مجلس نمایه

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: رسالت امروز مجلس مردمی نه توجیه تصمیمات دولت و نه تضعیف عملکرد آن است بلکه تعامل برای تکامل است.

به گزارش مشرق، مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس امروز (چهارشنبه ۳ شهریورماه) در صحن علنی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: انتخاب وزرا با رئیس جمهور و اعتماد به آنها با مجلس است؛ محصولات آنچه که ما امروز می‌کاریم یا می‌گماریم مردم در ۴ سال آینده برداشت خواهند کرد بنابراین این نشان از اهمیت سنگینی است که امروز بر دوش ما است.

وی افزود: رسالت امروز مجلس مردمی نه توجیه تصمیمات دولت و نه تضعیف عملکرد آن است بلکه تعامل برای تکامل است. 

بیشتر بخوانید:

موافقت کمیسیون‌های صنایع و انرژی با برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی از وزارتخانه ها مانند آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دارای عائله سنگین و زیادی هستند که اعتماد بالا و دقت مضاعف در رای اعتماد را می طلبد، تصریح کرد: برخی دیگر وزارتخانه ها نقش تامین منابع را برای دولت دارند که دیگر وزارتخانه ها بر سر سفره آن ها قرار دارند، از مهم ترین آن ها وزارت نفت، اقتصاد و صمت هستند.

عسگری تصریح کرد:در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی، وضعیت کرونایی و آغاز گام دوم انقلاب پیشنهاد می کنم برای ترازیابی وزرا در کنار شاخص هایی همچون تخصص، تعهد و تجربه معیار تناسب نیز لحاظ شود.

وی توضیح داد: تناسب باید با شرایط پیچیده کشور، وضع اقتصادی دولت و مردم، محیط بین‌المللی، شرایط داخلی وزارت مذکور و ورود به قرن جدید با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در نسبت با توان، تجربه و برنامه وزیر پیشنهادی باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه امروز گلوگاه اصلی وزارت نفت بحث تحریم نفتی است، تاکید کرد: موضوعات فنی و مهندسی، اکتشاف، توسعه میادین مشترک و تعیین تکلیف ۱۴/۵ درصد سهم شرکت ملی نفت و شفافیت آن، انتقال گاز و ضرورت مردمی سازی این وزارتخانه پس از گذشت دهه ها از ملی شدن صنعت نفت مسائل مهمی هستند، اما اولویت اصلی این وزارتخانه بحث تجارت و فروش نفت و بازگشت ارز آن به کشور است.

وی ادامه داد: آقای اوجی مانند اغلب وزرا دارای تخصص و تعهد مطلوبی است اما مسئله اصلی سنجش تناسب گرینه پیشنهادی با شرایط موجود و اولویت های این وزارتخانه ها است، تجربه ایشان بیشتر در حوزه گاز می باشد ولی مسئله اصلی ما در بحث تحریم نفتی می باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حوزه گاز معمولا خریدار  هستیم و اگر هم فروشنده باشیم بر پایه قراردادهای بلند مدت بوده و قیاس آن با بحث نفت قیاس مع الفارق است، دولت پاسخ دهد این تفاوت و این نقیصه را چگونه جبران می کند؟

عسگری از وزیر پیشنهادی نفت خواست که پاسخ دهد که در چه بازه زمانی و چه میزان این را افزایش می دهند؟ توضیح دهد اکنون چه میزان سرمایه گذاری در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی انجام می شود و ایشان با چه مدل ها و برنامه ای این را افزایش می دهد؟ اکنون چه میزان نفت می فروشیم و چه میزان از ارز آن به کشور باز می گردد؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس