مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گزارش این کمیسیون درباره وزیر پیشنهادی ارتباطات را قرائت کرد.

به گزارش مشرق، روح الله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه نوبت عصر  امروز(شنبه ۳۰ مرداد) قوه مقننه گزارش این کمیسیون درباره عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی  ارتباطات و فناوری اطلاعات را به شرح زیر قرائت کرد:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی با سلام احترام؛

مستند به ماده (۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه های ارائه شده آقای عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور قرائت در صحن علنی ارائه می شود.

عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن

شرح استعلامات، مدرک و سابقه ایثارگری

در راستای صحت مدرک تحصیلی آقای عیسی زارع پور وزیر محترم پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به استناد نامه شماره ۴۳۵۱۰ مورخ ۲۳/۵/۱۴۰۰ از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید در پاسخ به نامه فوق‌الذکر وزارت مربوطه نامه شماره ۷/۱۱۳/۱۹۶ مورخ ۲۵/۵/۱۴۰۰ مراتب فارغ‌التحصیلی نامبرده در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه نیوساوت ولز را مورد تأیید قرار گرفت.

بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

برنامه‌های ارائه شده با مسائل و مشکلات و واقعیت‌های موجود متناسب و واقع‌گرایی لازم را دارا است، همچنین شفافیت و انسجام لازم برای هماهنگی و همراستای مسئولیت و آینده‌نگری برای افق زمانی ۴ ساله را دارا است.

انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۵۴ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر منطبق و ۳۴ درصد موارد نیز همسو است، نتایج حاصله نشان می‌دهد ۱۲ درصد به احکام اشاره‌ای نشده است.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

سوابق اجرایی و تجربیات عملی وزیر پیشنهادی در حوزه ارتباطات قابل قبول و قابل اتکاء است، در زمینه زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی و توسعه فناوری‌ها و کاربردهای خدمات فضایی لازم است از قابلیت‌ها و توانمندی‌های افراد با تجربه و متخصصان و مدیران باسابقه استفاده شود، تعهد به ایجاد و تکمیل شبکه ملی اطلاعات برابر مصوبات شورای عالی فضای مجازی شرط لازم جهت تصدی وزارتخانه لازم است که باید به آن توجه شود.

نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون

در مجموع وزیر پیشنهادی دارای نگاه جامع و همه‌جانبه به موضوعات مختلف و متنوع در حوزه مأموریت‌های وزارتخانه بوده و ایشان فردی جوان، متخصص، باتجربه، شناخته شده و دارای حسن سابقه در حوزه کاری می‌باشد و اشراف کامل به چالش‌ها و مشکلات این حوزه دارد و برای حل آنها دارای برنامه‌های راهبردی و کاربردی می‌باشد. کمیسیون ایشان را برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مناسب تشخیص داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پس از پایان قرائت گزارش کمیسیون متبوعش تصریح کرد: در مجموع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت‌های علمی ایشان و نخبه بودن در این رشته و با توجه به دانش‌آموخته  در این حوزه و همچنین با عنایت به شناخت از مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به احسن وجه و آشنایی با چالش‌های پیش رو، مطالبات رهبر انقلاب در حوزه اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات، وزیر پیشنهادی تأکید کرده است ظرف مدت ۴ سال شبکه ملی اطلاعات را اجرایی کند و از آنجایی که در هر موقعیتی که قرار گرفته، چه در قوه قضائیه و چه در وزارت ارشاد و همچنین در موقعیت‌های دیگر تحول‌گرا و تحول‌خواه بوده، موقعیت‌های بسیار خوب و مناسبی را در مسئولیت‌هایش ایجاد کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کژال IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 1
    الان ایشون خارج از ایران تحصیل کردن مشکلی نداره؟
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      تحصیل در خارج اشکالی نداره رفته درس خونده تابعیت که نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس