رایزنی سفیران ایران و پاکستان در کابل در باره افغانستان

سفیران جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در افغانستان در نشستی، آخرین تحولات این کشور و تلاش‌های مشترک برای پیشبرد روند صلح را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش مشرق، «منصور احمد خان» سفیر پاکستان چهارشنبه شب در حساب کاربری خود در توییتر از حضور «بهادر امینیان» سفیر کشورمان در اقامتگاه دیپلماتیک پاکستان در شهر کابل خبر داد.

وی نوشت: دیدار صمیمانه‌ای با سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان صورت گرفت و موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله تحولات منطقه‌ای بررسی شد.

سفیر پاکستان افزود: درخصوص تلاش‌های هماهنگ تهران و اسلام‌آباد برای ترویج صلح پایدار در افغانستان نیز رایزنی صورت گرفت.

بهادر امینیان سفیر کشورمان در افغانستان روز چهارشنبه با عبدالله عبدالله و حامد کرزی در کابل دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان به ریاست عبدالله عبدالله اعلام کرد که وی با سفیر جمهوری اسلامی ایران پیرامون ثبات و امنیت افغانستان بحث و تبادل نظر کرد. در این دیدار حامد کرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان نیز حضور داشت.

پیش تر سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اعلام کرد که وزیرخارجه پاکستان روز پنجشنبه (۴ شهریور) به تهران می‌آید.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره اهداف سفر قریشی به ایران خاطرنشان کرد: این سفر به درخواست وزیر امور خارجه پاکستان انجام می‌شود و موضوع اصلی سفر مسائل دوجانبه و مسائل افغانستان خواهد بود.

وزیر امورخارجه پاکستان در اولین مرحله از سفرهای منطقه‌ای خود روز سه شنبه در شهر دوشنبه با رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه تاجیکستان دیدار کرد و سپس راهی تاشکند شد جایی که وی با مقام‌های ارشد دولت ازبکستان دیدار کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس