کرزی خطاب به عمران خان: پاکستان در امور داخلی افغانستان دخالت نکند

رییس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به سخنان عمران خان مبنی بر تهدید داعش در افغانستان علیه پاکستان گفت که سخنان نخست‌وزیر پاکستان مداخله در امور داخلی افغانستان و توهین به مردم این کشور است.

به گزارش مشرق، «حامد کرزی»، رییس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به اظهارات «عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان درباره افغانستان گفت که پاکستان نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند.

عمران خان امروز در نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد گفت که اوضاع اقتصادی افغانستان پیش از سقوط دولت قبلی نیز وخیم بود.

به گفته او، بر اثر «سال‌ها فساد» در حکومت افغانستان، نیمی از مردم افغانستان زیر خط فقر قرار گرفتند و ۷۵ درصد بودجه این کشور از کمک‌های خارجی تامین می‌شد.

در واکنش به این اظهارات عمران خان، کرزی که دو دوره رییس جمهور افغانستان بود، گفت که این اظهارات مداخله در امور افغانستان و توهین به افغان‌ها است.

کرزی هشدار داد که پاکستان نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر کرزی منتشر شده آمده است: «به پاکستان توصیه می‌کنم که از تبلیغ علیه افغانستان و مداخله در امور داخلی افغانستان اکیدا خودداری کنند، از طرف افغانستان در مجامع بین المللی صحبت نکند و برعکس به عنوان یک همسایه خوب، برای ایجاد روابط خوب و متمدنانه بین کشورهای عضو این کشور تلاش کند.»

عمران خان همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود افزود که داعش یک تهدید جدی برای منطقه و جهان است و گفت که این گروه چندین حمله را از خاک افغانستان علیه پاکستان اجرا کرده است.

کرزی در واکنش به این سخنان خان گفت که خطر داعش از خاک پاکستان افغانستان را تهدید می‌کند، نه از افغانستان پاکستان را.

کرزی در ادامه گفت: «این اظهارات واقعیت ندارند و تبلیغ آشکار در برابر افغانستان است. در واقعیت، از همان ابتدا تهدید داعش از پاکستان متوجه افغانستان بوده است.»

عمران خان در بخش دیگری از سخنان‌ امروز خود با اشاره به مشکلات اقتصادی و انسانی در افغانستان گفت، کشوری که نتواند حقوق کارمندان‌ خود را بپردازد، سقوط خواهد کرد. او از جامعه جهانی و آمریکا خواست که به افغانستان کمک کنند.

کرزی همچنین تاکید کرد که پاکستان به جای مداخله، باید با افغانستان روابط دوستانه داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    1 0
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ --------- که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس