کد خبر 1263884
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
کرزی  عبدالله کرزی

یک مقام نزدیک به حامد کرزی، خبر بازداشت کرزی و عبدالله را شدیدا تکذیب کرد و گفت که مذاکرات این دو با طالبان همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، «عبدالکریم خرم» مشاور «حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، خبر بازداشت و حبس خانگی وی و «عبدالله عبدالله» رئیس  شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

CNN: کرزی و عبدالله در حبس خانگی هستند

وی گفت: خانواده آقای کرزی و خود او، در منزل خود در کابل زندگی ‌می‌کنند و هیچ مشکلی از جمله بازداشت و یا حبس خانگی وجود ندارد.

خرم تاکید کرد: آنها (عبدالله و کرزی) با رهبران طالبان و جامعه جهانی از در تماس بوده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همچنین مردم و اقشار مختلف که از کابل یا ولایات دیگر برای دیدن کرزی می‌آیند با وی دیدار می‌کنند. 

همچنین یک مقام آگاه به عبدالله عبدالله، بازداشت رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را قویا تکذیب کرد.

وی گفت که عبدالله هم‌اکنون در کابل و در منزل خود به‌سر می‌برد و با مقامات طالبان و دیگر مقامات کشورها دیدار و گفت‌وگو می‌کنند و هیچ محدودیتی برای رفت‌وآمد وی وجود ندارد.

پیش از این شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» به نقل از یک منبع گزارش داد، حامد کرزی رئیس‌جمهور اسبق افغانستان و عبدالله عبدالله عملا در پایتخت، در بازداشت خانگی هستند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که طالبان پس از ورود به کابل، با عبدالله عبدالله و حامد کرزی، مذاکراتی را آغاز کردند و این گفت‌وگوها تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دارد.

بر اساس گفته عبدالله، این مذاکرات با هدف تشکیل دولت فراگیر و همه‌شمول ادامه دارد. روز گذشته نیز عبدالله و کرزی با بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس