«عین اللهی» برای خودکفایی در تولید دارو و واکسن برنامه دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: عین اللهی برنامه دقیقی برای خودکفایی در تولید دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی و توزیع عادلانه آن دارد.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی روز دوشنبه اول شهریور مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، خلیل بهروزی فر در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: ۹۱ درصد برنامه‌های عین اللهی بر اساس ارزیابی معاونت نظارت مجلس همسو با اسناد بالادستی است که این امر حکایت از تسلط بالای وی دارد.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت وقتی وزیر مردم است که کنار آنان ایستاده باشد

وی در تشریح نقاط قوت برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، افزود: اولویت دادن به مسائل مربوط به سلامت و مقابله با بیماری کرونا از برنامه‌های مهم عین اللهی است، متاسفانه مردم عزیز به سبب امواج متعدد ویروس کرونا صدمات جانی و مالی جبران ناپذیری دیده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: باید با همراهی تمامی ارکان نظام و اتخاذ تصمیمات راهبردی مبتنی بر دلسوزی برای مهار این بیماری اقدام کرد. واکسیناسیون وسیع و گسترده و اجرای پروتکل‌های بهداشتی این بیماری قابل کنترل است. اقشار محروم باید از درمان رایگان برخوردار شوند.

بهروزی فر، گرانی داروها را از مشکلات مهم مردم خواند و گفت: در این زمینه وزیر پیشنهادی برنامه‌ای جامع دارد. خودکفایی در تولید دارو، تجهیزات پزشکی، واکسن و توجه به پرورش نیروی انسانی کارآمد از برنامه‌های وزیر پیشنهادی است.

وی توجه دقیق به توزیع عادلانه پزشک متخصص و تجهیزات و دارو به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از برنامه‌های وزیر پیشنهادی خواند و اظهار داشت: امیدواریم مجلس به برادر رزمنده «عین اللهی» که در دوران دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل حضور داشته و در آنجا نیز مدیریت بهداشت و درمان را بر عهده داشته را قاطع و بالایی بدهد و سکان وزارت بهداشت را در اختیار وی قرار دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس