنجیره ای ها دکون دستگاشون تخته بشه و ملت خائنین رو خواهند شناخت
  • محسن IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    باسلام کی میخوان این اصلاح طلب ها دهنشون ببندن واقعا پرو تشریف دارن برید یکجا ساکت خسته شدیم از حرفاهای بیخود شماها
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    صوفی سکوت کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس