مجلس

نماینده مردم کرج در مجلس گفت: در بسیاری از بخش‌های برنامه عین‌الهی نشانی از وضع مطلوب دیده نمی‌شود و مشخص نیست که چطور دراین ۴ سال می خواهید کشور را به وضع مطلوب برسانید.

به گزارش مشرق، علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در مخالف با عین الهی وزیر پیشنهادی بهداشت، خطاب به وی اظهار داشت: در بسیاری از بخش‌های برنامه تان نشانی از وضع مطلوب دیده نمی‌شود و مشخص نیست که چطور در این ۴ سال می خواهید کشور را به وضع مطلوب برسانید.

وی افزود: آقای عین اللهی! در بررسی برنامه‌هایتان شما اعلام کردید که می‌خواهید ما را به وضعیت مطلوب برسانید، وضع مطلوب و راه رسیدن به آن را توضیح دهید.

نماینده مردم کرج در مجلس عنوان کرد: یکی از موضوعات قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان توزیع امکانات بهداشتی و درمانی اعم از تعداد تخت بیمارستانی، تعداد بیمارستان فعال، تخت های ویژه و دانشگاه های علوم پزشکی در مناطق مختلف کشور است. برنامه شما برای عدالت در توزیع امکانات حوزه سلامت به ویژه در مناطقی که شاخص امکانات بهداشتی درمانی آنها از میانگین کشوری پایین تر است، چیست و چگونه می خواهید کشور را به وضع مطلوب برسانید.

وی ادامه داد: براساس برنامه های بالادستی و افق ۱۴۰۴ ایران باید از نظر تعداد پزشک عمومی و متخصص و دندانپزشک در منطقه رتبه اول باشد که متاسفانه با آن فاصله زیادی داریم. با وجود تعداد پایین پزشک متخصص در کشور پذیرش دانشجو در این حوزه بسیار محدود بوده که بخشی از آن به دلیل تعارض منافع است. برنامه شما برای رسیدن به این هدف چه بوده و چگونه با تعارض منافع در این حوزه مقابله خواهید کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مجموعه سازمان غذا و دارو از افرادی استفاده شده که ذینفع دارو و غذا هستند از این رو لازم است شما به صورت کامل مشخص کنید که در این حوزه از فعالین دارو و غذا استفاده خواهید کرد یا افرادی که در این حوزه ذینفع نیستند. بی توجهی به این موضوع موجب شده سلامت محوری به درمان محوری تبدیل شود.

وی با بیان اینکه براساس سند ملی گیاهان دارویی حدود ۸ هزار گیاه دارویی در کشور وجود داشته که ۲ هزار و ۳۰۰ گونه آن خاصیت دارویی دارد، افزود: متاسفانه در برنامه های پزشکی از ظرفیت گیاهان دارویی کشور آن طور که باید بهره برداری نشده است حال بیان کنید برنامه شما برای استفاده بیشتر از این ظرفیت چیست. همچنین کسب سهم ۲۰ درصدی ارزش دارویی مربوط به گیاهان دارویی و فرآورده های آن بوده و همچنین پوشش بیمه ای متناسب برای رسیدن به نرخ پرداخت از جیب ۳۰ درصدی در حوزه طب سنتی از موضوعات مهمی بوده که در برنامه های شما به این مهم توجه نشده است که باید برنامه مشخص شما برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی به صورت مشخص تشریح شود.

عباسی با اشاره به پاندومی ویروس کرونا، اضافه کرد: یکی از راه های مقابله با این بیماری واکسیناسیون است اما دو مجموعه با سابقه در این زمینه مانند واکسن سازی راضی و انستیتو پاستور نتوانستند به خوبی وظیفه خودشان را در این رابطه انجام دهند از این رو باید آسیب شناسی شود که چرا قرارگاه های واکسن سازی وظیفه خودشان را به خوبی انجام نداده اند اگر ترک فعلی در این حوزه صورت گرفته باید با جدیت برخورد شود و اگر تعارض منافعی وجود داشته باید بررسی و رفع شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امین شاهدی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    موسسه رازی برگرفته از نام ابوبکر محمد ابن زکریا نامگذاری شده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس