کد خبر 1249532
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه ۶ مرداد تا پایان هفته دمای هوا در اغلب مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته می‌شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت هوای کشور اظهار داشت: امروز در ساعات بعد از ظهر در استان‌های گیلان، اردبیل و هرمزگان همچنین جنوب فارس، جنوب غرب کرمان، برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات گلستان افزایش ابر رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی ادامه داد: تا پایان وقت امروز در هرمزگان، جنوب کرمان، نیمه جنوبی فارس و جنوب غرب سیستان و بلوچستان، بارش شدید به صورت رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود، بنابراین احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده ها و خسارت به محصولات کشاورزی، وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: توصیه می شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطراتِ ناشی از ناپایداری‌های جوی، تقویت سازه‌های موقت، اجتناب از صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها در دستور کار باشد.

ضیائیان ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در اغلب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است، اما در روز دوشنبه در اردبیل و جنوب شرق آذربایجان شرقی و روز سه‌شنبه نیز در اردبیل و برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب داریم.

وی افزود: روز چهارشنبه ۶ مرداد در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا در اغلب مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: از امروز تا اواسط هفته در شرق شمال شرق و جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش بادهای شدید داریم که در برخی مناطق سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وی افزود: امروز تا ۳ روز آینده دریای خزر مواج است و در ۵ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف در اواسط روز همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در بعد از ظهر آسمان قسمتی ابری است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۴۰ و ۲۸ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۵ درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس