کد خبر 1092829
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
وزش باد

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه ۲۰ تیر تا دوشنبه ۲۳ تیر ‌افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه‌ در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز بیان کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی تا یکشنبه هفته آینده در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که این شرایط فردا و پس‌فردا در شمال‌غرب شدت بیشتری دارد. 

بیشتر بخوانید:

رگبار موقت و نسبتا شدید باران در برخی استان‌ها

وی گفت:‌ امروز و فردا در ارتفاعات استان‌های کرمان، چهار محال و بختیاری،‌کهگیلویه  بویر احمد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و  شمال فارس، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از فردا تا شنبه در شمال شرق، شرق و دامنه‌های شرقی البرز وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: فردا در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، ‌آذربایجان غربی و زنجان، روز جمعه ‌۲۰ تیر در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل،‌کردستان و زنجان و روز شنبه ۲۱ تیر در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل‌ احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها و احتیاط در صعود به کوهستان در دستور کار باشد. 

ضیائیان اضافه کرد: از روز جمعه ۲۰ تیر تا دوشنبه ۲۳ تیر ‌افزایش شدت بادهای ۱۲۰ روزه‌ در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان پیش‌بینی می‌شود که نتیجه آن ‌خیزش گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تاسیسات و محصولات کشاورزی است؛ ‌توصیه می‌شود پرهیز از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و احتیاط در ترددهای جاده‌ای در دستور کار باشد.

وی بیان کرد: از جمعه ۲۰ تیر تا یکشنبه ۲۲ تیر کاهش نسبی دما، وزش باد و تشدید بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان اضافه کرد: در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود، ضمن آنکه روز جمعه و شنبه پیش رو دریای خزر مواج است. 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد جنوب غربی و سرعت باد ۱۱ کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۱۰ درصد است. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۶ درجه خواهد بود. 

ضیائیان بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس