مجلس نمایه

وزیر پیشنهادی بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت: در کارزار مبارزه با کرونا و در راه خدمت به مردم تا پای جان خواهم ایستاد و بر این باورم وزیر بهداشت وقتی وزیر مردم است که کنار مردم ایستاده باشد.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه بررسی‌ صلاحیتش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جهاد سلامت در طی چهل سال ادامه داشت و در دو سال اخیر به اوج خود رسید و جنگ جهانی برای مبارزه با کرونا در ایران هم موجب بسیج مدافعان سلامت شد و آنها را در خط مقدم نبردی دشوار قرار داد.

وی افزود: اینجانب دشواری کرونا را با پوست و گوشتم حس کردم و اسفند ۹۸کرونا گرفتم و مرگ را با چشمانم دیدم و امیدی به زنده بودن نداشتم و در آن شب‌ها روزهای سخت به‌یاری خداوند دستم را گرفت و جانی دوباره به من بخشید تا به میدان دفاع از سلامت بیایم و اجازه ندهم این پرچم سفید بر زمین بماند.

عین‌الهی ادامه داد: در کارزار مبارزه با بیماری کرونا خاضعانه در برابر اعتماد ارزشمند مجلس سر تعظیم فرود می‌آورم و در راه خدمت به مردم تا پای جان خواهم ایستاد و بر این باورم وزیر بهداشت وقتی وزیر مردم است که کنار مردم ایستاده باشد.

وی با تاکید بر اینکه عنوان وزارت وقتی برازنده وزیر است که برای سلامت مردم خود را به آب و آتش بزند و شب و زور و خواب و و خوراکش بهبودی بیمارانی باشد که رنج درمان به رنج بیماریشان افزوده شده است، گفت: دوشادوش مدافعان سلامتم و اگر مورد اعتماد قرار گیرم نمی توانیم درمان مردم را معطل تصمیم گیری‌ها کنیم و دفاع از سلامت مردم نباید معطل شخص یا چیزی گردد چون حفظ جان مردم نخستین اولویت دولت است.

عین الهی افزود: جان مردم مهمترین نعمت خداوند و حفظ آن نخستین اولویت دولت است و سلامت مردم خط قرمز ماست و دفاع از آن محور همدلی ایرانیان در دولت مردمی خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم بر این ویروس منحوس غلبه کنیم و به امید خدا این کار را خواهیم کرد،‌ گفت: بیماری کرونا نشان داد سلامت، موضوعی تک بعدی نیست و بر همه ابعاد زندگی تاثیر می گذارد و از آن تاثیر می‌پذیرد و امیدوارم با اعتماد مجلس جهاد سلامت را در سنگر وزارت بهداشت ادامه دهم.

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین مسئله بیماری کرونا هست،‌گفت: امروزه در دنیا ثابت شده مهمترین عامل جلوگیری از کرونا واکسیناسیون است و کشورهایی که توانسته اند واکسیناسیون را به مقدار زیادی انجام دهند میزان مرگ و میرشان کاهش یافته است و یکی از برنامه های اصلی ما واکسیناسیون است و ۱۲۰میلیون دوز واکسن لازم داریم و ناچار به واردات هستیم و از همه آنهایی که می توانند واکسن وارد کنند استفاده خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت ادامه داد: تا پایان بهمن امسال واکسیناسیون را تمام می‌کنیم و با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها این واکسیناسیون را انجام خواهیم داد.

عین الهی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی بسیج با قدرت ادامه خواهد یافت،‌ گفت: بحث بعدی قرنطینه یا «لاک داون» است و ما با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی باید این لاک داون را انجام دهیم ولی باید قرنطینه‌مان نمایشی نباشد و اینکه دو هفته تعطیل کنیم و بعد از آن مرگ میرمان افزایش یابد لاک داون نیست و باید لاک داون واقعی را اجرا کنیم و از همه امکانات برای این کار کمک بگیریم تا چرخه ویروس را متوقف کنیم.

وی افزود: مهمترین مسئله در کنترل کرونا مدیریت است و در ستاد کرونا حتما باید از نمایندگان مجلس استفاده موثر ببریم و باید بسیاری از اختیاراتمان را به استانها واگذار کنیم تا خودشان با توجه به شرایط در مورد کرونا تصمیم بگیرند.

وزیر پیشنهادی بهداشت ادامه داد: تولیت سلامت مردم با وزارت بهداشت است ولی ۷۵درصد از عوامل تاثیرگذار در سلامت خارج از وزارت بهداشت است ولی باید وزارت بهداشت بتواند تولیت خود را در سایر بخش ها انجام دهد و در این مورد نیازمند متناسب‌سازی ساختار هستیم.

وی با اشاره به کاهش سهم هزینه های مردم در نظام سلامت، تصریح کرد: علیرغم اینکه در قانون برنامه ششم باید هزینه های خدمات سلامت به ۲۵درصد کاهش می یافت امروز بالای ۴۰درصد است و باید با منابع مالی که پیدا می‌کنیم، این عدد را به این مقدار کاهش دهیم.

عین‌الهی با اشاره به نظام بهداشت و پیشگیری گفت: ‌پیشگیری بر درمان مقدم است و خوشبختانه نظام شبکه و خانه های بهداشت را در همه جای کشور داریم و باید روی کارایی آنها دقت و تقویت کنیم و نظام پزشک خانواده برای ما ارجح است. 

وزیر پیشنهادی بهداشت افزود: امروز در مسائل بهداشتی بیماری های مزمن غیر واگیر مثل چاقی، دیابت،‌ فشار خون،‌ چربی بالا را با اصلاح سبک زندگی و تغذیه باید رفع کنیم و خانواده ها و ما در این زمینه بیشتر دقت کنیم.

وی با بیان اینکه «نظام ارجاع» در قانون برنامه ششم توسعه و در سیاستهای ابلاغی رهبر انقلاب به ما ابلاغ شده است ولی مقاومت های عمده از ارائه دهندگان و گیرندگان سلامت بوده است،‌ گفت: اگر بتوانیم زیرساخت های الکترونیک و کارهای فرهنگی کنیم می‌تواند این را تسهیل کند و در همه جای دنیا برای اینکه بتوانند نظام سلامت را از نظر بهداشتی کنترل کنند، نظام ارجاع و پزشکی خانواده دارند بنابراین کلید ما برای نجات از این معضل نظام ارجاع و پزشکی خانواده است.

عین‌الهی با تاکید بر اینکه باید بیمه پایه درمان را همگانی کنیم و پوشش اجباری بیمه پایه درمان برای همه ایرانیان داشته باشیم، تصریح کرد: تاکید ما بر بیمه رایگان برای اقشار آسیب‌پذیر براساس ارزیابی تمکن مالی است و باید پوشش این بیمه ای که داریم را افزایش دهیم و باید خدمات دندانپزشکی و بیماری های نوپدید تحت پوشش بیمه باشد و باید تمام خدمات کرونا تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس