قالیباف نمایه

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از روز شنبه در صحن علنی مجلس آغاز شده و نمایندگان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بر اساس حروف الفبا صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی می کنند.

سرویس سیاست مشرق- پنجمین روز و نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آغاز شد.

جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی  به ریاست محمدباقر قالیباف جهت ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه ابراهیم رییسی تشکیل شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روز شنبه هفته جاری (۳۰ مرداد) به بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم پرداختند و امروز جلسات رای اعتماد به پایان می رسد.

در جلسه امروز استماع دفاعیات عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی نفت، نیرو و ورزش و جوانان در دستور کار پارلمان است.

بررسی صلاحیت وزرا در روز سوم را اینجا بخوانید

تصاویر و فیلم های جلسه هفتم مجلس را اینجا ببینید

رای اعتماد به وزرای پیشنهادی مکتوب است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که رای‌گیری برای رای اعتماد وزرای پیشنهادی با ورقه به صورت مکتوب خواهد بود.

سید نظام‌الدین موسوی؛ اظهار کرد: با توجه به صراحت آیین‌نامه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی رای‌گیری برای رای اعتماد وزرای پیشنهادی به صورت مکتوب انجام می‌شود.

وی درباره حضور رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین‌نامه بعد از صحبت‌های اولیه رئیس جمهور هر یک از وزرای پیشنهادی می‌توانند از زمان دفاعیات خود وقتی را برای رئیس جمهور نگه دارند که از سرجمع آن صحبت کنند این زمان برای رئیس جمهور وجود داشته و پیش بینی می‌شود که آقای رئیسی جهت دفاع از کابینه پیشنهادی خود در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کند.

پیش از این مطالبی مطرح بود مبنی بر اینکه ممکن است جهت رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، رای گیری برای وزرای پیشنهادی به صورت الکترونیکی انجام شود.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز شنبه ۳۰ مردادماه بررسی صلاحیت ۱۹ وزرای پیشنهادی را آغاز کرده‌اند و امروز پرونده رای اعتماد در مجلس بسته می‌شود.


ضرغامی: باید از فرصت پیش آمده برای انجام کارهای تحولی استفاده کنیم

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: میراث فرهنگی شناسنامه و هویت ملی ما است که باید برای ترویج و تبلیغ آن تلاش کنیم

 عزت الله ضرغامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح برنامه های خود برای تصدی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: حکایت آسیب های مدیریتی ما در اغلب حوزه های مدیریتی کشور این است که به دنبال پاسخ های ساختاری و کلیشه‌ای برای جدی ترین مشکلات و مسائل جاری کشور هستیم ممکن است کارمان را راه بیندازد اما چون به آن عادت کرده ایم مردم دیگر آن را از ما نمی پذیرند بلکه باید با اقدام تحولی ساختارهای پوسیده و ناکارآمد را کنار بزنیم.

دفاعیه ضرغامی در مجلس

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت پرداختند.

بررسی صلاحیت جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

رئیس جمهور در مجلس حاضر شد/ پایان بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت/ واکنش قالیباف به فیلم منتشر شده از زندان اوین/ موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟ / ترسیم نقشه فروش نفت ایران در مجلس/ ماجرای مازراتی سواری نامزد وزارت! + عکس و فیلم

رئیس جمهور در مجلس حاضر شد/ پایان بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت/ واکنش قالیباف به فیلم منتشر شده از زندان اوین/ موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟ / ترسیم نقشه فروش نفت ایران در مجلس/ ماجرای مازراتی سواری نامزد وزارت! + عکس و فیلم


موافقت کمیسیون انرژی با اوجی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه های وزیر پیشنهادی نفت منطبق با اسناد بالادستی است.

مصطفی نخعی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) گزارش کمیسیون انرژی درباره جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت را قرائت کرد.  

   موافقت کمیسیون صنایع با اوجی

 سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون اوجی را برای تصدی وزرات نفت مناسب تشخیص داد.

 روح الله عباسپور در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت را قرائت کرد.

رئیس جمهور در مجلس حاضر شد/ پایان بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت/ واکنش قالیباف به فیلم منتشر شده از زندان اوین/ موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟ / ترسیم نقشه فروش نفت ایران در مجلس/ ماجرای مازراتی سواری نامزد وزارت! + عکس و فیلم

عسگری مخالف/ تجربه وزیر پیشنهادی نفت بیشتر در حوزه گاز است
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: تجربه وزیر پیشنهادی نفت بیشتر در حوزه گاز می باشد.

 مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نفت گفت: امروز یکی از مهم ترین تصمیمات مشترک مجلس و دولت رقم خواهم خورد، انتخاب وزرا با رییس جمهور و اعتماد به آن ها با مجلس می باشد، محصولات آنچه امروز می کاریم و می گماریم، مردم در ۴ سال آینده برداشت خواهند کرد.

وی افزود: اهمیت و سنگینی مسئولیت که امروز بر دوش ما می باشد و رسالت امروز مجلس مردمی نه توجیه تصمیمات دولت و نه تضعیف عملکرد آن است بلکه تعامل برای تکامل است.


چنارانی مخالف/ برنامه وزیر پیشنهادی نفت برای مناطق محروم پرنفت و گاز چیست؟

نماینده مردم نیشابور در مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نفت گفت: شما برای مناطقی که منابع نفت و گاز فراوان دارند اما هیچ سودی به مردم منطقه نمی‌رساند، چه برنامه‌ای دارید؟

هاجر چنارانی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نفت اظهار کرد: وزارت نفت به عنوان جیبی است که پدر یک خانواده برای او در نظر می‌گیرد. امروز یکی از مهم‌ترین وزارت خانه‌ها، وزارت نفت است. ما در مجلس قبلی منتظر این بودیم که از سمت دولت لایحه‌ای برایمان بیاید. نه اینکه نمایندگان دغدغه مردم را بررسی کنند و طرح ارائه دهند. ما امروز نمی‌توانیم منتتظر لایحه شما بمانیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس یازدهم گفت: دنیا به دنبال انرژی‌های تجدیدپذیر می‌روند و سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام می‌دهند. در دهه‌های آینده استخراج انرژی فسیلی موضوعیت خود را از دست می‌دهد. باید از حجم ذخایر زیرزمینی به بهترین نحو استفاده شود.

حسین زاده موافق/ اوجی با پاکدستی اش بهترین رأی را از مجلس می گیرد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس اوجی را بهترین گزینه برای وزارت نفت خواند و گفت که اوجی با پاکدستی و مظلومیتش بهترین رأی را از مجلس می گیرد.

 حسین حسین زاده در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نفت گفت: وزارت نفت یکی از بنگاه های اقتصادی کشور است. وزارت نفت تنها نامش نفت نیست و به نوعی وزارت اقتصاد و اشتغال، حتی فرهنگ هم محسوب می شود پس باید این قرارگاه به شخصی توانمند، متخصص، جهادی و انقلابی سپرده شود.

وی با بیان اینکه ۱۹ سال در شرایط سخت عملیاتی در حوزه نفت کار کردم، گفت: من اوجی را می شناسم. او مدیر من بوده، اوجی کار را از دانشکده نفت شروع کرده و بعد از فارغ التحصیلی کارآموزی کرده، یعنی کار را از کارگری آغاز کرد. به پاکدستی، امین بودن و داشتن روحیه انقلابی اوجی شهادت می دهم و ایمان دارم.

این نماینده مجلس افزود: هرگاه هر فردی از هر مجموعه ای وارد وزارتخانه ای شود موفق خواهد بود. اوجی اصلا از بدنه صنعت نفت بوده و می تواند در این حوزه موفق باشد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت به نوعی وزارت فرادولت ها است، گفت: بحث اقتصاد بدون نفت به معنای تعطیل کردن بخش نفت نیست که با استفاده از ظرفیت فروش نفت، گاز، پتروشیمی و فراورده های آن می توان اقدامات موثری در حوزه اقتصادی کرد.

رئیس جمهور در مجلس حاضر شد/ پایان بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت/ واکنش قالیباف به فیلم منتشر شده از زندان اوین/ موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟ / ترسیم نقشه فروش نفت ایران در مجلس/ ماجرای مازراتی سواری نامزد وزارت! + عکس و فیلم

نقدعلی مخالف/ وزیر پیشنهادی نفت توانایی فروش نفت را ندارد
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فروش نفت و گشایش راه برای آوردن ارز آن به کشور نیازمند جرأت و جسارت ویژه‌ای است که هنوز توانایی وزیر پیشنهادی نفت در این حوزه به بنده اثبات نشده است.

 حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی نوبت اول صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف جواد اوجی؛ وزیر پیشنهادی نفت بیان کرد: ما در بحث بودجه کشور و درآمدهای آن سه راه بیشتر نداریم؛ یکی بحث درآمدهای مالیاتی، یکی فروش نفت و دیگری نیز سایر درآمدها می‌باشد. با توجه به رکود اقتصادی برای تولید کنندگان و صنوف مختلف قطعا درآمدهای مالیاتی به قدری نمی‌رسد که بتوان کشور را اداره کرد. سایر درآمدها نیز ناچیز بوده و ما تنها راه‌مان فروش نفت و فرآورده‌های نفتی می‌باشد و لذا وزیری باید سکان وزارت نفت را در دست بگیرد که توانایی فروش نفت در شرایط تحریمی را داشته باشد.

نادران مخالف/ مردم انتظار دارند جریانات کشور بر مبنای پاکدستی حرکت کنند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به جریان پاکدستی اعتماد کردند و انتظار دارند که جریانات کشور بر این مبنا حرکت کنند.

 الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نفت، بیان کرد: آنچه که برای ما در سال‌های اخیر بیش از هر چیز اهمیت پیدا کرده این است که مردم به جریان پاکدستی اعتماد کردند و انتظار دارند که جریانات کشور بر این مبنا حرکت کند. بنده بیش از اینکه به کارآمدی افراد نگاه کنم به سلامت و پاکدستی آنها توجه می‌کنم.

وی افزود: امروز در کشور نفوذ از پنجره فساد وارد شده و اگر امروز فخری زاده های ما را می زنند به دلیل فساد در نقطه هایی است که باید این رصد را انجام می داد.


حبیب زاده بوکانی موافق/ اوجی  با مسائل حوزه نفت و انرژی آشناست

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی نفت تاکید کرد: اوجی  با مسائل حوزه نفت و انرژی آشنا می باشد.

انور حبیب زاده بوکانی نماینده مردم  در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نفت گفت: همانگونه که استحضار دارید آقا اوجی وزیر پیشنهادی نفت فردی توانمند بوده و از شجاعت، بصیرت و آگاهی فوق العاده ای برخوردار است، وی از بدنه صنعت نفت و آشنا با مسائل حوزه نفت و انرژی می باشد، بدیهی است که با تجاربی که در این حوزه دارد می تواند در این وزارتخانه به خوبی تاثیرگذار باشد.


اوجی: اقدامات مهمی برای فروش نفت پیاده می‌کنم

وزیر پیشنهادی نفت گفت: رویکرد فعالی برای دور زدن و بی اثر کردن تحریم ها در پیش گرفته و با استفاده از روش های موجود و سایر روش ها اقدامات مهمی را برای فروش نفت پیاده کرده و در این راه از ظرفیت تمام دستگاه های اجرایی استفاده می شود. جواد اوجی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس برنامه های خود جهت تصدی وزارت نفت را تشریح کرد.

واکنش وزیر پیشنهادی نفت به ادعای مالکیت خودروی مازراتی

بابایی کارنامی موافق/ اوجی، تجربه مدیریتی و روحیه جهادی دارد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مهندس جواد اوجی، از بدنه وزارت نفت است. تخصص ایشان کاملا مرتبط با سِمت پیشنهادی است. اوجی، تجربه مدیریتی و روحیه جهادی دارد.

علی بابایی کارنامی در نوبت صبح جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نفت گفت: ساختار سازمانی برای وزارت نفت بسیار مهم است. یکی از موضوعات این وزارت خانه مسئله کارکنان آن است که نیروهای متخصصی هستند که در شرایط سختی روزگار می‌گذرانند. بی‌عدالتی در ساختار سازمانی باید رخت بربندد.

نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم ادامه داد: اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از بندهای مورد توجه رهبری است. وزارت نفت یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند به این بند عمل کند. نقش مردم در سرمایه‌گذاری نفتی بسیار حائز اهمیت است.


قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ موضوع زندان اوین را پیگیری کند

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ با هماهنگی دادستانی کل موضوع مربوط به زندان اوین را پیگیری کنند.

 محمدیاقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر ابراهیم رضایی در خصوص تصاویر منتشر شده اخیر از زندان اوین گفت: کمیسیون اصل ۹۰ با هماهنگی دادستانی کل این موضوع مربوط به زندان اوین را پیگیری کنند، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

توقف جلسه مجلس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی متوقف شد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس اعلام کرد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلسه علنی مجلس به مدت ۳۰ دقیقه متوقف شده و راس ساعت ۱۱:۵ دقیقه مجددا جلسه علنی ادامه خواهد یافت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز صبح خود صلاحیت وزرای پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر نفت را مورد بررسی قرار دادند.

جلسه کوتاه غیرعلنی مجلس برای بررسی ادعاهای مطرح شده درباره اوجی
جلسه مجلس برای بررسی ادعای مطرح شده در خصوص اموال وزیر پیشنهادی نفت برای دقایقی غیرعلنی شد.

 در حالی که قرار بود ساعت ۱۱ و ۵ دقیقه جلسه مجلس بعد از اعلام تنفس نیم ساعته مجددا تشکیل شود، مجلس به مدت ۲۰ دقیقه وارد نشست غیرعلنی شد تا الیاس نادران در خصوص ادعاهایش پیرامون اموال جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت توضیحاتی را ارائه کند.

الیاس نادران صبح امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت به عنوان مخالف گفت که اوجی درباره اموال و دارایی هایش خلاف واقع می گوید. در پاسخ به این ادعا وزیر پیشنهادی نفت گفت که اگر اموالی غیر از آنچه که به رئیس جمهور اعلام کرده ام وجود داشته باشد سند آن را به نام مدعیان می زنم.

گزارش کمیسیون انرژی درباره وزیر پیشنهادی نیرو

سخنگوی کمیسیون انرژی گزارش این کمیسیون درباره وزیر پیشنهادی نیرو را قرائت کرد.

 مصطفی نخعی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) گزارش کمیسیون انرژی درباره محرابیان وزیر پیشنهادی انرژی را قرائت کرد.


موافقت کمیسیون کشاورزی مجلس با وزیر پیشنهادی نیرو

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو دولت سیزدهم خبر داد.

احدآزادی خواه در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی درباره علی‌اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو را قرائت کرد.

رئیس جمهور در مجلس حاضر شد/ پایان بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت/ واکنش قالیباف به فیلم منتشر شده از زندان اوین/ موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟ / ترسیم نقشه فروش نفت ایران در مجلس/ ماجرای مازراتی سواری نامزد وزارت! + عکس و فیلم

حق وردی مخالف/ انتظار داشتیم وزیر پیشنهادی نیرو برای رفع مشکل قطعی برق برنامه ارائه کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد: انتظار داشتیم وزیر پیشنهادی نیرو برای رفع مشکل قطعی برق برنامه ارائه کند.

 حسین حق وردی نماینده مردم شهریار در مجلس در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه به دلیل پوشش خبری جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس گفت: بیان مخالفت اینجانب نشان از این نیست که وزیر پیشنهادی نیرو صاحب فضائل نیستند، مخالفت اینجانب با آقای محرابیان صرفا به دو لیل می باشد؟ اول، عدم ارتباط تحصیلات و سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان با حوزه وزارت نیرو و دوم نقصان در برنامه های ارائه شده ایشان.


موافقت کمیسیون عمران مجلس با وزیر پیشنهادی نیرو
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی نیرو دولت سیزدهم خبر داد.

کمال حسین‌پور در جلسه علنی عصر امروز(چهارشنبه) گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره علی‌اکبر محرابیان، وزیر پیشنهادی نیرو را قرائت کرد.

رحیمی مظفری موافق/ محرابیان وزیری پرکار و جهادی است

نماینده سروستان با بیان اینکه مجلس جوان انقلابی زمینه ایجاد دولت جوان انقلابی شد، گفت: مجلس در آزمون بزرگی قرار دارد. البته که ما چک سفید امضا دست کسی نمی دهیم.

عبدالعلی رحیمی مظفری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو با ابراز امیدواری از اینکه دولتی در تراز دولت انقلابی شکل گیرد، گفت: نمایندگان در بیان مخالفت هایشان آبروی مومنان را در هم در نظر بگیرند. ما حق نداریم در بررسی صلاحیت ها چنین برخوردی داشته باشیم. بدانید که اکنون مجلس در آزمون بزرگی قرار دارد. ما در آستانه گام دوم انقلاب هستیم و همین مجلس جوان انقلابی زمینه ایجاد دولت جوان انقلابی را فراهم کرده است. کمک کنیم تا هر چه سریع تر کابینه ایجاد شود البته که ما چک سفید امضا هم دست کسی نمی دهیم.


محمدنژاد موافق/ کارنامه وزیر پیشنهادی نیرو بیانگر مدیریت جامع وی است

نماینده مردم لنگرود در مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی نیرو مدیریت جامع آگاهانه و حرفه ای در حوزه آب و برق کشور دارد.

  پرویز محمدنژاد در جریان جلسه علنی نوبت اول امروز چهارشنبه مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد: بخشی از تحصیلات ایشان مرتبط با حوزه وزارت نیرو است. از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که ما قصد انتخاب یک مدیر را داریم و مدیر باید نسبت به ظرفیتهای سازمان خود آگاه باشد و برای استفاده از آن برنامه ریزی کند. آقای محرابیان نیز نسبت به حوزه برق، آب و نیروگاه شناخت کافی را دارد.

نماینده مخالف: محرابیان از بدنه وزارت نیرو نیست

ایان نهمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم
نهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم لحظاتی قبل پایان یافت.

 محمدباقر قالیباف دقایق پیش با به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه علنی نوبت اول امروز چهارشنبه مجلس اعلام کرد جلسخ علنی بعدی مجلس راس ساعت ۱۴ جهت بررسی ادامه صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم برگزار خواهد شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و وزرای پیشنهادی نفت و نیرو را بررسی کردند.

آغاز آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم
دهمین و آخرین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم دقایقی پیش آغاز شد.

جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف و جهت ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی شروع شد.

نمایندگان در نشست صبح به ادامه بررسی صلاحیت ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخته و سپس بررسی صلاحیت جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت را به پایان رساندند.

بانکی پور مخالف/ وزیر نیرو طوری رفتار کند که زمینه چانه زنی و فشار ایجاد نشود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی نیرو طوری رفتار کنند که زمینه چانه زنی و فشار ایجاد نشود.

 امیرحسین بانکی پور در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: با وضع موجود قطعا امسال هم قطعی برق خواهیم داشت و ایشان در برنامه هایشان درباره نیروگاه های حرارتی صحبت کرده‌اند، اما منابع سرمایه گذاری ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در برنامه هایسان مشخص نیست.

رئیس جمهور در مجلس حاضر شد/ پایان بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت/ واکنش قالیباف به فیلم منتشر شده از زندان اوین/ موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟ / ترسیم نقشه فروش نفت ایران در مجلس/ ماجرای مازراتی سواری نامزد وزارت! + عکس و فیلم



محرابیان: طوری برنامه ریزی می‌کنیم که مشکل آب و برق نداشته باشیم

وزیر پیشنهادی نیرو دولت سیزدهم گفت: در برنامه‌ام حصول اطمینان از تأمین آب و برق پایدار و ارتقای حکمرانی آب با مبانی عدالت، شفافیت، قانون‌مداری مورد توجه خواهد بود.

 علی اکبر محرابیان در جلسه علنی نوبت عصر امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه هایش برای تصدی وزارت نیرو گفت: ما مکلف هستیم علاوه بر جبران عقب ماندگی‌ها طوری برنامه ریزی کنیم که در یک افق بلند مدت، مشکل آب و برق نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید کارگاهی به وسعت ایران برای ساختن آن بنا کنیم، گفت: در برنامه‌ام حصول اطمینان از تأمین آب و برق پایدار، ارتقای حکمرانی آب با مبانی عدالت، شفافیت، قامون مداری و با توجه به مناطق محروم، ارتقاء سطح پژوهش و فناوری، بهبود محیط کسب و کار در صنعت آب و برق از طریق مردمی سازی اقتصاد مورد توجه خواهد بود.

محربیان: مشکل قطعی برق و کمبود آب را حل می کنم

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پرداختند.

 بررسی صلاحیت سید حمید سجادی هزاوه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.


کمیسیون فرهنگی صلاحیت حمید سجادی را تأیید نکرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که اکثریت کمیسیون فرهنگی از صحبت های سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان قانع نشد و به صلاحیت او رأی منفی داد.

 مجید نصیرایی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس درباره حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را قرائت کرد.

یزدی خواه مخالف/ روحیه سجادی متمایل به اشرافی گری است
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت های اخیر ورزشی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت که روحیه سجادی متمایل به اشرافی گری است و تناسبی با دولت مردمی ندارد.

 سیدعلی یزدی خواه در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به موضوع مخالفت اخیرش با چند وزیر پیشنهادی اشاره کرد و گفت: من از ۱۹ وزیر پیشنهادی کابینه سیزدهم برای ۱۶ نفر به عنوان موافق ثبت نام کردم و تنها برای سه نفر مخالف بودم. دو سال ذیل زعامت آقای رئیسی در قوه قضاییه به عنوان مدیرکل فرهنگی حضور داشتم و به ایشان ارادت دارم.

فروردین مخالف/ وزیر پیشنهادی ورزش از جنس انقلاب نیست
رییس فراکسیون ورزش مجلس ضمن مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تاکید کرد: شخصی می تواند این کشتی به گل نشسته ورزش و جوانان را نجات دهد که از جنس انقلاب باشد، این ویژگی در آقای سجادی در این ۴۲ سال عمر انقلابی دیده نشده است.

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد در مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: به عنوان یک عضو جامعه ورزش که دارای تحصیلات ورزشی هم می باشم خاک ورزش را خورده ام و از کودکی در ورزش بودم و برای شخصیت ورزشی آقای سجادی احترام قائل هستم.


کوچکی نژاد موافق/ وزیر پیشنهادی ورزش یک قهرمان ملی است

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: این اولین بار است که یک وزیر ورزش از جامعه ورزشی که دارای تحصیلات و تخصص در این حوزه است به مجلس معرفی شده است.

 جبار کوچکی نژاد در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بیان کرد: در ابتدا به وزرای پیشنهادی که از فردا در مسند دولت خواهند نشست توصیه می کنم که توجه کنند تا شهید رجایی و شهید باهنر با گذشت حدود ۴۰ سال همچنان به عنوان الگوی دولتمردان مطرح هستند چرا که این عزیزان ساده زیست بودند و به مبارزه با فساد و انحرافات پرداختند.


خدابخشی مخالف/ نوع نگاه سجادی در حوزه ورزش و جوانان محل تردید و ابهام است

نماینده مردم الیگودرز در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش گفت: برنامه جامعی در بخش ورزش بانوان در برنامه ایشان دیده نشده است.

 محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در جلسه علنی نوبت عسر امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: ما معیارهایی را برای ارزیابی در نظر گرفتیم که این معیارها شامل ویژگی های شخصیتی، توانایی جسمی و ذهنی، ویژگی مدیریتی و تخصصی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و... بود که روی این معیارها درباره آقای سجادی حرفی ندارم، اما نوع نگاه وی در حوزه ورزش و جوانان محل تردید و ابهام است که باید درباره نوع نگاه وی اطمینان پیدا کنیم که نگاه ایشان به اداره کشور آیا مبتنی بر استفاده از پتانسیل های مختلف موجود در کشور است؟

راستینه مخالف/ سجادی توانایی اداره ورزش را ندارد

رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد گذشته سجادی نشان می‌دهد که او توانایی اداره ورزش را ندارد.

 احمد راستینه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سجادی از قهرمانان ورزش است، بسیاری خواسته‌اند که در مقام موافق و بسیاری درخواست کرده که در مقام مخالف صحبت کنم.

وی ادامه داد: من در طول یکسال گذشته ارتباط مستمر با وزارت ورزش داشتم، آقای سجادی برنامه تحولی ندارد و برنامه‌های چهار سال وزارت ورزش را ارائه کرده است. او توانایی اداره ورزش را نداشت که سوابق قبلی‌اش هم این را نشان می‌دهد.

رئیس جمهور در مجلس حاضر شد/ پایان بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت/ واکنش قالیباف به فیلم منتشر شده از زندان اوین/ موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی چه گفتند؟ / ترسیم نقشه فروش نفت ایران در مجلس/ ماجرای مازراتی سواری نامزد وزارت! + عکس و فیلم

سجادی: درد ورزشکاران را درک می کنم

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارتخانه ورزش را به قرارگاه مسائل مربوط به جوانان و تولید امید خواهم کرد، گفت که درد ورزش را درک می کنم و با درمان آن آشنا هستم. اجازه نمی دهم ورزشکاران در میادین بین المللی غریب باشند.

 حمید سجادی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) و در دفاع از برنامه هایش گفت: تحول آفرینی خواست ما است. وزارت ورزش می تواند و باید پرچمدار تحول به عنوان یکی از دروازه های دولت مردمی باشد. می کوشیم که به استعدادها نگاه کنیم که در چند سال گذشته ورزش و جوانان به حاشیه رفته است.

سجادی وزیر پیشنهادی ورزش قبل از شروع سخنرانی در مجلس رخصت گرفت


پایان بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت در مجلس

رسیدگی به صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت در مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روز شنبه (۳۰ مردادماه) در پنج روز و هشت شیفت کاری به بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت ابراهیم رئیسی پرداختند.

در طی چند روز گذشته نمایندگان موافق و مخالف هر کدام از وزرا نظرات خود را بیان کرده و وزرای پیشنهادی نیز به ارائه برنامه‌هایشان پرداختند.

وزرای پیشنهادی راه و شهرسازی، دادگستری و دفاع سه وزیری بودند که هیچ نماینده مخالفی برای آنها صحبت نکرد و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشاورزی و کشور نیز تنها یک نماینده مخالف به بیان اظهارات‌اش پرداخت.

در اولین روز بررسی صلاحیت وزرا ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به تشریح برنامه‌های دولت خود و دفاع از کابینه خود پرداخت در آخرین روز بررسی صلاحیت نیز رئیس جمهور با استفاده از باقی‌مانده وزرای پیشنهادی مجددا از گزینه‌های خود در مجلس شورای اسلامی دفاع کرد.

رئیسی به مجلس آمد

مجلس شورای اسلامی تا ساعتی دیگر وارد رای‌گیری در مورد وزرای پیشنهادی دولت خواهد شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهور برای آخرین دفاعیات از وزرای پیشنهادی خود در کابینه سیزدهم وارد مجلس شورای اسلامی شد.

رئیس جمهور ۱۹ وزیر پیشنهادی خود را برای تصدی ۱۹ وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد و جلسات مجلس از روز ۳۰ مردادماه به صورت دو شیفت برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تشکیل شده است.

رئیس جمهور روز شنبه هفته جاری نیز یعنی اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی آمد و با استفاده از فرصت دو ساعت و نیمه خود به بیان برنامه‌های خود و وزرایش پرداخت اکنون از فرصت باقی‌مانده از دفاعیات وزرای معرفی شده‌اش استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    5 3
    یه سری وزیرا که .....
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    23 1
    پس کی مهندسینی که در دولت گذشته از شرکتهای نفتی خارجی رشوه های میلیون دلاری گرفتند و حالا سوپرمیلیاردر و ملاک هستند محاکمه میشن؟
    • . IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      0 0
      هیچوقت
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      0 0
      حتما تا هفتصد سال دیگه بالاخره به جرمشون رسیدگی میشه
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    7 3
    کجاطبق حروف الفبا بود اوجی که امروز زلفی گل دیروز بعدازضر غامی بود
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      4 0
      حروف الفبا بر اساس نام وزارتخانه ها هست اگه اشتباه نکنم.
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      2 0
      ترتیب الفبا بر اساس نام وزارتخانه از آموزش و پرورش تا ورزش و جوانان
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      3 0
      به ترتیب اسم وزارت خونه ها بود، نه وزاری پیشنهادی.
    • محمدحسن IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      2 0
      بر طبق الفبای نام وزارتخانه است.
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      1 0
      اگر طبق وزارتخاته باشد بهداشت دیروز بود
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    6 2
    هرکاری می خواهید کنید زودتر فکر بورس وضرر سهام داران هم باشید حتما وزیر اقتصاد سریعتر مشخص بشه بازار بلاتکلیف هست
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    3 9
    درود بر قالیباف
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    3 0
    میشود آقای قالیباف نظرشون رو ابراز بفرمایند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    1 0
    باید بررسی شود
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    1 1
    مشرق به روز نیستی ها خبر فوری نداری کو خبر محسن رضایی معاون اقتصادی دولت شد؟
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    1 0
    متاسفانه در مجلس انقلابی احمدی بیغش را بعنوان نماینده هتاک به اقای ضرغامی به ملت معرفی کرد جای بسی سر شکستگی ست
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    1 0
    ............................
  • GB ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    8 1
    برای زندان اوین فرمودند پیگیری خواهد شد، تمام!!!
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
      9 2
      مثل پیگیری های قبل. تمام؟
  • GB ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    3 0
    بجث گاز تو دنیا مهم تر از نفت شده. تجربه گاز منفی نیست.
  • US ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    خب خدارو شکر
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 0
    رای بدید به همشون دوباره وقت ملت با صحبت در باره وزرا تلف نکنید
  • DE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    0 0
    رئیس جمهور در مجلس حاضر شد// اگر این خبر در زمان دولت قبل و قبل از انتخاب دولت مردمی جناب رییسی مخابره میشد میلیون ها نفر میزدند تو گوش خودشون و آب میزدند به صورت خودشون که از خواب بیدار شوند فکر میکردند دارن خواب میبینند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس