نوباوه

نماینده تهران در مجلس گفت: گویا برخی‌ها به دنبال اداره‌پنداری در آموزش و پرورش هستند نه تحول‌گرایی در حالی که باید مجلس انقلابی به کمک دولت انقلابی موجب تحول در آموزش و پروررش شود.

به گزارش مشرق، بیژن نوباوه‌وطن نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۳۰ مرداد) در جلسه علنی و در موافقت با برنامه‌های باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: وضعیت آموزش و پرورش ناخوشایند و نابسامان است، گزارشات ۷۲ سال پیش از آموزش و پرورش ایران طبق نظر علمی کارشناسان داخلی نشان‌دهنده وجود همان معایب با وجود گذشت ۷ دهه است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش تحول‌محور نبوده و به نتیجه نرسیده است. ۱۵ وزیر در آموزش و پرروش و ۵ سرپرست در این وزارتخانه بوده‌اند که میانگین عمر فعالیت آنها اگر آقای نجفی به عنوان بیشترین زمان مدیریت یک وزیر را در نظر نگیریم فقط ۲۹ ماه است و تقریبا هر وزیر دو سال زمان برای اجرای برنامه‌های خود داشته است.

نوباوه خاطرنشان کرد:‌در سال ۹۲، ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش بوده است که این بودجه در سال جاری به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده ارتقاء ۷۰۰ درصدی بودجه این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: مشکل آموزش و پرورش صرفا بودجه نیست بلکه فقدان برنامه تحول‌گرایی است.

وی با بیان اینکه باغ‌گلی ۴۱ ساله است و میانگین سنی اعضای کابینه دولت آینده ۵۲ سال است افزود: در اروپا و آمریکا میانگین سنی وزرا ۳۵ سال است.

نوباوه‌وطن افزود: نسل چهارم انقلاب ۴۰ ساله هستند و این موضوع طبق بیانیه گام دوم انقلاب است، برخی‌ها به دنبال اداره‌پنداری در آموزش و پرورش هستند نه تحول‌گرایی.

وی گفت:‌ سند تحول توسط برخی مدیران آموزش و پرورش روی زمین مانده و پول صندوق ذخیره فرهنگیان توسط عده‌ای به غارت رفت ضمن اینکه اجرای سند ۲۰۳۰ توسط عده‌ای در این وزارتخانه جلو رفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: باغ‌گلی اعلام کرده در کمیسیون آموزش مجلس یک ساعت و ۴۰ دقیقه نمایندگان عضو این کمیسیون صحبت کردند و فقط ۲۰ دقیقه فرصت دفاع داشته است، ‌ آیا ظرف ۲۰ دقیقه انتظار تشریح یک برنامه از یک وزیر را می‌توانیم داشته باشیم؟ به نظر می‌رسد عملیات روانی و رسانه‌ای شدیدی درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اجرا شده است در حالی که چنین برنامه‌ای درباره سایر وزرا عملیاتی نشده است.

وی در پایان گفت: مجلس انقلابی باید در کنار وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با رأی بالا منجر به تحول‌گرایی در این وزارتخانه شود و کاری کنیم که مشکلات این حوزه توسط دولت انقلابی حل و فصل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس