وزیر بهداشت: واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از کروناست/ واکسن به اندازه کافی وارد کشور خواهد شد

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از کروناست گفت: انجام واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از ویروس کرونا خواهد بود.

به گزارش مشرق، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره واکسیناسیون اظهار کرد: واکسیناسیون راه حل پیشگیری و اداره ویروس کروناست.

بهرام عین اللهی افزود: تعداد مرگ و میرها در همه دنیا و آن قسمت‌هایی که توانسته اند واکسیناسیون را خوب انجام دهند به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

عین اللهی تصریح کرد: در کشور ما هم آن قسمت‌هایی که واکسیناسیون خوب انجام شده مانند: کادر بهداشت و درمان که حدود ۹۵ درصدشان واکسینه شده اند تعداد مرگ و میرها خیلی کم شده است.

بیشتر بخوانید:

روند واکسیناسیون امیدبخش است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: علی رغم اینکه تعداد بیماران کرونایی بیمارستان‌ها افزایش یافته، اما به علت واکسیناسیون در کادر درمان تعداد فوتی‌ها در میان گروه بهداشت و درمان کاهش یافته است، بنابراین واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از کروناست که با پیگیری‌های معاونت ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های کمک کننده مانند: وزارت امور خارجه، وزارت راه و ... خبرهای خوبی در خصوص واکسن در راه است.

عین اللهی بیان کرد: واکسن به اندازه کافی و به تدریج وارد کشور خواهد شد، همانگونه که در طول تاریخ همکاری‌های ملت اثر بخش بوده، بنابراین در دوران کرونا هم همکاری‌های مردم موثر خواهد بود و برای ما اهمیت زیادی دارد. بعضی از استان‌ها مردم حسینیه خود را تعطیل کرده و در آن محل واکسیناسیون راه اندازی کرده اند که این موضوع نشان دهنده کمک مردم است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورزشگاه‌ها هم تبدیل به محل واکسیناسیون شده اند، چرا که واکسن زدن کار خیلی پیچیده‌ای نیست و ساده است، بنابراین همه می‌توانند آن را انجام دهند و تنها یک ناظر بهداشتی در این مکان‌ها کافی است.

عین اللهی تاکید کرد: مردم به عنوان افراد تحصیل کرده در بحث واکسیناسیون و ریشه کن شدن کرونا می‌توانند حرکت جهادی بزنند. برای مثال اینگونه موضوعات را در مواقع سیل و زلزله و ... برای کمک دهی شور و شوق مردم می‌توان مشاهده کرد، بنابراین در واکسیناسیون هم انتظار داریم که همزمان با ورود واکسن از حرکت‌های مردمی استقبال کنیم و در هرکدام از مراکز یک رابط بهداشتی قرار دهیم تا واکسیناسیون به خوبی انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برنامه داریم تا برای افراد مسن که برای رفت و آمد به مراکز واکسیناسیون مشکل دارند، واکسیناسیون خانه به خانه را در برخی استان‌ها راه اندازی کنیم. البته واکسن‌های موجود چرخه سرمای زیادی ندارند و بین ۴ تا ۶ درصد است، اما برخی واکسن‌ها دارای چرخه سرمایه زیادی هستند. برای مثال چرخه سرمایه در واکسن اسپونتیک وی منفی ۲۰ درجه است و در واکسن فایزر منفی ۷۰ درجه نشان داده می‌شود.

عین اللهی اضافه کرد: واکسن‌های برکت و سینوفارم در حال حاضر در کشور موجود هستند و نگهداری آن‌ها خیلی راحت است، چرا که درجه زیادی ندارند. امیدواریم که با انجام واکسیناسیون به مقدار کافی و سریع بتوانیم از موج‌های بعدی کرونا جلوگیری کنیم. در حال حاضر یک فاجعه انسانی داریم که در طول تاریخ کشورمان بی سابقه است و تلفات روزانه زیادی را شاهد آن هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام مراکز درمانی بهداشت بسیج شده اند و برای واکسیناسیون زحمت می‌کشند و پرسنل سلامت ما و پزشکان و پرستاران و پیراپزشکان شبانه روز فعالیت می‌کنند، اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و خیلی اوقات درمان در خصوص مراحل پیشرفته بیماری موثر نخواهد بود، اما وزارت بهداشت تمام تلاش خود را در جهت بهبود کرونا به کار خواهد گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آجرلو IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    4 7
    اگر واکسناسیون تنها راه بود, امروز می بایست آمریکا, انگلیس و اسرائیل خبیث عاری از کرونا می بودند و از آن طرف عراق و افغانستان و دیگر کشورهایی که به سمت واکسیناسیون عمومی نرفته اند, در اوج کرونا قرار می گرفتند ولی واقعیت کاملا به عکس است. چرا مسئولین درس نمی گیرند؟
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      5 5
      راه حل شما چی هست؟داروی امام کاظم به نظر شما جوابگو هست؟همین الان فوتیهای بالای هفتاد سال ایران در اثر کرونا خیلی کاهش داشته .به نظر شما چون واکسن زدن یا چیز دیگری هست؟تو آمریکای به قول شما خبیث هنوز 40درصد جمعیت واکسن نزدن اما شما برو تو ایتالیا وانگلیس آمار فوتیهارو ببین.مبتلایان آمارشون همه جای دنیا بالاست چون واکسن هم بزنی از بیماری مصون نیستی اما لااقل نمی میری.
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      2 2
      پاسخ به «راه حل شما؟» نمی میرند ؟! پس آمار چندی پیش خود وزارت چی بود ؟ با اون هم انکار و اینکه عوارضی ندارد و چه و چه ، آمار هزاران فوتی دادند ! وزارت دروغ نمی تواند مدعی سلامت مردم باشد.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 1
      ماسک را اجباری کنید نه واکسن.همین الان مردم 40درصد فقط ماسک میزنن شما که میگید بعد واکسن همچنان ماسک باید بزنیم بجای واکسن ماسک را اجباری کنید عوارض واکسن اونم خارجی اصلا معلوم نیست
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      1 0
      یک نفر را پیدا کنید که رهایات صحیح با پروتکل های طب اسلامی و داروی امام کاظم علیه السلام از دست رفته باشد یا حداقل کرونای شدید گرفته باشد مردن بس است ترس بس است وحشت بس است ..
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    به کادر درمان استرازینکا تزریق شد .
    • نگار IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      من کادر درمانم استرازنکا نزدم و واکسن روسی زدم،اتفاقا به اکثر کادر درمان واکسن روسی تزریق شده.
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      استرا زینکا یا اکسفورد قوی تر از واکسن روسی است . خیلی جاها استرازینکا زدند . در استرازینکا از ویروس زنده استفاده شده خیلی ها بعد از تزریق یک هفته تب می کنند . ولی تمام واکسن ها نیاز به مرحله سوم دارند .
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      1 0
      دوست من پرستاره اصلا واکسن نزده . میگه تو بیمارستانشون هستند کسانیکه واکسن نزدند و لی باید تعهد بدند . حالا شماها باهم دعواکنید
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 2
    اگر واکسناسیون تنها راه بود,/// جواب تو همه جا همین پیام را می گذاری . تو کی هستی که خودت را دانا تر از این همه پزشک می دانی . چرا با مردم دشمن هستی .می خواهی مرگ و میر بالا رود و مردم بر علیه حکومت قیام کنند .خجالت نمی کشی . شرم نمی کنی .از خدا بترس .به چی اعتقاد داری .هر جه نصیحتت می کنم باز جرند می گویی . همه جا همین دروغ بی استدلال را میگویی .مگر او تحقیق کردی چرا عراق نمی‌میرند .مگر در اسراییل روز ی چند نفر می می زند . جرا اسم ترکیه را نمی بری .اگر منطق داری جواب من را بده.
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      1 0
      عجب ! اون همه دروغ حالا مدعی هم شدید ؟! نیجر نه تنها از پروتکل های کذایی خبری نیست ، بلکه واکسنها رو قبول نکردند ، آمار فوتیشون چند تاست ؟ با ماسک ریه مردم رو خراب می گنند بعد هم بیمارستان و اکسیژن و ... !
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      1 1
      عجب ! اون همه دروغ حالا مدعی هم شدید ؟! / جواب / ما چه دروغی به تو گفتیم تو از زیر سوالات من فرار کردی و دوباره نیجر را مثال زدی . همون چند مورد را گفتی جواب من را بده و خیال بافی نکن. می گویی ماسک . بله ماسک بد است و باعث می شود پاتوژن وارد ریه نشود و ریه ضعیف شود و لی علت کرونا که ماسک زدن نیست ؟ کدام دانشمند گفته هر کس ماسک بزند کرونا می گیرد ؟ و قرار هم نیود یک سال ماسک بزنیم .اگر شما فاصله اجتماعی را رعایت کنید ظرف دو هفته بیماری کنترل می شود . ما چه کار به وزیر بهداشت داریم ما می گوییم بر خلاف اجماع پزشکان نظر نده ؟ نگفتی سوادت چقدر است ؟
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    2 3
    اگر واکسناسیون تنها راه بود, امروز می بایست آمریکا, انگلیس و اسرائیل خبیث عاری از کرونا می بودند و از آن طرف عراق و افغانستان و دیگر کشورهایی که به سمت واکسیناسیون عمومی نرفته اند, در اوج کرونا قرار می گرفتند ولی واقعیت کاملا به عکس است. چرا مسئولین درس نمی گیرند؟/ جواب / ایا تو به این حرفی که زدی باور داری ؟ یا قصدت صدمه زدن به مردم است ؟ اگر با ور داری در همین جا حاضر باش و جواب سئوالات من را بده . اولا گفتی امریکا و انگلیس و اسرائیل . خیلی خوب امار همین امروز مرگ و میر در این سه کشور را بگو . دوما تعداد افراد واکسنه شده این سه کشور را بگو . سوما تعداد جمعیت این سه کشور را بگو تا مبنایی باشد برای گفتگو . چهارم در باره افغانستان و عراق . ایا تو امار مرگ و میر روزانه این دو کشور را به صورت دقیق داری ؟ ایا ویروس دلتا وارد این دو کشور شده است یا هنوز همان سویه قبلی است ؟ پنجم . مگر تو پزشکی که در مورد یک مسئله تخصص نداری نظر می دهی ؟ لطفا میزان سواد و رشته تحصیلیت را برایم بنویس . ایا درست است حرفهای اینهمه پزشک و متخصص و فوق تخصص کشور را رد می کنی ؟ اگر تو بیماری حا د بگیری و نیاز به عمل جراحی مثلا آپاندیس داشته باشی ایا حرف پزشک را قبول نمی کنی ؟ و صبر می کنی تا بمیری ؟ چرا حالا با این جرات حرف اجماع پزشکان کشور را زیر پا می گذاری ؟ ایا می دانی گناه این حرفهایت چقدر است ؟ ایا می دانی اگر کسی فریب تو را بخورد و بیمیرد تو هم در گناه قتلش شریک هستی ؟ ایا به قیامت اعتقاد نداری ؟ کدام عالم دین به تو گفته که واکسن و دوا و درمان بد است ؟؟؟؟؟ اگر تو از مریدان این سایت هستی مگر نمی بینی رهبر چقدر فاصله اجتماعی را رعایت می کند و واکسن زد . لطفا جواب حرفهای من را با خونسردی یک بیک بده . و من بعد دیگر این حرفها را حتی در بین اعضای خانواده ات تکرار نکن . حرام است . تو باید مقلد یک نفر باشی . گوش به حرف مرجع تقلیدت بده نه به فلان مداح . /// منتظر جوابت هستم . مشرق نیوز به عنوان یک شهر وند حق من هست که پیامم را منتشر کنی .
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    2 0
    راه حل شما چی هست؟داروی امام کاظم به نظر شما جوابگو هست؟/ جواب / افرین برادر عزیز جواب خوبی دادی . مردم عزیز چیزی که من متوجه شدم این است که ضد انقلاب بدش نمی اید امار مرگ و میر در کشور بالا رود تا از این طریق به خیال خودشان به جمهوری اسلامی ضربه بزنند . از طرفی اشکالات نمکی را به حساب نظام می گذارند و می گویند واکسن به موقع نخریدند و از طرفی بر علیه واکسن تبلیغ می کنند و دوستان نادان هم با انها همدست شده اند . امروز هر کسی برعلیه نظام پزشکی و پزشکان عزیز ما حرف بزند خائن به دین و کشور است . همه ما اشکالات را می دانیم ولی بر علیه اجماع پزشکان هر کس حرف بزند حرفش حرف شیطان است . عمده پزشکان ما افراد مومن و متدین هستند . و خدمات زیادی به همه ما کردند و فکر نکنم ما حتی یک روز بدون پزشک بتوانیم زندگی کنیم . اگر پول دوست دارند کدام از ما از پول بدمان می اید ؟اما زحمات انها را فراموش نکنیم.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    2 0
    آقا اونایی که مخالف واکسن هستن مرد باشن رو حرفشون وایسن و واکسن نزنن. در مورد دیگران هم نظر ندن. عیسی به دین خود موسی به دین خود.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 3
    علت نبود کرونا در نیجر :ضعف ارتباط بین آنها و نیز پایین بودن سن جمعیت این کشور است. این عوامل باعث شده است که نیجر تبدیل به موردی برای پژوهش‌های عمیق توسط ویروس شناسان شود.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 3
    علت نبود کرونا در نیجر : از نگاه کارشناسان، یکی از مهمترین دلایل این رخداد، آب و هوای گرم و خشک نیجر و فاصله زیاد میان روستاها با یکدیگر و ضعف ارتباط بین آنها و نیز پایین بودن سن جمعیت این کشور است. این عوامل باعث شده است که نیجر تبدیل به موردی برای پژوهش‌های عمیق توسط ویروس شناسان شود.
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 0
      گرم و خشک که خودمون هم اکثر مناطق کشورمون گرم و خشک هست. جمعیت روستایی و شهرهای کوچک هم جمعیت جوانشون قابل توجه می باشد. فاصله تلفات با آنچه بهداشت جهانی پیش بینی (یعنی ملیونی) می کرد غیر قابل تصوره. اتفاقا ارتباطات نیجرها بسیار و فوق العاده است. همین کنار خودمون ترکمنستان رو ببینید اگر تبعات تلفاتی که بهداشت جهانی تبلیغ می کند واقعیت داشت الآن کشورهایی مثل ترکمنستان چه وضعی می داشتند ؟
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 2
    تنها راه پیشگیری از کرونا واکسن است !!!! میشه بگی پس چرا پدر و مادر من که هر دو واکسن زده بودند در عرض دو هفته هر دو به رحمت خدا رفتن ؟؟؟؟؟؟!!!!!! آقا یکی بیاد جواب بده که چرا درصد زیادی از فوتی های کرونا کسانی هستن که واکسن زدن ؟؟؟؟ یکی جواب منو بده
    • ناشناس IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
      1 1
      در خصوص مدت زمان مصونیت بعد از تزریق دو دوز واکسن مطالعه بفرمایید!به محض تزریق هیچ واکسنی بدن سریع مقاوم نمیشه!!!مطالعه .......
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 1
    دکتر ها با مغز بسته تربیت میشن و تصور میکنن دستورات سازمان کشتار جهانی وحی منزله از طرف الله هست به آمار آمریکا و خصوصا اسراییل بعد واکسیناسیون نگاه کنید
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 0
    علت پایین بودن آمار فوتی کرونا در چین چیست ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس