لیست کابینه به صورت غیررسمی به مجلس ارائه شد

نماینده مهاباد در مجلس گفت: چرا از اهل سنت و زنان و اعضای دولت سابق در کابینه استفاده نکرده‌اید.

به گزارش مشرق، جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۳۰ خرداد) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی کابینه رئیسی اظهار داشت: ایران مشکلات عدیده اقتصادی دارد و اقتصاد شامل سرمایه‌گذاری، فروش نفت، اشتغال و ... است. 

وی افزود: متأسفانه زباله‌گردی و کودکان کار اختلاف شدید طبقاتی، فروش اعضای بدن برای امرار معاش، قبرخوابی، زورگیری، حاصل برنامه‌ریزی غلط دولت‌های گذشته است. 

بیشتر بخوانید:

موافق کلیات کابینه: دولت سیزدهم از دولت قبل جوانتر است

نماینده مهاباد در مجلس تصریح کرد: کشور ما به دلیل نپیوستن به FATF در لیست سیاه کشورهای صنعتی قرار دارد  و تحریم‌ها هم برای ما مشکلات زیادی ایجاد کرده است. 

محمودزاده تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت از دوستان و نزدیکان  رئیسی هستند و نمی‌توانند به جنگ مشکلات اقتصادی بروند این در حالی است که همه آنها مخالف پیوستن به FATF هستند و همین امر باعث کاهش تبادلات اقتصادی با سایر کشورها شده و بازارهای هدف را تحت تأثیر قرار می‌دهد ضمن اینکه مانع ایجاد شعبه‌های مالی ایران شده و باعث عدم بهبود فضای کسب و کار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

موافق کلیات کابینه: برنامه‌های دولت واقع‌بینانه است

وی تصریح کرد: شعارهای ایجاد یک میلیون شغل و ساخت یک میلیون مسکن مطمئنا با تیم اقتصادی فعلی  رئیسی تحقق پیدا نخواهد کرد.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: تیم اقتصادی رئیسی یا از آستان قدس هستند و یا از ستاد اجرایی فرمان امام؛‌ آیا نمی‌توانستید از همه کارشناسان و متخصصان اقتصادی برای رفع مشکلات کشور دعوت کنید.

وی خطاب به رئیسی گفت: شما اعلام کردید دولت من فراجناحی و فراحزبی است شما بگویید در لیست وزرایتان کدام یک از آنها فراجناحی و فراحزبی است.

چرا از اهل سنت و زنان در کابینه استفاده نشد؟

وی خاطرنشان کرد: آیا در بین وزرای دولت سابق یک نفر هم نبوده که عملکرد مثبت داشته باشد که در دولت شما بتواند حضور پیدا کند؛ درست نیست که دولت ۴ سال از نظرات، متخصصان و کارشناسان اقتصادی بهره نگیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از نمایندگان مجلس در کابینه رئیسی با توصیه رهبر معظم انقلاب مغایرت داشته و عدم معرفی به موقع کابینه به مجلس هم علیرغم مهلت دو هفته‌ای قانونی با تأکید رهبر انقلاب فاصله دارد. 

نماینده مهاباد در مجلس گفت: تغییر لیست وزرای پیشنهادی حتی چند ساعت قبل از معرفی به مجلس نشان‌دهنده حاکمیت فشارها و لابی‌ها در دولت است در حالی که از ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات همگان می‌دانستند که رئیسی، رئیس‌جمهور است لذا چرا شما زودتر وزرای خود را به مجلس زودتر معرفی نکردید.

وی تصریح کرد: متوسط سن کابینه رئیسی ۵۲ سال است که نشان دهنده سن بالای اعضای کابینه است. ضمن اینکه عدم استفاده از اهل سنت علیرغم وعده‌ای داده شده و عدم استفاده از خواهران در بین کابینه که نیمی از جامعه هستند یکی دیگر از ایرادات کابینه محسوب می‌شود.

وی گفت: کابینه دولت سیزدهم در چینش خود میلیون‌ها اهل سنت را نادیده گرفته است در حالی که آنها ۱۱ هزار شهید تقدیم نظام کرده‌اند ولی آنها افراد متخصص و کارشناسی هستند.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: از اقدام قابل تقدیر و اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب برای انتخاب یک کرد سنندجی به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش تشکر می‌کنم.

وی تأکید کرد: چرا  ۵۰ درصد از جامعه یعنی زنان در کابینه رئیسی  جایگاهی ندارند و آنان کاملا نادیده گرفته شده‌اند. 

وی افزود: نتایج و اهداف سامانه‌ای که رئیسی برای انتخاب و معرفی مدیران در نظر گرفته و به مردم اعلام کردید در لیست کابینه در عمل دیده نشده است و انتخاب وزرای کابینه از یک جناح خاص و دایره قوه قضائیه و آستان قدس رضوی بوده است. 

وی گفت: با وجود تورم ۴۴ درصدی و نقدینگی بالا و آمار ۳۲ درصدی خانوارهای زیر خط فقر و کسری بودجه و بدهی سنگین دولت و خشکسالی و خاموشی‌های اخیر و رکود سرمایه‌گذاری خارجی به نظر می‌رسد رئیسی و کابینه‌اش شرایط سختی دارند که نیازمند پزشکان متخصص هستند. 

نماینده مهاباد در مجلس گفت: کابینه معرفی شده به مجلس فاقد یکدستی لازم است و علیرغم شعار جوانگرایی در دولت اما اعضای کابینه همدیگر را نمی‌شناسند و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس با یکدیگر آشنا شدند.

وی در پایان گفت: نمایندگان مجلس باید با رأی خود از حضور وزرای جوان و غیرمتخصص در دولت سیزدهم جلوگیری کنند. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مبینا DE ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    4 2
    رییسی نگفت که از زنان در کابینه استفاده میکنه. همتی و مهرعلیزاده گفتن
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    5 1
    جناب آقای نماینده محترم ، شما نماینده یک منطقه مهم از ایران اسلامی هستید اما قرار نیست شما برای کل کشور تعیین تکلیف کنید که ما به FATF بپیوندیم یا نپیوندیم و یا چرا از زنان به عنوان وزیر استفاده نشد یا شد ؟!!! قرار نیست برای هر حرفی که شما می زنید یک برگ برنده مورد نظر شما را رو کنیم ، چون نه خواسته های افراد مختلف ، تمامی دارد و نه در این شرایط بحرانی اقتصادی می شود دنبال افراد در بدنه دستگاه ها گشت که شاید مستعد خدمت رسانی باشند؟!!!
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      4 1
      سایت مشرق کاش بقیه پیام را هم چاپ می کردید ؟!!! به خدا بعضی را مخصوصا مواضع برخی مسئولان و نمایندگان را باید آشکارا نقد کرد وگرنه همچنان در خواب غفلت به دنبال ساختن دولتی شبیه دولت سوم رو.... هستند!!!!! از ما گفتن
  • نصرالدین IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش جوانی توانا در نظام اموزشی کشور هست. که نتیجه ان تربیت دانش اموزانی است که ضمن اموزش عملی و کاربردی از تربیت دینی کافی برخوردار شوند.لذا به نظر میرسد حضور ایشان در کابینه منشاء خیر باشد برا ی تربیت یک نسل انقلابی و کارامد.انشاالله.
  • نارسیس الهی IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    بالاخره ما نفهمیدیم وزرای پیشنهادی رئیسی پیر هستند جوان هستند ، مجلس بهشون رای بده رای نده . کلا این آقا خودش هم نفهمید چی میگه . این آقا از نخاله های دولت قبل خوشش میاد و میگه چرا نیستند . عجیبه فکر کنم خودش هم یکی از اون نخاله ها است. در ضمن تخصص و مهارت مهم هست نه جنسیت.
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    یعنی حالم بد شد از صحبت کردن این آقای محمودزاده... با بی ادبی تمام و بی منطقی با رئیس جمهور صحبت کرد واقعا مایه تاسفه چنین نماینده های سطح پایینی در مجلس حضور دارند.. اصلا نماینده ها فرق بین ابراز مخالفت فنی با ابراز سلیقه شخصی رو نمی دونن... همه مخالف هام یه حرف تکراری بیخود رو هی به زبون میارن و وقت مردم رو می گیرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس